Toon posts:

Mandrake Linux probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
naar aanleiding van dit topic wil ik wel eens wat met Mandrake Linux gaan stoeien. Ik heb een Pentium 133 met 64 MB geheugen waar ik het op wil installeren. In het eerdergenoemde topic wordt gezegd dat Mandrake Linux 7.2 op zo'n oud beestje goed draait. Echter, het topic is alweer een tijdje oud en we zijn inmiddels aanbeland bij versie 10. Draait dit nog steeds op een Pentium 133, of moet ik het houden bij 7.2?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

De CLI wel maar je moet geen Gnome/KDE gaan installeren; dat loopt niet echt soepel op zo'n oud beestje...

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 08:15

DwarV

Rekent aan het leven

Nee Gnome en KDE zullen niet echt soepel draaien. Je kunt misschien nog net andere windowmanagers draaien. Probeer fluxbox maar es.
Ik raad je ook aan om je eigen kernel te bakken, specifiek voor jouw bak. Dat scheelt ook in de performance

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een Linux beginner, dus waar jullie het allemaal over hebben...........

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58

Flydude

Mighty pirate

Misschien dan eerst maar eens wat gaan lezen over Linux...

Mandrake installeren op zo'n oud beestje gaat prima, als je weet waar je aan begint. Maar dan moet je wel even wat onderzoek doen

I am rubber, you are glue

Verwijderd

Topicstarter
Flydude schreef op 13 augustus 2004 @ 14:20:
Misschien dan eerst maar eens wat gaan lezen over Linux...

Mandrake installeren op zo'n oud beestje gaat prima, als je weet waar je aan begint. Maar dan moet je wel even wat onderzoek doen
Ik wil zodirect even naar de bibliotheek gaan. Nog een bepaald boek wat aangeraden wordt?

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58

Flydude

Mighty pirate

Bibliotheek is meestal wat verouderd wat betreft Linux-info (voor zover het überhaupt al hebben). Maar je zou kunnen beginnen met de NOS-FAQ... Of het topic Welke distro.... dat hier in NOS rondzwerft.

Als je het kan vinden is Running Linux van O'Reilly wel een prettig boek.

I am rubber, you are glue

Verwijderd

Topicstarter
Flydude schreef op 13 augustus 2004 @ 14:24:
Bibliotheek is meestal wat verouderd wat betreft Linux-info (voor zover het überhaupt al hebben). Maar je zou kunnen beginnen met de NOS-FAQ... Of het topic Welke distro.... dat hier in NOS rondzwerft.

Als je het kan vinden is Running Linux van O'Reilly wel een prettig boek.
mmm, ik koop misschien wel eens een Linux boek. Ik begin wel met de FAQ :)

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
the linux documentation project .... genoeg leesvoer te vinden daar lijkt mij ... installeren die hap en /usr/doc/HOWTO ofzo doorspitten ( geen idee waar ze die in mandrake proppen).

http://www.tldp.org iirc ... ;) Good luck :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, bedankt voor de hulp allemaal he :)
Pagina: 1