Ik heb vorige week een nieuwe HD gestoken wegens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/940622, alles er terug opgegooid: winXP, office 2003, updates, NAV, catalyst driver voor graka, via 4in1 drivers,...
Sinds de herinstall crasht de graka bijna voortdurend: meestal als ik aan het gamen ben (UT2004), maar ook soms gewoon als ik aan het surfen ben en een enkele keer zelfs toen ik helemaal niets aan het doen was. Wa t er dan gebeurt verschilt van keer tot keer: in eerste instantie bevriest altijd het beeld, soms hoor ik nog enkele seconden geluid, soms niet. Vervolgens wordt het scherm zwart.
Dan zijn er 4 mogelijkheden:
1. Scherm blijft zwart maar pc blijft draaien (soms met geluid in een loop), reset is de enige optie
2. Windows desktop komt tevoorschijn met foutmelding van VPU-recover (meestal), als ik deze sluit kan ik gewoon in balk beneden op ut-blokje klikken en na enkele seconden kan ik verder spelen (meest voorkomend)
3. idem 2 maar bij openen UT staat scherm vol blokjes, en pc loopt vast
4. Windows reboot
Heel af en toe gebeurt het ook wel dat het beeld gewoon bevriest en zo blijft tot ik reset.
Ik heb al
-volledig geherformatteerd en partities opnieuw ingedeeld
-agp in bios op 8X / 4X / auto gezet
-fastwrite is uitgeschakeld
-ramlatjes afzonderlijk getest
-memtest 86 3,5h laten runnen zonder dat er een fout gevonden is
-raid-functie in bios aan/uit geschakeld
-catalyst drivers er terug afgehaald met software verwijdertool van ati en opnieuw geinstalleerd
-kast open gezet voor koeling (in control-panel van ati is de kaart nooit warmer dan 46°)
-graka gecheckt of ze wel goed zit
-patches voor UT geinstalleerd
-stroomtoevoer voor agp op normal gezet in bios
-functie voor betere geheugencompatibiliteit in bios aangezet
-PowerMax van Maxtor gerund
-VPU-recover uitgezet: dan crasht ie gewoon (geen foutmelding, gewoon beeld-freeze)
-agp aperture size op 256MB
...maar zoals gezegd lijkt niets iets uit te halen. Soms lukt het me wel om 2-3 spellen na elkaar te spelen, maar vervolgens crasht ie weer 3X in 1 spel
.
Iemand een idee? Alvast mucho zeer bedankt!
oh ja, specs zijn:
specs zijn:
midi case- xenon- temp-control (300 Watt)
mobo ASROCK P4-VT8+
P4 - HTT - 2.8 G
256Mb PC3200 Ram + 512 PC3200
HD Maxtor 80G SATA -> vorige week vervangen door maxtor 80G ata133 8MB
vga sapphire 9600xt 256Mb
Mtek Tv-linx
Windows XP home - SP 1
Norton AV
ZoneAlarm
gekocht: juni 2004
Sinds de herinstall crasht de graka bijna voortdurend: meestal als ik aan het gamen ben (UT2004), maar ook soms gewoon als ik aan het surfen ben en een enkele keer zelfs toen ik helemaal niets aan het doen was. Wa t er dan gebeurt verschilt van keer tot keer: in eerste instantie bevriest altijd het beeld, soms hoor ik nog enkele seconden geluid, soms niet. Vervolgens wordt het scherm zwart.
Dan zijn er 4 mogelijkheden:
1. Scherm blijft zwart maar pc blijft draaien (soms met geluid in een loop), reset is de enige optie
2. Windows desktop komt tevoorschijn met foutmelding van VPU-recover (meestal), als ik deze sluit kan ik gewoon in balk beneden op ut-blokje klikken en na enkele seconden kan ik verder spelen (meest voorkomend)
3. idem 2 maar bij openen UT staat scherm vol blokjes, en pc loopt vast
4. Windows reboot
Heel af en toe gebeurt het ook wel dat het beeld gewoon bevriest en zo blijft tot ik reset.
Ik heb al
-volledig geherformatteerd en partities opnieuw ingedeeld
-agp in bios op 8X / 4X / auto gezet
-fastwrite is uitgeschakeld
-ramlatjes afzonderlijk getest
-memtest 86 3,5h laten runnen zonder dat er een fout gevonden is
-raid-functie in bios aan/uit geschakeld
-catalyst drivers er terug afgehaald met software verwijdertool van ati en opnieuw geinstalleerd
-kast open gezet voor koeling (in control-panel van ati is de kaart nooit warmer dan 46°)
-graka gecheckt of ze wel goed zit
-patches voor UT geinstalleerd
-stroomtoevoer voor agp op normal gezet in bios
-functie voor betere geheugencompatibiliteit in bios aangezet
-PowerMax van Maxtor gerund
-VPU-recover uitgezet: dan crasht ie gewoon (geen foutmelding, gewoon beeld-freeze)
-agp aperture size op 256MB
...maar zoals gezegd lijkt niets iets uit te halen. Soms lukt het me wel om 2-3 spellen na elkaar te spelen, maar vervolgens crasht ie weer 3X in 1 spel
Iemand een idee? Alvast mucho zeer bedankt!
oh ja, specs zijn:
specs zijn:
midi case- xenon- temp-control (300 Watt)
mobo ASROCK P4-VT8+
P4 - HTT - 2.8 G
256Mb PC3200 Ram + 512 PC3200
HD Maxtor 80G SATA -> vorige week vervangen door maxtor 80G ata133 8MB
vga sapphire 9600xt 256Mb
Mtek Tv-linx
Windows XP home - SP 1
Norton AV
ZoneAlarm
gekocht: juni 2004