Toon posts:

Verbinding Extern Bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het proberen geweest, mijn bureaublad over internet over te nemen, maar dat lukt niet!!! Over het interne netwerk werkt dit wel!!
Volgens alle beschrijvingen die ik heb gelezen, moet je alleen poort 3389 / TCP in je router losgooien, waarna het moet werken!!!

Weet iemand wat ik fout doen??

Add info: Ik heb ADSL, en zo'n standaard speedtouch router!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:03:
...moet je alleen poort 3389 / TCP in je router losgooien...
Versta jij onder 'losgooien' ook 'forwarden'?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bergen schreef op 13 augustus 2004 @ 14:06:
[...]
Versta jij onder 'losgooien' ook 'forwarden'?
^ What He Said ^ :P

Je kunt ook Real VNC gebruiken, die gebruik ik zelf ook, over i-net en gewoon binnen netwerk, vind ik veel lekkerder werken dan dat standaard gedoe van windows :)

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 13-08-2004 14:15 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:03:
Ik ben al een hele tijd aan het proberen geweest, mijn bureaublad over internet over te nemen, maar dat lukt niet!!! Over het interne netwerk werkt dit wel!!
Volgens alle beschrijvingen die ik heb gelezen, moet je alleen poort 3389 / TCP in je router losgooien, waarna het moet werken!!!

Weet iemand wat ik fout doen??

Add info: Ik heb ADSL, en zo'n standaard speedtouch router!!
Je moet wel een ip van je pc in je NA(p)t opgeven waarop je remote desktop wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar bedoel ik forwarden mee!!! Ik hou wel van dat lekkere standaard Windows gedoe, want ik vind het super werken!!! Maar heeft iemand een oplossing??

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:16:
Ja, daar bedoel ik forwarden mee!!! Ik hou wel van dat lekkere standaard Windows gedoe, want ik vind het super werken!!! Maar heeft iemand een oplossing??
weet je zeker dat je de poort hebt geforward (dus ook een eind (intern) ip adres hebt aangegeven

verder kan het natuurlijk ook zijn dat je werkgever (of watever) deze poort heeft dichtstaan (met andere woorden staat die poort wel open op de senders adres

probeer anders even te telnetten naar die poort en dat een paar karacters & enters doorgeven

code:
1
telnet 130.x.x.x 3389

maar dan jouw IP

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
oops verkeerde knop

[ Voor 94% gewijzigd door Barracuda op 13-08-2004 14:26 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:16:
Ik hou wel van dat lekkere standaard Windows gedoe, want ik vind het super werken!!!
Wel als het werkt ja! :) Maar probeer toch maar eens RealVNC/WinVNC.

Verwijderd

Over het interne netwerk werkt dit wel!!
Ik heb ADSL, en zo'n standaard speedtouch router!!
En wat heb je dan aan die standaard speedtouch hangen.... een hub/switch of een tweede router. Erg magertjes met de info hoor...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem volgens mij, maar ben er nog steeds niet uit |:(

Toepassingen delen starten Msn Messenger achter een router

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

wat ik altijd deed was mijn default server op mijn ip adress instellen.
Maar volgens mij komt hij dan in me DMZ te hangen wat ik (heel stom) alleen nergens terug heb kunnen vinden. Nu heb ik kabel met een draytek router wat allemaal veel en veel duidelijker werkt.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarschijnlijk staat onder Windows XP bij jouw je firewall aan op de lan-verbinding naar je router. Zet deze uit of ga naar de geadvanceerde opties en kies om "Remote Desktop" door te laten. (dus poort 3389)

Succes

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:09

Valkyre

Kitesurf FTW!

je moet poorrt 3389 UDP ook nog forwarden :)

iRacing Profiel

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Das niet waar. Remote Desktop heeft alleen TCP nodig.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Gohan-san schreef op 13 augustus 2004 @ 20:47:
je moet poorrt 3389 UDP ook nog forwarden :)
Ik kan me niet voorstellen dat dat soort toepassingen het UDP-protocol gebruiken. Het is wel een soort streaming video, maar alle pakketten moeten beslist aankomen en dat is bij UDP niet 100% zeker.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:09

Valkyre

Kitesurf FTW!

hij kan het toch wellicht proberen lijkt me?
ik ben er bijna 100% zeker van dat je poort 3389 zowel TCP als UDP moet worden geforward.

iRacing Profiel

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

TCP 3389 is voldoende. Het kan zijn dat je in je alcatel een Default auto forward naar een ander IP aan hebt staan, deze overruled de apparte forwarders.

[ Voor 75% gewijzigd door Luppie op 14-08-2004 01:44 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bergen schreef op 14 augustus 2004 @ 00:40:
Ik kan me niet voorstellen dat dat soort toepassingen het UDP-protocol gebruiken. Het is wel een soort streaming video, maar alle pakketten moeten beslist aankomen en dat is bij UDP niet 100% zeker.
In principe gebeurt dat ook niet voor de remote desktop zelf, maar wel voor het streamen van het geluid. Zie http://www.microsoft.com/...sing/mobility/rdfaq.mspx:
Q. What port does Remote Desktop use? Does everything go over port 3389?
A. Port 3389 is the only port you need to open. Sound will attempt to be streamed through User Datagram Protocol (UDP) first. If no port is available for UDP, sound will stream through a virtual channel in Remote Desktop Protocol, which uses port 3389.
In ieder geval zou alleen 3389 genoeg moeten zijn. Zie http://www.microsoft.com/...arted/webconoverview.mspx.
Bergen schreef op 13 augustus 2004 @ 15:55:
Wel als het werkt ja! :) Maar probeer toch maar eens RealVNC/WinVNC.
... waarom een trager en onveiliger alternatief gebruiken :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

chromeeh

the Gnome

Waarom geen VNC :?

