Toon posts:

[XP SP2] Veel problemen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen nacht SP2 maar eens geinstalleerd en een en ander getest. In mijn geval is het een complete ramp geworden. Daarvoor liep het systeem als een zonnetje maar dit zijn een paar dingen die niet kloppen na de installatie van SP2:

-Ik gebruik Norton Utilities 2003. Daarvan werkt de LiveUpdate niet meer (error 1803), evenals Speed Disk (failed to load Speeddisk) met een "send error log"

-MSI installer programma's werken niet meer zonder de Service hiervoor op Automatic te zetten of de Service handmatig te starten. Voorheen stond deze op Manual en was er niets aan de hand.

-Windows Update start alleen op als er in Internet Explorer al een window open staat. Zoniet, dan gebeurt er na het klikken op deze knop in het startmenu gewoon niks (alle services die hiervoor nodig zijn staan aan, voor Windows Update v.5 moet de service automatic updates OOK al op Auto staan en draaien, anders werkt het nog niet, dat was met v.4 ook niet zo)

-In Outlook (onderdeel van Office XP) is mijn Office-assistent verdwenen. Heb al geprobeerd deze vanaf cd opnieuw te installeren en of er een update nodig was, zonder resultaat. Hij blijft aankomen met de boodschap dat voor Office assistent MS Agent 2.0 of hoger nodig is, en dat deze beschikbaar is in het Office System Pack :?

Het ini.file van mijn BlackIce firewall was op een paar regeltjes na compleet leeg. Heb dus fijn zonder het te weten "onbeschermd" op het net gezeten.

Verder heb ik maar niks uitgeprobeerd, maar ik zet mijn backup maar weer gewoon terug denk ik....

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je Norton Utilities al geprobeerd te herinstalleren? Na updates (ook al waren dat niet SPs) heb ik wel eens vaker ruzie met LU gehad, dus misschien dat dat zou kunnen helpen :)

• Cryptos
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Had je toch ff eerst dit tooltje moeten proberen. http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2aumng.mspx
Hiermee kan sp2 eerst getest worden voordat je hem installeerd.

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:34
Bij mij is het overzicht van netwerk verbindingen helemaal leeg. Eerst stond daar m'n LAN verbinding en Firewire verbinding.
Als iemand (ikzelf ook) mijn computer probeert te bereiken via FTP krijgt'ie een time out verbinding.

Net voordat ik SP-2 installeerde werkte dit nog allemaal wel goed.
Ik internet via ADSL en een router. De router is goed geforward en het internet IP adres is ook nog hetzelfde.

Als ik in het startmenu op 'network connections' klik, duurt het 10 seconden voordat hij een leeg venster laat zien. Eigenlijk link ik het opeens laten afweten van mijn ftp-server met het onzichtbaar worden van m'n verbindingen.

Het icoon in de taakbalk is ook foetsie.

Iemand een oplossing om het weer op z'n pootjes te krijgen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Systeemrestore :)

ARME AOW’er

• JakeNL
Nah, dat klinkt altijd als de weg van de minste weerstand. Heeft niemand anders deze problemen?

Ik heb ook VMware draaien en die maakt ook voor elke virtuele machine een 'netwerkkaart' aan in Device Manager. Zou de install van sp2 daar van over z'n nek gaan?

Verwijderd

Topicstarter
jakenl schreef op 14 augustus 2004 @ 21:08:
Bij mij is het overzicht van netwerk verbindingen helemaal leeg. Eerst stond daar m'n LAN verbinding en Firewire verbinding.
Als iemand (ikzelf ook) mijn computer probeert te bereiken via FTP krijgt'ie een time out verbinding.

Net voordat ik SP-2 installeerde werkte dit nog allemaal wel goed.
Ik internet via ADSL en een router. De router is goed geforward en het internet IP adres is ook nog hetzelfde.

Als ik in het startmenu op 'network connections' klik, duurt het 10 seconden voordat hij een leeg venster laat zien. Eigenlijk link ik het opeens laten afweten van mijn ftp-server met het onzichtbaar worden van m'n verbindingen.

Het icoon in de taakbalk is ook foetsie.

Iemand een oplossing om het weer op z'n pootjes te krijgen?
Was ik nog vergeten erbij te zetten in de stress ;) , dat had ik ook, geen modem-icoon en een leeg venster. In mijn geval was de service Network Connections om een of andere reden uitgeschakeld, na dit gestart en op automatic gezet te hebben werkt het weer.

