Toon posts:

Radeon 9600PRO blijkt 9600 non-PRO !?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem.

Ik heb in november 2003 een ATI Radeon 9600PRO van Madview gekocht (zo staat het ook op mijn factuur). Nu ben ik vandaag een beetje aan het rotzooien met Aida32 en toen viel me op dat mijn geheugen veel slomer is dan het zou moeten zijn. Hij zou standaard op 400 / 600 MHZ moeten draaien. Mijn kaart draait op 400 / 400 MHZ. Ik heb het even aan een vriend gevraagd met precies dezelfde kaart alleen dan van Club-3D. Zijn kaart draait inderdaad op 400 / 600 MHZ. Voor de rest is alles precies hetzelfde als bij zijn kaart (de Aida informatie die ik kon uitlezen).

Hier een plaatje met de verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/G59836O4HI13/picserver.gif

Iemand een idee hoe ik nu het best te werk kan gaan? En hoe ik echt 100% zeker kan weten dat het een non-PRO is?

Alvast bedankt!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Heb je al op de kaart zelf gekeken? ff je kast open schroeven en kan je t zo aflezen..:)

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Ik ken iemand die het ook heeft. Hij noemde het een PRO-lite. Waarschijnlijk was het een aanbieding ofzo daarom kocht hij hem. Hij kon hem wel overclocken tot echte-PRO-speeds.
Volgende keer zou ik geen onbetrouwbaar merk als Madview meer kopen als ik jouw was, en evt. de specs opvragen bij de verkoper.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25
Je hebt een PRO EZ/Lite/etc. Die hebben langzamer geheugen dan de echte PRO's, namelijk 200MHz DDR ipv 300MHz. Je hebt dus in feite een ietsjes snellere non-PRO (400/200 ipv 325/200)

Verwijderd

Je hebt de lite versie....

Is al veel aan bod gekomen hier

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je hebt een 9600 Pro Lite, dat is een marketingtrucje van een paar kaartenbakkers waar al meer mensen zijn ingetuind.

edit:

Spuit 11 :(

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 16-08-2004 19:32 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

MBV

de core-snelheid zou ook moeten verschillen. weet niet precies de snelheid, maar de core scheelde ook flink wat tussen pro en non-pro.
Daarnaast mogen de kaart-bouwers een 9600 pro van langzamer of sneller geheugen voorzien naar eigen inzicht. Ze hoeven niet de ATi specs aan te houden, asus doet dat ook niet altijd om maar wat te noemen. (die noemen hem ook niet 9600 maar een code, magoed, hetzelfde idee...)

edit:
he, dat ik dat nou niet wist zoals 5 boven mij. Ik trek me terug tot na de spits :) Misschien omdat ik in een 'echte' *kuch* computerwinkel werk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 16-08-2004 19:33 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als er echt 9600PRO op je factuur staat en geen rare achtervoeginen (LITE oid), dan kan je eens langstgaan bij je pc-boer. Misschien heb je geluk en krijg je een echte PRO...

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Welke 9600 pro heb je van madview?
Met TSOP of met BGA geheugen?

TSOP is te herkennen aan rechthoekige geheugen chips
BGA is te herkennen aan vierkante geheugen chips

volgens de site van madview

Madview ATI Radeon 9600 Pro

--------------------------------------------------------------------------------

Specifications

Graphics Technology

RADEON™ 9600 PRO Visual Processing Unit (VPU)

Memory Configuration
128 or 256 MB of type TSOP (1) DDR SDRAM
128 MB of type BGA (2) DDR SDRAM

Clock Speeds
Core : 400 MHZ
Memory type TSOP : 400 MHZ
Memory type BGA : 600 MHZ

(1) TSOP = Thin-Small Outline Package
(2) BGA = Ball Grid Array

http://www.madview.com/products/9600pro.php

De versie met BGA geheugen draait dus wel op 600 en die met TSOP draait slechts op 400. Het is geen nette marketing truuk, maar volgens de site klopt het.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast nu open staan en het is inderdaad de TSOP versie zo te zien. Het geheugen is rechthoekig en verre van vierkant (geen twijfel over mogelijk dus).

Op mijn factuur staat het zo:

Aantal: Omschrijving: Incl. Excl. Totaal Excl.
1 Videokaarten ATI Radeon 9600 PRO € 149,00 € 125,21 € 125,21

Niks van een vermelding erbij ofzo, op de website stond ook niks toen want ik was toen juist op zoek naar een Radeon 9600 PRO. En Madview kwam toen juist als één van de beste uit deze serie uit de test (9600 PRO) van Hardware.info.

