Nvidia 6800 LE Benchmarks

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.868 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

CJ schreef op 18 september 2004 @ 05:00:
[...]

Urhm... Lees het grote ATi topic eens, en je weet dat er inderdaad een X800SE met AGP op de planning ligt... R420 (dus AGP) gebaseerd en niet R423 (dus PCI-E).

[...]
Jij probeert mij te weerspreken met geruchten. Er is niets officieels van ATI naar buiten gebracht over een retail X800SE, laat staan de AGP versie. Het zal allemaal best uit kunnen komen, maar het feit dat er niets vaststaat is het voornaamste punt wat ik maak. Mensen proberen andere mensen een kaart aan te praten die in de planning ligt, terwijl er een schitterend alternatief te koop is voor slechts €199,--! Deze kaart is leverbaar, net zo snel en waarschijnlijk goedkoper.
[...]
Toch hoog tijd dat je zeker eens in het grote ATi topic gaat kijken. Ik heb een paar uur geleden een link gepost naar de eerste echte benchmarks van de X700XT en X700Pro. ( http://hkepc.com/hwdb/rv410-1.htm ) Engineeringsample en werkend... dus niets 'nog bezig te ontwikkelen', en ook nog eens ietsje sneller dan een 6600GT. ;) Lancering 21 september zoals het er nu naar uit ziet.
Ja leuk, maar zolang ik het zelf niet kan lezen of dat ATI zelf engineersamples naar sites als Anandtech, THG etc stuurt neem ik het slechts ter kennisname aan en baseer ik het niet op de waarheid. Het is weer typisch fanboy gedrag om ook nog eens te concluderen dat die kaarten daadwerkelijk sneller zijn dan kaart X. Je kunt nooit de ware snelheid halen uit een enkele review. Sterker nog, je kan niet eens aannemen dat die kaarten echte ATI engineersamples zijn. Dit is het internet, het kan allemaal gemanipuleerd zijn. Wees een eerlijk, hoe vaag is dit:

Pentium 4 E 560 3.6Ghz @ 3.4Ghz
PC-WEB Radeon X700XT
PC-WEB Radeon X700Pro
Inno3D Geforce 6600
Gigabyte Geforce 6600GT
Intel D925XCV (i925X + ICH6R)
MT DDR2 533 512MB x 2 (CL 4-4-4-12)
2themax MaxPower HE-550P6
Windows XP Professtional

Wacht eerst nou maar dat verschillende onafhankelijke sites met benchmarks komen, dan praten we verder;)

Nog iets. Ik blijf ook gelijk houden dat je mensen die een AGP kaart zoeken niet een PCI Express kaart moet proberen aan te praten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 14:14 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
shit, ik had bijna de gelegenheid om de gpu van een 6800Le en een 6800GT te bekijken, ik heb wel foto's genomen van de de gpu van die 6800LE, kan iemand een foto maken van de core van een GT/NU/ULTRA? Ik zou graag de verschillen in die transisors om de core heen willen zien.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/xfx6800layout.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/xfxultra.JPG

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Weet iemand of de Arctic NV Silencer 5 ook het geheugen raakt (en dus koelt) ?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

BvK P4 schreef op 18 september 2004 @ 12:52:
@ WC eend:

Er zijn 5 versies van Asus:
- Asus v9999 TD = Gewone 6800NU met 12 pipes
- Asus v9999 GT/TD = GT (16 pipes van GT) met core en mem van NU
- Asus v9999 GE (gamers edition) = GT (core en mem van GT) met 12 pipes van NU
- Asus v9999 GT = GT
- Asus v9999 Ultra

Die Asus GT/TD lijkt me dus een hele redelijke kaart voor 336euro. Omdat je 16pipes hebt, hoef je alleen de core en mem een beetje te clocken, waarna je bijna een volwaardige GT hebt. (m.u.v 128MB ipv 256MB). Het geheugen kun je niet tot 1000MHz krijgen, maar dat maakt ook niet zoveel uit.
Die GT/TD is dus gewoon een NU met 16 pipelines ?? Want opzich is dit een erg leuke kaart voor de prijs :)

Gabriël AM5

Verwijderd

[...]

Urhm... Lees het grote ATi topic eens, en je weet dat er inderdaad een X800SE met AGP op de planning ligt... R420 (dus AGP) gebaseerd en niet R423 (dus PCI-E).

[...]

Toch hoog tijd dat je zeker eens in het grote ATi topic gaat kijken. Ik heb een paar uur geleden een link gepost naar de eerste echte benchmarks van de X700XT en X700Pro. ( http://hkepc.com/hwdb/rv410-1.htm ) Engineeringsample en werkend... dus niets 'nog bezig te ontwikkelen', en ook nog eens ietsje sneller dan een 6600GT. ;) Lancering 21 september zoals het er nu naar uit ziet.
Onzin, 100 punten in 3dmark2003 meer zegt niet dat de kaart sneller is, wacht eerst de benchmarks maar af voordat je een conclusie trekt.

Verwijderd

BvK P4 schreef op 18 september 2004 @ 12:52:
@ WC eend:

Er zijn 5 versies van Asus:
- Asus v9999 TD = Gewone 6800NU met 12 pipes
- Asus v9999 GT/TD = GT (16 pipes van GT) met core en mem van NU
- Asus v9999 GE (gamers edition) = GT (core en mem van GT) met 12 pipes van NU
- Asus v9999 GT = GT
- Asus v9999 Ultra

Die Asus GT/TD lijkt me dus een hele redelijke kaart voor 336euro. Omdat je 16pipes hebt, hoef je alleen de core en mem een beetje te clocken, waarna je bijna een volwaardige GT hebt. (m.u.v 128MB ipv 256MB). Het geheugen kun je niet tot 1000MHz krijgen, maar dat maakt ook niet zoveel uit.
http://www.asus.com/products/vga/vgaindex.htm

• Mister_X
crap, de transistors om de gpu heen zijn hetzelfde.. :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hehe, bedankt voor deze post nu weet ik dat mijn waterblokkie hier niet op gaat passen

Verwijderd

ik heb 2 keer die onderste kaart gehad, de eerste keer had hij gebreken zoals beschreven in dit topic en de 2de keer werkte hij zonder problemen

/edit
slaat op die 2 foto's van cardinal :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
@ sapphire:

idd een fijne kaart..prijs van een NU, met de pipes van een GT :7 Denk dat dus vooral het geheugen zo duur is. Daarom is een GT ook 100euro duurder. Aantal pipes maken de prijs niet, wat ik eerst wel dacht.

@ WC eend:

Wat bedoel je met die link? Bij de specificaties staat niet hoeveel pipes oid de kaarten hebben. Alleen core en mem wordt gegeven. Heb ik een fout in m'n lijstje gemaakt dan?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 14:47
goede email service van Vobis Utrecht. Ze zijn op dit moment door de kaarten heen maar ze verwachten er dinsdag weer een paar. (ook eentje voor mij dus) Hopelijk een nieuwe revisie voor mij dan :P

laat t even weten zodra er nieuwe kaarten bij Vobis liggen en dan horen jullie van mij ook wel welke kaart er dan ligt :) (handig voor tweakers omgeving Utrecht ntl)

[ Voor 31% gewijzigd door savale op 19-09-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb Far Cry flink lopen benchen, met en zonder sm30, en dat maakt soms nogal wat uit. Al de benches lopen prima, op 1 na, regulator, die geeft een miezerige 22, met drops naar 10 (is die met al die pambomen). Dus wie vlekkeloze performance wil in FC kan toch beter een regular 6800 halen, of een LE en hopen op toch nog een pipes-unlocken succes. :Y)
Voor de rest doet deze kaart het in alle games perfect, op 1024 alles hoog, brilineair uit, hogere resoluties niet getest. (getest met FS2k4 , Painkiller, BF, Sims2, Doom3)

Ben heel tevreden met dit kaartje, zelfs Ruby draait prima (kinderachtig trouwens :+ ).