Verder nog weinig geluk. Het lijkt er op dat SP2 wat register-ingangen heeft verwijderd waardoor eerder genoemde software niet goed werkt. Zo kan ik de office assistent starten door op msagent.exe te klikken (map staat gewoon op de harde schijf, agent software is ook geregistreerd in het register), daarna Outlook op te starten en dan werkt het. Doe ik dat niet dan blijft hij die melding geven dat msagent 2.0 of hoger nodig is...duidelijk vindt de software de applicatie niet. Dat word dus opnieuw installeren, wel opmerkelijk dat dat nodig is bij ook een Microsoft product.

Norton is helemaal "screwed up", ook de repair history en undo functies van Windoctor werken niet meer. "No issues", zeggen ze dan....

Bij Norton kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar ik vraag me af of meer mensen na het installeren van SP2 ook problemen hebben met andere Microsoft producten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 01:16 ]

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 16:43

lacobo

Tyros2 fan

Heb totaal geen problemen gehad na installatie van sp2. De enige app die wat vreemd reageerd is Netvampire 4.0, maar dit is dan ook een ietwat verouderde download manager (maar nog steeds fantastisch in combinatie met Easynews).

Wat mij opvalt is dat je al wat "oude" spullen op je bak hebt staan. Office XP, Systemworks 2003 etc. Mijn Office 2003 en Norton AV 2004 werken gewoon nog prima. Ook de liveUpdate werkt nog normaal.

Nu is 't weer augustus en dus gaat Symantec snel met de 2005 versies van de Norton producten uitkomen. Wellicht is dat de oplossing.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Hmmm, het kan nog erger jongens... Bij mij start XP compleet niet meer op na het installeren van SP2 (en ja het is allemaal legaal). Zodra het bekende balkje begint te lopen reboot hij vanzelf. Opstarten in de safe-mode blijkt hij tot \system32\mup.sys te komen....

Ben ik weer eens de enige? ;(

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

grimson

domeingrommer

Hier is de nieuwe liveupdate die compatible zou zijn met Windows XP SP2
Versie 2.5.55.0
ftp://ftp.symantec.com/pu...da/liveupdate/lusetup.exe
Documentatie
ftp://ftp.symantec.com/pu...da/liveupdate/luadmin.pdf

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

grimson

domeingrommer

Mc.Boldy schreef op 15 augustus 2004 @ 10:08:
Hmmm, het kan nog erger jongens... Bij mij start XP compleet niet meer op na het installeren van SP2 (en ja het is allemaal legaal). Zodra het bekende balkje begint te lopen reboot hij vanzelf. Opstarten in de safe-mode blijkt hij tot \system32\mup.sys te komen....

Ben ik weer eens de enige? ;(
Als ik op het Internet google/struin dan kom ik vaak USB devices tegen die losgekoppeld worden en dat je dan weer normaal kan booten.

Hier staat ook een goed verhaal over wat MUP.SYS eigenlijk inhoud;
http://www.mcpmag.com/col...p?EditorialsID=729&page=2

[ Voor 12% gewijzigd door grimson op 15-08-2004 10:17 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 07:31

Swerfer

Hmm...

jakenl schreef op 14 augustus 2004 @ 21:08:
Heb je al geprobeerd port 20 en 21 open te gooien in de firewall van xp?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

grimson schreef op 15 augustus 2004 @ 10:16:
[...]

Als ik op het Internet google/struin dan kom ik vaak USB devices tegen die losgekoppeld worden en dat je dan weer normaal kan booten.

Hier staat ook een goed verhaal over wat MUP.SYS eigenlijk inhoud;
http://www.mcpmag.com/col...p?EditorialsID=729&page=2
Ja ik ben ook al aan het zoeken geweest. Ik had inderdaad wel toevallig een externe disk aan de usb2 hangen, maar dat is wel vaker het geval....

Maar disablen van de usb2 via de bios helpt niet. Ook het disablen van mud.sys via de recovery console werkt helaas niet helemaal. Hij valt dan wel niet meer over de mud.sys, maar ook de viaapg1.sys laat mijn systeem hangen.

Vreemde dingen.... boehoe. Ga nu maar een reinstall doen van XP

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
LACOBO schreef op 15 augustus 2004 @ 07:04:
Heb totaal geen problemen gehad na installatie van sp2. De enige app die wat vreemd reageerd is Netvampire 4.0, maar dit is dan ook een ietwat verouderde download manager (maar nog steeds fantastisch in combinatie met Easynews).