Ik heb hem trouwens gekocht bij Memory +.

Ik vind dit wel heel erg raar, en zou het dan ook geen marketingtruuk willen noemen, eerder misleiding en oplichting. Wat kan ik nu het beste doen? Eerst contact opnemen met de winkel? Alleen het is al een aardig tijdje geleden en ik kom er nu pas achter...

• martijn_tje
Van de memory+ site

-----------------------------------------------------------------------------

ATI/Madview Radeon 9600 PRO 128Mb/DDR Tv-out/DVI CoreMemory 400/400 Kaart wordt geleverd in retail box incl. Handleiding, WinDVD4 software driver cd,kabels.

-----------------------------------------------------------------------------

Ik geef je weinig kans met inruilen/geld terug vragen, tenzij je binnen de wettelijke uitprobeer periode zit (ik weet niet meer hoe lang die is). Ik edit mijn post wel als ik het vind.

edit:
volgens de site van de consumenten bond is die "wettelijke afkoelings periode" 30 dagen
http://www.consumentenbon...atie/50411?ticket=nietlid

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 16-08-2004 20:13 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Dat stond er toen zeker weten nog niet op. Sterker nog er stond helemaal niets op! Alleen Radeon 9600 PRO (zelfs geen eens dat het Madview was, hier was ik achteraf blij mee. Nu wat minder...).

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 20:06:
Dat stond er toen zeker weten nog niet op. Sterker nog er stond helemaal niets op! Alleen Radeon 9600 PRO (zelfs geen eens dat het Madview was, hier was ik achteraf blij mee. Nu wat minder...).
draait de kaart klote dan?
Hoe doet doom3 het bv op deze kaart?
enne met OC's kom je ver :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

denk niet dat het de bedoeling is van TS om dit kaartje te overclocken.
indien de info die er toen stond verkeerd was, omruilen die hap.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Even info opvragen bij de winkel en voorstellen dat je hem kunt inruilen tegen een 400/600 kaart. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk inderdaad niet de bedoeling om hem over te clocken maar net toch eens even beetje zitten testen.

Ik heb het geheugen op CAS 1 gezet (staat standaard op CAS 2) in de "bios" van de videokaart (dus bewerkt en opnieuw ingeladen). Dan krijg ik deze snelheden (zonder zelf mhz's aan te passen!):

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/TA4W8GU5BM30/picserver.gif

Dat zag er dus wel leuk uit, maar doe ik dan een 3DMark2001 test krijg ik deze uitslagen:

code:
1
2
CAS 2: 9471
CAS 1: 9473

Dat zijn dus maar 2 punten verschil. Stelt ook niet veel voor.
Ik heb nu de originele "bios" er weer terug in geladen, dit was gewoon even puur om te testen (ging trouwens verder goed, geen beeldverslechtering of andere dingen). Ik zal eens even een mailtje sturen naar Memory + zometeen, en zal jullie wel laten weten wat hier uitgekomen is als ik dat weet. Tot nu toe allemaal bedankt voor het meedenken ;)

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Met welk programma heb je dat gedaan.
Heb hier ook nog een 9600pro-lite liggen.
Zou wel leuk zijn, had de core ver over XT nivo.(500+)
Alleen het mem werkte niet mee.

Verwijderd

Topicstarter
fooker schreef op 16 augustus 2004 @ 21:33:
Met welk programma heb je dat gedaan.
Heb hier ook nog een 9600pro-lite liggen.
Zou wel leuk zijn, had de core ver over XT nivo.(500+)
Alleen het mem werkte niet mee.
1) Met WinFlash haal je eerst je originele bios eruit (sla even een kopie hiervan op op je harddisk zodat je deze altijd terug kan flashen).

2) Met RadEdit open je vervolgens je bios die je uit je videokaart heb gehaald, en deze bewerk je hier ook mee. Sla na het bewerken het bestand weer op.

3) Met WinFlash laad je de bewerkte bios weer in je videokaart.

Download-links:

WinFlash:Download hier!
RadEdit: Download hier!

Succes en sterkte ermee ;).
Het is wel heel belangrijk om altijd een backup van je originele bios te bewaren!!!

