Toon posts:

Toepassingen delen starten Msn Messenger achter een router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit al een tijdje met een probleem, ik heb me gek gezocht, op google, hier op GOT, ook de faqs, onder andere het grote poortmappings verhaal met de daarbij behorende links naar sites, maar kan dit probleem echt niet oplossen zo.

Ik heb een E-tech Adsl isdn router,deze dus

http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1031/N

en wil dus gewoon toepassingen delen starten met een andere msn gebruiker, maar hij kan op een of andere manier geen verbinding maken, dus zal ik waarschijnlijk bepaalde poorten open moeten zetten, maar de vraag is dus..

Welke??

Ik heb dus hier gekeken,

http://www.practicallynet...sharing/app_port_list.htm

en dus deze poorten open gezet,

MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

maar tevergeefs, het werkt nog steeds niet :(
Het gekke is, ik kan dus wel cammen, file transfers maken en toepassingen delen niet. Windows Messenger geprobeerd, netmeeting ook maar met geen van allen werkt dit.

Op de site van e-tech zelf staat dit verhaal:

E-Tech router router instellen voor MSN (Messenger)?

Oplossing: Alle E-Tech routers werken goed met MSN.
U hoeft geen instellingen in de router aan te passen, het werkt direct.

Indien u problemen heeft, raden wij hetvolgende aan:
1. Probeer MSN eerst met 1 computer, niet met meerdere computers.
2. Gebruik automatisch IP addressen op uw computers, geen vaste ip addressen.
3. Gebruik tijdelijk geen DMZ optie, en zet geen poorten open in het virtual server menu
4. Windows XP heeft 2 soorten MSN:
'Windows Messenger' is standaard geinstalleerd. Bij voorkeur deze gebruiken.
'MSN' kan worden gedownload. Probeer beide versies afzonderlijk, en schakel de niet gebruikte versie uit.

Als het probleem blijft, kunt u kijken of u de laatste firmware in de router heeft staan .

Dus daar kom ik ook niet echt verder mee.

Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en mss een oplossing gevonden? |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ook maar een idee wat het kan zijn?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Dit helpt je niets maar ik heb een andere router usr 8054 maar krijg het ook niet aan de gang ondanks denk ik dat ik inmiddels alles al heb gedaan wat ik op dit forum en google en helpdesks heb gevonden.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

Welek versie MSN Messsenger heb je?
Kijk eens bij de instellingen (vaker topics over geweest zoals proxy in of uitschakelen).
De laatste generaties routes heeft UPnP (Universal Plug & Play) om voor Messsenger dynamisch de poorten open te zetten. Gebruiik ik op mijn Smoothwall router ook. Werkt tot nu toe prima. Voice, file, chat (geen webcam hier maar ontvangst werkt wel OK)
Die optie zag ik niet bij de specs staan op de router link pagina. De NL-handleiding was ook zeer beknopt. Verwees wel naar een Engelse hanleiding, misschien dat je die nog kunt nakijken als dat nog niet gedaan ou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 22:10 ]

• tonber
Ik heb alle messengers gehad dus zowel windows als Msn.

Bij mij gaat bestanden versturen en Webcam gebruiken niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou oke mensen, ik heb dus een half uurtje geleden met de E-Tech helpdesk gebeld (45euriecent p/m) en werd gelukkig goed geholpen. Ze hebben mij dus een nieuwe firmware opgestuurd en die heb ik dus net geinstalleerd op het apparaat.

Als ik nu de pagina van de router open, heb ik dus ook gelijk een nieuwe interface, wat er erg netjes uitziet en alles wordt nu automatisch voor elke provider voor geinstalleerd, dus je hoefd alleen je password en gebruikersnaam in te stellen en klaar ben je.

Maar wat betreft mijn probleem heb ik dus nog niet kunnen testen, omdat iedereen in mijn msn lijst waarschijnlijk op het strand ligt :P wat logisch is natuurlijk ;)

Zodra er vanavond iemand online is zal ik het testen en posten of het is gelukt of niet. ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik zelf op een gegeven moment wel had was dat hulp op afstand niet wilde werken in MSN messenger. Ik had Windows Messenger uit staan (user policy geblockt, starten mocht niet). Dat lostte het uiteindelijk op. Dus wil je binnen MSN messenger Hulp op afstand kunnen gebruiken, dan moet het Windows messenger toegestaan zijn te starten.
Vaag, heel vaag, dat wel :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

tonber schreef op 01 augustus 2004 @ 08:10:
Dit helpt je niets maar ik heb een andere router usr 8054 maar krijg het ook niet aan de gang ondanks denk ik dat ik inmiddels alles al heb gedaan wat ik op dit forum en google en helpdesks heb gevonden.
http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/three.html
UPnP wordt ondersteund.
Afbeeldingslocatie: http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/images/mgmt1.gif
Ingeschakeld?

• tonber
Jazeker heb ik die ingeschakeld ik wacht nu maar eerst tot de definitieve 125 mb driver er is.

Maar met dank voor je reactie.

Ton

Verwijderd

tonber schreef op 03 augustus 2004 @ 17:09:
Jazeker heb ik die ingeschakeld ik wacht nu maar eerst tot de definitieve 125 mb driver er is.

Maar met dank voor je reactie.

