360W chieftec, trekt het uitstekend nog 0 crashes gehad. Is vrij stil, ik was Zalman gewend en zit nu niet van "ik moet NU een passieve koeling", dus dat is best aardig.XLerator schreef op 22 september 2004 @ 16:56:
Maakt de Xfx veel kabaal? En wat voor voeding heb je?
Dankjewel
Dan trekt mijn 350watt het ook vast wel. Ik heb m besteld bij challengecomputers, en die versturen `m blijkbaar gewoon? Ik heb m online besteld en betaald
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Gelijk hebje, 't is dat is vlakbij een Paradigit woon, maar als ik 3 steden verderop had gewoond had ik dat ook gedaan.
whoehoe! ik heb de 8700 grens bereikt! als ik nou wat aan kwaliteits setting ga rammelen red ik denk net de 9k!
Overigens doet me core nu 425mhz
mag ik vragen hoe je zulke hoge clocks krijgt? heb je die voltmod gedaan?Mister_X schreef op 22 september 2004 @ 20:00:
whoehoe! ik heb de 8700 grens bereikt! als ik nou wat aan kwaliteits setting ga rammelen red ik denk net de 9k!
welke voltmod? die je in dat bios kan doen? ja, denk niet dat ik zo hoog kan komen als het standaart op 1.4 draait, (nu dus op 1.5). Overigens bench ik nou op 430mhz, zonder artis nog steeds
Misschien eindelijk eens een knap bios gevonden, (van pny ofzo, zal zo eens kijken)
Heeft er iemand de kwaliteit vd TV-Out al getest, dit lijkt me namelijk de ideale videokaart voor m'n HTPC, en snel zat omdat er daarmee toch niet op hoge resoluties wordt gedraaid? Neem aan dat het verbruik en warmteafgifte ook redelijk is, misschien ideaal om met een passieve cooler uit te rusten ook.
En zouden er op videoweergave gebied nog nadelen zijn tegenover de gewone 6800's?
En zouden er op videoweergave gebied nog nadelen zijn tegenover de gewone 6800's?
[ Voor 20% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-09-2004 20:31 ]
hehe mister X
je flasht er dus een andere bios in? misschien zou je een linkje kunnen geven hoe dit precies in z'n werk gaat...tot hoever kun je je voltage opschroeven trouwens?
van 1.4 naar 1.5v 
maar dan haal je de 400mh stabiel mee
Ja ik flash al sinds ik hem 1 dag heb
. Zoveel kwaad kan dat niet, heb altijd wel een pci kaartje liggen.
De eerste keer (vorige week
) gebruikte ik gewoon een 6800LE bios van een andere fabrikant, weet niet meer welke, msi ofzo, ik flashde hem tijdelijk met vgabios.exe die emuleert hem zeg maar, zodra je dan reboot heb je je oude bios er meteen weer in (die is erook nooit echt uitgehaald
).
Toen ik zag dat dat goed ging, ben ik biosen gaan sparen van deze site: http://www.mvktech.net/
tot nu toe heb ik me hoogste bench gehaald met de sparkle 6800NU bios, die LE biosen zou ik niet proberen, als ik daar in de gpu en ram klok in aanpas gaven ze alleen maar problemen, zodra ik in windows kwam, je kan het beste een 6800NU 128mb bios nemen, verwacht niet dat je dan ook die speeds haalt hoor, het is immers alleen de naam die verandert wordt bij wijze van spreken, krijg ook geen extra pipelines enzo
.
Maar anyway, op die site staat ook onmi editor, daar mee kan je het biosje openen en de gpu voltage verhogen naar 1.5. En de standaart kloksnelheden dus aanpassen. Thats it
Saven en in dos erin flashen (nvflash -4 -5 -6 bios.rom) nvflash kan je daar ook vinden.
-4 -5 -6 zijn wat ' overides' functies
je kan hem anders niet flashen omdat je device id niet klopt, + nog 2 andere
overigens staat bij nvflash /? het '-4' symbool niet vermeld (
) maar dat is ook een overide functie.
Ja ik flash al sinds ik hem 1 dag heb
De eerste keer (vorige week
Toen ik zag dat dat goed ging, ben ik biosen gaan sparen van deze site: http://www.mvktech.net/
tot nu toe heb ik me hoogste bench gehaald met de sparkle 6800NU bios, die LE biosen zou ik niet proberen, als ik daar in de gpu en ram klok in aanpas gaven ze alleen maar problemen, zodra ik in windows kwam, je kan het beste een 6800NU 128mb bios nemen, verwacht niet dat je dan ook die speeds haalt hoor, het is immers alleen de naam die verandert wordt bij wijze van spreken, krijg ook geen extra pipelines enzo
Maar anyway, op die site staat ook onmi editor, daar mee kan je het biosje openen en de gpu voltage verhogen naar 1.5. En de standaart kloksnelheden dus aanpassen. Thats it
Saven en in dos erin flashen (nvflash -4 -5 -6 bios.rom) nvflash kan je daar ook vinden.
-4 -5 -6 zijn wat ' overides' functies
overigens staat bij nvflash /? het '-4' symbool niet vermeld (
[ Voor 2% gewijzigd door Mister_X op 22-09-2004 20:54 . Reden: typo's ]
Ja ik vind hem ok die kwaliteit, niet spetterend goed ofzo maar goed genoeg. Op videoweergave gebied is er 0,0 gekort in de LE, kan alles wat de U ook kan._XipHiaS_ schreef op 22 september 2004 @ 20:29:
Heeft er iemand de kwaliteit vd TV-Out al getest, dit lijkt me namelijk de ideale videokaart voor m'n HTPC, en snel zat omdat er daarmee toch niet op hoge resoluties wordt gedraaid? En zouden er op videoweergave gebied nog nadelen zijn tegenover de gewone 6800's?
Verwijderd
De 6800/6600 schijnt een onboard decoder chip te hebben die onder ander WMV 9 in hardware kan decoden, alleen alle benchmarks tot nu toe geven aan dat die chip met huidige drivers niet goed functioneert, waardoor de PC CPU toch alle werk nog moest doen voor decoderen van WMV en andere video compressie mogelijkheden._XipHiaS_ schreef op 22 september 2004 @ 20:29:
Heeft er iemand de kwaliteit vd TV-Out al getest, dit lijkt me namelijk de ideale videokaart voor m'n HTPC, en snel zat omdat er daarmee toch niet op hoge resoluties wordt gedraaid? Neem aan dat het verbruik en warmteafgifte ook redelijk is, misschien ideaal om met een passieve cooler uit te rusten ook.
