Toon posts:

Packerd Bell Moederboard in andere kast - Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Packard Bell Legend 2250. Het probleem is als volgt:

De kast heeft een slechte airflow en alles wordt veel te heet. Nu wil ik toch een andere kast alleen kan het moederboard wel in elke andere kast?

Dit is het moederboard:
Afbeeldingslocatie: http://common.packardbell.com/ItemPhotoDwn/explorer_large.jpg

moederboard info:
http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=23

Nu had ik een tweetal kasten op het oog:

- Sweex Xenon XS P4 300W
- Sweex Xenon TC P4 300W

Dit zijn pc's waar niet al teveel aan gedaan hoeft te worden. (niet zelf prutsen om een fan te plaatsen etc, en er zitten wat extra snufjes op deze kasten, HD temp lezer etc etc).

Ik heb Packard Bell al gemaild en kreeg het volgende antwoord:
Alle informatie omtrent uw computer is terug te vinden in ActivDoc.
Wij kunnen niet zeggen of het mogelijk is alles over te zetten, dit
daar het moederbord dient te passen betreffende schroefgaten. Normaal
gesproken kan men alles overzetten en moet het geen probleem
opleveren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Packard Bell
Een onderdeel van NEC Computers International B.V.
European Service & Support
Zij hebben hier dus niet echt een antwoord op en in dat Activedoc gebeuren is ook niet veel terug te vinden...

Mijn vraag aan jullie is dan ook of iemand weet of het mogelijk is om mijn moederboard in deze kasten te plaatsen? Of dat iemand misschien kasten weet waar het zowiezo in past die enigszins dezelfde specificaties hebben als die Sweex modellen.

En of het zo is dat elke Flex-ATX kast mogelijk is om te gebruiken?

Wie o wie helpt mij uit de brandt :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is een micro-ATX Moederbord dus zul je even moeten kijken op de site van Sweex of die kasten daarvoor geschikt zijn.

ARME AOW’er

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is inderdaad een MicroATX moederbordje, dat zou dus in elke ATX kast moeten passen. Ook in die van Sweex. :)

Andersom gaat ook, alleen heeft Packard Bell vaak voor de ledjes en knopjes 1 groot blok waardoor je het een en ander aan moet passen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hij kan ook in een ATX kast alleen dan hou je ruimte over dacht ik .... toch ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:10
Zou gewoon moeten passen in een (m)ATX kast.

offtopic:
Waar heb je trouwens die tekening mee gemaakt??

Lekker!

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 15 augustus 2004 @ 23:37:
Is inderdaad een MicroATX moederbordje, dat zou dus in elke ATX kast moeten passen. Ook in die van Sweex. :)

Andersom gaat ook, alleen heeft Packard Bell vaak voor de ledjes en knopjes 1 groot blok waardoor je het een en ander aan moet passen.
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.

Achter mijn frontpaneel zit idd een blok, met daarop de reset/aan/uit knop. Dat moet dan passend gemaakt worden in de andere kast neem ik aan?

Wat betreft dat aanpassen? Zijn dat grote aanpassingen zoals het bewerken van de kast?

En dat van die ruimte die ik over houd, is dat een probleem?

Ik ben zelf een leek in dit soort dingen 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gewoon uATX, staat ook gewoon bij de MSI specs waar je naar linkt :z
Dimension

• 24.4 cm(L) x 19.2 cm(W) MicroATX Form Factor

Mounting

• 6 mounting holes.
* dion_b vindt het trouwens een bijzonder mooie kast en zou het graag overnemen 8)7
En als je dat serieus interesseerd, ICQ/mail ma :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 23:50:
[...]

Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.

Achter mijn frontpaneel zit idd een blok, met daarop de reset/aan/uit knop. Dat moet dan passend gemaakt worden in de andere kast neem ik aan?

Wat betreft dat aanpassen? Zijn dat grote aanpassingen zoals het bewerken van de kast?

En dat van die ruimte die ik over houd, is dat een probleem?

Ik ben zelf een leek in dit soort dingen 8)7
nee, jouw kant op hoef je niets aan te passen. een fatsoenlijke kast (zoals die van sweex) heeft voor elk ledje/knopje een apart connectortje. die hoef je dus alleen maar over de goede pennen te schuiven (staat er in code-taal bij, en anders gewoon uitproberen).

andersom is wel een probleem: als je een nieuw mobo in zo'n OEM-kast wilt zetten ben je zo een uur aan het nagelvijlen om alle connectors uit dat blokje te krijgen.
(maargoed, ik weet uit eigen ervaring dat je daar vanzelf handig in wordt)

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

iPodje schreef op 15 augustus 2004 @ 23:45:
offtopic:
offtopic:
Als je naar de url van de tekening kijkt, zie je dat ie van de Packard Bell site komt, lijkt me niet dat hij 'm dus zelf gemaakt heeft

Verwijderd

kan je zo zeggen dat het mogelijk is, heb dat bordje hier ook draaien in een ander kastje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 12:56 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kijk ook ff hoe het mobo vast zit in je kast. Had namelijk een tijdje geleden met een vriend een kast van HP of PB weet niet meer. En het mobo hadden ze vastgezet met popnagels :o . Dus we moesten het mobo gewoon uitboren :+

Edit:
Als Frank2kill het zegt, dan zal het wel kloppen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Mister I op 16-08-2004 12:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mister I schreef op 16 augustus 2004 @ 12:33:
Kijk ook ff hoe het mobo vast zit in je kast. Had namelijk een tijdje geleden met een vriend een kast van HP of PB weet niet meer. En het mobo hadden ze vastgezet met popnagels :o . Dus we moesten het mobo gewoon uitboren :+

Edit:
Als Frank2kill het zegt, dan zal het wel kloppen :P
zal niet van een PB zijn, die dingen zijn gewoon geschroeft namelijk (ook leuker als er ooit eens een mobo kapot gaat en vervangen moet worden :P)
iPodje schreef op 15 augustus 2004 @ 23:45:
offtopic:
tekeningen zijn door PB zelf gepubliceerd, waar ze mee gemaakt zijn weet ik niet, ben er ook nooit achter gekomen toen ik er nog werkte.

Maar goed, omdat PB zelf geen borden ontwerpt met een vage formfactor is het gewoon naar de ATX standaard (zijn namelijk allemaal MSI of Gigabyte bordjes die gebruikt worden in PB bakkies, uitgezonderd de notebooks).

dus een andere ATX kast kun je gwoon gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
OKay, dat is duidelijk! :Y)

Ik ben overtuigd dat het dus moet werken.

Dankjewel iedereen! _/-\o_
Pagina: 1