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 19-09-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mhhhh... ik deze kaart gister gehaalt.... dit zijn de results.

Proccesor: AMD 2000+ @ 1.667Mhz
Memory: 512Mb(2x256) @ 400Mhz, pc3200, DualChannel.
HardDrive: 60Gig @ 7200Rpm
Sound: SoundBlaster Live!

Videokaart: NVidia 6800LE @ stockspeed,
Core: 300Mhz
Memory: 700Mhz
3DMarks: 6050!

Videokaart: NVidia 6800LE @ OverClocked
Core: 320Mhz
Memory: 749Mhz
3DMarks: 6362!

Alleen het gekke is. Met Far Cry zijn alle textures vaag, en doom 3 hangt na enige tijd. Dus dan mag ik hem gaan resetten? Heb het hele topic door gelezen, maar geen info gevonden. Wat kan ik er aan doen. Far Cry ge-upt naar 1.2 (wel heb ik een no-cd moeten gebruiken.) En Doom 3 is gewoon de installatie versie. Draai overigens prima nu in High 1024*768*32. Alleen heb ik er geen flikker aan als hij binnen een minuutje vastloopt.

Edit: Deze problemen heb ik gewoon op stocksteed, niet geOC'd dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiddle op 19-09-2004 15:42 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Krijg je een windows foutmelding als doom3 crashed, zo'n verzende/niet verzenden error, dat heb ik steeds! Nu speel ikw el geen doom3, maar ikwou toch even weten hoe het eruit zou zien met dit kaartje, maarja ik het niet eens spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Nope nix..... hangt gewoon... kan alleen resetten... Maar ik had net een fresh install van Windows en alles gedaan na mijn format. Had nog geen win sp1 of 2 gedownload. Dat ben ik nu aan het doen dus. Zou dat misschien het probleem geweest zijn dat Far Cry er vaag uitzien en Doom 3 gaat hangen?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Werkt bij iedereen trouwens die nieuwe revisie van AOpen nu zonder problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Nou blijkbaar niet dus.... ik deze gister gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij dus helaas ook niet...

Ik heb sinds gisteren een geforce 6800 LE van de mycom in mijn bezit, maar zoals inmiddels bekend over deze kaartjes, zijn ze niet allemaal zonder problemen. Mijn probleem:
Kaartje erin gezet en de pc weer aangesloten, aangezet. Windows start naar behoren, krijg het schermpje “nieuwe hardware gedetecteerd, video controller VGA compatibel”. Drivers geinstalleerd en gereboot… maarrrr, in plaats van flitsende graphics een zwart sherm… windows start wel op (win xp pro logo met blauwe laadbalkje), maar daarna niks.
Ik heb em in de veilige modus gestart en dat lukt wel. Staat i ook aangegeven bij beeldschermadapters. Maar niet bij instellingen --> geavanceerd bij “eigenschappen van het beeldscherm” daar zou hij wel moeten staan. Ook als ik daar kijk bij “adapters” staat er niks… het installeren van andere drivers maakt niet uit. Valt het jullie trouwens ook op dat bij veel drivers, de LE er niet bij staat? Wel de 6800, 6800 series GPU, 6800 GT en 6800 ULTRA. Bij de drivers op de meegeleverde cd-rom (van Aopen) staat de 6800 LE wel tussen het bovengenoemde rijtje. Ik heb volgens mij wel een kaart van de nieuwe rivisie (met ongekoelde geheugenbankjes en een zeemeermin op de koeler). Ook aan de voeding ligt het niet (420 Watt Silentmaxx). De rest van mijn systeem zou het ook aan moeten kunnen:
P4 2.66, 786MB intern, 120 Gig Seagate HD.
Het problem is dus samengevat: Kaart erin gezet, drivers geinstallerd, reboot, begint windows te starten en dan alleen een zwart scherm.

Hopelijk kunnen jullie me helpen b.v.d. Jogchem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 18:15:

Ik heb sinds gisteren een geforce 6800 LE van de mycom in mijn bezit, maar zoals inmiddels bekend over deze kaartjes, zijn ze niet allemaal zonder problemen. Mijn probleem:
Kaartje erin gezet en de pc weer aangesloten, aangezet. Windows start naar behoren, krijg het schermpje “nieuwe hardware gedetecteerd, video controller VGA compatibel”. Drivers geinstalleerd en gereboot… maarrrr, in plaats van flitsende graphics een zwart sherm… windows start wel op (win xp pro logo met blauwe laadbalkje), maar daarna niks.
Ik heb em in de veilige modus gestart en dat lukt wel. Staat i ook aangegeven bij beeldschermadapters. Maar niet bij instellingen --> geavanceerd bij “eigenschappen van het beeldscherm” daar zou hij wel moeten staan. Ook als ik daar kijk bij “adapters” staat er niks… het installeren van andere drivers maakt niet uit. Valt het jullie trouwens ook op dat bij veel drivers, de LE er niet bij staat? Wel de 6800, 6800 series GPU, 6800 GT en 6800 ULTRA. Bij de drivers op de meegeleverde cd-rom (van Aopen) staat de 6800 LE wel tussen het bovengenoemde rijtje. Ik heb volgens mij wel een kaart van de nieuwe rivisie (met ongekoelde geheugenbankjes en een zeemeermin op de koeler). Ook aan de voeding ligt het niet (420 Watt Silentmaxx). De rest van mijn systeem zou het ook aan moeten kunnen:
P4 2.66, 786MB intern, 120 Gig Seagate HD.
Het problem is dus samengevat: Kaart erin gezet, drivers geinstallerd, reboot, begint windows te starten en dan alleen een zwart scherm.

Probeer je monitor eens op de dvi aansluiting aan te sluiten (dmv de convertor)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen stekkertje wat daar op past (zat niet bij de kaart of bij mijn beeldscherm (Iiyama)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 18:15:
[...lang verhaal...]
Ik weet niet wat voor een kaart ervoor inzat, maar bij mij gaf hij ook problemen. Meestal veroorzaakt door rotzooi van de oude videokaart. Ik zou eens proberen om windows opnieuw te installeren.

Mocht je een ATi kaart hebben gehad, dan zou ik meteen hem opnieuw installeren. Ati en Nvidia software zijn een ramp voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Heey Jogchem! Dat probleem heeft niets met met je videokaart te maken hoor :) Het probleem is dat onder windows je refresh rate te hoog staat waarschijnlijk. (aangezien veilige modus wel werkt) Wat je even kan doen is de driver onder veilige modus verwijderen. Dan start ie wel op en op t moment dat je de drivers hebt geinstalleerd niet opnieuw opstarten, maar dan eerst even je refresh rate aan te passen (lager zetten)

btw jammer om te horen dat die aopen kaartjes niet lekker werken :( Zijn er mensen die wel een werkende hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
cardinal808 schreef op 19 september 2004 @ 19:18:
[...]
Ik weet niet wat voor een kaart ervoor inzat, maar bij mij gaf hij ook problemen. Meestal veroorzaakt door rotzooi van de oude videokaart. Ik zou eens proberen om windows opnieuw te installeren.