Er waren commentaren dat je met 66.xx drivers wel wat aan die decoder chip hebt, maar dat is nog even afwachten. Een aantal review sites hebben een review beloofd. Wel heb ik een X700 review gezien waar de X700XT met huidige drivers in staat was om veel decoding zelf te doen, dus minder CPU belasting, en de X700 serie schijnt ook wat extra video postprocessing mogelijkheden te hebben.
ATI is trouwens al jaren bekend als de beter optie voor video processing, en ik denk dat jij met wat zoeken op het web aardig wat informatie over kan vinden. Maar de X700 serie is niet het minst warm, dus wat dat betreft is er geen zekerheid dat je een stille video kaart krijgt.
Het is een decoder en encoder chip, vooral dat laatste vind ik boeiend, zou het leuk vinden als die me tv-kaart beeld in realtime om kan zetten in mpeg2. Maar goed, zoals je al zegt, die driver voor dat gedeelte van de Nv4x staat nog in de kinderschoenen, maar de hardware is er.Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:07:
[...]
Er waren commentaren dat je met 66.xx drivers wel wat aan die decoder chip hebt, maar dat is nog even afwachten. Een aantal review sites hebben een review beloofd.
Woooooot wat een mega goede post! Dank je voor zoveel informatie!! Echt geweldigMister_X schreef op 22 september 2004 @ 20:52:
van 1.4 naar 1.5v
Ja ik flash al sinds ik hem 1 dag heb. Zoveel kwaad kan dat niet, heb altijd wel een pci kaartje liggen.
De eerste keer (vorige week) gebruikte ik gewoon een 6800LE bios van een andere fabrikant, weet niet meer welke, msi ofzo, ik flashde hem tijdelijk met vgabios.exe die emuleert hem zeg maar, zodra je dan reboot heb je je oude bios er meteen weer in (die is erook nooit echt uitgehaald
).
tot nu toe heb ik me hoogste bench gehaald met de sparkle 6800NU bios, die LE biosen zou ik niet proberen, als ik daar in de gpu en ram klok in aanpas gaven ze alleen maar problemen, zodra ik in windows kwam, je kan het beste een 6800NU 128mb bios nemen, verwacht niet dat je dan ook die speeds haalt hoor, het is immers alleen de naam die verandert wordt bij wijze van spreken, krijg ook geen extra pipelines enzo.
-4 -5 -6 zijn wat ' overides' functiesje kan hem anders niet flashen omdat je device id niet klopt, + nog 2 andere
overigens staat bij nvflash /? het '-4' symbool niet vermeld () maar dat is ook een overide functie.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
nog nooit van de 40.72 gehoord zekerSjah schreef op 22 september 2004 @ 22:25:
[...]
, 2 jaar na uitkomen van Gf3 (1 jaar na Gf4) was er de 45.23, door velen nog steeds gezien als de stabielste/mooiste voor als je een Gf3/4 hebt.
Nog een screen shot erbij met alle specs en we weten weer wat meer....Mister_X schreef op 22 september 2004 @ 20:00:
Ik kan jammer genoeg niet meer benchen.. geen geld voor dikke koeling en geen zin om 6800nu biossen erin te gooien...
Als mijn pc af is maar een een dikke koeler zien te vinden + dat 6800le bios hacken... 0.1 volt meer zal me wel over de 400mhz helpen
[ Voor 14% gewijzigd door Henning op 22-09-2004 22:56 ]
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
Specs volgens Anand voor de decoder in 6800: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2023&p=7Sjah schreef op 22 september 2004 @ 22:25:
[...]
Het is een decoder en encoder chip, vooral dat laatste vind ik boeiend, zou het leuk vinden als die me tv-kaart beeld in realtime om kan zetten in mpeg2. Maar goed, zoals je al zegt, die driver voor dat gedeelte van de Nv4x staat nog in de kinderschoenen, maar de hardware is er.Kijk uit naar die reviews, welke sites kodigden dat aan? Sowieso denk ik dat de drivers voor de Nv4x lijn pas over een jaar echt op topkwaliteit zitten en zowat bugvrij. Dat was met de Gf3/4 ook zo, 2 jaar na uitkomen van Gf3 (1 jaar na Gf4) was er de 45.23, door velen nog steeds gezien als de stabielste/mooiste voor als je een Gf3/4 hebt.
Een testje die aangaf dat de 6800 serie nog niet veel aan die decoder had toen hij uitkwam: http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/6800s/index.php?p=26
http://www.hexus.net/cont...JRD04NTMmdXJsX3BhZ2U9MTM=
bewijs dat zelfs met 65.xx drivers je weinig aan die decoder had (misschien waren dit engineering samples getest, niet productie boards?)
http://www.hexus.net/cont...JRD04NzImdXJsX3BhZ2U9MTM= geeft aan X700 tegen 6600/6800, en kondigt een mogelijk uitzoekje aan.
http://www.xbitlabs.com/a...force6600gt-theory_6.html - zij hebben blijkbaar met 65.xx drivers wel werkend video decoding gekregen!
cheers, Skazz
hij doet het nog niet helemaal stabiel 425, naar 1.6 gaat helaas niet, als dat kon had ik allang al gedaan
. Bios editor gaat maar tot 1.5 
evidence!!!
http://home.quicknet.nl/mw/prive/defey/pics/3dmark_01.gif
evidence!!!
http://home.quicknet.nl/mw/prive/defey/pics/3dmark_01.gif
[ Voor 21% gewijzigd door Mister_X op 23-09-2004 00:10 ]

Ben alweer stukje verder.
core @ 330
Mem @ 850
amd athlon 2000+ 1.667 Ghz
512ddr pc3200 400mhz Dual channel.
Ik ben alweer een stapje verder. Ik krijg echter nog steeds die core speed niet omhoog met rivatuner. Die test knop laat dat maar niet toe. Damn!
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
dan disable je die toch bij ''poweruser''Fiddle schreef op 23 september 2004 @ 00:20:
[afbeelding]
Die test knop laat dat maar niet toe. Damn!
thanx, blijkbaar heeft de 65.76 het wel aanstaan , en de huidige officiele 61.77 niet. Wordt nu wel tijd dat nVidia met een nieuwe komt. Over encoding staat niks, eens zoeken op Doom9 etc. of die erwat over hebben (hun zal dit vast interesseren).Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 23:14:
[...]
