U.s. Robotics 9106 met versatel adsl

Pagina: 1
Acties:

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een kennis van mij heeft door een foutje bij de registratie van adsl gekozen voor het versatel netwerk en dit zelf niet door gehad. Nu zit ik dus met een wireless modem/router die hier blijkbaar niet helemaal mee overweg kan.
Ik kan de instellingen zoals vermeld op het papiertje wel instellen (VCI/VPI etc). Maar volgens de helpdesk man moet het apparaat een dhcp call gaan doen. Dus het apparaat moet niet alleen dhcp server zijn voor het netwerk maar ook nog eens dhcp client zijn voor een ip adres. Ik weet alleen niet waar ik dit kan instellen.
Volgens de helpdesk man doet de router dit nu in ieder geval niet (hij kijkt of het mac adres van de router een dhcp call heeft gedaan) en is dat normaal gezien het bij het kpn net niet nodig is. Weet iemand hoe ik dit op deze wireless modem/router USR 9106 kan instellen.

Alvast heel erg bedankt!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm....... gewoon WAN gedeelte bekijken en dan instellen dat hij een IP krijgt van een DHCP :?

Veel meer kan je niet doen namelijk.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Daxter
  • Niet online
wan gedeelte? Zou je mij a.u.b. screenshots/beschrijving kunnen sturen van waar ik dat vind. Ik ben nu bezig met dat programmaatje wat start als ik de cd erin stop.

Verwijderd

Bel de supportdesk van het bedrijf waar die modem/router vandaan komt, hier ga je zo niet uitkomen. Je vraagt om screenshots terwijl je volgens mij nog niet eens op het punt bent van zelf de configuratie van die router induiken.

Als je toch zelf aan de slag wil: ga naar de webinterface van je router (zie handleiding) en gebruik wederom je handleiding om daar wegwijs te worden. Je moet zoeken naar een gedeelte dat "WAN setup" of iets in die richting heet, het zal waarschijnlijk in een van de eerste menu-opties zitten. Wat je moet doen is daar ergens aangeven dat je gebruik wilt maken van 'dynamic IP addressing' of iets dat daar op lijkt.

Maar nogmaals; de helpdesk van de winkel of fabrikant kan je dat duidelijk vertellen als je er zelf met de handleiding niet uit komt. Vergeet niet dat niet iedereen op dit forum die modem/router en internetverbinding heeft, zomaar even vragen om 'screenshots' is dus nogal onhandig aangezien bijna niemand die kan leveren.
(Wat je wel kunt doen is zélf screenshots geven van je modem/router configuratie-page, dan kunnen we je misschien een klein beetje in de goede richting helpen.

Succes :)

• Daxter
  • Niet online
owh zal het boekje nog es pakken om te kijken. Ik dacht dat dat programma het enige config ding was. Maar als er ook web interface is ga ik daar wel ff in hobbyen. Heb verder wel meer ervaring met routers enzo alleen dit vond ik zo'n gaar probleem en ik dacht dat ze ook gewoon alles functies hadden ingebouwt in dat programma. Maar ik ga zo dan maar es de webinterface checken.

Bedankt voor de hulp!

• Daxter
  • Niet online
Vanmorge met de helpdesk van de provider gebelt en moeten concluderen dat er een probleem is aan hun zijde gezien er geen adsl signaal op de telefoonlijn staat. Ik bleek dus gelukkig niets fout te doen (dat denken ze tenminste voorlopig).
Pagina: 1