Mocht je een ATi kaart hebben gehad, dan zou ik meteen hem opnieuw installeren. Ati en Nvidia software zijn een ramp voor elkaar
Wel heel rigoreus, kzou het eerst eens met Driver Cleaner proberen (of een dergelijke tool, zie http://www.guru3d.com/ o.a.). Werkt perfect hier (zolang je de goede stappen volgt).
Als ik het zo hoor, tis een leuk performance/prijs kaartje, alsie het doet... Vind het op deze manier geen 200 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!
ik heb de kaart ook in een andere pc (van me pa) geprobeerd en geeft precies dezelfde fout. de refreshrates op de pc van me pa staan ook lager, uds ik weet niet of het daar aan ligt. ik ga morgen ff langs de mycom om em te ruilen, misschien dat ik morgen meer geluk heb. als hij het dan niet doet zal ik ook ff proberen om de rate's laag te zetten. ik heb hiervoor een TI 4200 8X 128MB gehad, dus geen last van ATI drivers.
jullie horen het morgen of i dan wel werkt

jogchem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ik heb ook de oplossing gevonden.... Het zitten dus niet in de kaart. Mijn kast is van binnen gewoon niet goed gekoeld. Ik heb alleen een case fan aan de achterkant om frisse lucht er in te blazen (of warme lucht eruit zuigen, weet niet precies) Ik moet er nu dus nog eentje halen die de verwarmde lucht er weer uit zuigt. Zodat het gaat circuleren. Want die warme lucht blijft nu namelijk hangen zonder die 2e fan :D. Dus miscchien heb ik met vorige post een slechte indruk gegeven over die videokaart..... daar lag het dus niet aan :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, mooi dat hij het nu wel doet bij jou! is bij mij geen probleem pc is redelijk goed gekoeld, maar bij jou liep hij pas vast tijdens het spelen, bij mij komt i daar nog niet aan toe :( morgen in mijn pauze ff langs de mycom en dan 's avonds proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 21:21:
ah, mooi dat hij het nu wel doet bij jou! is bij mij geen probleem pc is redelijk goed gekoeld, maar bij jou liep hij pas vast tijdens het spelen, bij mij komt i daar nog niet aan toe :( morgen in mijn pauze ff langs de mycom en dan 's avonds proberen.
Shit....! Ik ken het probleem wat je bedoelt. Ik heb het namelijk ook een keer gehad. Ik hoefde maar een klein simpel dingetje te doen en het was gefixt bij mij. Nou weet ik verdomme alleen niet meer wat dat was :( Sorry maat. Daarom denk ik dus dat ook in dit geval het niet aan de kaart ligt, maar iets met je instellingen. Dat verhaal met dat driver conflict klinkt ook wel logisch, alleen dan klopt het weer niet dat hij in een andere pc het zelfde doet? (juist niet doet eigenlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
savale schreef op 19 september 2004 @ 19:39:
Heey Jogchem! Dat probleem heeft niets met met je videokaart te maken hoor :) Het probleem is dat onder windows je refresh rate te hoog staat waarschijnlijk. (aangezien veilige modus wel werkt) Wat je even kan doen is de driver onder veilige modus verwijderen. Dan start ie wel op en op t moment dat je de drivers hebt geinstalleerd niet opnieuw opstarten, maar dan eerst even je refresh rate aan te passen (lager zetten)

btw jammer om te horen dat die aopen kaartjes niet lekker werken :( Zijn er mensen die wel een werkende hebben?
ja, ding draait nog altijd 400/900 met een 6800NU bios, (zonder extra pipelines :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ok kun je me misschien vertellen wat het nut dan is van een 6800NU bios? trouwens heb jij de aopen versie waarbij het koelblok over het geheugen ook zit of heb je diegene waarbij het koelblok wat kleiner is (alleen de gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30
Sjah schreef op 18 september 2004 @ 20:27:
Weet iemand of de Arctic NV Silencer 5 ook het geheugen raakt (en dus koelt) ?
Ja hij raakt het geheugen en koelt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Ik heb zaterdag ook even zo'n kaartje in laten bouwen bij Mycom Utrecht. Mijn Club3D 9800SE@pro softmod was overleden en is RMA gegaan, ik had echter geen zin om lang te wachten dus toch maar even een 6800LE gehaald, wanneer ik een nieuwe 9800 terugkrijg verkoop ik die wel weer.

Eerste indruk is goed, ik heb het idee dat dit kaartje wat minder warm wordt dan de 9800. Prestaties zijn ook goed, ik heb tot nu toe het idee dat het systeem wat stabieler is geworden (misschien ook door temperatuur). Ik heb een klein beetje zitten testen met 3Dmark03, op 340/800 haalde hij iets van 7300 punten. Als ik veel meer aangeef dan wil de driver de overclock eerst testen en dat lukt dan niet...

Betreft die pipelines kunnen we nu een aantal dingen zeggen. De smd componenten om de core zijn gelijk aan andere 6800 varianten, dus dit is niet hetzelfde als bv. Ati 9500np. Flashen met een andere bios activeert de pipelines ook niet. Kan iemand een zo goed mogelijke foto maken van de voor- en achterkant van een andere 6800 kaart? Ik kan dit wel doen voor de LE. We moeten er toch achter kunnen komen op welke manier de pipes zijn uitgeschakeld?

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@barbarian: ok thx, jammer dat niemand hem direct op voorraad heeft, komt wel goed.
Luiaard schreef op 20 september 2004 @ 10:27:
. Als ik veel meer aangeef dan wil de driver de overclock eerst testen en dat lukt dan niet...
Heb ik ook last van, mijne geeft bij 355 nooit een foutmelding, maar zodra je naar 356 gaat wel, maar toch draait die stabiel op 355, kan dus wel hoger. Je moet lowlevel-overclocken gebruiken wat in Rivatuner zit, heb iemand in dit topic er een screenshot van zien plaatsen. Bij mij blijft die lowlevel overclock greyed out, wat ik ook doe, of misschien zie ik iets over het hoofd, ben geen ervaren RT gebruiker.

En die driver detectie van het geheugen snap ik helemaal weinig van, mijn 2.8ns kwam zonder probleem door de test heen op 805, runde ook goed, maar na een paar games staat die weer op 700, blijkbaar vind de driver het toch niet goed. Bij 740 blijft die trouw op 740 staan. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets online gevonden met bewijs dat de ASUS V9999GT/128 echt 16 pipes heeft?

Ik heb tot nu toe alleen geruchten gehoord dat hij (en andere 128MB GTs) 12 pipes zal hebben, dus als enige verschil t.o.v. de 6800NU een iets snellere GPU clocksnelheid (350 tegen 325).

Trouwens, hexus.net hebben een mooie overzicht gemaakt van het verschil tussen een V9999GE (12 pipes, 256MB RAM) en een standard 256MB RAM 6800GT plus een standard 128MB 6800NU. http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD04NDY=

Hun conclusie: Het verschil tussen 12 en 16 pipelines is minder dan het verschil tussen 128 en 256MB RAM. De 12 pipeline core wil wel, maar met 128MB RAM is hij boven de 1280 of met AA/AF beperkt door RAM veel meer dan door minder pipelines.