Specs volgens Anand voor de decoder in 6800: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2023&p=7
Een testje die aangaf dat de 6800 serie nog niet veel aan die decoder had toen hij uitkwam: http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/6800s/index.php?p=26
http://www.hexus.net/cont...JRD04NTMmdXJsX3BhZ2U9MTM=
bewijs dat zelfs met 65.xx drivers je weinig aan die decoder had (misschien waren dit engineering samples getest, niet productie boards?)
http://www.hexus.net/cont...JRD04NzImdXJsX3BhZ2U9MTM= geeft aan X700 tegen 6600/6800, en kondigt een mogelijk uitzoekje aan.
http://www.xbitlabs.com/a...force6600gt-theory_6.html - zij hebben blijkbaar met 65.xx drivers wel werkend video decoding gekregen!
cheers, Skazz
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 23-09-2004 00:41 ]
Verwijderd
Nou ik heb het een en ander (zeg maar gerust alles) geprobeerd, maar alles zonder resultaat
zelf aparte partitie aangemaakt en WinXP PRO geinstalleerd, maar weer na het installeren van de drivers en rebooten een zwart scherm... bij opstarten in VGA modus deed hij het wel, maar na veranderen van resoluties, direct weer een zwart scherm. Ik had overigens bij de eigenschappen van het beeldscherm niet een Nvidia tabje (had ik wel met m'n oude GF4 4200). Breng mijn pc morgen naar Mycom denk ik, kijken of ze er daar wat mee kunnen, anders moet er maar een 9800PRO (ook 199,-) in denk ik. baal er wel erg van. had gehoopt bij het selecte gezelschap van gelukkige 6800LE bezitters te kunnen horen 
Voor de mensen die mij geholpen hebben: bedankt voor de moeite!
(Fiddle echt geen idee meer wat bij jou je probleem oploste?)
Succes met overclocken!
Jogchem
Succes met overclocken!
Jogchem
Ik ben ook aan het denken om een vervanger voor mijn Gainward Ti4200 te kopen. Welke van de twee is de beste keus ? De Aopen 6800LE of de XFX 6800LE ? Hebben ze ook beide TV in/out ?
Verwijderd
hoe doet deze kaart het in games als je hem hebt overgeclocked? loopt die dan nog wel stabiel enzo?
Ah ja thank's Sjah en Skazz oa. Had inderdaad ook een en ander over het video gebeuren gelezen, en mij kwam het wat over dat het voornamelijk de 6600's waren met extra features. Ook het iets anders omgaan met video tegenover de 59xx reeks leek me al wat met veranderingen in de chip te maken waarvoor de drivers nog moesten geoptimaliseerd. We wachten af
.
Helaas Jochem, bij had het volgens mij iets met de refresh rates te maken. Was een kwestie van terug switchen en hij deed het weer. Jammergenoeg werkt dat niet voor jouw. Egt een vreemd probleem. Succes iigVerwijderd schreef op 23 september 2004 @ 01:03:
Nou ik heb het een en ander (zeg maar gerust alles) geprobeerd, maar alles zonder resultaatzelf aparte partitie aangemaakt en WinXP PRO geinstalleerd, maar weer na het installeren van de drivers en rebooten een zwart scherm... bij opstarten in VGA modus deed hij het wel, maar na veranderen van resoluties, direct weer een zwart scherm. Ik had overigens bij de eigenschappen van het beeldscherm niet een Nvidia tabje (had ik wel met m'n oude GF4 4200). Breng mijn pc morgen naar Mycom denk ik, kijken of ze er daar wat mee kunnen, anders moet er maar een 9800PRO (ook 199,-) in denk ik. baal er wel erg van. had gehoopt bij het selecte gezelschap van gelukkige 6800LE bezitters te kunnen horen
Succes met overclocken!
Jogchem
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Even een leuk detail, op de duitse alternate site staan van veel meer merken LE's.
Bijv van Leadtek en Gainward.
Ik dacht dat die kaarten nooit bedoelt was voor de gewone verkoop
Bijv van Leadtek en Gainward.
Ik dacht dat die kaarten nooit bedoelt was voor de gewone verkoop

[ Voor 3% gewijzigd door LopeZ op 23-09-2004 11:19 ]
Jogchem, je zei toch dat hij het wel in veilige modus heeft gedaan? Zo ja. Verwijder dan je videokaart drivers eens onder veilige modus....
Hebben meer mensen het probleem dat ze alleen maar 61.77 drivers kunnen installen? De latere (beta) versies pakt hij niet. En oudere versies ook niet?
Je kan neem ik aan ook een backup maken van je eigen bios, dan met de editor het voltage opkrikken en weer flashenMister_X schreef op 22 september 2004 @ 20:52:
van 1.4 naar 1.5v
Ik kan alleen maar de 61.77 drivers van mijn video kaart (nvidia 6800le) instaleren. Nieuwere of ouwe drivers werken ook niet. Of het nou beta's zijn ofniet.
Elke keer deinstalleer ik de oude netje maar als ik die nieuwe installeer en ik restart, start hij vervolgens gewoon weer op zonder enige driver? het enige wet ik kan doen ik de 61.77 herinstalleren? Please help!!
Elke keer deinstalleer ik de oude netje maar als ik die nieuwe installeer en ik restart, start hij vervolgens gewoon weer op zonder enige driver? het enige wet ik kan doen ik de 61.77 herinstalleren? Please help!!
oudere drivers zou kunnen kloppen want deze hebben doodgewoon nog geen support voor de 6800?Fiddle schreef op 23 september 2004 @ 17:32:
Ik kan alleen maar de 61.77 drivers van mijn video kaart (nvidia 6800le) instaleren. Nieuwere of ouwe drivers werken ook niet. Of het nou beta's zijn ofniet.
@Fiddle je moet in de nv4_disp.inf kijken (van de uitgepakte dir als je gaat installen) of je onderaan de LE er tussen ziet staan. Een hoop betas hebben dat idd niet en sommige niet-officiele whql ook niet, dat is het nadeel van het hebben van een (nog) onbekende kaart. De 65.76 doet het wel en de 65.62 en 66.10 ook
Maar ook als ik de nieuwere probeer.... hij gaat ze dood leuk installen... vraag of ik restart en vervolgens is er niks? Ook als ik hem daarna handmatig naar drivers laat zoeken met apparaatbeheer in het mapje waar ik die drives-shit ge-extract hebt, zegt hij dat hij daar geen drivers kan vinden? Heb dit al met verschillende drivers zo geprobeerd. Ik word hier egt psychisch van.
Nee, je kan er geen backup van maken, dat zou je met nvflash in dos kunnen doen, ik heb wel het originele bios voor je, maar die kan je ook downloaden van die site die hierboven ergens staat.
Als je nieuwere drivers wilt gebruiken moet je handmatig isntalleren en kiezen voor "6800 series gpu" werkt gewoon goed.
Als je nieuwere drivers wilt gebruiken moet je handmatig isntalleren en kiezen voor "6800 series gpu" werkt gewoon goed.
