SCSI probleem

Pagina: 1
Acties:

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-05 20:01
Heb recentelijk mijn systeem uitgebreid met (nog) meer SCSI spul. Echter, de hd geeft problemen, kopieer ik bijv. MP3's van de IDE c: naar de SCSI hd, en speel ik het af met Winamp, dan zitten er tikken in of na een paar seconden begint het volgende nummer, en op een gegeven moment stopt de hele handel.
Config:
- Adaptec 2940UW, met nieuwste firmware, IRQ 12 waarbij verder op IRQ 12 nog de "IRQ holder for PCI steering" zit
- intern 50p kabel met als laatste een externe 50p aansluiting: Plextor 40x (ID3) > Yamaha 200T writer (ID6) > externe ZIP (ID5) getermineerd
- intern 68p kabel met aan uiteinde WD hd WDE 4360 (ID8) getermineerd
- de externe 68p wordt niet gebruikt

Wellicht kan het aan de instellingen op de hd liggen, hier snap ik eerlijk gezegd niet zoveel van:
- jumpers op RSVD (2), Term pwr, SCSI term en voor de instelling op ID8
- geen jumpers op RSVD (1), Led+/RSVD, Txd/rxd, Trgt init, Unit Attn, Scam, Dlyd start, Auto start, Spndl sync, Rsvd/led-

Bij voorbaat dank voor het advies!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Je hdd heeft een te hoog ID, probeer het eens met je hd op ID 0.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
dat maakt geen fuck uit, het is alleen van belang als je gaat booten. copieren had dus zowieso goed moeten gaan.

zijn je kabels niet te lang ? alles goed geterminate?

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Maakt wel uit, het ID bepaalt ook de prioriteit van het device. harddisk hebben normaal een laag id (en lage prio), cd-spelers ergens in het midden, tapedrives en bakkers hoger. Anders krijgt je hdd een hogere prio als bv je bakker en gaat het fout bij het branden van een cd.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-05 20:01
Heb denk ik de oorzaak gevonden: op het interne 50p lint zit dus een externe 50p connector. Het interne 50p lint is +/- 1 m. maar de externe kabel naar mijn ZIP drive ook. Ik vrees dat de kabel nu te lang wordt....
Toch maar een goedkoop SCSI-kaartje kopen voor de ZIP dan?