Toon posts:

[XP] Windows hangt, klikt en reboot bij opstartscherm? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn PC probeer op te starten gaat ie tot aan het scherm met het laadbalkje van windows xp, vervolgens doet ie klik-klik en hij reboot. Dan vraagt hij in welke modus ik wil opstarten en of ik nu kies voor veilige modus of laatst gekende werkende cofiguratie, hij blijft steeds rebooten na het laadscherm van XP. Gisterenavond heb ik enkel wat geïnternet en 2 updates van windows gedaan, pc is normaal afgesloten zonder enig probleem.

Ik heb een upgedate versie van NAV draaien, voor de rest van mijn specs: zie profiel.

Het is niet de eerste keer dat ik dit voor heb. Ik heb de pc gekocht begin juni, toen had ik er een copie van WinXP pro op geinstalleerd, na +- een maand heb ik dit probleem de eertse keer gehad, vervolgens heb ik er een oem-versie van winXP home op gezet die mijn vader nog liggen had en zelf niet gebruikt (legaal dus neem ik aan). Na 2 dagen updaten en installeren wilde ie de derde dag weer niet meer starten. Ik heb toen alles opnieuw geformateerd, er terug winXP home op gezet, windows updates etc en vervolgens heeft ie meer dan een maand zonder het minste probleem gedraaid.

Ik heb ook van de hardware de beschikbare driver-updates geïnstalleerd en mijn raid configuratie is raid 0 (maar dat maakt dacht ik niet uit omdat ik maar 1 HD heb)

Ik zou terug kunnen formateren maar ik heb niet veel zin om over een week of een maand weer opnieuw te moeten beginnen, bovendien zou het natuurlijk fijn zijn moest er een manier zijn om mijn huidige installatie te recupereren.

Alvast hartelijk bedankt bij voorbaat!!

edit:
specs zijn:
midi case- xenon- temp-control (300 Watt)
mobo ASROCK P4-VT8+
P4 - HTT - 2.8 G
256Mb PC3200 Ram + 512 PC3200
HD Maxtor 80G SATA
vga sapphire 9600xt 256Mb
Mtek Tv-linx

Windows XP home - SP 1
Norton AV
ZoneAlarm

gekocht: juni 2004

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:20 . Reden: specs toegevoegd ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan zodat deze je probleem weerspiegelt

windows xp start niet meer op *zucht* > [XP] Windows hangt, klikt en reboot bij opstartscherm? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens gescand op virussen en aanverwante ellende?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Dat klikken, komt dat van je harddisk?
Ik zou dat eens checken ...

Verwijderd

Topicstarter
- ik heb vrijdag nog een scan gedaan met (een upgedate) Norton AV en een scan met Adaware, eerder in de week heb ik nog met registry-cleaner en registry-mechanic gescand.

-het klikken lijkt (met open kast) van hoger dan de HD te komen, dus v/d floppy, dvd of cdrw, ik zeg wel lijkt want zelfs met mijn hoofd in de kast was dat toch niet 100% duidelijk (heb het voor de zekerheid toch mr aan men vriendin gevraagd ook en zij dacht hetzelfde)

-ik heb wel 2 weken geleden 512 ram bijgestoken van een andere winkel als waar de eerste vandaan kwam, maar het waren beide witte producten dus volgens de verkoper kan dat zeker geen kwaad, ze hebben tot nu toe ook gewoon gewerkt. Ik zag wel in mijn bios dat ze maar op 333 draaien terwijl ze beiden 400 zijn.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt iedereen voor de snelle reacties, maar ik ga nog maar eens beginnen te herinstalleren, tenzij hier iemand is natuurlijk die denkt dat het probleem oplosbaar is zonder te herformatteren/herinstalleren... _/-\o_

Iemand?

(hoedanook zijn mogelijke verklaringen en oplossingen nog steeds meer dan welkom want hoe het er nu naar uit ziet zie ik niet in waarom hij volgende maand of morgen niet weer zou crashen...)

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Een herinstall zal ws wel moeten ja, helaas. Je zou imho (eerst) ook nog wat tooltjes kunnen draaien om je memory en hd te testen. Ook een brakke videokaart kan dit gedrag wel eens veroorzaken (kun je die (tijdelijk) vervangen?).

Jikra

Verwijderd

Haal die 512 eens eruit en probeer dan te starten...

Als je pc dan wel goed opstart weet je al ongeveer waar het probleem zit.

Als tie niet opstart, tja dan moet je nu nog even maar opnieuw installeren denk ik.
Zet dan die 512 er weer bij en gebruik memtest om je geheugen te checken.

Check ook je HD op fouten met Powermax (kun je vanaf de site van Maxtor downloaden).

Verwijderd

ik zou es een ventilatorretje op je disken zetten.

Verwijderd

Topicstarter
...het probleem lag dus blijkbaar bij de harde schijf. Ik heb proberen te herinstalleren en windows herkende de schijf wel, zag ook de ruimte en de partities, maar zei steeds dat de schijf niet toegankelijk was om vervolgens setup af te breken. Gelukkig heb ik een goede computerverkoper en mag ik een andere harde schijf gaan halen in de week en daar het probleem blijkbaar SATA-related was mag ik ook een andere pakken.

In elk geval thx a lot everybody!

PS: extra koelen heb ik geprobeerd, maar hielp niets. (heb ook temp-control op case staan en deze gaf nooit meer dan 37°C voor de HD aan, maar je weet natuurlijk nooit of die wel accuraat zijn)
Pagina: 1