Dus als je de 16 pipelines echt krijgt voor niet veel meer dan een standard 6800NU prijs is het een prima kaart voor het geld, maar verwacht geen 30% performance verbetering op een standard 6800NU. En als de V9999GT/128 eigenlijk een overclocked 6800NU is, dan heb je niks te klagen - je krijgt gewoon waard voor je geld. :)

cheers, Skazz

<edit: Als je de ASUS website bekijkt is er geen commentaar over aantal pipelines, en ziet de V9999/TD en V9999GT/128 hetzelfde uit. Wel lijkt de GT temperatuur sensoren te hebben, boven zijn 25MHz snellere GPU :) >

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:25:
Hun conclusie: Het verschil tussen 12 en 16 pipelines is minder dan het verschil tussen 128 en 256MB RAM. De 12 pipeline core wil wel, maar met 128MB RAM is hij boven de 1280 of met AA/AF beperkt door RAM veel meer dan door minder pipelines.
Dat de 6800 geen 256mb heeft heeft volgens mij een hoop mensen tegengehouden om een 6800 te kopen, mij ook ik had het geld erwel voor. De GT heeft een veel betere prijs/prestatieverhouding dan de 6800, en de LE heeft ook een iets betere verhouding dan de 6800. De enige interessante 6800 vond ik de Asus GE, voor dat geld hebje bijna een GT en dat schiet ook niet op. Blijkbaar is de hoeveelheid/snelheid RAM deze ronde het instrument om de differentiatie te maken. Ik doe wel lekker met een LE dan, tot over ruim een jaar dual-core er is, dan gelijk een gehele upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik weet het nu niet meer. Ik wil een nieuwe videokaart kopen vooral voor 3ds max, maar ook misschien voor spelletjes.
Ik heb een 350 watt voeding, geluid vind ik belangrijk (dus hij moet stil of zacht klinken). Ik heb er ongeveer tot max 350 euro voor over. Welke kaart raden jullie me aan?
Ik wou eerst een geforce fx 5900xt kopen, toen las ik dat de radeon 9800 beter is. Nu lees ik dit weer, ik weet het niet meer. Ik zou graag een tip willen.
Ik heb nu 512 MB met een Matrox G400MAx en AMD Athlon 2600+

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
Ik heb er ongeveer tot max 350 euro voor over. Welke kaart raden jullie me aan?
Ik wou eerst een geforce fx 5900xt kopen, toen las ik dat de radeon 9800 beter is. Nu lees ik dit weer, ik weet het niet meer. Ik zou graag een tip willen.
Als je budget dan toch 350 euro is, dan zou ik een normale 6800 halen. Die kost namelijk € 319,-. Maar mocht je minder geld kwijt zijn, dan kan je ook de 6800LE nemen.

De 6800LE presteerd beter dan de 9800, dus de 6800 nog beter. Weer een keuze om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maar de 6800(le) is erg onstabiel las ik. Bij bijna iedereen klapt hij eruit en vallen de prestaties tegen, zie 6800LE vs 9800 pro
Ik zal eens lezen of het ondertussen verholpen is, maar anders schiet ik er nog niets mee op. Maar ik doe dan liever de LE, omdat die én minder heet is, en ik er dan nog 512 MB bij kan kopen :) Bedankt voor je info

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
XLerator schreef op 20 september 2004 @ 13:58:
Maar de 6800(le) is erg onstabiel las ik. Bij bijna iedereen klapt hij eruit en vallen de prestaties tegen, zie 6800LE vs 9800 pro
Ik zal eens lezen of het ondertussen verholpen is, maar anders schiet ik er nog niets mee op. Maar ik doe dan liever de LE, omdat die én minder heet is, en ik er dan nog 512 MB bij kan kopen :) Bedankt voor je info
Ik zou idd maar eens dit topic gaan doorlezen. Kan je zien dat de meeste mensen geen problemen meer hebben met de 6800LE. En als er mensen zijn die problemen hebben vertellen ze er nooit bij welke revisie ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een 6800le van aopen (althans dat zeggen ze) en geen enkele crash gehad (behalve toen ik hem naar 400/870 had geclocked :P)
Dus ik denk dat alle nieuwe versies wel goed zijn. Maar voor 350 euro zou ik nog wat bijleggen en voor de 6800gt gaan, ik heb dit meer als tijdelijke oplossing (ik wacht op de 512mb kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmmmm ok maar de GT is 450 euro, das te duur. Ik denk dat ik de normale of LE doe, met de ZALMAN koeler. Waar vind ik de Nv5 Silencer dan? Challengecomputers heeft m niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
XLerator schreef op 20 september 2004 @ 13:52:
Ik weet het nu niet meer. Ik wil een nieuwe videokaart kopen vooral voor 3ds max, maar ook misschien voor spelletjes.
Ik heb een 350 watt voeding, geluid vind ik belangrijk (dus hij moet stil of zacht klinken). Ik heb er ongeveer tot max 350 euro voor over. Welke kaart raden jullie me aan?
Ik heb nu 512 MB met een Matrox G400MAx en AMD Athlon 2600+
Het verbruik van de gewone 6800 valt ook nog wel mee in vergelijking: http://www.xbitlabs.com/a...y/geforce6600gt-oc_3.html
En als je dan die van bijv. MSI neemt, 6800NX, krijg je er een mooie grote cooler op die ook nog 's regelbaar is http://www.gamepc.com/lab...ent.asp?id=msi6800&page=3. Ook de prijs is nog best leuk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Ik heb zaterdag ook even zo'n kaartje in laten bouwen bij Mycom Utrecht. Mijn Club3D 9800SE@pro softmod was overleden en is RMA gegaan, ik had echter geen zin om lang te wachten dus toch maar even een 6800LE gehaald, wanneer ik een nieuwe 9800 terugkrijg verkoop ik die wel weer.

Eerste indruk is goed, ik heb het idee dat dit kaartje wat minder warm wordt dan de 9800. Prestaties zijn ook goed, ik heb tot nu toe het idee dat het systeem wat stabieler is geworden (misschien ook door temperatuur). Ik heb een klein beetje zitten testen met 3Dmark03, op 340/800 haalde hij iets van 7300 punten. Als ik veel meer aangeef dan wil de driver de overclock eerst testen en dat lukt dan niet...

Betreft die pipelines kunnen we nu een aantal dingen zeggen. De smd componenten om de core zijn gelijk aan andere 6800 varianten, dus dit is niet hetzelfde als bv. Ati 9500np. Flashen met een andere bios activeert de pipelines ook niet. Kan iemand een zo goed mogelijke foto maken van de voor- en achterkant van een andere 6800 kaart? Ik kan dit wel doen voor de LE. We moeten er toch achter kunnen komen op welke manier de pipes zijn uitgeschakeld?
Achterkant foto heb ik niet geprobeert, misschien zijn het een aantal transistors buiten de gpu, dus ergens ernaast ofzo, heb al geprobeert verschillen te zoeken op fotos van het internet... Maar kon het zo 123 niet zien/vinden... Zou het dan echt hardware matig zijn? Maar dan nog zouden we er achter kunnen/moeten komen, aan bv. chipnummering, of wat hexidecimale getallen in het bios. Rivatuner zegt bij die pipeline instelling dat de huidige config 00007313 is, en target is dan iets met 00008313 nog wat (deze getallen berusten niet op waarheid, kan het even niet checken). Ik heb al gezocht naar deze getallen in het bios (zowel decimaal als hex-dec) Maar kan niks erin terug vinden wat er naar refereert, misschien komt dat omdat ik een n00b ben ofzo hoor. Maar toch, iets in dat bios sweert erbij geen extra pipelines te gebruiken, het zal me niet verbazen dat het gewoon dmv een identificatie nummer gaat wat je niet zomaar 'overflashed'. Zou het kunnen dat er nog een klein eeprommetje is dat ook info vast houd? (niet zomaar te flashen?).

Kan me ook niet voorstellen dat nvidia letterlijk 2/3 verschillende cores gebakken hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
. We moeten er toch achter kunnen komen op welke manier de pipes zijn uitgeschakeld?
misschien zitten ze er wel helemaal niet op !! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 20 september 2004 @ 13:58:
Volgens mij keek jij naar de postings van Augustus. Sinds begin september zijn de geluiden bijna alleen positief, en als er negatieve commentaren zijn, dan is het vaak een andere component (koeling of voeding) die het probleem bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator, het is aan te raden om een nvidia 6800/6600 te nemen omdat 3d programmas het beeld op het scherm toveren met openGL; hierin zijn nvidia kaarten beter dan ati kaarten (bij een vergelijkbare prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 16:09:
XLerator, het is aan te raden om een nvidia 6800/6600 te nemen omdat 3d programmas het beeld op het scherm toveren met openGL; hierin zijn nvidia kaarten beter dan ati kaarten (bij een vergelijkbare prijs)
onzin.....láng niet alle games draaien op openGL

nvidia is idd wel beter in openGL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Mr. Detonator schreef op 20 september 2004 @ 16:17:
[...]

onzin.....láng niet alle games draaien op openGL

nvidia is idd wel beter in openGL
Het ging dus ook niet over games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
maar ook misschien voor spelletjes.
+
[offtopic] niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Hij zegt toch dat zijn prio 3dmax is... dan zijn spellen verder toch niet zo belangrijk?