//edit

Let op: Bovenstaande software is alleen geschikt voor ATI kaarten!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Memory + weigert elke medewerking. De e-mail correspondentie die ik tot nu toe heb gevoerd:

Mijn eerste e-mail:
Geachte heer/mevrouw,

In november 2003 heb ik bij u een ATI Radeon 9600 PRO, 128 MB, AGP 8X videokaart besteld voor 149,- euro (incl. BTW). Ik heb deze sindsdien ook in mijn computer maar tot op heden nog niet echt uitgebreid naar gekeken. Toen ik dat vandaag deed bleek dat ik niet de 9600 PRO maar de 9600 Pro Lite met TSOP geheugen erop (deze kaart draait standaard op 400/400 t.o.v. de normale 9600 PRO die op 400/600 draait, de normale kaart heeft BGA geheugen. BGA geheugen is vierkant en TSOP geheugen is driehoekig) heb.Op uw site stond ten tijde van bestellen niks hierover en het was mij bij het plaatsen van de kaart ook niet opgevallen. Pas nu merk ik het dus op aan de snelheid van de kaart in Aida32. Als ik dit van te voren had geweten had ik de kaart direct terug gestuurd. Op mijn factuur staat hier ook niks over vermeld. Ik zou u dus willen vragen of er een mogelijkheid is om deze kaart om te ruilen voor een echte 9600 PRO (bijvoorkeur weer van Madview) of een vergelijkbaar product? Ik heb dit huidige product namelijk niet besteld.Het referentienummer van deze order is: ............................................ en de factuurdatum is 12 november 2003.Ik hoop spoedig een reactie van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

............................................

Hun reactie:
Goedenavond Wouter het verhaal dat je nu verteld is natuurlijk na 9 maanden een beetje moeilijk op te lossen, er zijn verschillende kaarten in omloop geweest en nog steeds met de nodige informatie daarover op internet ten tijde van de lancering van de 9600 pro waren er 3 uitvoeringen 2x een 128Mb en 1x een 256Mb versie de beide 128Mb kaarten hebben een identieke ATI 9600PRO chip op de kaart alleen het geheugen is anders dat geeft de ene kaart een core memory van 400/400 en de andere 400/600 beide kaarten stonden 9 maanden geleden al op de internet shop alleen was de bga versie toen meer dan € 40.00 duurder en dat wilde niemand betalen.
De informatie voorziening is dusdanig geweest dat er een 20 kaarten zijn omgeruild met bijbetaling voor een BGA versie maar dat is binnen een maand na publicatie op internet geweest (in 2003).

Mvg

Memory+
Mijn reactie daarop:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Als ik uw reactie goed begrijp dan zijn er meerdere klanten geweest die hierover geklaagd hebben? En dat deze mensen (omdat deze binnen een maand na aankoop kwamen klagen) de kaart wel hebben mogen omruilen? Als dat zo is dan vind ik het raar waarom dit nu niet maar zou kunnen, al is het dan een paar maanden later. Of de kaart nu 1 maand is gebruikt of 9 maanden, de kaart kan in beide gevallen niet opnieuw verkocht worden. Ik heb ten tijde van het bestellen ook geen enkele informatie gekregen dat dit niet de standaard PRO versie was, ik was er gewoon vanuit gegaan dat ik een normale 9600 PRO had gekocht. Want als ik dit had geweten had ik deze kaart nooit bij u besteld. Ook op de factuur staat gewoon dat het een PRO versie is en geen extra toevoegingen. Ik hoop dan ook dat u begrijp dat ik me misleid voel. Ik heb volgens de factuur dus een PRO gekocht maar deze niet ontvangen. Ik verwacht dan ook nog steeds een goede oplossing van u. En ik ga in dit geval niet bijbetalen want ik heb een PRO kaart gekocht volgens de factuur, geen PRO-Light of andere kaart. U heeft eigenlijk dus (nogmaals) niet geleverd wat ik besteld heb. Ik hoop spoedig een reactie van u te mogen vernemen.

Met vriendelijke groet,

Hun reactie daarop:
Goedemorgen Wouter 1 maand of 9 manden is natuurlijk wel een behoorlijk verschil zeker omdat de klanten die een andere kaart hebben gekocht met bijbetaling dit alleen konden doen omdat de kaart verkoopbaar was er zijn ook een aantal klanten die geen nieuwe kaart hebben kunnen kopen omdat de doos niet meer aanwezig was of omdat drivers kabels enz. niet meegestuurd waren.
We kunnen op dit moment helaas niets voor je doen.

Mvg

Memory+
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik heb volgens mij toch niet gekregen wat ik besteld heb?