Alles wat standaard in Windows zit is per definitie onveilig ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

blackd schreef op 14 augustus 2004 @ 08:34:
[...]

In principe gebeurt dat ook niet voor de remote desktop zelf, maar wel voor het streamen van het geluid. Zie http://www.microsoft.com/...sing/mobility/rdfaq.mspx:
Precies, bij geluid maakt het niet zoveel uit dat er eens een pakketje mist ofzo; daar kan wel UDP voor worden gebruikt. Ik wist niet dat de ingebouwde Windows Remote Desktop het geluid ook overstuurde... Wat doelloos.
... waarom een trager en onveiliger alternatief gebruiken :?
Kun je dat onderbouwen?

Verwijderd

chromeeh schreef op 14 augustus 2004 @ 09:40:
Waarom geen VNC :?

Lol, omdat het sneller is meer opties heeft , standaard aanwezig is en er geen exploits voor bekend zijn ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sure. Bij VNC is alleen het password encrypted, de rest gaat unencrypted de lijn over (bron: http://www.realvnc.com/faq.html#security). Wil je dat beveiligen, zul je een SSH tunnel of VPN moeten bouwen. Komen ze met een k*tsmoes dat alleen een computer zonder LAN verbinding alleen veilig is, feit is gewoon dat de boel unencrypted de lijn over gaat, kan dus heel gevaarlijk zijn. Ze adviseren zelfs extra beveiliging:
However, if the computer or network is connected to the internet, we strongly advise the use of additional security
Dan heb ik het nog niet over exploits gehad.

RDP 5.1 ondersteunt by default meer encryptie: http://support.microsoft.com/?id=275727 . Niet alleen de login gegevens maar ook de sessie is encrypted.
Daarnaast gebruikt VNC meer bandbreedte dan RDP.
chromeeh schreef op 14 augustus 2004 @ 09:40:
Kun je dat onderbouwen? Het blijkt dat VNC standaard onveiliger is dan RDP, er wordt zelfs aangegeven dat extra beveiliging eigenlijk noodzakelijk is wanneer er over een internetverbinding wordt gewerkt, dus je opmerking is nogal onzinnig, met of zonder smiley.
pt0x schreef op 13 augustus 2004 @ 19:22:
wat ik altijd deed was mijn default server op mijn ip adress instellen.
Maar volgens mij komt hij dan in me DMZ te hangen wat ik (heel stom) alleen nergens terug heb kunnen vinden. Nu heb ik kabel met een draytek router wat allemaal veel en veel duidelijker werkt.
Default server is gevaarlijk, want je zult File & Printersharing wel aan hebben staan op je LAN verbinding. De default server (wat eigenlijk geen DMZ is, maar dat terzijde) zorgt ervoor dat alle verkeer richting jouw externe IP doorgestuurd wordt richting jouw PC, inclusief file sharing. Tenzij je een firewall hebt, en deze correct staat geconfigureerd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
Even een vraagje:

Is het mogelijk om dual screen te laten werken via VNC of Extern Bureaublad? Momenteel neem ik nl. via TightVNC een applicatie op kantoor over, maar ik zie maar één monitor i.p.v. twee. Voordat ik de in XP Prof. aanwezige optie Extern Bureaublad ga proberen, zou ik graag willen weten of het hier wel mee kan.

Iemand ervaring hiermee?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

MinddiggerNL schreef op 05 oktober 2004 @ 19:40:
Even een vraagje:

Is het mogelijk om dual screen te laten werken via VNC of Extern Bureaublad? [...]
Nou, via DameWare kan het iig wel, heb je gewoon een normaal beeld voor je met een vette scrollbalk onderin waar je over de 'beide schermen' kan scrollen.
Als het goed is neem je dus het totale beeld over, wat op de PC zelf is verdeeld over 2 monitors (maar wat dus in feite 1 beeld is).

Wees consequent, maar niet altijd

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
Ook schreef op 05 oktober 2004 @ 19:42:
[...]

Nou, via DameWare kan het iig wel, heb je gewoon een normaal beeld voor je met een vette scrollbalk onderin waar je over de 'beide schermen' kan scrollen.
Als het goed is neem je dus het totale beeld over, wat op de PC zelf is verdeeld over 2 monitors (maar wat dus in feite 1 beeld is).
DameWare Mini Remote Control bedoel je neem ik aan? Nooit eerder van gehoord maar zoals je het beschrijft wil ik het inderdaad. Het gaat om een applicatie met nogal veel schermpjes die dus over twee schermen (1 bureaublad) verdeeld zijn...zo wil ik het thuis ook kunnen zien.

Ik ga dat DameWare binnenkort eens testen. Bedankt!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

MinddiggerNL schreef op 05 oktober 2004 @ 19:50:
[...]
DameWare Mini Remote Control bedoel je neem ik aan? Nooit eerder van gehoord maar zoals je het beschrijft wil ik het inderdaad. Het gaat om een applicatie met nogal veel schermpjes die dus over twee schermen (1 bureaublad) verdeeld zijn...zo wil ik het thuis ook kunnen zien.

Ik ga dat DameWare binnenkort eens testen. Bedankt!
Die mini remote inderdaad; ik weet dus niet of dit de enige is die dit kan, maar het is op zich ook een prima remote-tool die ook de client op afstand kan installeren. Erg handig in grote netwerken waar de client geen onderdeel van het standaard pakket uitmaakt!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1