Ontopic maar weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag nieuw plankje gehaald, bij de mycom, gewoon kunnen ruilen natuurlijk geen probleem. weer eentje van de 2e batch (nieuwe revisie). ingeplugged, voedingsstekkertje aangesloten, aangezet driver geinstalleerd, weer niks verdorie!! ligt dus niet aan de kaart denk ik, maar toch raar dat hij het niet doet. Fiddle REMEMBER!! wat was het... hopelijk heeft iemand nog suggesties (ik heb trouwens dat verhaal over de refreshrates ook geprobeerd, zonder resultaat :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Complete herinsatll.... werkt het beste.. jat ergens een 3 gig schijf weg zet er een simpele install op en kijk of hij het doet... anders is er wat anders gaar....

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Beetje verder getest.
De mijne loopt ondertussen op 375/875, 3dmark score 7930. Nog niet eens echt alle software uitgezet ofzo. Niet slecht toch? Ik heb wat arctic silver ipv de standaard koelprut op de kaart gebruikt, meer heb ik nog niet gedaan.

Dat hele pipeline verhaal is hardware locked in de cpu, gaat niet lukken.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
Dat hele pipeline verhaal is hardware locked in de cpu, gaat niet lukken.
Bron :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Idd, games maakt me eigelijik niet uit. die draaien nu al voldoende voor mij, dus met elke nieuwe kaart zit dat wel goed. Het gaat me idd echt om max. Dus vooral om openGL.
Ik was misschien niet duidelijk :)
Maargoed, ik ga eens kijken of de 6800SE ook veel kabaal maakt en te warm wordt. Bedantk voor de tips zover :)

Nog 1 vraag over deze LE kaart: hoe zit het met zijn geluidsproductie? Is een Zalman pasive koeler genoeg? De Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe?
Mijn kast is redelijk tot goed gekoeld van binnen (2 * 8 CM in zonder hindernissen en 2 * 8cm out. Evt 1 * 12CM out extra)

[ Voor 31% gewijzigd door Guillome op 21-09-2004 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 21 september 2004 @ 01:35:
Idd, games maakt me eigelijik niet uit. die draaien nu al voldoende voor mij, dus met elke nieuwe kaart zit dat wel goed. Het gaat me idd echt om max. Dus vooral om openGL.
Ik was misschien niet duidelijk :)
Maargoed, ik ga eens kijken of de 6800SE ook veel kabaal maakt en te warm wordt. Bedantk voor de tips zover :)

Nog 1 vraag over deze LE kaart: hoe zit het met zijn geluidsproductie? Is een Zalman pasive koeler genoeg? De Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe?
Mijn kast is redelijk tot goed gekoeld van binnen (2 * 8 CM in zonder hindernissen en 2 * 8cm out. Evt 1 * 12CM out extra)
Ik zou eerst beginnen met een 6800LE zonder zalman spullen, en kijk hoe stil hij is. Ik heb ergens een leuke artikel gezien waar de warmte productie van de 6800NU duidelijk veel minder was dan die van de 6800GT/Ultra, en de 6800LE zal nog lager zijn gezien er nog minder pipelines werken en nog minder GPU snelheid standard is. Mijn verwachting is dat de core dus erg koel blijft in vergelijking met de grotere 6800 modellen, waardoor de standard koeler (die hetzelfde is als op een normale 6800NU) het makkelijk heeft en vrij rustig werkt.

Ik merk zelf geen geluid van de 6800LE, maar ik heb wel twee oude WD hdds die veel herrie maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt, de koeler gaat wel iets harder draaien dan in idle maar niet veel, en lang niet zo hard als die bij opstarten doet (en dat zal bij de Ultra wel het geval zijn denk ik?). Wat minder is, is dat die nadat je uit game bent, hij niet terug lijkt te schakelen naar langzaam, daar is een reboot voor nodig, lijkt het. Ik was Zalman gewend maar kan hier mee leven, alhoewel ik toch een Arctic ga halen, aangezien die boven de rest uitkomt, niet veel maar toch teveel voor mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Is de 6800 normaal de 100 euro extra waard tov. de LE versie? Zo ja, dan haal ik de normale (zonder nieuwe voeding en zonder zalman koeler dus), en zo nee dan haal ik de LE.
Ik heb namelijk nergens een vergelijking gezien tussen deze 2
Ik heb nu een noname 350watt voeding

[ Voor 13% gewijzigd door Guillome op 21-09-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ontopic dan maar, als ik me OC heb aanstaan op 335 core 840 mem, terwijl ik perfecte 3dmark benches draaide op 375/870 mem zonder een enkele hapering, dan krijg ik na uurtje gamen of zelfs eerder, dat ik bepaalde graphics doorgetekend krijg zodat ik lange rechte strepen in beeld krijg, terwijl hij ook wel eens langzamer gaat lopen...

Wijst dit op te hoge core clocks (die graphic strepen) en dat langzame op te hoge mem overclock!?

Deze vraag dus: Kan ik toch een stabiele OC realiseren door hier rek mee te houden, tis me nu even onduidelijk

Word tijd om zo een dubbele HP zalman met fan erop te plaatsen, al iemand goeie resultaten hiermee behaald?

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-09-2004 15:27 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

witte stippen/strepen ed. in beeld duid erop dat je mem te ver staat overgeclocked, en als er gewoon hele vlakken/ polygonen verkeerd gekleurd zijn of missen dan is het de core die te hoog staat

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmm is zo`n Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe koeling genoeg in een redelijk goed gekoelde kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32

Jit

XLerator schreef op 21 september 2004 @ 15:53:
Hmm is zo`n Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe koeling genoeg in een redelijk goed gekoelde kast?
Volgens Zalman moeten alle chips vanaf de FX 5800 een fan gebruiken op de ZM80.

Verder staan de 6800 kaarten bij mijn weten op de incompatible lijst. De bevestigingsgaatjes op de meeste kaarten kunnen de 3mm bouten van de Zalman niet aan. Er zijn diverse mensen die de kaart hebben gemod of passende boutjes hebben gezocht. Volgens mij staat er in deze draad nog een aantal opmerkingen over en 1 zelfs inclusief fotoverslagje IIRC.

Alternatieven zijn de NV Silencer 5 (ingebouwde fan, volgens opgaaf 20dB) en de Be Quiet heatpipe. De laatste moet echter vanaf de 6800 ook uitgerust worden met een fan volgens de omschrijving op http://www.ikbenstil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
ik kan met riva tuner de boel niet verder opvoeren naar core 335 en memory 800? Is dan de boel dus weer slecht gekoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Fiddle schreef op 21 september 2004 @ 17:46:
ik kan met riva tuner de boel niet verder opvoeren naar core 335 en memory 800? Is dan de boel dus weer slecht gekoelt?
hoeft niet perse...'t kan ook gewoon dat ie zich ''verslikt'' met die snelheid...ook al word ie niet warm !

handig is 't om in zo'n geval de temperatuur te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Met asus smartdocter kon de temp en alles heel makkelijk en overzichtelijk checken en vervolgens OC'en. Maar dat zal vast niet werken met een Aopen kaart. Hoewel? Zal het tog ff proberen! Iig toen ik met rivatuner mijn core van 300 naar 330 gooide en memory van 700 naar 800 merkte ik geen verschil in 3d-mark en in Doom3 \timedemo demo1 ook nix?

ik heb een amd 2000+ 1.667Mhz prossecor. Zou het daar aan liggen? Is dat misschien de bottleneck voor de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50

Lief Adje

Love is in the air

tjzeeman schreef op 21 september 2004 @ 16:39:
[...]