Één ding weet ik in elk geval wel zeker, en dat is dat dit mijn laatste bestelling ooit bij Memory+ was. Volgende maand zou ik weer wat spullen willen bestellen maar dat gaat nu mooi ergens anders gebeuren. :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt gewoon dikke pech. Balen.... :(

Kaart op marktplaats of hier op V&A zetten kan ook. En dan weer een nieuwe kopen?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben gek. Dan lijdt ik nog meer verlies door hun. Voor die kaart zal niet veel meer terug komen tweedehands. Ik wil gewoon wat ik besteld heb. Klaar.

Ik heb zojuist even een mailtje naar Tros Radar gestuurd, misschien kom ik daar wat verder mee... :(

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heel eerlijk ben ik het wel met Memory+ eens dat 9 maanden wel een forse periode is. En je hebt er toen natuurlijk minder voor betaald dan voor een "echte" PRO, dus je hebt ook nog geld in je zak gehouden. De prestaties van de spellen zijn je dus binnen die periode niet zo tegengevallen dat je aan de kaart ging twijfelen...

Misschien is het interessanter om te onderzoeken wat het performance-verschil nou daadwerkelijk is. M.a.w. is het verschil tussen 200MHz DDR en 300MHz DDR het prijsverschil (nu ongeveer 30 euro, afhankelijk van waar je kijkt) waard? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen benchmarks tegengekomen ben van een 9600PRO-Lite. Als het om een paar procent gaat zou ik die paar euro lekker in m'n zak houden en later investeren in een nieuwe videokaart.

Verwijderd

Je voelt je misleid en naar mijn idee ben je ook misleid. Iets wat ogenschijnlijk bewust door de firma is gebeurd. Dat blijkt wel uit het feit dat er een twintigtal kaarten gedurende de eerste maand zijn omgeruild. Je zou nog iets kunnen proberen via a) de consumentenbond, b) Kat in de zak c) Radar, maar waarschijnlijk ziet niemand hier meer brood in. Ik vraag mij wel af of hier sprake is van "verborgen gebreken".

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind dat je toch echt wel recht hebt op een échte 9600Pro in plaats van zo'n gecastreerde versie. Het probleem met online winkels is dat je gewoonlijk niet ter plekke kan gaan om even de boel op stelten te komen zetten... uit ervaring weet ik dat dit wel werkt als het niet op de beleefde manier kan.

Je komt gewoon het kantoor binnen en roept met luide stem: "kan ik hier de manager even spreken alstublieft!" en gewoonlijk staat er dan binnen de 5 minuten iemand met een net pak om je verder te helpen :P

Verwijderd

Tros Radar??? Ik vind dat je je eerlijk gezegd zou moeten schamen voor die actie, omdat zij over ECHTE oplichting handelen. De winkel heeft laten zien te goeder trouw te zijn geweest door een maand lang iedereen de mogelijkheid te geven om de kaart om te ruilen. Ook ik vind 9 maanden wel een HEEL lange periode, mijns inziens heb je dus inderdaad pech gehad. En Tros Radar? Die gooit jouw mailtje echt wel meteen in de prullenbak...
Vind het nog netjes van Memory+ dat ze je uberhaubt nog hebben beantwoord op de mails....... een 9 maanden oude kaart die voor hun part wellicht 9 maanden lang overgeclockt is geweest tot het uiterste zou ik ook niet terugnemen.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik geef je weinig kans. Het was officieel een 9600 Pro. Er zat namelijk een 9600 Pro core op. Had hetzelfde met de Sapphire 9800 Pro die een 128 en 256 bits versie had. Het waren allebei 9800 Pro's.

Bovendien hebben de anderen die de kaart omgeruild hebben dit met bijbetaling gedaan. De enige coulance van Memory+ was dat dit na een maand nog kon terwijl het normaal twee weken is of zo. En nu wil jij dit zonder bijbetaling en na negen maanden.

Maar je hebt gelijk. Ik zou me ook genept voelen. Ik zou nog een mailtje sturen dat je geen restitutie verwacht maar dat je je wel genept voelt omdat dit niet aan jou was verteld. Zeg dat je binnenkort weer een grote aankoop wilde doen bij hen maar dat deze ervaring een nare bijsmaak heeft gegeven aan Memory+ terwijl je vroeger altijd een tevreden klant was ;) . Een klein beetje slijmen en laten zien dat je teleurgesteld bent helpt vaak. Misschien geven ze je dan een kleine korting op je volgende bestelling

[ Voor 3% gewijzigd door jona op 17-08-2004 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die korting hoef ik niet, er komt geen nieuwe bestelling.

