Toon posts:

Servertje installeren...

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik het beste gebruiken als server?
Ik wil een anonymous ftp server draaien en internet sharen op het netwerk Ik heb daarvoor beschikbaar een P133/32Mb.
Ik heb het volgende liggen:
*Win NT 4.0 Server
*Win NT 4.0 Server Enterprise Edition
*Win2k Professional
*Win2k Server
*Win2k Advanched Server
*Linux ...

Verwijderd

Doe maar linux dan heb je wat te doen.

Wim
--

http://www.win2kwereld.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij wel eens wanadoo kabel aan de praat gekregen onder linux :?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Wat voor netwerk?

Anders zou je NT4 met MS Proxy kunnen overwegen, maar da's niet echt geschikt voor thuis gebruik.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik zou voor linux gaan en daar dan het tooltje webmin op installeren. Heel makkelijk tooltje waarmee je van alles via de webbrowser kunt regelen en het niet meer nodig is om de config bestanden handmatig in te stellen.

nog effe wat toevoegen.

ik dacht dat mandrake 7.2 support voor de kabel. En de windows oplossingen zijn denk ik net iets te zwaar voor dat systeem.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 10Mbps netwerk met hub. en een 100Mbps crosscable verbinding tussen server en mijn pc... gewoon tcp/ip

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Windows NT server met IIS 4 lijkt mij goed genoeg.

Gebruik geen Win2k Advanced server. beetje erg veel voor 1 machine.

http://www.hroling.nl

• Bananenplant
  • Nu online
linux trekt dat makkelijk. windows sowieso een stuk zwaarder & onveiliger... w2k? P133? Nee...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Bananenplant
  • Nu online
Op dinsdag 06 februari 2001 12:57 schreef bolke het volgende:
Windows NT server met IIS 4 lijkt mij goed genoeg.
ik kan me vergissen, maar op school zijn Celeron 466, 64M al stronttraag met NT...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

LINUX!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Gwoon Linux

Verwijderd

Eigenlijk maakt het uit nt4 of linux

alles valt of staat met de bandbreedte van wannadoo !!!!!

ik bedoel, als je opeens 2 gig data trekt over het netwerk, dan zal de provider wel ff bij je aan de bel trekken !!

en of je server nu 50 users trekt of 5 in zo'n geval ben je toe aan een zakelijk account

hehe hihi haha

Verwijderd

Ik zou windows NT server 4 installeren met IIS 4 en daarbij winroute gebruiken, dit programma is erg makkelijk in het gebruik, gratis 30 dagen versie te downloaden op www.winroute.nl

Verwijderd

Topicstarter
*SLIK* ... ik krijg mijn kabelmodem van wanadoo al helemaal niet aan de praat :(
Ondanks alle mini-howto's...
Hmmm hoe kan ik nou ooit koeien laten grazen op mijn "grasveldje"... }:O

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 20:31

oXygeN

oftewel oxje...

Als je zo'n gewoon wanadoo kabelmodem hebt via een compoort, is het heel makkelijk.
Gewoon behandelen als een modem, pppsetup draaien, info invoeren en klaar.

\o/

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op dinsdag 06 februari 2001 13:49 schreef Major_Kusanagi het volgende:
linux trekt dat makkelijk. windows sowieso een stuk zwaarder & onveiliger... w2k? P133? Nee...
Het gaat echt niet om de MHz'en van een cpu, elke pentium is voldoende, mits je genoeg geheugen hebt...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 06 februari 2001 12:38 schreef Gert het volgende:
Wat voor netwerk?

