Toon posts:

Waarom werkt USB2.0 niet op Windows 98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk bij een PC bedrijf waar ik voor een paar weken ben gestationeerd op de Technische dienst. Daar kom ik zojuist een PC tegen met Windows 98SE waar ik USB2.0 op aan de praat moet krijgen.

Op het moment dat ik de drivers van de Moederbord CD laat halen krijg ik een Blauw scherm en loopt dat kreng vast.

Heeft iemand enig idee of heeft iemand misschien een Windows98 patch voor USB2.0????

Thanx

Olav Hubenaar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Win98 support geen USB2.0.
Zul je toch een ander OS erop moeten zetten of het als USB1.1 moeten laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Er moet toch een oplossing voor uit zijn???

Olav

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX/AI
Terw_Dan schreef op 16 augustus 2004 @ 17:41:
Win98 support geen USB2.0.
Zul je toch een ander OS erop moeten zetten of het als USB1.1 moeten laten lopen.
Misschien helpt dit artikeltje van zdnet.com:
http://www.zdnet.com.au/r...,39023442,20233638,00.htm

Saved by the buoyancy of citrus

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Artikeltje is wel al bijna 3 jaar oud.
En het ziet er naar uit dat het hier hetzelfde gaat als bij winNT en win95, de fabrikant zelf brengt misschien een driver uit voor het USB ding, maar de standaard windows USB drivers zijn er niet.

Nu is USB wel backwards compatible dus de drivers die er zijn werken wel als USB1.1, maar als USB2.0 krijg je het dus niet voor elkaar TENZIJ de fabrikant die drivers levert (en dat zullen weinigen doen omdat 98 nu echt niet meer een OS is dat nog gebruikt wordt door mensen die USB2.0 zooi kopen).

Dus kanebraaier, ik denk dat er niet veel op zit dan of zelf een driver te gaan schrijven of het als 1.1 te laten lopen.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Oh ja, USB 2.0 werkt anders perfect hier op deze bak waar ik dit op typ.

Je moet gewoon de chipset-drivers installeren en daarna de usb-drivers, zo doe ik het al jaren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eichii schreef op 16 augustus 2004 @ 17:49:

Je moet gewoon de chipset-drivers installeren en daarna de usb-drivers, zo doe ik het al jaren.
Deze bak, draait die ook op W98?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Eichii schreef op 16 augustus 2004 @ 17:49:

Op welke USB2.0 driver zit je dan?
zal niet eentje van Microsoft zijn of wel?

Verwijderd

Als jouw fabrikant toevalligerwijs een lief aardig knuffelbaar programmeurtje heeft dat USB 2.0 dirvers voor win98 gemaakt heeft, dan heb je geluk. Daarmee ontkracht je de opmerking niet, dat iemand wel die drivers voor usb 2.0 voor die chipset moet hebben geschreven. Oftewel, wat jij zegt is PRECIES wat Terw_Dan aangeeft: het hangt van de producent van je rig af of die de moeite nog neemt voor 98 drijvers te gaan schriven. Mijn ervaring is dat dat een zeldzaam soort fabrikant is.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als TS nou aangeeft of het toevallig een VIA chipset is...... die hebben namelijk wel USB 2.0 Drivers voor Win98SE / ME :)

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 16-08-2004 17:59 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1