Als hun zo coulant waren naar iedereen dan hadden ze iedereen die in die periode zo'n kaart had gekocht een mailtje/telefoontje gegeven met de vraag of hun ook zouden willen omruilen. Als ik dan nee had gezegd was het m'n eigen schuld. Maar ik kan zo natuurlijk nooit op de hoogte zijn van zoeits...

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:10

Aight!

'A toy robot...'

ik heb ook een radeon 9600pro 256 mb, 400/400. Kan sommige spellen gewoon nog spelen..

Tja niet alles open maar DOOM III high q 1024 x 768 :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Parody schreef op 17 augustus 2004 @ 10:32:
Heel eerlijk ben ik het wel met Memory+ eens dat 9 maanden wel een forse periode is. En je hebt er toen natuurlijk minder voor betaald dan voor een "echte" PRO, dus je hebt ook nog geld in je zak gehouden. De prestaties van de spellen zijn je dus binnen die periode niet zo tegengevallen dat je aan de kaart ging twijfelen...

Misschien is het interessanter om te onderzoeken wat het performance-verschil nou daadwerkelijk is. M.a.w. is het verschil tussen 200MHz DDR en 300MHz DDR het prijsverschil (nu ongeveer 30 euro, afhankelijk van waar je kijkt) waard? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen benchmarks tegengekomen ben van een 9600PRO-Lite. Als het om een paar procent gaat zou ik die paar euro lekker in m'n zak houden en later investeren in een nieuwe videokaart.
in de brief die je gekregen hebt staat dat er 40 euro meer de bga versie kon krijgen dan snap ik wel dat ze niet zomaar de kaart omruilen , dus dat is je eigen schuld. Als je toendertijd 40 euro meer betaald had, had je dat probleem niet gehad.... dus lullig maar helaas. wat je nog wel kunt proberen het mem 200 mhz over te clocken

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb dus helemaal nooit een brief gehad!!!
Er is mij nooit duidelijk gemaakt dat ik voor 40 euro meer de BGA versie kon kopen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 21:26:
Het is eigenlijk inderdaad niet de bedoeling om hem over te clocken maar net toch eens even beetje zitten testen.

Ik heb het geheugen op CAS 1 gezet (staat standaard op CAS 2) in de "bios" van de videokaart (dus bewerkt en opnieuw ingeladen). Dan krijg ik deze snelheden (zonder zelf mhz's aan te passen!):

[afbeelding]

Dat zag er dus wel leuk uit, maar doe ik dan een 3DMark2001 test krijg ik deze uitslagen:

code:
1
2
CAS 2: 9471
CAS 1: 9473

Dat zijn dus maar 2 punten verschil. Stelt ook niet veel voor.
Ik heb nu de originele "bios" er weer terug in geladen, dit was gewoon even puur om te testen (ging trouwens verder goed, geen beeldverslechtering of andere dingen). Ik zal eens even een mailtje sturen naar Memory + zometeen, en zal jullie wel laten weten wat hier uitgekomen is als ik dat weet. Tot nu toe allemaal bedankt voor het meedenken ;)
Ik heb dit idd ook geprobeerd, maar ik heb helaas geen 3d mark 03 gedraaid. (knalt hier telkens uit) Bij Doom 3 merkte ik geen verbetering terwijl mijn geheugen toch een effectieve snelheid van 1200 mhz ipv 600 mhz had gekregen. Ik heb het maar terug gezet naar cas2 want door deze instelling werd het onmogelijk om de clocksnelheid van de GPU of Mem nog te verhogen/verlagen zonder dat het hele beeld corrupt werd..

Ik vraag me af of dit aan mij ligt en bij andere kaarten wel werkt en of de cas1 instelling wel of geen nut heeft?

Verwijderd

Niet netjes, maar helaas kun je er weinig tegen doen, tenzij je een bevriende advocaat vindt die de procedure gratis wil doen. Die twee tientjes voor griffierecht bij de sector kanton zou ik er wel voor over (durven) hebben. Bovendien is de kans dat je slaagt naar mijn idee redelijk, lijkt me duidelijk sprake van dwaling.