Anders zou je NT4 met MS Proxy kunnen overwegen, maar da's niet echt geschikt voor thuis gebruik.
Werkt op anders goed op mijn P75 met 48MB verder 1GB HD en twee nicjes.
NT4 Server, MS Proxy 2.0, G6 FTP Server.
Uptijden zijn niet eens meer te meten. :)

PS Het klopt dat dit systeem nog niet in mijn signature staat. Deze wordt binnenkort (samen met nog wat andere light systemen) ook toegevoegd.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm ok, ik denk dat ik voorloopig voor NT40 server ga... en dat ik daarnaast linux probeer (heb 2 oude P133/32Mb bakkies staan) *D
Mocht iemand mij wat meer info kunnen vertellen over NT 4 Server (RAS/FTP/etc.) mail mij daar ajb over op marcel.zuidwijk@cmg.nl :P

Verwijderd

Wij hebben hier een win2k servertje staan en werkt perfect nog niet 1x gecrashed in 5 dagen dus....

Verwijderd

P133 + 32 MB is gewoon te weinig voor NT4. Windows2000 is al helemaal te traag. Van mij mag je windos proberen maar linux is gewoon verreweg het beste. Sneller, stabieler, veiliger. :)

En je kunt tenminste nog wat meer ermee doen:
mp3z afspelen, internetten, ftp/httpserver, mailserver, router etc..etc..Met linux trekt die bak dat best 8-)

Linux Mandrake 7.2 is eenvoudig te installeren.

tweakse en suc6

Verwijderd

ohja, NT 4 installeren is sowieso al lastiger dan linux (diegene die dat niet gelooft heeft of geen kennis van NT4 of geen kennis van linux). Wil je een echt veilig systeem heb je met NT al helemaal veel problemen, en is linux zeker makkelijker.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Met linux kun je meer, stabieler, sneller en het is veiliger in dit geval zeker..

easy :)

je 133 komt weer helemaal tot leven...

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 12:21 schreef wverveen het volgende:

Wim
--

http://www.win2k1wereld.nl
LOL :+ met w2k kun je nix doen op zo'n bak

/me on Mandrake 8-)

Verwijderd

win NT 4 workstation, dat draait bij mij goed op een AMD K5 133mhz mett 64 mb ram.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou gaan voor NT 4.0 Server, Service Pack 5 (!) en dat wil best draaien. Ik draai het op een P120 met 32 MB, en dat werkt prima. Opstarten duurt eventjes, maar als hij eenmaal geboot is, dan is de snelheid behoorlijk acceptabel hoor. Ik draai hier dus IIS 4.0, SyGate, PC-AnyWhere Host, de koe en nog 2 eigen proggies op. Totale memusage (op dit moment): 31981 kB, dus hij zit nog in zijn fysieke memory.

Virussen? Scan ze hier!

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 07:52

Patser

this.Close();

2k Server! Heeft native Internet Connection Sharing. En nix onveiligs aan..
Eventueel MS ISA server installeren ( geen ervaring mee)
Draait op een p100 met 64Mb bij mij(zonder active directory).

Verwijderd

Als je verstand hebt van linux. dat doen! Maarja zoniet, dan zou ik voor nt server gaan. Ik snap ook de ballen van linux :?

Verwijderd

Zolang die 32 MB, 32 MB blijft zullen zowel NT als Win2k slechts marginaal draaien. NT kan nog wel, maar echt fijn is anders. Als dedicated machine voor specifiek dit doel zal het echter wel werken.

Wim
--

http://www.win2kwereld.nl

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 21:33 schreef killer-b het volgende:
Als je verstand hebt van linux. dat doen! Maarja zoniet, dan zou ik voor nt server gaan. Ik snap ook de ballen van linux :?
Als je altijd windows wilt voor de rest van je leven, zou ik idd bij NT blijven. Maar als je ooit iets anders wilt, zul je toch ooit moeten beginnen, dus kan dat net zo goed nu. :)

NT 4.0 is trouwens zwaar kut te installeren als je een goede veilige server wilt. Als je een veilige, stabiele, snelle server wilt met weinig onderhoud is linux de betere keuze. NT is grappig, maar geen oplossing, en kost je op den duur meer tijd dan linux.

Flip

--

http://mandrakeuser.org/ 8-) >:)
Pagina: 1