Volgens Zalman moeten alle chips vanaf de FX 5800 een fan gebruiken op de ZM80.

Verder staan de 6800 kaarten bij mijn weten op de incompatible lijst. De bevestigingsgaatjes op de meeste kaarten kunnen de 3mm bouten van de Zalman niet aan. Er zijn diverse mensen die de kaart hebben gemod of passende boutjes hebben gezocht. Volgens mij staat er in deze draad nog een aantal opmerkingen over en 1 zelfs inclusief fotoverslagje IIRC.

Alternatieven zijn de NV Silencer 5 (ingebouwde fan, volgens opgaaf 20dB) en de Be Quiet heatpipe. De laatste moet echter vanaf de 6800 ook uitgerust worden met een fan volgens de omschrijving op http://www.ikbenstil.nl
Hij past hier anders perfect.... (ZM80D), alleen de voedingstekker in je 6800LE gaat er iets lastiger in.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
bij mij past ie oko, maar niet perfect, maar toch koelt ie als een beest, dat bovenste blok wordt niet eens zo heet, wel alsik de fans uitzet, dus dat is een heel goed teken (krijg ook artis na verloop van tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Mister_X schreef op 21 september 2004 @ 20:16:
dat bovenste blok wordt niet eens zo heet, wel alsik de fans uitzet, dus dat is een heel goed teken
de blokken moeten allebei even heet worden (ook met fan aan), anders zit er te veel/weinig koelpasta tussen de blok > heatpipe.....dat is de functie van de heatpipe <zorgen dat de warmte van de onderste naar de bovenste blok kan >....óf je hebt de heatpipe verkeerdom gemonteerd !

wat is er goed aan dat als je je fan uitzet de temperatuur omhoog gaat ?

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Detonator op 21-09-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Dus met die zalman cooler zou hem dus goed moeten kunnen clocken?

Maarre, ik ervaar hier nog een probleempje. Ik kan alleen maar de 61.77 drivers gebruiken. Aangezien alle textures met die driver in Fa Cry messed-up zijn heb ik andere geprobeerd. Leaked beta drivers iets van 66.nogwat, Officiele 57.nogwat drivers. Wil niet werken? hij doet alsof hij ze installed, dan vraagt hij om te restarten en al heeft hij dat gedaan dan heeft hij gewoon geen driver geinstalleerd staan? Meer mensen met dit probleem. Ik wil namelijk farcry eens gaan testen met dit mooie kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nou ik heb de 6800LE nu ook gescoord, voor 150 euro. Heb me ti4200 al verpatst aan een vriend voor 65 euro, koopje van het jaar deze kaart damn :P
Ik heb de nieuwe AOpen revisie, alhoewel AOpen, volgens mij is deze kaart gewoon 100% NVidia reference design, er is geen enkel spoor van een andere fabrikant op te ontdekken. Nouja ik heb er net 2 uurtjes me gegamed zonder problemen. Ben tot nu toe extreem tevreden. De koeling is tot mijn verbazing nog aardig stil :o had ik niet verwacht, desalniet te min komt er morgen een Arctic Silencer 5 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Mr. Detonator schreef op 21 september 2004 @ 20:19:
[...]

de blokken moeten allebei even heet worden (ook met fan aan), anders zit er te veel/weinig koelpasta tussen de blok > heatpipe.....dat is de functie van de heatpipe <zorgen dat de warmte van de onderste naar de bovenste blok kan >....óf je hebt de heatpipe verkeerdom gemonteerd !

wat is er goed aan dat als je je fan uitzet de temperatuur omhoog gaat ?
dat betekend dat de heatblokken (boven als onderkant) de warmte goed opnemen! dus dat de warmte geleiding goed is!

Mijn bovenste (onderkant kaart dus eigenljik) blok wordt niet heet, omdat het onderste waar de gpu ook zit al goed gekoelt wordt, er valt geen warmte af te voeren want die is er gewoon weg niet, er zitten bij mij 2 80x80 2500rpm fans aan dezijkant.

Als ik dus de fans uitzet, worden de heatpipes warm tot heet en begint het bovenste blok pas heet te worden, conclusie: zalman zit goed genoeg, fans koelen het geheel goed, etc etc
me kaart doet niets voor niets 400/900 :P

oja, het maakt ook geen zak uit hoe je de heatpipes doet, stond ook niks over in de handleiding tenminste...

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_X op 21-09-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
xabre16v schreef op 21 september 2004 @ 20:39:
Nou ik heb de 6800LE nu ook gescoord, voor 150 euro. Heb me ti4200 al verpatst aan een vriend voor 65 euro, koopje van het jaar deze kaart damn :P
Ik heb de nieuwe AOpen revisie, alhoewel AOpen, volgens mij is deze kaart gewoon 100% NVidia reference design, er is geen enkel spoor van een andere fabrikant op te ontdekken. Nouja ik heb er net 2 uurtjes me gegamed zonder problemen. Ben tot nu toe extreem tevreden. De koeling is tot mijn verbazing nog aardig stil :o had ik niet verwacht, desalniet te min komt er morgen een Arctic Silencer 5 op.
Damn heb je die overgekocht of wil je misschien een winkelnaam met ons delen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Nou kep er hier ook eentje ff opgehaald :P. (Aopen rev 2)

Resultaat: r3dmark rond de 7700 valt mij mee met een p4 533 no ht :)

Snelheid oc:
Core: 345
Mem 815

Ga morgen is ff artic silver tussen de core en koellichaam doen om te kieken of er nog iets meer uit te persen is.

Rivaturner status No vga bios dump blaat, geen zin om bios te flashen aangezien ik al hoorde dat iemand ze kaart zo gemold had .

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benchmarks : volgens mij zijn er zeer weinig directe benchmarks gedaan tussen 6800LE en 6800NU. Die review van tbreak is ongeveer de enige. Het verschil was rond de 30% in veel spellen, en iets meer in de synthetic benchmarks zoals 3d mark, maar hij toonde ook aan dat het mogelijk was om de 6800LE te overclocken tot ongeveer gelijke prestaties als een niet-overclockte 6800NU.

Volgens mij is het ongeveer zo: Beide kaarten (LE en NU) hebben 128MB RAM, en die zal de grootste bottleneck worden. Als je nu een kaart wilt die 1-2 jaar mee kan, heb je aan de 6800LE of NU voldoende, hoewel je met de 6800NU iets meer AA/AF of misschien zelfs net 1 resolutie hoger zal kunnen spelen. Beide kaarten zijn niet geschikt voor 1600x1200 gezien de 128MB RAM, en volgende jaar zullen zij ook veel spellen op medium kwaliteit moeten spelen als de trend doorzet om textures van 256 of 512MB te gebruiken voor hoge kwaliteit (zoals Doom 3 is begonnen met de ultra kwaliteit modus). Maar de medium van volgend jaar is natuurlijk de high kwaliteit van nu :)

Als je een kaart wilt die minimaal 2 jaar bruikbaar is, moet je echt denken aan een 256MB kaart maar zelfs dan is het maar de vraag of je over 2 jaar top spellen in hoge resoluties en hoge kwaliteit kan spelen. Een logische keuze is vanuit NVidia de 6800GT, of misschien eventueel een variant op de 6600GT (maar die zal zowiezo huidige spellen op 1600 niet goed aan kunnen). ATI heeft de X800 (alle modellen) en de X700 Pro (X700 serie is net uit- zie reviews overal). Die X700 Pro zal waarschijnlijk zeer vergelijkbaar (of misschien iets trager) presteren als de 6800LE in 1024 of 1280, maar met 256MB RAM zal de hogere resoluties (en waarschijnlijk AA/AF) beter aan kunnen. Hoeveel kost de X700 Pro? Hetzelfde als de 128MB X700XT - schijnbaar 200 dollars, maar eerst alleen als PCI-e leverbaar. Ik verwacht dat hij net zoals de Geforce 6600GT in AGP formaat voor rond de 250 euro leverbaar zal zijn ergens in November of zelfs later.