Ton
125 mb????
zie het al geen grootte ...
De beta werkt niet?

• tonber
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:23:
[...]

125 mb????
zie het al geen grootte ...
De beta werkt niet?
Sorry maar ik begrijp het niet goed ,de pre release 125 MBps werkt bij mij voor wat betreft het netwerk goed.

Alleen MSN met de webcam en bestanden versturen krijg ik niet aan de gang.

Dus wacht ik op nu eerst op de definitieve release.

Ton

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, sorry dat het zo lang duurde, ik ben tussentijds ook nog op vakantie geweest een weekje. :)

Ik heb dus proberen te testen met andere gebruikers of toepassingen delen wil starten maar tevergeefs......Met nieuwe firmware en al wil het nog steeds niet lukken. Weet het echt niet meer nu, heb zoveel poorten proberen open te zetten en testen met andere totdat ze gek van me werden :P

Dus iemand een ander idee? |:(

Verwijderd

http://www.e-tech.nu/faq/...=FId+DESC&lang=N&offset=0
E-Tech router router instellen voor MSN (Messenger)?

Oplossing: Alle E-Tech routers werken goed met MSN.
U hoeft geen instellingen in de router aan te passen, het werkt direct..
toch stuk misschien....

edit: daar
[rml]ThaGroov in "[ MSN] Foutmelding 0x81000301, wanhoop na..."[/rml]
krijgen ze een foutmelding.. maar ik zie wel overeenkomsten.
Ook daar:
http://www.dslreports.com/forum/remark,10903593~mode=flat
hebben ze last ervan...
Dus kijk de MTU waarde op je router en pc eens na.....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
De mtu en de mru waarde op mijn router staan ingesteld op 1492, en zo te lezen op de links die je hebt gegeven is dat toch de goeie waarde? Of heb ik het verkeerd gelezen?

Verwijderd

op zich goed, maar da er eens me experimenteren, bijv 1500.
Of zoek met die tip effe verder. Ik was ook verrast dat het zoveel invloed heeft op MSN.
Kun je je pc ook even in een DMZ zetten bij je router zodat ie als het ware meteen aan het internet hangt? Kun je zien of het an je router of pc ligt, denk ik...
PS: het is toch opvallend op hoeveel manieren MSN het kan laten afweten, al dan niet achter een router oid...
Dat daar geen overzicht van bestaat.... of wel maar niet gevonden...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mtu dus op 1500 gezet, maar weer geen succes. Heb ook weer contact gezocht met de helpdesk van e-tech en dit is wat ze me schreven:

---------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Microsoft Extern Bureaublad gebruikt poort 3389, u kunt deze poort dus openen in de virtual server. Als u de nieuwste firmware in de router heeft zitten, dan kunt u ook nog bij Advanced setup, en dan admin privilege de Firewall of packetfilter op disabled zetten. Ook helpt het natuurlijk om alle poorten via DMZ-host te openen in de router, in dit geval staat alle poorten open, en kunt u dus testen of het dan wel werkt, op deze manier kunt u er dus achter komen of er nog iets op uw pc moet worden ingesteld of niet.

Mocht u naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, dan kunt u ons ook bellen voor support.

Met vriendelijke groet,

---------------------------------------------------------------------

Ik heb dus alles gedaan wat deze meneer mij heeft verteld, maar het wil nog steeds niet lukken. Ik begin echt wanhopig te worden nu.

Verwijderd

hmmm, alles open zetten, als het dan al niet lukt...
zet hem eens bij iemand anders aan een pc...
Hebben ze geen eigen forum?Anders terug?
edit: zie net dat er over bureaubladeling gesproken wordt...
er staat mij bij dat je dan ook met rechten van delen zit?
Heb geen enkele ervaring daarmee, kijk het iig na.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het allemaal nog eens proberen, iig bedankt voor jullie hulp :) Ik zal het op de hoogte houden.

Verwijderd

Probeer die poorten eens niet alleen te openen maar ook te forwarden naar je eigen pc. Met poort forwarding van de in de startpost genoemde poorten zou het wel moeten lukken.

Bureaublad deling (Remote Desktop Protocol) is duidelijk niet hetzelfde als messenger. Om RDP te kunnen gebruiken zou je vanaf je router een portforward naar poort 3389tcp op je werkstation in moeten stellen (en zorgen dat je user account een wachtwoord heeft en rechten heeft om te rdp'en)

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook proberen om je DMZ te forwarden naar een pc in je netwerk.. Dit is natuurlijk al vaker gezegd, maar ik heb nog iets meer toe te voegen.

Probeer eens onder de standaard instellingen (wanneer msn dus vaak uitklapt) onder cmd een dump te maken van netstat (geopende poorten -> tijdens gebruik van MSN!!!) in de trend van netstat >dump.txt

stel hierna de DMZ in en doe dan hetzelfde met msn aan.. kijk welke poorten nu nog meer geopend zijn voor msn en open deze poorten dan in de virtual server.

toch blijft dit een vreemd probleem. veel bedrijven met een cisco router (die dus veel zaken blokkeert) kunnen vaak zonder problemen msnen, dus waarom niet met een huis tuin en keuken router.. vaag O-)

Verwijderd

Dump.txt tijdens gebruik van msn

TCP maarten:1285 go.msn.com:http TIME_WAIT
Pagina: 1