Wat mij opvalt is dat je al wat "oude" spullen op je bak hebt staan. Office XP, Systemworks 2003 etc. Mijn Office 2003 en Norton AV 2004 werken gewoon nog prima. Ook de liveUpdate werkt nog normaal.

Nu is 't weer augustus en dus gaat Symantec snel met de 2005 versies van de Norton producten uitkomen. Wellicht is dat de oplossing.
Mee eens, up to date is het niet helemaal....maar je mag toch verwachten dat de zaak, zeker bij wat oudere eigen (Microsoft) software backwards compatible is? SP1 maakte bijvoorbeeld geen puinhoop van NS 2002 om maar een zijstraat te noemen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is toch duidelijk in vak-pers en (dus?) ook op T.net 's frontpage en diverse artikelen in tijdschriften duidelijk gewezen op het risico dat oudere applicaties door SP2 wel eens problemen konden geven.

Ook MS's eigen produkten niet uitgezonderd.
Het (gloednieuwe) CMS pakket van MS was zelfs het haasje met SP2.

Daarnaast: hoever wil je backwards compatible blijven?
Er werd vaak genoeg gevloekt en getierd dat windows zo brak was als ik-weet-niet-wat omdat het zovaak oud spul moest blijven ondersteunen.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 15-08-2004 16:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 15 augustus 2004 @ 16:43:
Er is toch duidelijk in vak-pers en (dus?) ook op T.net 's frontpage en diverse artikelen in tijdschriften duidelijk gewezen op het risico dat oudere applicaties door SP2 wel eens problemen konden geven.

Ook MS's eigen produkten niet uitgezonderd.
Het (gloednieuwe) CMS pakket van MS was zelfs het haasje met SP2.

Daarnaast: hoever wil je backwards compatible blijven?
Er werd vaak genoeg gevloekt en getierd dat windows zo brak was als ik-weet-niet-wat omdat het zovaak oud spul moest blijven ondersteunen.
Ja, overduidelijk. En je hebt gelijk dat backwards compatible niet van eeuwigheid tot zaligheid op zal gaan. Zag net in een ander topic nog een verwijzing naar een lijst met programma's die na de SP2 upgrade grote kans maken "zich anders te gaan gedragen"....is nog een aardig lijstje.

Even ter info en als update, NU 2003 opnieuw installeren heeft geen zin, fouten blijven hetzelfde, ook met LU. DEP uitzetten helpt ook niet. Het ziet er dus naar uit dat upgraden naar de laatste versies nodig is wat deze 2 programma's betreft.

Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik hier niet loop te mekkeren over Microsoft in negatieve zin, er zijn ook goede berichten. Net als iemand in dat andere topic heb ook ik het idee dat alles net even vlotter verloopt, en ik ben ook zeer te spreken over de Popup-Blocker. Ik heb hier alleen mijn persoonlijke ervaring neergezet na het installeren van SP2, wie weet leert een ander hier weer wat van.

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Als we het hadden over een nieuw besturingssysteem dan zouden we het kunnen hebben over hoelang iets backwards compatible zou moeten blijven maar we hebben het hier over een hetzelfde besturingssysteem. Sterker nog we hebben het over programma's die het wel doen onder SP1 maar niet onder SP2.
Dat is simpelweg niet acceptabel en voor een bedrijf die zegt compatibiliteit hoog in het vaandel te hebben staan ronduit triest.

Software die gemaakt is voor XP en altijd heeft gedraaid op de oorspronkelijke versie en SP1 horen gewoon onder SP2 ook te draaien. Het is totaal niet te verantwoorden aan klanten die grof geld betaald hebben voor software geschikt voor XP dat met de intrede van SP2 die software het niet meer doet.

Microsoft heeft blijkbaar niet in de gaten dat hun compatibiliteit er voor zorgt dat er straks twee kampen gebruikers komen en dat is nu juist wat ze met de introductie van XP wilden uitbannen na eerst NT en 9X gebruikers te hebben gehad.

Hieronder vind je trouwens de in dit topic eerder genoemde lijst van software die mogelijk problemen ondervind met SP2:

http://support.microsoft....4130&product=windowsxpsp2

Met dank aan Hacku voor de link.

