Toon posts:

11,0 Mbps - niet de verwachtte snelheid*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb wireless verbinding aangeschaft, rooter netopia,
met succes geinstalleerd, op mijn laptop, snelheid 100, 0 Mbps,
echter één probleem mijn zoon zijn laptop is dus verbonden met zo'n netwerkkaart, en het is ONTZETTEND traag snelheid 11, 0Mbps!!
Is dit normaal, en/of wat is hier aan te doen?
Dank u,
Suzy

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
Niet helemaal duidelijk, zit je zelf bekabelt en hij draadloos?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
802.11b is 11mbit... ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:35

Haan

dotnetter

Bekabeld netwerk is 100 Mbps, draadloos 11 Mbps of 54. Dus het zal wel kloppen lijkt mij :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:18

crisp

Devver

Pixelated

108Mbps is de maximale theoretische doorvoersnelheid in super-G mode; dan moet je echt vlak naast je AP gaan zitten en hou je na aftrek van overhead misschien 80Mbps over.
De standaard max doorvoersnelheid voor de 802.11G standaard is 54Mbps en voor 802.11B 11Mbps. Als je op afstand gaat zitten en er muren e.d. tussen zitten neemt dit echter al snel af.

Intentionally left blank

Verwijderd

Een fantastische 54Mbps verbinding verstuurt momenteel slechts (±) 30 Mbps aan echte gegevens. De overige 24 Mbps gaat "verloren" aan overhead (herkenning, encryptie, controles...). Om een wireless verbinding gebruiksvriendelijk te maken moet met elke situatie rekening gehouden worden...bvb regelmatig controleren of er nog oude 11b protocol kaartjes in de omgeving aanwezig zijn of niet.
Ik hoop enkel dat ook je pc kaart een 11g(+) is...
succes,chris

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 13:20:
Een fantastische 54Mbps verbinding verstuurt momenteel slechts (±) 30 Mbps aan echte gegevens. De overige 24 Mbps gaat "verloren" aan overhead (herkenning, encryptie, controles...). Om een wireless verbinding gebruiksvriendelijk te maken moet met elke situatie rekening gehouden worden...bvb regelmatig controleren of er nog oude 11b protocol kaartjes in de omgeving aanwezig zijn of niet.
Ik hoop enkel dat ook je pc kaart een 11g(+) is...
succes,chris
U.S. Robotics claimt die overhead weg te werken met een nieuwe manier van verzenden. Al het overbodige wordt dan niet verzonden. Hoe dit in de praktijk uitpakt heb ik (nog) geen ervaring mee.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zit via kabel en de andere laptop dus met zon kaart, draadloos, dus die 11,0 Mbps is normaal? Kan dat niet versneld worden op één of andere manier? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 13:40 ]

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 13:40:
Ja ik zit via kabel en de andere laptop dus met zon kaart, draadloos, dus die 11,0 Mbps is normaal? Kan dat niet versneld worden op één of andere manier? :?
Jawel hoor
-dichter bij AP
-54 mbit draadloos kaartje halen
-geen draadloos maar bedraad netwerk nemen :P

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IMHO had je dit makkelijk kunnen vinden op GOT met de search of met google

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Grinz, 11Mbit draadloos is gewoon 11Mbit... maar ga er maar van uit dat je 8 echte mbits haalt in het beste geval... toch iets van 1mbyte per seconde....

There is no place like ::1

• LED-Maniak
Kijk anders eerst goed voordat je wat koopt, misschien wil de winkel em wel omruilen voor een andere.

Dat 11Mbit is hardstikke normaal. Maar zo sloom is dat toch niet? Alleen bij bestands overdracht te merken...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

LED-Maniak schreef op 08 augustus 2004 @ 13:46:
Kijk anders eerst goed voordat je wat koopt, misschien wil de winkel em wel omruilen voor een andere.

