Als ik mijn PC probeer op te starten gaat ie tot aan het scherm met het laadbalkje van windows xp, vervolgens doet ie klik-klik en hij reboot. Dan vraagt hij in welke modus ik wil opstarten en of ik nu kies voor veilige modus of laatst gekende werkende cofiguratie, hij blijft steeds rebooten na het laadscherm van XP. Gisterenavond heb ik enkel wat geïnternet en 2 updates van windows gedaan, pc is normaal afgesloten zonder enig probleem.
Ik heb een upgedate versie van NAV draaien, voor de rest van mijn specs: zie profiel.
Het is niet de eerste keer dat ik dit voor heb. Ik heb de pc gekocht begin juni, toen had ik er een copie van WinXP pro op geinstalleerd, na +- een maand heb ik dit probleem de eertse keer gehad, vervolgens heb ik er een oem-versie van winXP home op gezet die mijn vader nog liggen had en zelf niet gebruikt (legaal dus neem ik aan). Na 2 dagen updaten en installeren wilde ie de derde dag weer niet meer starten. Ik heb toen alles opnieuw geformateerd, er terug winXP home op gezet, windows updates etc en vervolgens heeft ie meer dan een maand zonder het minste probleem gedraaid.
Ik heb ook van de hardware de beschikbare driver-updates geïnstalleerd en mijn raid configuratie is raid 0 (maar dat maakt dacht ik niet uit omdat ik maar 1 HD heb)
Ik zou terug kunnen formateren maar ik heb niet veel zin om over een week of een maand weer opnieuw te moeten beginnen, bovendien zou het natuurlijk fijn zijn moest er een manier zijn om mijn huidige installatie te recupereren.
Alvast hartelijk bedankt bij voorbaat!!
edit:
specs zijn:
midi case- xenon- temp-control (300 Watt)
mobo ASROCK P4-VT8+
P4 - HTT - 2.8 G
256Mb PC3200 Ram + 512 PC3200
HD Maxtor 80G SATA
vga sapphire 9600xt 256Mb
Mtek Tv-linx
Windows XP home - SP 1
Norton AV
ZoneAlarm
gekocht: juni 2004
Ik heb een upgedate versie van NAV draaien, voor de rest van mijn specs: zie profiel.
Het is niet de eerste keer dat ik dit voor heb. Ik heb de pc gekocht begin juni, toen had ik er een copie van WinXP pro op geinstalleerd, na +- een maand heb ik dit probleem de eertse keer gehad, vervolgens heb ik er een oem-versie van winXP home op gezet die mijn vader nog liggen had en zelf niet gebruikt (legaal dus neem ik aan). Na 2 dagen updaten en installeren wilde ie de derde dag weer niet meer starten. Ik heb toen alles opnieuw geformateerd, er terug winXP home op gezet, windows updates etc en vervolgens heeft ie meer dan een maand zonder het minste probleem gedraaid.
Ik heb ook van de hardware de beschikbare driver-updates geïnstalleerd en mijn raid configuratie is raid 0 (maar dat maakt dacht ik niet uit omdat ik maar 1 HD heb)
Ik zou terug kunnen formateren maar ik heb niet veel zin om over een week of een maand weer opnieuw te moeten beginnen, bovendien zou het natuurlijk fijn zijn moest er een manier zijn om mijn huidige installatie te recupereren.
Alvast hartelijk bedankt bij voorbaat!!
edit:
specs zijn:
midi case- xenon- temp-control (300 Watt)
mobo ASROCK P4-VT8+
P4 - HTT - 2.8 G
256Mb PC3200 Ram + 512 PC3200
HD Maxtor 80G SATA
vga sapphire 9600xt 256Mb
Mtek Tv-linx
Windows XP home - SP 1
Norton AV
ZoneAlarm
gekocht: juni 2004
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:20 . Reden: specs toegevoegd ]