Om een lang verhaal kort te maken.... Als je een 200 euro AGP kaart wilt die je morgen kan kopen, heb je voor de komende paar maanden keuze uit de Radeon 9800 Pro (128MB) of de Geforce 6800LE. In October/November komen de 6600 en X700 series uit in alleen PCI-express formaat, en daarna in AGP formaat, maar de prijzen zullen wij moeten afwachten. Is 320 euro voor een 6800NU een betere optie? Ja het is sneller dan alles wat ik net heb genoemd, maar nee het zal niet veel langer mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
als je moet kiezen tussen de 9800 pro en de 6800 LE is de laaste een betere keuze, de 6800le presteerd gewoon beter dan die pro, ik heb ze beide namelijk (de 6800le is de pro vervanger). Ik koop nooit een videokaart met in me hoofd dat ik er 2jaar mee ga doen, over een jaar/half jaar ofzo koop ik weer een nieuwe. De volgende generatie gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

meestal kan je dan net 1 generatie overslaan, en dan is de mid-range kaart van die serie sneller dan je huidige kaart :).
@skazz, MSI 6800 is dacht ik 290 euro, scheelt weer ;), en hij schijnt leuk te OCen las ik on DOC.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb vandaag mijn aopen rev1 omgeruild voor een rev2.
Ik haal standaard 6233 3dmark03 punten. (300/700mhz)
Maar met haal gewoon met lucht een overclock van 360/820 met daarbij 7089 3dmark03 punten.
Geen gek kaartje dus! Zeker niet met waterkoeling voor mijn 6800 op komst icm een voltmod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32

Jit

Lief_Adje schreef op 21 september 2004 @ 18:57:
[...]

Hij past hier anders perfect.... (ZM80D), alleen de voedingstekker in je 6800LE gaat er iets lastiger in.
Wil je daarmee zeggen dat jouw kaart wel die 3mm gaatjes heeft? Zo ja, welke variant van de LE heb je dan? Een AOpen toevallig?
Mister_X schreef op 21 september 2004 @ 20:16:
bij mij past ie oko, maar niet perfect, maar toch koelt ie als een beest, dat bovenste blok wordt niet eens zo heet, wel alsik de fans uitzet, dus dat is een heel goed teken (krijg ook artis na verloop van tijd)
Was dat niet perfect passen ivm de bevestiging of zitten er componenten in de weg? Daar hoor ik ook nog wat gemixte verhalen over.

Hoe zit het verder met die fan? Schakelt ie zichzelf uit als ie niet zo gestressed wordt en heb je daar dan die onboard temp-sensor voor nodig? En hoe verhoudt ie zich qua geluid met andere koelers? Is ie net zo stil als een Zalman 7000 voor je CPU is?

Momenteel ben ik zelf op zoek naar een andere koeler voor mijn 6800LE (2e batch AOpen van Mycom, maakt een pokkeherrie). De Zalman ZM80D-HP zou officieel niet passen, de Arctic NV Silencer 5 weer wel, net als de BeQuiet Polar Freezer VGA. De laatste heb ik alleen nog in een paar shops gezien en Google levert vrijwel alleen vermeldingen in Duitse web-shops op.
Zo lijk je bijna gedwongen om de NV 5 te kiezen. Ik hoor dan ook graag of het ook anders kan.

• Mister_X
Je molex stekker zit een beetje in de weg, ook steken de heatpipes wat verder uit aan de achterkant omdat de kaart wat langer, ik heb dat GF4 blokje gebruikt (langwerpig ipv dat vierkantje voor de ati9800pro/xt). Mijn heatpipes zitten 'kruislings' :). Maar het past, en me fans zitten gewoon op de voeding aangesloten, ik heb 5case fans dus het lawaai boeit me niet, het is immers me game pc, die staat niet altijd aan :)

• Luiaard
Fiddle schreef op 21 september 2004 @ 18:18:
Iig toen ik met rivatuner mijn core van 300 naar 330 gooide en memory van 700 naar 800 merkte ik geen verschil in 3d-mark en in Doom3 \timedemo demo1 ook nix?

ik heb een amd 2000+ 1.667Mhz prossecor. Zou het daar aan liggen? Is dat misschien de bottleneck voor de kaart?
Ik denk wel dat daar de bottleneck ligt. Ik heb een AMD XP-M 2400+@2200MHz(1,7V) en ik merk het goed als ik de 6800LE overclock. Ik moet mijn Asus A7N8X DL toch nog eens gaan modden, want op een Epox 8RDA+ kreeg ik die proc. zonder moeite op 2500Mhz (op lucht), nu ca. 2400MHz haalbaar, maar niet geheel stabiel.

Die processor van jou moet ook nog wel wat harder kunnen (ca. 2GHz schat ik toch wel) mits je moederbord enige opties biedt en je een redelijke koeling hebt.

Import van EVs

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Mr Detonator , die toch wel wat afweet van OCing bood zijn wijsheid ook aan, en kwam bij me deze LE ff tresstesten.

Default clocks gaven al net zoveel 3dmarks als me 9800pro@XT en was al direct tevreden, toen ging ie even overdreven core en mem clock instellen om te kijken 'what this Lucky Edition had in stock' ramde em op 375 core en 860 mem, draaide wederom een perfecte 3dmark, maar score bleef gelijk...

Bleek dat ie 2d niveau flink geoct had, na em op 3d op die clocks in te stellen, zat ik al bijna op 8000, 7893 om precies te zijn...

Dit kan misschien ook bij jouw het probleem zijn.. zelfs me cpu (2,533GHZ/2=1,3 GHz) op halve kracht clocken doet 3dmark niet of amper veranderen .....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Fiddle
  • Niet online
Offtopic

Zou ik dan mijn amd 2000+ kunnen clocken naar 2000mh ipv 1.677mhz? Kan dat met de standaard bijgeleverde cooler? Ik heb zelf nog geen guide/walkthrough hierover kunnen vinden namelijk? Maar jij zegt dus dat die mogelijkheid aan je mobo ligt. Ik heb een asus a7n8x nforce2 mobo. Heb hem al een jaartje, maar snel zat leek me tog.

• Mister_X
sain onez schreef op 22 september 2004 @ 12:55:
Mr Detonator , die toch wel wat afweet van OCing bood zijn wijsheid ook aan, en kwam bij me deze LE ff tresstesten.

Default clocks gaven al net zoveel 3dmarks als me 9800pro@XT en was al direct tevreden, toen ging ie even overdreven core en mem clock instellen om te kijken 'what this Lucky Edition had in stock' ramde em op 375 core en 860 mem, draaide wederom een perfecte 3dmark, maar score bleef gelijk...

Bleek dat ie 2d niveau flink geoct had, na em op 3d op die clocks in te stellen, zat ik al bijna op 8000, 7893 om precies te zijn...

Dit kan misschien ook bij jouw het probleem zijn.. zelfs me cpu (2,533GHZ/2=1,3 GHz) op halve kracht clocken doet 3dmark niet of amper veranderen .....
Toch wel stom van iemand die 'wat afweet' van overclocken :D

Iemand al de magic grens van 8300 bereikt?

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb zelf de 8600 al doorbroken... voor mij ligt nu de magische grens bij de 9000.

Zie pagina 13 van dit topic voor m'n verhaaltje..