[ Voor 3% gewijzigd door Dracul op 16-08-2004 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik ga mijn backup van voor de upgrade terugzetten. Alle pogingen de software goed werkend te krijgen zijn mislukt, zelfs NAV 2004 geeft fouten tijdens de installatie (weer over LiveUpdate, dat er een probleem is geconstateerd en dat LiveUpdate niet geregistreerd kan worden). En ja, alle registersleutels aangaande Norton en Symantec en alle bestanden en dll's die er mee te maken hebben waren voor de installatie van NAV2004 verwijderd. Windows zelf is gewoon kreupel geworden op sommige vlakken.

Nog wat "leuke" dingen die ik tegen kwam:
Disk management en Defragmenter werken niet meer. De eerste begint te zeuren over dat de RPC server niet beschikbaar is, terwijl de services hiervoor wel allemaal actief zijn. De tweede doet gewoon helemaal niets.

Het meest irritante is nog wel de Installer service die wel gestart is na het opstarten van de pc, maar na een minuut of wat stopt. Als ik wat d.m.v. MSI bestanden wil installeren, moet ik de service iedere keer handmatig starten. Op Automatic zetten haalt niets uit..... :( :'(

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Gezien alle ellende is een volledig verse install van XP (slipstream SP2) aan te bevelen. Je noemt zoveel problemen die ikzelf echt niet heb gehad: ik heb NIS2003 en NAV2004, de firewall herkent ie wel, slechts de status niet (swah), virusscanner herkenning en status: no-problemo.
Zijn al je hardwarecomponenten goed/gechecked? Op een paar hele kleine dingetjes na (playlists weg en herinstall van WM9) heb ik eigenlijk geen enkel probleem tot nu toe met SP2.

Jikra

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 16:48
Hou je er wel rekening mee dat er ook een Windows-firewall geïnstalleerd en geactiveerd wordt? De instellingen van deze firewall zijn vrij streng, en ik kan me voorstellen dat daardoor updates niet meer werken

• JakeNL
Swerfer schreef op 15 augustus 2004 @ 10:31:
[...]

Heb je al geprobeerd port 20 en 21 open te gooien in de firewall van xp?
Die firewall staat helemaal niet aan, ik heb NIS2004. Sterker nog, als ik die XP firewall aan wil zetten, krijg ik meldingen dat dit niet lukt :?. Nou geeft dat op zich niks, maar het was toch vreemd. Ik ga als eerste proberen om die netwerk connection service op te starten (als ik thuis ben). ben benieuwd of dat werkt!

[UPDATE:] bovenstaande oplossing werkt dus niet. dit is de foutmelding die verschijnt: "could not start the network connections service. Error 126: de specified module could not be found"

als ik de dependencies van deze service bekijk, is de ICS afhankelijk van deze service. Dat zou verklaren waarom ICS ook niet aan de praat te krijgen is.

[ Voor 27% gewijzigd door JakeNL op 16-08-2004 17:24 . Reden: UPDATE ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:40

sus

is druk :+

Heb vanmorgen een nieuwe install gedaan van winXP en daar meteen SP2 overheen gegooid. Niks aan het handje, ziet er allemaal goed uit. De nieuwe windows-update (v5) doet het ook en had 3 driverupdates voor me.

Ben nu alleen nog op zoek hoe ik het Security dinges kan uitzetten (iig, het icoontje in mijn tray). Ik draai niet met de firewall enzo, dat doet de server voor me :)

Verwijderd

gewoon aangeven dat je een firewall solution hebt die je zelf managed.

• JakeNL
Helaas VMware uninstallen was ook geen oplossing. Wordt er wel een beetje moe van: SP2 erop en eraf, erop en eraf. Nog steeds wordt de network connections service niet gestart.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd draaide het systeem als een zonnetje voor de update, ook op hardware gebied niets aan de hand. Sinds de installatie van XP heb ik niet eerder zo'n stabiel en betrouwbaar systeem gehad.....tot nu toe. Nu IS het niet eens meer te checken, als ik bijvoorbeeld msinfo32 opstart geeft deze ook al een foutmelding (Can't collect information, a network error occured in connecting to Windows Management Instrumentation. Ensure that your network connection is functioning properly.) Jullie raden het al: alle services die hiervoor nodig zijn zijn gestart en draaien.

Het begint er steeds meer op te lijken dat SP2 op een of andere manier de communicatie tussen programma's en services en programma's en bijbehorende applicaties lam legt. In ieder geval is het voor mij persoonlijk "beyond repair", en een uitgemaakte zaak.

Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het een keer ophoudt met backwards compatible (na pakweg 4 a 5 jaar word het wel eens tijd om software te upgraden, niet meer dan logisch) vindt ik dit toch wel een misser. ZO bar oud is de software nou ook weer niet, en hoewel het blijkbaar niet iedereen treft, zijn er toch zat gevallen waar men min of meer wordt gedwongen na anderhalf a twee jaar weer een paar honderd Euro uit te geven aan de nieuwste software, omdat de vorige versie niet blijkt te werken met de update. Ik denk dat het hele SP2 verhaal, naar mate de tijd verstrijkt, nog een aardige staart zal krijgen.

• JakeNL
Dat 'Network Connections service' probleem kom ik op meer sites tegen, maar altijd onderaan --> niemand heeft er een adequate oplossing voor. Bij de meeste mensen is dit probleem ontstaan na upgrade naar SP-1.

Wat Microsoft zelf aandraagt helpt ook niet, de meeste mensen hebben de ervaring dat bij het uitvoeren van het commanda 'regsvr32 netman.dll' er een foutmelding wordt gegeven.

Hopelijk komt er een bugfix voor.

• Skywalker
  • Laatst online: 30-03 15:20

Skywalker

Use the force Luke!!

Jikra schreef op 16 augustus 2004 @ 10:25:
Gezien alle ellende is een volledig verse install van XP (slipstream SP2) aan te bevelen. Je noemt zoveel problemen die ikzelf echt niet heb gehad: ik heb NIS2003 en NAV2004, de firewall herkent ie wel, slechts de status niet (swah), virusscanner herkenning en status: no-problemo.
Zijn al je hardwarecomponenten goed/gechecked? Op een paar hele kleine dingetjes na (playlists weg en herinstall van WM9) heb ik eigenlijk geen enkel probleem tot nu toe met SP2.
Ik heb net een geslipstreamde versie geinstalleerd. Als ik daarna outlook 2003 installeer, kan die geen verbinding maken met mijn mail server van @home (mail.home.nl) ook als ik de firewall uitzet werkt dit niet. Geen mail dus........ :|

Ik heb ook nog een andere PC en daarop heb ik SP2 over alles heen geinstalleerd en daar blijft de mail wel gewoon werken..... :?

May the force be with you!!

Verwijderd

Topicstarter
Toch weer even verder gezocht, kan het niet laten ;)

Er is niet 1 service waar ik de Dependencies van kan bekijken, hij geeft overal "No dependencies aan en het schermpje is "greyed out".

De MBSA tool kan de hele pc niet eens vinden, ook niet op IP nummer :? Lijkt wel of het hele LocalHost gebeuren dichtgetimmerd is....

De grootte van mijn User Profile word als 1.11GB gerapporteerd, is dat wel normaal?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dracul schreef op 16 augustus 2004 @ 01:13:
Dat is simpelweg niet acceptabel en voor een bedrijf die zegt compatibiliteit hoog in het vaandel te hebben staan ronduit triest.
Nou, maak je borst maar nat dan voor over 2-3 jaar als Longhorn komt :+
Software die gemaakt is voor XP en altijd heeft gedraaid op de oorspronkelijke versie en SP1 horen gewoon onder SP2 ook te draaien. Het is totaal niet te verantwoorden aan klanten die grof geld betaald hebben voor software geschikt voor XP dat met de intrede van SP2 die software het niet meer doet.
Als je veel geld hebt betaald voor dat stukje software heb je er ook support op van die software leverancier en heeft die als ie zn werk goed doet een fix ervoor mocht dat nodig zijn (Symantec bijvoorbeeld).
Niet alles op MS gaan schuiven aub...
Microsoft heeft blijkbaar niet in de gaten dat hun compatibiliteit er voor zorgt dat er straks twee kampen gebruikers komen en dat is nu juist wat ze met de introductie van XP wilden uitbannen na eerst NT en 9X gebruikers te hebben gehad.
Nee, want er zijn zelfs nu nog 2 versies: pro en home.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

http://support.microsoft....4130&product=windowsxpsp2

hier staan alle programmas die problemen kunnen geven ism SP2

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb niet heel het Topic doorgenomen maar veel problemen kan je oplossen door dit Topic door te nemen : [rml][ XP] ServicePack 2 released to manufacturing[/rml]

Heel veel dingen heb ik daar in ieder geval zien staan :)

* nero355 blijft voorlopig nog van SP2 af... eng :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1