Verwijderd
Welke is nou beter? de XFX 6800le of de Aopen 6800le? of maakt het allemaal niet uit?
Ik las namelijk dat het geheugen anders was van die kaarten ofzo..?
Ik las namelijk dat het geheugen anders was van die kaarten ofzo..?
Ze zijn precies hetzelfde op 2 dingen na: Aopen heeft 2.2ns geheugen en dat geheugen klokt dus een stuk hoger over. De xfx heeft 2.8ns geheugen en komt niet gek veel hoger dan de default 700. Ander verschil is dat de aOpen geen temperatuur sensor heeft, dus die kan je ook niet uitlezen in de drivertab, de Xfx heeft dat wel, en de Leadtek trouwens ook (Xiphi heeft die en vertelde me dat).
Ik was heel erg aan het twijfelen tussen de Aopen en XFX 6800LE. Bedankt voor de info, dus volgende week ff naar de Vobis voor de Aopen.Sjah schreef op 23 september 2004 @ 19:34:
Ze zijn precies hetzelfde op 2 dingen na: Aopen heeft 2.2ns geheugen en dat geheugen klokt dus een stuk hoger over. De xfx heeft 2.8ns geheugen en komt niet gek veel hoger dan de default 700. Ander verschil is dat de aOpen geen temperatuur sensor heeft, dus die kan je ook niet uitlezen in de drivertab, de Xfx heeft dat wel, en de Leadtek trouwens ook (Xiphi heeft die en vertelde me dat).
Ik hou van je!Sjah schreef op 23 september 2004 @ 17:50:
@Fiddle je moet in de nv4_disp.inf kijken (van de uitgepakte dir als je gaat installen) of je onderaan de LE er tussen ziet staan. Een hoop betas hebben dat idd niet en sommige niet-officiele whql ook niet, dat is het nadeel van het hebben van een (nog) onbekende kaart. De 65.76 doet het wel en de 65.62 en 66.10 ook
Verwijderd
ik ben de gelukkige eigenaar van v9999 gamers edition, waarom komt hij nog niet zoveel voor op het forum? Weet iemand waar ik een benchmark test kan doen zodat ik ook mee kan praten in de duizendtallen?
Dit is het topic voor de 6800LE, misschien eens het algemene 6800 topic proberenVerwijderd schreef op 24 september 2004 @ 01:32:
ik ben de gelukkige eigenaar van v9999 gamers edition, waarom komt hij nog niet zoveel voor op het forum? Weet iemand waar ik een benchmark test kan doen zodat ik ook mee kan praten in de duizendtallen?
Ten tweede klik eens op deze link
Goed nieuws over de verbetering van Doom3 en vooral FarCry performance in de 65.76 drivers. Ff getest met level regulator in FarCry (dat is degene die slecht scoorde met 61.77, andere benchmarks deden het al prima). Met 61.77 op 1024 alles high 8xaf en 4xAA deed die 23, met drops naar 11, maar dit kwam ook omdat ik ervan hou zonder triliniaire optimalisatie te spelen, als je die aan zet (default driver setting) doet die 30, met drops naar 17. Met 65.76 doet die in default setting 37, met drops naar 23, een super-verbetering.
Doom3 doet met default settings in 61.77 44, met 65.76 doet die 48!
Kortom dat gaat vooruit. (getest op een p4 2.57 met 1 gig).
Ter vergelijking, de 6600GT deed met 65.76 in de reviews 38 voor regulator en 42 voor doom3 (en dat was met stuk snellere cpu).
clocspeed van me Le stond op 700 voor geheugen (default), en 350 voor gpu (overgeklokt).
Doom3 doet met default settings in 61.77 44, met 65.76 doet die 48!
Kortom dat gaat vooruit. (getest op een p4 2.57 met 1 gig).
Ter vergelijking, de 6600GT deed met 65.76 in de reviews 38 voor regulator en 42 voor doom3 (en dat was met stuk snellere cpu).
clocspeed van me Le stond op 700 voor geheugen (default), en 350 voor gpu (overgeklokt).
[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 24-09-2004 02:07 ]
Verwijderd
Er zijn weinig nederlanders die ongeveer hetzelfde prijs als een standard 6800GT willen betalen voor een product met lagere specs, daarom dat hij op tweakers niet zo veel voorkomt. Niet dat hij slecht is (hij is veel beter dan een 6800NU ondanks de 6800NU core die erin zit en hij overclockt lekker), trouwens.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 01:32:
Op de www.guru3d.com forums zijn er een aantal met deze kaart, dus daar zou je kunnen kijken.
Nee, het is ook best tijdverslindend. Wel heb ik gekeken of in 65.76 decoding acceleratie aanstond, maar was niet zo. http://www.hardforum.com/showthread.php?t=805457 hier is een discussie erover, het lijkt alleen nog voor pciE te werken.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 09:52:
Heb je ook 66.31 WHQL geprobeerd? Die schijnt ook een zeer leuke driver set te zijn...
Dat vind ik nu ook een interessante materie, voor het afspelen van HDTV 1080i materiaal is mijn systeem net iets te traag. De Geforce 6 serie zou hardware acceleratie moeten hebben hiervoor, tot nu toe heb ik geen verschil gemerkt. Ik zal eens met wat verschillende drivers proberen.
Zou wel prettig zijn om de boel zonder stotteren in full HDTV te kunnen kijken (ja ik heb een weergever die dat aankan, de HP L2335)
ps Ik heb nu de 2D en de 3D settings voor wat betreft overclocken aangepast. De core loopt nu in 2D 75MHz en in 3D 375MHz. Het geheugen laat ik op 875MHz, want als je dat in 2D aanpast gaat hij in 3D mee. Ik hoop zo wat minder warmteontwikkeling en meer stabiliteit te hebben als ik gewoon 2D zaken doe. Wel even kijken in hoeverre dit impact heeft op de eventuele MPEG2 acceleratie.
Zou wel prettig zijn om de boel zonder stotteren in full HDTV te kunnen kijken (ja ik heb een weergever die dat aankan, de HP L2335)
ps Ik heb nu de 2D en de 3D settings voor wat betreft overclocken aangepast. De core loopt nu in 2D 75MHz en in 3D 375MHz. Het geheugen laat ik op 875MHz, want als je dat in 2D aanpast gaat hij in 3D mee. Ik hoop zo wat minder warmteontwikkeling en meer stabiliteit te hebben als ik gewoon 2D zaken doe. Wel even kijken in hoeverre dit impact heeft op de eventuele MPEG2 acceleratie.
[ Voor 32% gewijzigd door Luiaard op 24-09-2004 12:08 ]
Import van EVs
Ook met de nieuwe 66.10 drivers heb ik problemen met far cry. (ge-update naar 1.2) Heb ik nog steeds verneukte textures.

