Toon posts:

Wel connectie maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb al heel lang internet via een andere computer in het LAN-netwerk hier thuis. Nu willen we de connectie naar mijn computer zetten (geen hubs, geen routers, gewoon directe verbindig tussen 2 computers).

Als ik mn internet installeer (ADSL speedtouch USB 2,2mbit) gaat er niets fout. Als ik connect gaat er ook niets fout. Ik heb dus gewoon de ADSL connectie van 2,2mb.

Als ik dan op internet ga (IE of FireFox) of naar MSN of e-mail, dan 'ziet ie het internet niet'. Hij probeert internet te maken via de LAN-verbinding denk ik, omdat dat altijd zo was.

Ik heb de LAN-kabel eruit gehaald en het één en ander verwijderd (LAN-connectie en brug), maar dat helpt niet.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? De connectie is er, hij gebruikt hem alleen niet.

ADSL: 2,2mbit MxStream Comfort via HCCnet
LAN: crosskabel tussen 2 computers

HELP!

Alvast bedankt.

> Erik

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:56 ]

Verwijderd

Je wilt dus je eigen internetverbinding delen via de parallelle of de seriële poort (welke wil je nou?) als ik het bovenstaande verhaal goed heb begrepen? Op welke van de twee computers kun je geen gebruik maken van het Internet? De computer waar het ADSL modem aanhangt, of de andere computer?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:38 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:08

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:37:
Je wilt dus je eigen internetverbinding delen via de parallelle of de seriële poort (welke wil je nou?) als ik het bovenstaande verhaal goed heb begrepen?
Misschien bedoelt hij mbv een Cross UTP-kabel ?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je netwerkinstellingen (gateway) al aangepast?

Verwijderd

DAlchemist schreef op 16 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

Misschien bedoelt hij mbv een Cross UTP-kabel ?
Ik hoop het... er blijft anders niet veel van die bandbreedte over als je het allemaal door een parallel snoertje gaat persen :X

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 07:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

denk dat zoals al gezegt,de standaard gateway niet staat ingesteld :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
mijn eerste prioriteit is om het internet aan de praat te krijgen op mijn computer (COMP1)

de internet connectie is aangesloten op COMP1. COMP1 heeft ook een verbinding van 2,2 mb. MAAR, COMP1 kan niets met die verbinding. Internet en email etc doet het niet, terwijl de connectie wel aanstaat.
Ik denk dus dat Windows/IE/etc probeert het internet op te gaan via de LAN-connectie met COMP2, terwijl er wel een directe internetconnectie aanstaat op COMP1.

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg.

Hoe verander ik die gateway dan? En is dat wel het probleem?
(Als ik em als Standaard Connectie instel doet ie het nog steeds niet.)

edit:

Inderdaad een crosskabel, maar dat is op dit moment onbelangrijk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:35:
Als ik mn internet installeer (ADSL speedtouch USB 2,2mbit) gaat er niets fout. Als ik connect gaat er ook niets fout. Ik heb dus gewoon de ADSL connectie van 2,2mb.

[...]

Ik heb de LAN-kabel eruit gehaald en het één en ander verwijderd (LAN-connectie en brug), maar dat helpt niet.
Is het nu een USB of RJ45 modem?

Als het een USB-modem is zou ik eens controleren of de drivers wel goed opgepakt zijn door windows. Mijn USB-modem was ook niet echt hot-pluggable en moest zijn drivers voorgeïnstalleerd hebben voordat je het modem fysiek aan de computer hing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:58:
[...]

Is het nu een USB of RJ45 modem?

Als het een USB-modem is zou ik eens controleren of de drivers wel goed opgepakt zijn door windows. Mijn USB-modem was ook niet echt hot-pluggable en moest zijn drivers voorgeïnstalleerd hebben voordat je het modem fysiek aan de computer hing.
het heeft niets met de modem te maken, want de connectie is er wel. hij maakt wel gewoon verbinding via dat modem. en het is trouwens USB. maar het ligt hier niet aan, het ligt aan een configuratie binnen windows. Hij gebruikt deze internetconnectie blijkbaar niet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Probeer is te pingen of tracert-en :

Kan je namelijk checken of je niet afgesloten bent wegens virus/spam verspreiding ;)

Ik zei niks :X

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 16-08-2004 18:10 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 16 augustus 2004 @ 18:04:
Probeer is te pingen of tracert-en :

Kan je namelijk checken of je niet afgesloten bent wegens virus/spam verspreiding ;)
dan zou die het op COMP2 ook niet doen he.. want daarop doet ie het wel probleemloos, daarom zit ik nu ook op internet.

de connectie is er dus wel (rechtsonder zie je gewoon dat beeldschermpje met 'ADSL Connectie'), maar windows doet er gewoon niks mee. hij probeert niet het internet op te gaan via de internet connectie, maar via de lan connectie (vermoed ik)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.exploring.nl/welconnectiegeeninternet.JPG

Zoals je ziet is de connectie er wel, maar kan ik het internet niet op (e-mail, msn, etc werkt ook niet)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:20 ]

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Reset het modem naar de fabrieksinstellingen en doe je installatie gewoon opnieuw. Misschien dat dat heltpt

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Topicstarter
Nijl schreef op 16 augustus 2004 @ 19:11:
Reset het modem naar de fabrieksinstellingen en doe je installatie gewoon opnieuw. Misschien dat dat heltpt
zoals ik al zei, het ligt niet aan het modem. Kijk dan eens naar die screenshot en lees de berichten.

Maarem.. ik heb maar effe een nieuwe partitie met een nieuwe WXP gemaakt waarop ik nu verder ga. Mn hele systeem werd instabiel.

Thx anyways

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:49:
[...]

zoals ik al zei, het ligt niet aan het modem. Kijk dan eens naar die screenshot en lees de berichten.

Maarem.. ik heb maar effe een nieuwe partitie met een nieuwe WXP gemaakt waarop ik nu verder ga. Mn hele systeem werd instabiel.

Thx anyways
Dan moet je pc 1 het zelfde instellen als je pc 2.. want iets klopt er dan niet met elkaar.. wat geeft je IPCONFIG dan weer in den cmd?

You are NIJL-ed!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

AzzKickah

06-CENSORED

Pffff ga eens naar Internet-opties in Internet Explorer dan, en kijk eens wat je daar voor instellingen hebt bij "verbindingen". Heb je daar je inbel-adsl-verbinding als standaard verbinding staan?

[EDIT]In IE klikken op Extra --> Internet-opties --> tabblad Verbindingen

[ Voor 19% gewijzigd door AzzKickah op 16-08-2004 20:48 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45

Reptile209

- gers -

Je hebt die netwerkbrug nu uitgeschakeld staan. Probeer echter eens om hem helemaal te verwijderen. Een niet goed functionerende netwerkbrug geeft al snel wel-verbinding-geen-data.
Ik neem aan dat je firewall's e.d. ook al uit staan? Geen proxyservers in je LAN- of dialup connection? (ja, beiden even checken!)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1