ik heb al een tijdje ontevreden over de bas uit me huidige set ..
ik heb nu een :
Onkyo TSXR500e
2x B&W 601 S3
2x B&W DM110 I
1x Sony ss sw 1 passieve subwoofer .. aan me versterker gebiwired met me voorspeakers..
ik heb een kleine kamer 4x3 ongeveer ..
staat allemaal netjes opgesteld en heb goede luidspreker kabels ..
het geluid is voor mij werkelijk geweldig met wat ik hiervoor had .. ik luister erg veel muziek en kijk erg veel films .. zo veel mogelijk DTS natuurlijk
maar tijdens muziek mis ik me bass .. me voorspeakers komen niet laag genoeg en me sub die onder me bureau staat heeft niet genoeg BOOM ..
Op het moment dat ik wat meer bass er in gooi klinkt me sub al beter maar vind ik me voorspeakers minder mooi klinken ..
ik luister van Rock en Metal tot Diana Krall ( jazzy ) en Hardstyle ..
wat ik dus in eeste instantie wilde kopen is een subwoofer van B&W maar deze blijken dusdanig schrikbarend duur te zijn dat ik daar maar van af ben gestapt .. als ik daar voor moet sparen komt ie er nooit ..
budget is 400 euro maxxxxx
ik ben helemaal weg van de kevlar doeken van mijn "nieuwe" voorspeakers en het design van B&W vind ik persoonlijk om te smullen ..
ik ben dus op zoek gegaan naar speaker fabrikanten en versterker fabrikanten ..
een vriend van me bouwt ook zijn eigen speakers en is berijd om me te helpen al is het zo ver .. dus gereedschap genoeg
ik ben na wat kijken gestrand bij intertechnik speakers .. ik vind ze echt zo mooi en het kevlar spreekt me heel erg aan .. ik zocht iets in kevlar of in alu ..
de sub mag niet al te groot zijn ... heb een kleine kamer weinig ruimte ..
iets van 35x35x** is echt de max zo'n beetje ... een 8" driver leek me dan wel mooi ..
ik heb 2 speakers gevonden die me wel wat leken
de mds 08 en de mds 08 md van intertechnik dus :

mds 08 prijs +- 59,-

mds 08 md Prijs +- 179,-
Die multidrive ziet er echt zo mooi uit .. misch een idee om 15 mm plexi window in de sub te plaatsen ??
als versterker een Hypex DS 1.2 prijs +- 135,-

ik heb niet zo veel verstand van de kast er om heen bouwen .. maar ik hoor dat de achterkant afstoren met zand helpt ... en dat de versterker module apart van de subwooferbehuizing moet zitten voor ideale omstandigheden .. ( maar wel geventileerd moet zijn )
verder scheen het van horen en zeggen beter te zijn dat als je de kast open hebt ( bassreflex heet dat geloof ik ) een ronde baspoort te gebruiken dan een sleuf
Ik heb wat lopen rotzooien in word
en heb maar ff wat getekent
weet begod niet of zo iets zou werken .. en hoe de kamer er het beste uit kan zien van de sub ..
of mischien is het wel beter om m helemaal afgesloten te hebben ..

het gearceerde gedeelte is afgestort .. verder wil ik m uit 22 mm mdf gaan maken
ben al wat bezig geweesd met winisd maar kom er toch nog niet echt uit ..
wat ik wil hebben uiteindelijk is Laaaag en vol van klank
.. maar wel zo dat ik niet alleen de explosies in films zie maar ook VOEL 
alle reacties zijn welkom
mischien ben ik wel helemaal verkeerd begonnen maar het is dan ook me eerste keer
ik heb nu een :
Onkyo TSXR500e
2x B&W 601 S3
2x B&W DM110 I
1x Sony ss sw 1 passieve subwoofer .. aan me versterker gebiwired met me voorspeakers..

ik heb een kleine kamer 4x3 ongeveer ..
staat allemaal netjes opgesteld en heb goede luidspreker kabels ..
het geluid is voor mij werkelijk geweldig met wat ik hiervoor had .. ik luister erg veel muziek en kijk erg veel films .. zo veel mogelijk DTS natuurlijk
maar tijdens muziek mis ik me bass .. me voorspeakers komen niet laag genoeg en me sub die onder me bureau staat heeft niet genoeg BOOM ..
Op het moment dat ik wat meer bass er in gooi klinkt me sub al beter maar vind ik me voorspeakers minder mooi klinken ..
ik luister van Rock en Metal tot Diana Krall ( jazzy ) en Hardstyle ..
wat ik dus in eeste instantie wilde kopen is een subwoofer van B&W maar deze blijken dusdanig schrikbarend duur te zijn dat ik daar maar van af ben gestapt .. als ik daar voor moet sparen komt ie er nooit ..

ik ben helemaal weg van de kevlar doeken van mijn "nieuwe" voorspeakers en het design van B&W vind ik persoonlijk om te smullen ..
ik ben dus op zoek gegaan naar speaker fabrikanten en versterker fabrikanten ..
een vriend van me bouwt ook zijn eigen speakers en is berijd om me te helpen al is het zo ver .. dus gereedschap genoeg
ik ben na wat kijken gestrand bij intertechnik speakers .. ik vind ze echt zo mooi en het kevlar spreekt me heel erg aan .. ik zocht iets in kevlar of in alu ..
de sub mag niet al te groot zijn ... heb een kleine kamer weinig ruimte ..
iets van 35x35x** is echt de max zo'n beetje ... een 8" driver leek me dan wel mooi ..
ik heb 2 speakers gevonden die me wel wat leken
de mds 08 en de mds 08 md van intertechnik dus :

mds 08 prijs +- 59,-

mds 08 md Prijs +- 179,-
Die multidrive ziet er echt zo mooi uit .. misch een idee om 15 mm plexi window in de sub te plaatsen ??
als versterker een Hypex DS 1.2 prijs +- 135,-

ik heb niet zo veel verstand van de kast er om heen bouwen .. maar ik hoor dat de achterkant afstoren met zand helpt ... en dat de versterker module apart van de subwooferbehuizing moet zitten voor ideale omstandigheden .. ( maar wel geventileerd moet zijn )
verder scheen het van horen en zeggen beter te zijn dat als je de kast open hebt ( bassreflex heet dat geloof ik ) een ronde baspoort te gebruiken dan een sleuf
Ik heb wat lopen rotzooien in word
en heb maar ff wat getekent
of mischien is het wel beter om m helemaal afgesloten te hebben ..
het gearceerde gedeelte is afgestort .. verder wil ik m uit 22 mm mdf gaan maken
ben al wat bezig geweesd met winisd maar kom er toch nog niet echt uit ..
wat ik wil hebben uiteindelijk is Laaaag en vol van klank
alle reacties zijn welkom