Dat er ook mensen zijn geweest die die TSOP-versie wél hebben omgeruild is alleen maar in het nadeel van Memory Plus. Ze hebben geweten dat mensen er niet tevreden mee waren, meer dan twintig klanten voelden zich immers belazerd en wilden een andere kaart. Ze kunnen nu niet stellen dat jij dat ook binnen die maand had moeten doen, sterker nog als iets van die strekking aanvoeren lijkt me dat niet te goeder trouw.

Zonder er verder te diep op in te gaan zou ik het eens overwegen om naar de kantonrechter te stappen als je zin hebt in een avontuurtje ;) De kans dat je wint is redelijk groot denk ik, voor het griffierecht en de deurwaarderskosten (voor het uitbrengen van de dagvaarding) hoef je het niet te laten, dat kost je hooguit 30 euri ofzo. Bovendien mag je jezelf verdedigen dus als je je even goed laat voorlichten :P

Verwijderd

Ik heb ook een Madview 9600 pro alleen dan met 256 DDR2 zoals op de doos staat.
Is hier ookhetzelfde mee aan de hand?

Verwijderd

Nee, met de 256MB versie wéét je dat je zowieso 400MHz geheugen krijgt, die is nooit sneller gekomen.

Verwijderd

Ik denk dat je geen kans maakt, ook niet in een rechtszaak. Het gaat hier namelijk om een informatieplicht die je ZELF moet voldoen. Zoals Memory+ al aangeeft hebben de 20 mensen de kaart omgeruild nadat ze gelezen hadden op het internet dat het om een 400/400 ging ipv een 400/600, daarnaast ging dit samen met bijbetaling. Ik zou zeggen neem het verlies als een man, game nog ff lekker verder met deze kaart (OC desnoods) en koop volgend jaar gewoon een nieuwe mainstream kaart!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 11:31:
Niet netjes, maar helaas kun je er weinig tegen doen, tenzij je een bevriende advocaat vindt die de procedure gratis wil doen. Die twee tientjes voor griffierecht bij de sector kanton zou ik er wel voor over (durven) hebben. Bovendien is de kans dat je slaagt naar mijn idee redelijk, lijkt me duidelijk sprake van dwaling.

Dat er ook mensen zijn geweest die die TSOP-versie wél hebben omgeruild is alleen maar in het nadeel van Memory Plus. Ze hebben geweten dat mensen er niet tevreden mee waren, meer dan twintig klanten voelden zich immers belazerd en wilden een andere kaart. Ze kunnen nu niet stellen dat jij dat ook binnen die maand had moeten doen, sterker nog als iets van die strekking aanvoeren lijkt me dat niet te goeder trouw.

Zonder er verder te diep op in te gaan zou ik het eens overwegen om naar de kantonrechter te stappen als je zin hebt in een avontuurtje ;) De kans dat je wint is redelijk groot denk ik, voor het griffierecht en de deurwaarderskosten (voor het uitbrengen van de dagvaarding) hoef je het niet te laten, dat kost je hooguit 30 euri ofzo. Bovendien mag je jezelf verdedigen dus als je je even goed laat voorlichten :P
Ik zal eens een beetje rond vragen ;). Iniedergeval bedankt voor de informatie.
Tros Radar heeft me inmiddels ook een reply gestuurd met de mededeling dat ze interesse hebben om het te behandelen en ik even wat gegevens (Waaronder NAW) moest terug sturen. Ik zie wel wat er van komt. Ik laat het jullie weten :).
Ik heb dit idd ook geprobeerd, maar ik heb helaas geen 3d mark 03 gedraaid. (knalt hier telkens uit) Bij Doom 3 merkte ik geen verbetering terwijl mijn geheugen toch een effectieve snelheid van 1200 mhz ipv 600 mhz had gekregen. Ik heb het maar terug gezet naar cas2 want door deze instelling werd het onmogelijk om de clocksnelheid van de GPU of Mem nog te verhogen/verlagen zonder dat het hele beeld corrupt werd..