Dat 11Mbit is hardstikke normaal. Maar zo sloom is dat toch niet? Alleen bij bestands overdracht te merken...
Yup, zelf heb ik nu een test opstelling met Wireless... en 11mbit is genoeg om te surfen ... het wordt alleen traag ALS je inderdaad van pc naar pc gaat overpompen... maar daar is het ook een beetje... niet echt voor bedoelt! Dan moet je 108Mbit draadloos nemen! Of gewoon een netwerk kabel.

Maar voor 90% van de netwerk activiteiten is wireless 11Mbit zeker genoeg...

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Idd, voor internet delen alleen maakt het niks uit aangezien het snelst mogelijke abo voor consumenten "maar" 8mbit down is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

LED-Maniak schreef op 08 augustus 2004 @ 13:46:

als ze al omruilen, moet je wel zorgen dat ook de laptop op die snelheid voorbereid is.
als de laptop een ingebouwde W-LAN adapter heeft, is dat nogal lastig te vervangen voor een snellere (het kan wel, maar het kost je veel geld).
je zou de ingebouwde ook uit kunnen schakelen en dan een PCMCIA kaartje met de gewenste snelheid kunnen nemen. minder duur, maar dan zit er dus een uitsteeksel aan je laptop. (zelfde geld voor een USB WLAN adapter)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

MaZo schreef op 08 augustus 2004 @ 13:51:
Idd, voor internet delen alleen maakt het niks uit aangezien het snelst mogelijke abo voor consumenten "maar" 8mbit down is.
Yup, en printen naar een netwerk printer is ook nou niet echt zwaar nadat je pc klaar is met de voorbereidingen. Zelfde geld voor werken aan documenten via netwerk shares... allemaal behoorlijk licht werk.

Alleen voor overpompen van grote bestanden is het wat langzaam.... maar.. simpel Office werk.. Wat gamen... alles gaat goed hoor over 11Mbps

( geesh waarom is dit al mijn 3de/4de posting )

• LED-Maniak
Hier heb ik ook gewoon overal 11Mbit liggen. Snel zat.

Die ene keer dat je een bestandsoverdracht doet, ach, dan kan je voor die ene keer gewoon een kabeltje erin doen en klaar.
En met een apparte antenne heb je met gemak op 20 meter afstand de volle 11Mbit! :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
11mbps wireless hou je ongeveer 600 kb/sec van over, ook als je er practisch naast zit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Suzy 1,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een aantal richtlijnen opgesteld waar we graag van zien dat een topic daar aan voldoet - je bent hier onder andere mee akkoord gegaan toen je je registreerde op GoT: Registratievoorwaarden en faq. De belangrijkste eisen vermeld ik hieronder nog even:
  • Kies een topic titel uit die je probleem kort en bondig omschrijft. "11,0 Mbps," is natuurlijk niet echt een goede omschrijving.
  • Omschrijf helder en duidelijk je probleem. Maak er een goed loepnd verhaal van wat mensen graag willen lezen.
  • Vertel wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Waar heb je al op gezocht, en wat heb je al geprobeerd? Wat was daar het resultaat van? :)
Dit topic is beter op z'n plek in Network Troubleshooting - ik verplaats je topic eventjes :)

Software Algemeen >> Network Troubleshooting

Verwijderd

Prutz0r schreef op 08 augustus 2004 @ 13:22:
[...]

U.S. Robotics claimt die overhead weg te werken met een nieuwe manier van verzenden. Al het overbodige wordt dan niet verzonden. Hoe dit in de praktijk uitpakt heb ik (nog) geen ervaring mee.
Ik ook niet, maar ze kunnen makkelijkl 11b support uitschakelen. De broadcast berichtjes hoeven dan niet meer "traag" te gebeuren. Meestal gebruiken ze een ander kanaal bovenop het originele, maar ik vrees dat dit enkel werkt als alles USR is... of DLink ...of...

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Bedankt iedereen 8)
Suzy
Pagina: 1