Toon posts:

Ik twijfel tussen deze twee

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voila, mijn eerste post tevens topic.

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik twijfel namelijk tussen twee kaarten:

VGA ATI Radeon 9800 SE 128Mb (149 euro)

VGA ATI Radeon 9800 Pro 128Mb (235 euro)

Bij de winkel waar ik m wil kopen (norrod) zit er namelijk een kleine 100 Euro verschil tussen de eerste en de tweede. Heeft iemand ervaring met deze kaarten e kan iemand aangeven of de prestaties tussen de eerste en de tweede echt zo schrikbarend verschillend zijn?

En hier bij mij in Utrecht is ook nog een OEM versie van de 9800pro te koop, maar wat is OEM.

Alvast bedankt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 70% gewijzigd door AtleX op 12-08-2004 18:28 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 20:49
Kijk eens even op www.tomshardware.com voor verglijkingen tussen de SE en PRO, dat is makkelijk te vinden.
oem=Original Equipment Manufacturer
Dat is dus meestal zonder fancy doos/extra cd's en kabels. OEM producten stoppen ze dus meestal in pc's die geassembleerd verkocht worden.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit is OEM

Het verschil tussen de 2 weet ik niet, dan zou ik ff moeten zoeken, maar de Pro zal ongetwijfeld sneller zijn dan de SE. >:)

Ey!! Macarena \o/

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is een heel groot verschil tussen deze 2, maar de PRO is op internet wel te vinden voor 200 euro.

OEM = zonder mooie doos, games en andere extra's.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:46

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

De keuze voor een videokaart hangt van een aantal dingen af, zoals wat je er mee wil doen (2D/3D?), hoe snel je pc is (in een oude bak heb je niks aan een snelle videokaart) etc. etc.

Nu ook met Flickr account

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Een SE is in princiepe te modden naar een pro en een pro is te modden naar een XT Versie. (heb ik zelf ook gedaan) Uiteraard geeft de 980 pro beter performance. Als ik me goed herrinner is de 9800 SE een zwaar onderklokte versie van een pro (correct me if i'm wrong)

Maar is dit niet een beetje een "doe-het-zelf-en-zoek-vraag-op-got-en-google" :?

En je betaald echt teveel voor die kaarten. Kijk voor de grap eens hier: http://www.tweakers.net/p...on=top&Landfilter=Benelux

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 12-08-2004 18:33 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat wil je ermee doen? Wil je alleen Doom3 spelen is de Pro de must-have.... denk je af en toe een 3d-spel te doen is de SE voldoende.

Ik weet het verschil uit mijn hoofd ook niet meer, iets met bandbreedte en dat soort meuk: de Pro is iig volwaardig en dus snel, de SE is gecastreerd en gedraagt zich meer als een 9600XT oid.

SE: kan vaak betekenen Special Edition of Second Edition of whatever, bij Ati noemen ze het echter een Student Edition en dat staat voor studentikoos ofwel voor de arme sloeber.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

9800SE is de gecastreerde versie van de 9800 PRO. Het verschil zit in dat ze 4 van de 8 pixel pipelines hebben uitgeschakeld. Die zijn mbv een drivertweak weer in te schakelen, maar dit levert maar in ongeveer de helft van de gevallen een perfect werkende 9800 PRO op. Ik heb zelf een 9800SE All In Wonder, en haal standaard zo'n 3500 punten in 3Dmark 2003. Na de tweak rond de 6000.

Koekie?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Welkom.

Hij is al een keer eerder gegeven. Welke videokaart moet ik kopen

Lees ook even dit (vooral de 1e '5 - 10' regelshier staat ook in hoe het wel en niet moet een topic te openen ect.

En zoiets is ook groten deels je eigen mening hoor.
• Wat je budget is.
ect.

En bekijk ook eerst reviews en benchmarken voordat je het vraagt

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 12-08-2004 19:31 ]

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Benchmarks.
Zoals hier boven al wordt genoemd, is een 9800SE ongeveer gelijkwaardig aan een 9600XT.
Ik zou voor de 9800 Pro gaan (maar dan niet voor dat bedrag ;) )
Let ook op dat je wel een 256bit versie neemt :*)

edit : je kan natuurlijk ook voor een 2de handse 9700 Pro gaan. (ongeveer 10% langzamer dan een 9800 Pro)

[ Voor 16% gewijzigd door ThunderRobert op 12-08-2004 19:59 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

De posts hierboven zijn duidelijk, dit is simpelweg een kwestie van reviews lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.