[PHP] Newbie vraag: variabelen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 22:23
Heb al even rondgekeken in de Search, maar ik kom niet verder dan [rml][ php] noob-vraag variabelen[/rml] ...

Mijn vraag: ik heb een formulier in zoek.php staan.
In het formulier staan een aantal variabelen die moeten worden doorgegeven zodra op submit wordt gedrukt.
De action van het form is zoek.php, dus als je submit kom je in een ander gedeelte van de IF loop terecht waardoor zoek.php de variabelen kan verwerken en hier weer andere leuke dingen mee kan doen.

Volgens mij is de beste manier voor mij dat als ik op submit druk dat het adres boven in beeld zoek.php?id=30&pinguins=abc wordt. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Als ik nu submit blijft het adres zoek.php.

Verwijderd

Je method op "get" zetten in de form tag :).

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verzenden via GET ipv POST

Verder zou ik je willen vragen om P&W FAQ - De "quickstart" door te nemen, want ik mis eea in je post; bovenal een duidelijke titel. Immers, door het lezen van "Newbie vraag" weet ik niet waar je probleem over gaat. :) Dit is je al eerder gevraagd, gaarne volgende keer op letten.

Aangezien je zo wel verder er mee moet kunnen en ook wel met Google te vinden moet zijn, doe ik deze dicht :) Daarnaast heeft het ook weinig met PHP te maken; je browser moet iets immers iets op een bepaalde manier (via de querystring) versturen en dit hoort allemaal clientside afgehandeld, dus zou het thuishoren in Webdesign & Graphics

[ Voor 120% gewijzigd door gorgi_19 op 14-08-2004 14:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.