Alle kleuren zijn hier veelste flets.

Hier heb ik van die vage zwarte vlakken op het landschap.
Overigerns ziet het er uit, gezien de textures, alsof ik op low of medium draai terwijl alles op high staat. Ook het water is gewoon textureloos blauw vlak. Geen golfjes weerspiegeling en etc. Meer mensen met dit probleem?

Alle kleuren zijn hier veelste flets.

Hier heb ik van die vage zwarte vlakken op het landschap.
Overigerns ziet het er uit, gezien de textures, alsof ik op low of medium draai terwijl alles op high staat. Ook het water is gewoon textureloos blauw vlak. Geen golfjes weerspiegeling en etc. Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 34% gewijzigd door Fiddle op 24-09-2004 15:38 ]
Verwijderd
6800LE bench
Heb een 6800LE, een Sparkle 6800nu rev1 bios erin ge-flashed met een v-mod op 1,5v en NV5 silencer als cooling. Gebruik de 66.32 drivers
Pipes en vertex zijn jammer genoeg hardware locked.
Draai nu op 430 / 860 3dmark03: 8777 (2858,8 / 3377,6 / 25,4 / 114,7 / 42,7). Hoger is (momenteel ) niet stabiel in 3dmark.
Mem wil stabiel niet hoger dan 860. Ondanks 1,5v, te weinig stroom denk ik. De core dan nog hoger zetten lijkt mij weinig zinvol. Coolbits geeft wel aan dat de core naar 465 kan.
p4 2800HT northwood
Asus p4p800
1024MB
350watt
Heb een 6800LE, een Sparkle 6800nu rev1 bios erin ge-flashed met een v-mod op 1,5v en NV5 silencer als cooling. Gebruik de 66.32 drivers
Pipes en vertex zijn jammer genoeg hardware locked.
Draai nu op 430 / 860 3dmark03: 8777 (2858,8 / 3377,6 / 25,4 / 114,7 / 42,7). Hoger is (momenteel ) niet stabiel in 3dmark.
Mem wil stabiel niet hoger dan 860. Ondanks 1,5v, te weinig stroom denk ik. De core dan nog hoger zetten lijkt mij weinig zinvol. Coolbits geeft wel aan dat de core naar 465 kan.
p4 2800HT northwood
Asus p4p800
1024MB
350watt
Verwijderd
Hee allemaal, ik heb ook een GEforce 6800LE gekocht van Aopen, maar er zijn 2 dingetjes fout ! Als ik bij sommige spellen zoals Doom 3 en Medal of honor Allied Assault op EXIT klik gaat hij laden om eruit te gaan en vervolgensblijft hij op het eind beeld staat (dus van dat ik op EXIT heb gekilikt) ik moet dan verder afsluiten met CTRL + ALT + DELETE
en de demo van Nvidia Nalu daar hoor ik alleen geluid en zie ik geen beeld ! weten jullie wat het probleem is ??
(verder presteert hij echt goed vind ik)

Verwijderd
Ik heb de farcry 1.2 patch nooit geprobeerd, maar 1.1 werkt bij mij prima met mijn 6800LE met de 61.77 drivers, op high detail natuurlijk.Fiddle schreef op 24 september 2004 @ 15:31:
Ook met de nieuwe 66.10 drivers heb ik problemen met far cry. (ge-update naar 1.2) Heb ik nog steeds verneukte textures.![]()
Als je toevallig refreshrate in D3 via de ini op 100 (of whatever) hebt gezet, dan moet je dat uitzetten, bij mij crashte die daar ook van als ik afsloot. MoH weet ik niet. Nalu geen beeld? Toevallig dual-monitor? Indien ja, multi-acceleratie uitzetten bij 3d-settings.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 18:30:
Hee allemaal, ik heb ook een GEforce 6800LE gekocht van Aopen, maar er zijn 2 dingetjes fout ! Als ik bij sommige spellen zoals Doom 3 en Medal of honor Allied Assault op EXIT klik gaat hij laden om eruit te gaan en vervolgensblijft hij op het eind beeld staat (dus van dat ik op EXIT heb gekilikt) ik moet dan verder afsluiten met CTRL + ALT + DELETEen de demo van Nvidia Nalu daar hoor ik alleen geluid en zie ik geen beeld ! weten jullie wat het probleem is ??
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 24-09-2004 22:35 ]
Bij mij werkt 1.2 ook perfect, aan dat screenshot te zien, zou die core weleens te hoog overgeklokt kunnen zijn (of is er niet overgekloktVerwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:29:
[...]
Ik heb de farcry 1.2 patch nooit geprobeerd, maar 1.1 werkt bij mij prima met mijn 6800LE met de 61.77 drivers, op high detail natuurlijk.

Verwijderd
Hmm....dus het zou aan de refreshrates kunnen liggen, weet je anders hoe ik dit zou kunnen fixen ??
Ja is heel makkelijk, de refreshratefix van het nvidia panel gebruiken, dat werkt wel, maar zelf via de ini zetten trok die (bij mij) niet. Enige "nadeel" is dat die dan gelijk de refreshratefix toepast op alle games.
Verwijderd
nou, het werkt echt niet, ik begrijp er ook niks van dat ik die NALU demo niet kan afspelen , ik zie het NVIDIA logen en hoor muziek maar ik hou zwart beeld met het NVDIA logo
Poehhé, dat doe je ruig, vond em al een hele stoere kaart, maar dit zijn erg leuke clockspeeds, heb je andere koeling of gewoon default fan!?
Me wanna play with mine like that too
Me wanna play with mine like that too
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Echt niet, had em met me ati al in 1.2 met sm2b , zodat die nieuwe Dx9c features enabled werden...Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 21:55:
in de 1.2 patch zat volgens mij een fout...
Speel em nu met me 6800LE zelfs al in SM3.0 renderpath, NO WAY dat er errors 1.2 zitten, jullie doen echt iets fout...
geominstancing, vegetation-sprites-distance-ratio en sm30path werken daarin superrelaxed met zelfs een hogere fps dan zonder
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
over de 1.2 patch van FarCry, gecopied van de ubisoft website:
"Far Cry patch 1.2 has shown unexpected behaviour on specific hardware configurations. These matters are mainly due to incompatibilities with several optimisations brought lately to the code, with the intent to please a large number of users.
We’re currently asking CRYTEK to work on delivering a new patch as soon as possible. Until then we have decided to remove the patch 1.2 from the official UbiSoft websites."
"Far Cry patch 1.2 has shown unexpected behaviour on specific hardware configurations. These matters are mainly due to incompatibilities with several optimisations brought lately to the code, with the intent to please a large number of users.
