Toon posts:

[winxp] Error bij spelletjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Mijn zoon krijgt deze melding bij sommige spelletjes die hij doet op internet
"LOCALS~1\Temp\WER23.tmp.dir00\appcompat.txt" :?
Wat betekend dit, er komt dan, u was bezig met een bewerking, fout, afsluiten...enz...
Is dit een virus of zo?

Dank u,
Suzy

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

app compat.txt ziet er uit als een applicatie compatibility fout document... of te wel het spel wil niet echt lekker meewerken met windows/directx/andere software op het systeem.

Welke spellen crasht hij op?

There is no place like ::1

Verwijderd

appcompat.txt is een file die zo te zien hoort bij het programmaatje appcompat.exe. Dit programmaatje is een "Application Compatibility" programma. Programma's die niet willen werken onder Windows 2000 of Windows XP omdat het besturingssysteem een "Windows NT afgeleide" is, kunnen met behulp van dit programma een zetje krijgen om (misschien) toch te werken.

De oude Windows NT 4.0 ondersteunde véél spellen niet, en veel spellen controleren slechts op een Win98/WinNT reeks besturingssysteem. Detecteren ze "Windows NT of hoger (waaronder ook 2000/XP vallen, zijnde NT 5.0 en 5.1), dan starten ze gewoon niet.

Door het draaien via appcompat.exe kunnen ze vaker wel aan de praat gekregen worden. Het programmaatje spiegelt het spel voor dat het draait onder Windows 95/Windows 98 inplaats van onder Windwos XP. Dat is meestal genoeg om de "check" van het spel te misleiden, zodat het opstart. Een van die spellen is bijvoorbeeld Star Fleet Academy. Die installeert niet op een NT besturingssysteem. Na de installatie via appcompat.exe te draaien, werkt het geïnstalleerde spel gewoon perfect.

Dat de spellen starten en draaien, wil echter lang niet altijd zeggen dat ze perfect werken.... Windows XP is voor 99% procent compatible met Windows 98, maar nèt niet helemaal. En die 1% kan het net zijn... het spel "doet iets" wat onder Windows 98 wel mocht, en onder Windows XP mag het niet, en dan crasht het spel. De reden staat zeer waarschijnlijk in dat .txt bestand. Kijk eens op de site van de fabrikant van het spel, of er een update is die het spel compatible maakt met Windows 2000/Windows XP.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 01:44 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

Hoi Suzy,

kun je in je starterspost nog vermelden om welk operating system het gaat dan kan een moderator de title van de post aanpassen en wij gerichter advies geven.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen, hij heeft een windows xp en het is een spelletje dat hij online gevonden heeft,(race gevecht) ik heb het ook geprobeerd op mijn computer, en ik kan het gewoon doen zoals het hoort,
hoe kan ik dit dan oplossen op zijn computer, zodat hij die "fout" niet meer krijgt?
Dank u,

Suzy

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Suzy,

Zoals ik je hier al vertelde: 11,0 Mbps - niet de verwachtte snelheid* verwachten we van een topic iets meer dan je hier laat zien :)

Dit topic gaat dan ook dicht - open gerust een nieuw topic waarin je wel aan de eerder door mij uitgelegde (en in Registratievoorwaarden en faq o.a. beschreven) eisen voldoet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.