[ Voor 24% gewijzigd door Henning op 22-09-2004 14:32 ]

• Mister_X
Ik heb alles in 1 pagina, vind ik wat makkelijker ;) Maar zoek wel even je post op naam :)

Gevondt :). lekker, vaag dat ik dan maar 8400 op 400/900... Het schijnt dat als je je gpu te ver klokt dat hij dan foutjes gaat maken en zichzelf verbeterd dus dingen opnieuw gaat renderen zeg maar, waardoor je behoorlijk wat fps drops krijgt. Als ik mijn gpu op 420 zet, krijg ik niet meer artis maar gewoon een score van 7500..

[ Voor 65% gewijzigd door Mister_X op 22-09-2004 14:47 ]

• savale
wat kan ik nog meer tweaken om meer snelheid uit mijn 6800le te halen? Ik heb een rev2 aopen. Ik heb van guru3d die forceware drivers geinstalleerd en daarmee overclockt naar 360/820. Maar zijn er nog meer opties...pipelines unlocken, overclocken mbv voltmods etc?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waarom hoor ik hier niemand over de Xfx 6800LE??
De aopen staat namelijk niet op de site van mycom.
Als ik langsga zonder PC (wat niet anders kan) krijg ik m dan wel mee? Ik moet er namelijk errug ver voor reizen. (Woon in friesland, haal m dan op in denhaag omdat m`n zus in delft woont)

[ Voor 72% gewijzigd door Guillome op 22-09-2004 14:56 ]

Verwijderd

XLerator schreef op 22 september 2004 @ 14:54:
Maar Mycom hebben de AOpen kaarten wel degelijk, was laatst in het filiaal A'dam Amstel. Daar hadden ze de 8600LE gewoon.

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Ik heb gezoht naar de 8600LE maar ik kon hem niet vinden ;)

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:15:
[...]

Maar Mycom hebben de AOpen kaarten wel degelijk, was laatst in het filiaal A'dam Amstel. Daar hadden ze de 8600LE gewoon.
Zozo? 8600LE? Die is wel snel zeker? Uhum... sorry, noggal flauw. Maar is mijn score van +/- 6000 dan normaal? ik hoor hier iedereen praten over 7000 enzo? Ben zowiezo van plan amd 2000+ te upgraden naar 2800+. Zou ik dan wel op standaard clocksnelheden over de 7000 halen net als de meeste hier? Anders kan ik hem net zo goed niet upgraden....

De site is idd zwijgzaam over die kaart. maar al kijk je in de folden staat hij er met een grote advertisement in.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiddle op 22-09-2004 15:24 ]

• Mister_X
Ding staat niet op de site omdat het een oem kaartje is denk, en ja je moet je pc meenemen, deze kaart mag alleen verkocht worden als ie door mycom personeel ingebouwt wordt, het is immers een OEM kaart...

• Luiaard
Fiddle schreef op 22 september 2004 @ 13:34:
Offtopic

Zou ik dan mijn amd 2000+ kunnen clocken naar 2000mh ipv 1.677mhz? Kan dat met de standaard bijgeleverde cooler? Ik heb zelf nog geen guide/walkthrough hierover kunnen vinden namelijk? Maar jij zegt dus dat die mogelijkheid aan je mobo ligt. Ik heb een asus a7n8x nforce2 mobo. Heb hem al een jaartje, maar snel zat leek me tog.
Natuurlijk kan dat, je moet wel kijken of je multiplier locked is. Het beste ga je even snuffelen bij Die Hard Overclocking en Cooling voor wat FAQ.

Ik vermoed trouwens nu dat je de overclocking sliders voor je 2D hebt verzet zoals hierboven werd gezegd. Even opletten dat je de 3D settings overclocked!!! Anders gebeurt er namelijk niets in 3D.

Nu we het hier toch over hebben, ik denk niet dat het kwaad kan als ik mijn 2D settings underclock. Dat is weer gunstig voor de temperatuur en het stroomverbruik van mijn pc. Ik doe toch maar 10% van de tijd 3D dingen.

Import van EVs

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Mister_X schreef op 22 september 2004 @ 15:23:
Ding staat niet op de site omdat het een oem kaartje is denk, en ja je moet je pc meenemen, deze kaart mag alleen verkocht worden als ie door mycom personeel ingebouwt wordt, het is immers een OEM kaart...
http://silverapp1.mycom.n...=mc_nazomervoordeel12.htm

Et voila , een aopen 6800LE op de site van mycom :)

• Sjah
Ik heb hem, wat wil je weten? Ook bij para moet je met pc langsgaan hoor.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maakt de Xfx veel kabaal? En wat voor voeding heb je?

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Als ik langsga zonder PC (wat niet anders kan) krijg ik m dan wel mee? Ik moet er namelijk errug ver voor reizen. (Woon in friesland, haal m dan op in denhaag omdat m`n zus in delft woont)
De Vobis in Leeuwarden heeft de aopen aeolus 6800le ook gewoon voor 199 euro (wel pc mee brengen)

Verwijderd

Fiddle schreef op 22 september 2004 @ 15:22:
[...]

Zozo? 8600LE? Die is wel snel zeker? Uhum... sorry, noggal flauw. Maar is mijn score van +/- 6000 dan normaal? ik hoor hier iedereen praten over 7000 enzo? Ben zowiezo van plan amd 2000+ te upgraden naar 2800+. Zou ik dan wel op standaard clocksnelheden over de 7000 halen net als de meeste hier? Anders kan ik hem net zo goed niet upgraden....

De site is idd zwijgzaam over die kaart. maar al kijk je in de folden staat hij er met een grote advertisement in.
Rond de 6000 is ongeveer te verwachten van jouw 2000+, denk ik, aangenomen dat je over een niet-overclocked 6800LE hebt. Met mijn P4 2.4 (met een AGP 4x slot) krijg ik rond de 6350 zonder overclock, en met overclock makkelijk 1000 punten erbij zonder dure koeling (ben eigenlijk geen echte tweaker maar wou ervaring van de 6800LE uitwisselen en er zijn op dit moment niet veel gebruikersgroepen van die kaarten op internet te vinden).

En mensen met bijvoorbeeld AMD 3000+ systemen (en ook snellere RAM, AGP) krijgen tussen 6500 en 7000 zonder te overclocken.

Ondertussen heb ik een Vobis folder gezien met hetzelfde 199 euro voor de AOpen 6800LE (ook met afbeelding met NVidia reference koeler)... Ik denk dat alle winkels in Nederland begrijpen dat dit een AGP kaart is die erg goed ligt kwa prijs/prestatie met de nederlandse markt. Bijna niemand heeft PCI-e (zeker niet tweakers, die bijna alleen Athlons zullen hebben), neem ik aan.

• Fiddle
  • Niet online
LopeZ schreef op 22 september 2004 @ 16:50:
[...]

http://silverapp1.mycom.n...=mc_nazomervoordeel12.htm

Et voila , een aopen 6800LE op de site van mycom
Das een schouderklopje waard. :)

@ Skazz. Bedankt voor die info. _/-\o_ Wilde namelijk gaan upgraden naar een XP 2800+(179 @ MyCom) of XP3000+(199 @ MyCom). Dan zou ik dus volgens jullie wel die 7000 kunnen halen. En als ik de videokaart nog eens OC er nog boven _/-\o_ . In Halflife 2 en S.T.A.L.K.E.R zou ik namelijk geen detail willen missen. Maarre weet iemand of er dan een bios upgrade/update noodzakelijk zijn? Ben er niet zo in thuis namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Fiddle op 22-09-2004 17:29 ]

• Mister_X
vet vaag, met het standaart aopen en xfx 6800LE bios kan ik niet normaal in windows booten als ik de core op 400mhz zet (+0.1v bios tweakje erbij)... Nog meer mensen met dat prob?
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.