We’re currently asking CRYTEK to work on delivering a new patch as soon as possible. Until then we have decided to remove the patch 1.2 from the official UbiSoft websites."
Verwijderd
ah, kheb mn 6800 LE terug gebracht naar VOBIS ik kreeg ff tot woensdag een 9800 PRO mee dan kan ik woensdag een nieuwe 6800 LE halen breng ik deze weer terug...hopelijk is het dan gefixed !
Hmm, die XFX heeft naast een temp sensor ook dual DVI?
http://www.paradigit.nl/aanbiedingen/aanbiedingen.php
Ik zie tenminste 2x een witte aansluiting, oftewel, dual DVI (meeste 6800NUs hebben dat niet eens)
En die van Aopen:
http://silverapp1.mycom.n...=mc_nazomervoordeel12.htm
1xDVI, 1x D-SUB.
Niet heel vreemd eigenlijk gezien XFX bijna alleen maar dual DVI heeft (op de 6600 non-GT na)
http://www.xfxforce.co.uk/products.php
6800LE staat er alleen nog steeds niet op.
Zal echter nog wel steeds 2.8ns vs 2.2ns mem op zitten neem ik aan? Die XFX zou wel eens een stuk populairder worden als ze dat ook eens deden...
http://www.paradigit.nl/aanbiedingen/aanbiedingen.php
Ik zie tenminste 2x een witte aansluiting, oftewel, dual DVI (meeste 6800NUs hebben dat niet eens)
En die van Aopen:
http://silverapp1.mycom.n...=mc_nazomervoordeel12.htm
1xDVI, 1x D-SUB.
Niet heel vreemd eigenlijk gezien XFX bijna alleen maar dual DVI heeft (op de 6600 non-GT na)
http://www.xfxforce.co.uk/products.php
6800LE staat er alleen nog steeds niet op.
Zal echter nog wel steeds 2.8ns vs 2.2ns mem op zitten neem ik aan? Die XFX zou wel eens een stuk populairder worden als ze dat ook eens deden...
Jeej ik heb de XFX LE binnengekregen en nu ook ingebouwd. 1 nadeel van dat ding: de koeler maakt veel te veel herrie. Ik ga meteen een andere koeler kopen.
Waar kan ik die N5v silencer kopen??
Er zit 1 DVI, 1 monitor en 1 TV out op
Waar kan ik die N5v silencer kopen??
Er zit 1 DVI, 1 monitor en 1 TV out op
Hmm, misschien nieuwe levering met dual DVI...of gewoon verkeerde plaatje.
Zit er wel 2.8ns mem op?
koeler kan je o.a. krijgen op www.ikbenstil.nl
*EDIT (direct linkje): http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1098
Iemand hier gaf al eerder die link, weet echter even niet meer wie.
Ik ga die ook kopen als is het maar om die warme lucht van de kaart bij mn CPU weg te houden
Zit er wel 2.8ns mem op?
koeler kan je o.a. krijgen op www.ikbenstil.nl
*EDIT (direct linkje): http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1098
Iemand hier gaf al eerder die link, weet echter even niet meer wie.
Ik ga die ook kopen als is het maar om die warme lucht van de kaart bij mn CPU weg te houden
[ Voor 31% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-09-2004 18:24 ]
Is het nou zo dat deze koeler beter koelt of dat hij stiller is??
gezien de naam van de winkel ga ik er van uit dat deze stiller is?
gezien de naam van de winkel ga ik er van uit dat deze stiller is?
[ Voor 36% gewijzigd door Guillome op 25-09-2004 18:24 ]
Stiller EN koeler
leesvoer om je te overtuigen:
http://www.pcunleash.com/...php?id=MyItemReview&no=36
http://www.insanetek.com/index.php?page=vgasilencer
Vooral de 6800 GT (mijn toekomstige kaart hopelijk) (Ultra heeft al goeie koeler) heeft er bij te baten (zie Insane review bv.)
leesvoer om je te overtuigen:
http://www.pcunleash.com/...php?id=MyItemReview&no=36
http://www.insanetek.com/index.php?page=vgasilencer
Vooral de 6800 GT (mijn toekomstige kaart hopelijk) (Ultra heeft al goeie koeler) heeft er bij te baten (zie Insane review bv.)
als ik mijn 6800le flash met de standaard NVflash code, blijft dan mijn tv-out werken? of moet ik een aparte regel toevoegen om aan te geven welke decoder er op zit?
iemand ervaringen mee?
iemand ervaringen mee?
als het goed is heeft ie 256bit
[ Voor 9% gewijzigd door BvK P4 op 25-09-2004 20:09 ]
Ik denk dat de fan op mijn pas gekochte NV Silencer het heeft begeven, elke keer bij een koude start maakt de fan een ongelooflijk lawaai, alsof er iemand een schroevendraaier tegen de fan aan drukt, toen ik het voor het eerst hoorde schrok ik me dood
ik moet de fan nu bij een koude start steeds ff indrukken voordat het keiharde lawaai stopt. Tijd voor een RMA maar
Verwijderd
Hmm vreemd, als ik op de site van paradigit kijk en dan bij de info wordt er 128-bit memory interface aangegeven. Kan op de site van XFX zelf de LE versie nog niet vinden. En ik dacht ergens te lezen dat die van AOpen wel 256-bit is.BvK P4 schreef op 25 september 2004 @ 20:08:
als het goed is heeft ie 256bit
Blijft vreemd...zie pdf'je. http://www.paradigit.nl/pdf/10007497v.pdf
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 21:14 ]
Het is een 256bit, dat geeft RivaTuner ook aan. Maar het is ook logisch, het is een nV40 op een nV40 pcb en dat is en blijft 256bit. De 6600(gt) is 128 bit.
Ik zie in die pdf dat er idd 128bit staat, mijn ogen ploppen eruit dat Xfx ZO een fout in zijn eigen pdf zet, het is 256bit, kijk ook maar naar die bandwidth van 22.4 Gb, en dan de bandwidth van de 6800NU op hun site ook 22.4, maar daat staat wel 256bit bij. Ongelooflijk zo een fout van Xfx.
@SuperAars: ik las ergens in het grote GF topic dat dat iemand ook al is overkomen (zijn olie droop eruit). Mmm, begin nu wel te twijfelen of ik eraan moet beginnen, die nV5.
Ik zie in die pdf dat er idd 128bit staat, mijn ogen ploppen eruit dat Xfx ZO een fout in zijn eigen pdf zet, het is 256bit, kijk ook maar naar die bandwidth van 22.4 Gb, en dan de bandwidth van de 6800NU op hun site ook 22.4, maar daat staat wel 256bit bij. Ongelooflijk zo een fout van Xfx.
