STIMPPYYY schreef op 17 augustus 2004 @ 18:36:
Je komt nu opeens mee dat je een PRO lite hebt, je hebt in die tijd dat je je kaart had niet opgemerkt dat je een langzamera kaart had. Alleen omdat je er nu achter komt dat hij op 400/400 draait vind je dat je een nieuwe mag krijgen, terwijl je er ook nog eens minder voor betaald hebt dan een echte PRO. Clock hem gewoon over naar 400/600 ben je van het gezeik af, ik vind dat memory+ sterkere argumenten heeft dan jij zelf.
Ben ik absoluut niet met je eens. Zeker een koper heeft zelf ook een informatieplicht, maar die geld VOOR de koop niet erna. Het fiet dat Memory+ reeds meerdere klanten heeft gehad die zich ook "bekocht" voelden en daaraan iets gedaan heeft, betekend dat deze mensen ook op verkeerde informatie zijn afgegaan. Door hier iets aan te doen heeft Memory+ eigenlijk erkent dat ze deze klanten onvoldoende hebben voorgelicht. De TS is dus niet de enige die uit de gegeven informatie de verkeerde conclusie heeft getrokken.
Na de koop kun je de TS moeilijk verwijten dat hij meer info had moeten zoeken. (de meeste mensen doen info zoeken voor een koop. Ik lees en kijk meestal ook folders en reviews voor ik iets koop, daarna volg ik het meestal niet meer totdat ik weer een nieuwe ga aanschaffen) Als had hij hem in de kast gelegd en een jaar gaan mediteren en er daarna was achter gekomen was dat nog niet relevant geweest.
De TS is afgegaan op de gegeven informatie van de leverancier en op reviews. Deze heeft hem de kaart verkocht als een PRO zonder toevoeging van lite / EZ of iets anders. Hierdoor mag de koper bepaalde verwachtingen van een product hebben. Deze verwachtingen komen nu niet uit. Los van het feit of de TS dat eerder gemerkt heeft of niet.
Het is dus of een dwaling van de winkel door onjuiste informatie te geven (impliciet erkent doordat schijnbaar meer mensen geklaagt hebben over deze "fout"). In dat geval onbinding van de koop.
Het is bewust gedaan -> oplichting -> onbinding van de koop.
In beide gevallen staat de TS sterk en memory+ zwak op basis van de betrokken stellingen.
Ik geef toe dat redelijkhied kan verwachten dat TS niet zomaar een nieuwe kaart kan krijgen. Maar de houding van memory+ zoals ze dat nu doen is ook niet terecht. Zeker niet omdat blijkt dat er meer mensen de dupe zijn geworden, waarvan ze sommige wel en sommige niet geholpen hebben.
Hieruit had hij lunnen leren dat er meerder versies waren. Dat er verschillende snelheden te koop waren. Hieruit had hij NIET kunnen leren welke versie memory+ verkocht. Daarvoor kon hij alleen afgaan de info geleverd door memory+. En dat die op zich zacht gezegd voor meerdere uitleg vatbaar was, blijkt al dat minimaal 20 mensen de verkeerde conclusie getrokken hebben. Dat zijn dan ook nog mensen die actief naar informatie zijn blijven zoeken. De vraag is hoeveel mensen daadwerkelijk "bekocht" zijn maar er nooit achter gekomen zijn. Redelijkerwijs kun je verwachten dat dat er meer zijn.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 14:34:
Hoe kon ik in godsnaam nou moeten weten (zoals sommige beweren in dit topic) dat het de 400/400 versie was??? Mijn inziens was dat onmogelijk. Ja bij het plaatsen van de kaart. Maar daar let je dan niet op...
Los nog dat van een koper niet verwacht mag worden dat hij aan het uiterlijk van een kaart kan zien welke timings c.q. freq een kaart heeft. Tevens is het maar de vraag of van een koper verwacht dat hij dat via specialitische programma's kan achterhalen. Mijn inziens mag dat niet van een koper gevraagd worden. Dat een tweaker dat toevallig kan, wil niet zeggen dat een vervente gamer, die de kaart koopt dit ook kan.
[
Voor 26% gewijzigd door
Cyberpope op 17-08-2004 20:52
]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......