The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
En verplicht leesvoer over de limieten en mogelijkheden: OM FAQ / Beleid
[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 16-08-2004 17:03 ]
{signature}
Verwijderd
Ik heb veel en steeds goede ervaringen met Disk Manager.
Wel goed lezen hoe je het moet installeren.
En zoals er hier ook al gezegd wordt: lees de FAQ....
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:04 ]
Ik ga even kijken op de site, beter softwarematig (<gratis) dan hardwarematig
[ Voor 23% gewijzigd door JorisPenders op 16-08-2004 17:04 ]
Vaak genoeg gehad dat mijn bakkie maar een 8GB max supporte maar een 40GB toch volledig gebruikt kon worden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 62-0502-001199-00101111-071595-KT133$GA7ZM0017ZM FFc
Moederbordnaam Gigabyte GA-7ZM(P)
Moederbordafmeting 210 mm x 240 mm
Moederbord Chipset KT133
Moederbordfabrikant
Firmanaam Gigabyte Technology Co., Ltd.
Productinformatie http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm
BIOS Download http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_List.htm |
De BIOS-upgrade had geen resultaat
Heb de ExelStor Technology J680
Als jullie nog wat meer moeten weten hoor ik het wel,
ik ga even het programma uitproberen
Zie bopvenkant HDD's voor jumpersettings
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
XP ziet trouwens 31,4 GB, maar ben nog nooit boven deze grootte geweest...
Alles geeft deze grote aan, het BIOS, Partition Magic en Windows
Zou een extra jumper zijn die erop kan zitten.DJ_Jorizzz schreef op 16 augustus 2004 @ 17:22:
Volgens mij staat de HD gewoon op Cable Select, of is dit een ander jumpertje?
XP ziet trouwens 31,4 GB, maar ben nog nooit boven deze grootte geweest...
Alles geeft deze grote aan, het BIOS, Partition Magic en Windows
Ik draaide overigens win2k op die bak die hem niet groter dan 8.4GB wilde zien.
Was overigens een vaag compaq P1 bakkie waar het in mijn geval om ging.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Áls er twee jumpers opzitten, probeer dan eens de jumper van pin 1 & 2 af te halen, dat is meestal de jumper die de schijf tot 32GB limiteerd.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Het lijkt erop dat het toch echt aan het BIOS ligt
Verwijderd
Master: |::|
Slave: ::||
Ieder KT133 bord heeft support voor HDs groter dan 32GB, dus aan de BIOS ligt het niet
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: Why aren't Jumper Settings of the Excelstor HDD drives described in www.excelstor.com?
Verzonden: 17-8-2004 7:48
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
'techsupport@excelstor.com' op 17-8-2004 7:48
553 5.3.0 <techsupport@excelstor.com>... Relaying denied,Authenticate with your username and password first
Terugkomend op het probleem: DJ Joriz, je mag wel wat meer inzet tonen. Dat zie ik bijna niet terug, terwijl dat hier op GoT wel van je wordt verwacht. De vraag uit je topicstart had je makkelijk zélf kunnen beantwoorden met behulp van de FAQ van dit subforum. Het is dat we nu op een ander probleem stuiten, anders was dit topic dichtgegaan.
heb zelf een mailtje naar Exelstor gestuurd, en ze gaven me als tip om eens naar m'n partities te kijken, dit heb ik al heel vaak gedaan.
@Luuk: Heb een Exelstor hardeschijf, werkt daar MaxBlast ook op?
@TerwDan: Ik zal het dalijk eens proberen
Joris
Dit is inderdaad de setting voor CS én 32 GB limiet, je hebt dus niet goed naar het diagrammetje op de hdd gekeken. Zoals je kan zien staat er helemaal links in het diagram ook instellingen met '16 heads', dat zijn de settings voor normaal gebruik (oftewel in een pc die >32 GB schijven accepteert, die jij ook bezit).DJ_Jorizzz schreef op 16 augustus 2004 @ 18:51:
Nou, ik heb ff een tekeningetje gemaakt van mijn jumpers:
[afbeelding]
Het lijkt erop dat het toch echt aan het BIOS ligt
EDIT
Over mensen die klagen dat er geen jumpersettings op excelstor.com staan: de schijven gebruiken IBM/Hitachi controllers met dezelfde jumpersettings, dus kan je de info van de Hitachi site gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door The Third Man op 17-08-2004 14:37 ]
heb net de jumper die plat zat eraf gehaald en de andere gewoon zo laten zitten, nu zet ik mn pc aan en zegt dat ie geen boot drive kan zoeken (en vraagt naar diskette/cd).
Ik zal de jumper maar terug zetten, maar HOE moet ik de jumpers dan instellen?,
en Lekkere Kwal, weet je zeker dat mijn PC dit ondersteund?
Joris
Master: |::|
Slave: ::||
(Zoals AMD64freak al heeft aangegeven)
Wat slave en master is, vindt je ongetwijfeld in de faq.
CS is alleen handig als je op je PC wil kiezen welke schijf master is, en welke slave.
Als dit je enige schijf is, moet je em op master zetten. CD-ROM drives bij voorkeur op slave, enz.
De foutmelding "kan geen bootsector vinden" duidt erop dat er geen C:-schijf is.
De hard-disk is nu dus wél herkend, maar nog niet gepartitioneerd (Dus niet die horizontale jumper terugzetten, maar de harddisk op master jumperen).
(Dat moet je zelf doen; verzin maar vast in hoeveel partitities en van welke grootte je de 80 Gb wilt indelen).
eagle
Zet em nou gewoon op master, dan raak je dat jumpertje niet kwijt en weet je ook zeker dat het niet aan CS ligt. Als ie toch als enige aan de kabel hangt (aan het eind van de kabel) heeft CS geen zin, neem dan gewoon master, das wel zo save.DJ_Jorizzz schreef op 17 augustus 2004 @ 20:23:
Ik ga de windows XP cd er eens indoen en kijken wat er uit komt, staat nu op CS, kan ook gewoon, of niet?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Maar ik heb nog niet gelezen dat sprake is van het bijzetten van HD, of het vervangen van een bestaande, noch iets over het aanpassen van de grootte van een beschreven HD..: ik ging uit van de installatie van een nieuwe en enige HD in een nieuw gebouwde PC.
[ Voor 15% gewijzigd door Brothar op 18-08-2004 00:42 ]
eagle
Ik was (mogelijk ten onrechte) nog een stap verder gegaan met mijn aanname dat Windows al op die 32 Gig was geïnstalleerd.Brothar schreef op 18 augustus 2004 @ 00:42:
Inderdaad, Partition Magic is een optie...
Maar ik heb nog niet gelezen dat sprake is van het bijzetten van HD, of het vervangen van een bestaande, noch iets over het aanpassen van de grootte van een beschreven HD..: ik ging uit van de installatie van een nieuwe en enige HD in een nieuw gebouwde PC.
heb nu even de jumpertjes zo ingesteld: | : : |
Dus op Master,
pc start nu WEL op, maar ik krijg weer de info dat er maar 31,4 gb is.
Joris
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Er is 45,20 GB ontoegewezen harde schijf....
moet ik nu mn hele PC opnieuw installeren voor dat partitioneren via Windows,
via Partition Magic kan het gewoon zonder opnieuw te installeren, maar daar heb ik wat problemen mee gehad op de andere pc, de 'huis'-pc... vastgelopen onder proces... no backup, de helft nog kunnen recoveren, dus wil ik dit liever via Windows doen
Joris
'When you're not paying for the product, you are the product!'