@SuperAars: ik las ergens in het grote GF topic dat dat iemand ook al is overkomen (zijn olie droop eruit). Mmm, begin nu wel te twijfelen of ik eraan moet beginnen, die nV5.
[ Voor 74% gewijzigd door Sjah op 25-09-2004 22:37 ]
Verwijderd
Hey stomme vraag misschien jammer dat hij helemaal achteraan staat maar dat even ter zijde. Mijn GeForce FX5950 Ultra haalt 21K in 3D Mark 2001. Waarom haalt de X800pro dan 17K in 2001? Klopt dat wel?
Die kaart moet toch minstens rond de 3K zitten of ben ik in de war?
bij 3dmark01 hangt het heel erg af van de rest van je PC. bij 3dmark03 hangt het bijna alleen maar van je videokaart af. Heb je dus een 1800 mhz met 256 mb ram en een X800 pro dan haal je in 3dmark01 niet gek veel punten, maar in 3dmark03 wel....(als je begrijpt wat ik bedoel)Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:16:
Hey stomme vraag misschien jammer dat hij helemaal achteraan staat maar dat even ter zijde. Mijn GeForce FX5950 Ultra haalt 21K in 3D Mark 2001. Waarom haalt de X800pro dan 17K in 2001? Klopt dat wel?
correct me if i'm wrong
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
WTF...
M`n temperatuur van m`n XFX kaart zit nu idle op 154 graden!! Hoe kan dat nou weer?
Hij is slechts 1 dag oud
M`n temperatuur van m`n XFX kaart zit nu idle op 154 graden!! Hoe kan dat nou weer?
Hij is slechts 1 dag oud
Hmmm...GPU's kunnen hoge temperaturen aan, maar dit lijkt me van de zotte. Als je geen artifacts of dergelijke (uitvallend beeld) ziet lijkt me dat die sensor brak is. Geeftie constant aan dattie 154 is? Of schommelt het getal een beetje? Is het koelblok heet als je het aanraakt?
P.S. hoeveel ns mem zit erop? Zal wel weer 2.8 zijn?
Is er wel, kom je alleen bij als je een partnumber hebt van een LE, en registreert, hier een screenshot. http://members.chello.nl/j.zwart16/LE.jpgVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 20:17:
[...]
Kan op de site van XFX zelf de LE versie nog niet vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 26-09-2004 05:01 ]
Staat hij niet om de een of andere reden op Fahrenheit in plaats van Celsius? Misschien dat de landeninstellingen van je pc op Verenigde Staten staan? 154 graden Fahrenheit is 68 graden Celsius. Dat zou een redelijk normale temperatuur zijn (nog steeds wel aan de hoge kant),XLerator schreef op 25 september 2004 @ 23:31:
WTF...
Hij is slechts 1 dag oud
Hm, mijn 9800Pro @ XT blaast deze kaart er wel even uit
Op standaardwaarde heb ik al een 3DMark03 score van ~6600 3DMarks.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
zal ik misschien mijn 9800 PRO moeten houden of zal ik em woensdag wel inruilen >??6800 LE bencht toch hoger en doet het toch beter bij zware games ofniet ??
Verwijderd
tijd voor hetzelfde benchmark linkje weer:
http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p01.html
Vanaf blz. 3 krijg je 9800 Pro vs. 6800LE benchmarks op precies hetzelfde onderliggend PC (zonder overclocking van beide kaarten). Ja, de Pro kun je flashen naar een XT (als je de juiste core hebt gekregen), maar de 6800LE kun je zeker ook overclocken tot veel beter prestaties.
Hun conclusie: In alle nieuwere games wint de 6800LE. Maar kijk even door de lijst. Eigenlijk is er niet zo veel verschil (logisch als ze hetzelfde prijs zijn), dus als je beter voelt met een 9800 Pro, waarom niet.
http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p01.html
Vanaf blz. 3 krijg je 9800 Pro vs. 6800LE benchmarks op precies hetzelfde onderliggend PC (zonder overclocking van beide kaarten). Ja, de Pro kun je flashen naar een XT (als je de juiste core hebt gekregen), maar de 6800LE kun je zeker ook overclocken tot veel beter prestaties.
Hun conclusie: In alle nieuwere games wint de 6800LE. Maar kijk even door de lijst. Eigenlijk is er niet zo veel verschil (logisch als ze hetzelfde prijs zijn), dus als je beter voelt met een 9800 Pro, waarom niet.
als ik mijn 6800le flash met de standaard NVflash code, blijft dan mijn tv-out werken? of moet ik een aparte regel toevoegen om aan te geven welke decoder er op zit?
zo iets staat wel op een bios site van whitebunny, maar word er niet echt wijs uit.
iemand?
zo iets staat wel op een bios site van whitebunny, maar word er niet echt wijs uit.
iemand?
[ Voor 34% gewijzigd door glaerox op 26-09-2004 10:36 ]
Mmm... dan blaast hij hem er nog niet uit, hij komt in de buurt van de standaart 3dmarks van een 6800le...FnFnF schreef op 26 september 2004 @ 09:08:
Hm, mijn 9800Pro @ XT blaast deze kaart er wel even uit![]()
Ik haalde stock: ~6900
Die gast van digest-life: ~7200
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
lijkt mij dat de tv-out chip toch een standard nvidia chip is, niet per vendor, toch?
maar zekerheid kan ik je niet geven....
dit staat er op whitebunny:(http://whitebunny.demon.nl/hardware/chipset_nvidia.html)Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 10:45:
lijkt mij dat de tv-out chip toch een standard nvidia chip is, niet per vendor, toch?
Older bioses featuring tv-out use the following names to determine the tv-out chip:
sm - Single Monitor (no tv-out)
bt - Brooktree tv-out chip
ch - Chrontel tv-out chip
ph - Philips tv-out chip
of gaat die alleen om de oudere geforce kaarten?
Verwijderd
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe vga kaart omdat ik vind dan mijn 9600XT bagger presteerd. Maar ik wil misschien wel zo'n 6800LE kopen maar hoe zit het met het geluid van de kaart? En zal ik een performance verbetering krijgen zodat het waard is de kaart te kopen?
-Sir_Killalot- schreef op 26 september 2004 @ 00:36:
Hmmm...GPU's kunnen hoge temperaturen aan, maar dit lijkt me van de zotte. Als je geen artifacts of dergelijke (uitvallend beeld) ziet lijkt me dat die sensor brak is. Geeftie constant aan dattie 154 is? Of schommelt het getal een beetje? Is het koelblok heet als je het aanraakt?