Ik vraag me af of dit aan mij ligt en bij andere kaarten wel werkt en of de cas1 instelling wel of geen nut heeft?
Klopt. was bij mij ook.
Gewoon het geheugen op CAS 2 laten staan en dan met de mhz's gaan klooien, in je normale bios het voltage je van AGP nog een beetje omhoog gooien als je daarmee aan je max komt om nog wat beter te halen. Dat haalt betere resultaten zijn mijn bevindingen. Mocht je uiteindelijk de max. stabiele resultaten weten kan je gewoon met de hier eerder genoemde software je bios bewerken en erin laden. Dan hoef je ook geen progjes meer te draaien om over te clocken. dan staat het er eenmaal in en hoef je er niks meer aan te doen ;)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:18
Ik heb zelf ook een Madview kaart gekocht een tijdje terug, een 9600XT. Deze zou op 500/675 moeten lopen alleen de mijne liep op 500/594.
Volgens hun kwam dit omdat de programma's die ik gebruikte de waardes niet goed zouden kunnen uitlezen. Je kan in dit topic zien wat MadView daarover te zeggen heeft.
Het blijft een vreemde zaak, maar ik maak me er niet al te druk om.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
In dat topic staat nog een leuke tekst van iemand:
Tja Madview........
Op dit moment ben ik de gelukkige eigenaar van een Madview 9600 Pro die op 400/600 loopt. Eigenlijk zijn het vreemde koeke(kaarten)bakkers want ik heb toen ik deze kocht nog met een andere Madview 9600 pro in mijn handne gestaan maar die liep op 400/400 ??? Gelukkig was de verkoper zo aardig om me dit even te melden want er zit nogal een performance verschil in. Anyway....ik krijg het gevoel ddat ze maar wat doen daar en dat ze op een bulk 9600 pro's ewoon een 9600 XT sticker hebben geplakt. Hoeveel mensen kijken er nu naar de kloksnelheid zullen ze daar denken. Het zou me niets verbazen dat ze dit doen omdat er zoveel bedrijven dit soort grappen uithalen.

Ik moet wel zeggen dat mijn kaartje niet slecht presteert, en dat ie maar 149 Euro kostte halverwege november. Goede prijs/kwaliteit verhouding toentertijd.
Ik heb dus ook € 149,- betaald, maar een 400/400 versie gekregen.
Ik kon het aan de prijs dan eigenlijk ook niet merken dat het een 400/400 versie was, aangezien de 400/600 voor dezelfde prijs op de markt was. Daarbij komt nogeens dat Memory + me verkeerd heeft ingelicht danwel misleid. Hoe kon ik in godsnaam nou moeten weten (zoals sommige beweren in dit topic) dat het de 400/400 versie was??? Mijn inziens was dat onmogelijk. Ja bij het plaatsen van de kaart. Maar daar let je dan niet op...

Verwijderd

Hoe kon ik in godsnaam nou moeten weten (zoals sommige beweren in dit topic) dat het de 400/400 versie was
Zoals in vele gevallen: naslag bij fabrikant, meer navragen bij shop, reviews etc.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
Je komt nu opeens mee dat je een PRO lite hebt, je hebt in die tijd dat je je kaart had niet opgemerkt dat je een langzamera kaart had. Alleen omdat je er nu achter komt dat hij op 400/400 draait vind je dat je een nieuwe mag krijgen, terwijl je er ook nog eens minder voor betaald hebt dan een echte PRO. Clock hem gewoon over naar 400/600 ben je van het gezeik af, ik vind dat memory+ sterkere argumenten heeft dan jij zelf.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

STIMPPYYY schreef op 17 augustus 2004 @ 18:36:
Je komt nu opeens mee dat je een PRO lite hebt, je hebt in die tijd dat je je kaart had niet opgemerkt dat je een langzamera kaart had. Alleen omdat je er nu achter komt dat hij op 400/400 draait vind je dat je een nieuwe mag krijgen, terwijl je er ook nog eens minder voor betaald hebt dan een echte PRO. Clock hem gewoon over naar 400/600 ben je van het gezeik af, ik vind dat memory+ sterkere argumenten heeft dan jij zelf.
Ben ik absoluut niet met je eens. Zeker een koper heeft zelf ook een informatieplicht, maar die geld VOOR de koop niet erna. Het fiet dat Memory+ reeds meerdere klanten heeft gehad die zich ook "bekocht" voelden en daaraan iets gedaan heeft, betekend dat deze mensen ook op verkeerde informatie zijn afgegaan. Door hier iets aan te doen heeft Memory+ eigenlijk erkent dat ze deze klanten onvoldoende hebben voorgelicht. De TS is dus niet de enige die uit de gegeven informatie de verkeerde conclusie heeft getrokken.

Na de koop kun je de TS moeilijk verwijten dat hij meer info had moeten zoeken. (de meeste mensen doen info zoeken voor een koop. Ik lees en kijk meestal ook folders en reviews voor ik iets koop, daarna volg ik het meestal niet meer totdat ik weer een nieuwe ga aanschaffen) Als had hij hem in de kast gelegd en een jaar gaan mediteren en er daarna was achter gekomen was dat nog niet relevant geweest.