Opzich heb ik windows er net opnieuw op dus het KAN zijn dat hij farenheid pakt. Even zien. Hij geeft echter wel overal 154 C aan.biobak schreef op 26 september 2004 @ 08:56:
[...]
Staat hij niet om de een of andere reden op Fahrenheit in plaats van Celsius? Misschien dat de landeninstellingen van je pc op Verenigde Staten staan? 154 graden Fahrenheit is 68 graden Celsius. Dat zou een redelijk normale temperatuur zijn (nog steeds wel aan de hoge kant),
De temperatuur schommelde gister tussen 150 en 154. En in NoLimits rollercoaster had ik constant 60FPS, en soms even 5 seconden precies 30 FPS.
Er staat bij de temp namelijk ook "Vertragingsdrempel kern: 135 C".
Nu ik na een nacht PC uit terug kom is hij nog maar 76 graden. Ik hou het even in de gaten
Mar zoals biobak zegt is dat nog hoog?
Hahaha, ja idd, helemaal niet aan gedacht. Dat zou wel eens heel goed mogelijk kunnen zijn.biobak schreef op 26 september 2004 @ 08:56:
[...]
Staat hij niet om de een of andere reden op Fahrenheit in plaats van Celsius? Misschien dat de landeninstellingen van je pc op Verenigde Staten staan? 154 graden Fahrenheit is 68 graden Celsius. Dat zou een redelijk normale temperatuur zijn (nog steeds wel aan de hoge kant),
*EDIT oeps, net te laat gepost
Hmm, dat is een flink verschil. Misschien eens laten testen bij de winkel en anders een vervanging vragen? (Hopelijk vragen ze je niet je systeem weeer me te nemenXLerator schreef op 26 september 2004 @ 12:01:
[...]
Nu ik na een nacht PC uit terug kom is hij nog maar 76 graden. Ik hou het even in de gaten
Mar zoals biobak zegt is dat nog hoog?
[ Voor 33% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 26-09-2004 12:18 ]
@Skazz: ik zag dat je op in het RT forum nog zei dat je contact zou opnemen met Unwinder over cannot dump bios, is je dat nog gelukt? Velen krijgen die melding met de LE, dus we houden hoop, tenminste.....als Unwinder er wat op weet.
mijn xfx 6800 LE is volgens nvidea metertje 57 graden.
Denk dat je sensor brak is en als je zeker weet dat hij niet te warm wordt. kan je je dat treshhold slowdown uitzetten.
Denk dat je sensor brak is en als je zeker weet dat hij niet te warm wordt. kan je je dat treshhold slowdown uitzetten.
[ Voor 53% gewijzigd door Satch op 26-09-2004 12:31 ]
Hij blijft nu op 79 graden hangen. Ik heb m besteld op internet dus effe terugbrengen is niet zo makkelijk
edit
nu is hij alweer 83
edit 2
nu alweer 92
edit
nu is hij alweer 83
edit 2
nu alweer 92
[ Voor 24% gewijzigd door Guillome op 26-09-2004 13:29 ]
Owkee ik word nu echt ziek van me R9700, ding wil gewoon niet overclocken (zelfs niet me vmods).
Ik denk er nu echt serieus aan om een Aopen LE te kopen, aangezien dit waarschijnlijk genoeg zal zijn voor mij want ik speel bijna alleen maar UT2K3 (4) halo en soms farcry. En aangezien deze spellen al lekker op me Radeon liepen zullen ze het hier wel (nog) beter op doen.
Moet ik alleen ff een constructie fixen voor me WC blok
btw. Zijn er al vmods bekend voor een 6800LE ??
Edit: @ skazz, erg leuk enzo die benchmark review van digit-life, niet als je kleurenblind bent. Wat een t*ring tabel van hun zeg
Ik denk er nu echt serieus aan om een Aopen LE te kopen, aangezien dit waarschijnlijk genoeg zal zijn voor mij want ik speel bijna alleen maar UT2K3 (4) halo en soms farcry. En aangezien deze spellen al lekker op me Radeon liepen zullen ze het hier wel (nog) beter op doen.
Moet ik alleen ff een constructie fixen voor me WC blok
btw. Zijn er al vmods bekend voor een 6800LE ??
Edit: @ skazz, erg leuk enzo die benchmark review van digit-life, niet als je kleurenblind bent. Wat een t*ring tabel van hun zeg
[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 26-09-2004 18:21 ]
Verwijderd
De eerste PM lukte niet (zijn mailbox vol). Tweede PM kreeg ik nooit antwoord op. Heb maar een derde gestuurdSjah schreef op 26 september 2004 @ 12:18:
@Skazz: ik zag dat je op in het RT forum nog zei dat je contact zou opnemen met Unwinder over cannot dump bios, is je dat nog gelukt? Velen krijgen die melding met de LE, dus we houden hoop, tenminste.....als Unwinder er wat op weet.
flash gewoon de sparkle 6800nu 128mb bios erin, krijg je netjes een geheugen dump
Jij wou zeggen dat je een 6800LE hebt en daar de bios in hebt geladen? of roep je maar watMister_X schreef op 26 september 2004 @ 20:04:
flash gewoon de sparkle 6800nu 128mb bios erin, krijg je netjes een geheugen dump

[ Voor 2% gewijzigd door Cardinal op 26-09-2004 20:11 . Reden: taal gebruik aangepast ]
Verwijderd
Sapphire: btw. Zijn er al vmods bekend voor een 6800LE ??
Cardinal808: "Jij wou zeggen dat je een 6800LE hebt en daar de bios in hebt geladen? of roep je maar wat "
Zie posts MisterX en de mijne....
Cardinal808: "Jij wou zeggen dat je een 6800LE hebt en daar de bios in hebt geladen? of roep je maar wat "
Ik concludeer hieruit dat het geen effect heeft op de vidoekaart, alleen de naam in windows word veranderdVerwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:57:
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar. Verschillende bios geven verschillende resultaten, afhankelijk van de fabrikant, rev. en je eigen systeem. MisterX heeft uitvoerig verschillende bios getest.cardinal808 schreef op 26 september 2004 @ 22:00:
[...]
Ik concludeer hieruit dat het geen effect heeft op de vidoekaart, alleen de naam in windows word veranderd
Afgezien van de bios flash zelf zit de grootste winst in het v mod-den naar 1,5v. Bij mij is het verschil tussen de standaard bios en een v modded Sparkle 6800nu rev1 aanzienlijk:
Originele 6800 bios
- stabiel op max 380 / 800
Sparkle bios + v-mod
- stabiel op 430 / 860 (heb hem zelfs een succesvolle test laten doen in 3dmark03 op 440 / 850)
dus.....
Dit topic is gesloten.