De TS is afgegaan op de gegeven informatie van de leverancier en op reviews. Deze heeft hem de kaart verkocht als een PRO zonder toevoeging van lite / EZ of iets anders. Hierdoor mag de koper bepaalde verwachtingen van een product hebben. Deze verwachtingen komen nu niet uit. Los van het feit of de TS dat eerder gemerkt heeft of niet.

Het is dus of een dwaling van de winkel door onjuiste informatie te geven (impliciet erkent doordat schijnbaar meer mensen geklaagt hebben over deze "fout"). In dat geval onbinding van de koop.

Het is bewust gedaan -> oplichting -> onbinding van de koop.

In beide gevallen staat de TS sterk en memory+ zwak op basis van de betrokken stellingen.

Ik geef toe dat redelijkhied kan verwachten dat TS niet zomaar een nieuwe kaart kan krijgen. Maar de houding van memory+ zoals ze dat nu doen is ook niet terecht. Zeker niet omdat blijkt dat er meer mensen de dupe zijn geworden, waarvan ze sommige wel en sommige niet geholpen hebben.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 14:42:
[...]
Zoals in vele gevallen: naslag bij fabrikant, meer navragen bij shop, reviews etc.
Hieruit had hij lunnen leren dat er meerder versies waren. Dat er verschillende snelheden te koop waren. Hieruit had hij NIET kunnen leren welke versie memory+ verkocht. Daarvoor kon hij alleen afgaan de info geleverd door memory+. En dat die op zich zacht gezegd voor meerdere uitleg vatbaar was, blijkt al dat minimaal 20 mensen de verkeerde conclusie getrokken hebben. Dat zijn dan ook nog mensen die actief naar informatie zijn blijven zoeken. De vraag is hoeveel mensen daadwerkelijk "bekocht" zijn maar er nooit achter gekomen zijn. Redelijkerwijs kun je verwachten dat dat er meer zijn.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 14:34:
Hoe kon ik in godsnaam nou moeten weten (zoals sommige beweren in dit topic) dat het de 400/400 versie was??? Mijn inziens was dat onmogelijk. Ja bij het plaatsen van de kaart. Maar daar let je dan niet op...
Los nog dat van een koper niet verwacht mag worden dat hij aan het uiterlijk van een kaart kan zien welke timings c.q. freq een kaart heeft. Tevens is het maar de vraag of van een koper verwacht dat hij dat via specialitische programma's kan achterhalen. Mijn inziens mag dat niet van een koper gevraagd worden. Dat een tweaker dat toevallig kan, wil niet zeggen dat een vervente gamer, die de kaart koopt dit ook kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberpope op 17-08-2004 20:52 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• martijn_tje
@ Cyberpope

Ik ben het niet met je eens dat oplichting is door Memory+

Memory+ heeft bewust de 400/400 kaart goedkopen aangeboden omdat deze mindere specificaties heeft.

Het is de keus van Madview geweest om een 400/400 kaart te maken en deze 9600PRO te noemen.... (dit vind ik wel betreurens waardig).

Madview is hier vrij in omdat er door ATI geen specifieke eisen worden gesteld aan de snelheid van het geheugen. De kaart bevat een 9600PRO core dus de kaart mag wel verkocht worden als 9600PRO

@ Wouter-GoT

Het is erg gemakkelijk om te stellen dat het de schuld is van .
Maar ik heb een vriend ook op het laatste moment kunnen verhinderen een 400-400 kaart te kopen (ook bij memory+) en voor 30 euro meer eeen 400-600 kaart te kopen. Daarom weet ik dat het wel op de website vermeld stond dat het een kaart met TSOP geheugen betrof waaruit met vervolg onderzoek viel al te leiden dat het een 400/400 kaart betrof.

Ik geef memory+ gelijk dat ze de kaart nu wijgeren, maar het was wel erg onduidelijk! dat je er 9 maanden later pas achter komt geeft denk ik ook aan dat je de prestaties niet heel erg gemist hebt.

(Ik heb ook zo´n soort grapje gehad... ik lees op een revieuw dat de 128Mb versie van de ti4200 van XFX ook 3.6ns geheugen krijgt. Dus ik meteen die kaart bestellen, blijkt dat ik 1 van de laatste met 4.0 geheugen heb :( maar de kaart haalt nog steeds 310/620 dus mij horen ze niet klagen)

Pagina: 1