Toon posts:

2de scartaansluiting tv zelfmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb hier een tv van ongeveer 3 jaartjes oud ( finlux ct 2117 t )en die heeft maar 1 scartaansluiting. Nou wil ik me xbox er op aan sluiten en ik wil ook me tv via me stereo laten spelen maar dat gaat niet als je 1 scartaansluiting hebt dus zou ik willen weten of je er zelf een kan ik zetten, op de achetrkan van de tv zit wel een gat voor een 2de aansluiting maar dat is denk voor een ander model.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tenzij je vreselijk begaafd bent op electronica gebied lijkt me dit niet echt haalbaar.
Kun je niet eens uitzoeken of er geen scart-splitters zijn? Zeg maar net zoals een KWM-switch voor de pc. Dat je met een knopje de invoer omschakelt.

PS: Wat meer interpunctie zou wel fijn zijn

[ Voor 10% gewijzigd door MaximusTG op 12-08-2004 13:57 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Je kan het niet zelf maken, maar er zijn wel splitters te koop. Bijvoorbeeld bij Conrad

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

MaximusTG schreef op 12 augustus 2004 @ 13:56:
Tenzij je vreselijk begaafd bent op electronica gebied lijkt me dit niet echt haalbaar.
Kun je niet eens uitzoeken of er geen scart-splitters zijn? Zeg maar net zoals een KWM-switch voor de pc. Dat je met een knopje de invoer omschakelt.

PS: Wat meer interpunctie zou wel fijn zijn
Splitters voor scart wil je niet zelf maken, die dingen kosten 5 euries bij de dichtsbijzijnde electro handel :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
maar dan kan ik niet tegelijk die 2 dingen aan zetten met zon scartsplitter?
wat ik wil is dat ik de xbox aan zet en dat er dan geluid uitkomt uit de tv en stereo en als ik tv kijk ook geluid uit tv en stereo en dat met 1 scaraansluiting. :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Je hebt bakjes waar meerdere in en uitgangen op zijn die gelijktijdig kunnen gebruikt worden.
Collega van me gebruikt het ook voor zijn xbox en voor een stereo en koptelefoon tegelijk te gebruiken.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 15:29

Nibbz

Postmaster General

Kun je het audio gedeelte van je Xbox niet op je stereo aansluiten, en je tv doe je dan via een andere audio ingang op je versterker. Dan is het toch geregeld?

13:37

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Papa Eend schreef op 12 augustus 2004 @ 14:00:
[...]

Splitters voor scart wil je niet zelf maken, die dingen kosten 5 euries bij de dichtsbijzijnde electro handel :)
Zei ik dat dan :?
Die splitters bij een electro handel was juist wat ik bedoelde. ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Fire69
Nibbz schreef op 12 augustus 2004 @ 14:20:
Kun je het audio gedeelte van je Xbox niet op je stereo aansluiten, en je tv doe je dan via een andere audio ingang op je versterker. Dan is het toch geregeld?
Hij wil zijn xbox op zijn tv via scart, dus ook voor het beeld veronderstel ik,,en zijn tv op zijn stereo voor het geluid.
Hij heeft dus 2 scarts nodig. :)

Verwijderd

Topicstarter
en dat kan dan niet met zon splitter?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:18
Kan zijn dat die scart op je TV zowel een ingang als uitgang is. Dan heb je een kabel nodig die zowel als ingang als uitgang kan functioneren, die zijn er wel, met losse audio uitgang, gezien wel meer mensen met zo'n probleem zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3502/350281_SZ_00_FB.EPS.jpg

Dan heb je nog een scart schakelbox nodig om te schakelen tussen verschillende bronnen. Het geluid gaat dan uiteindelijk via de TV weer naar je versterker. Dus ook je TV geluid zelf, mits de TV dit dus ook naar je scart uitgang stuurt.
Nu ken ik je TV niet, en tevens heb ik geen idee of het dan wel gaat werken :) , maar bij mij heeft het vroeger wel zo gewerkt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat fotos gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://sighost.techstarcomputers.net/sigs/tvachterkant.JPG
Afbeeldingslocatie: http://sighost.techstarcomputers.net/sigs/printplaat1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://sighost.techstarcomputers.net/sigs/printplaat2.JPG

kan ik niet gewoon zon scaraansluiting los kopen en dan er in solderen want zo te zien zijn het een aantal pinnetjes die in die gaatjes gaan en je soldeert ze vast.

• Fire69
Heb je nou serieus je tv opengehaald daarvoor!? :? 8)7

Als je op je tv de 2de scart niet kan selecteren, zal hij in de software van je tv ook niet gekend zijn, en dus ook niet gebruikt worden, zelfs al zet je der een stekker op.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:33

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmm, ik heb thuis een scart boxje met 4 aansluitingen en 1 out. waar ook 2 audio tulip uitgang stekkers op zitten. beetje overbodig om je tv open te slopen :D

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12

Reinier

\o/

Pak de pinlayout van een scart-stekker erbij, sloop de stekker open, soldeer de jusite kabeltjes en connectoren eraan vast en klaar!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 15:16:
kan ik niet gewoon zon scaraansluiting los kopen en dan er in solderen want zo te zien zijn het een aantal pinnetjes die in die gaatjes gaan en je soldeert ze vast.
Dat meen je toch niet 8)7 . Wat dacht je van alle overige elektronica die er achter zo'n aansluiting hangt? Die pinnetjes zitten allemaal weer ergens aan verbonden he.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49
Fire69 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:27:
[...]

Hij wil zijn xbox op zijn tv via scart, dus ook voor het beeld veronderstel ik,,en zijn tv op zijn stereo voor het geluid.
Hij heeft dus 2 scarts nodig. :)
uhhm volgens mij niet hoor!!: iedere tv heeft (vroeger) tegenwoordig een line-out voor het geluid. deze kun je koppelen aan je stereo.
en vervolgens kun je die xbox aan de tv hangen.

[kidding]
(zijn volgende vraag wordt of ook de dvd-speler er nog bij kan
[/kidding]

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

de ts moet gewoon zoiets als dit halen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.auktionsabwicklung.de/images/4395/scartbox.jpg

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-02 09:49

Haan

dotnetter

Is zo'n geval niet duur? Ik heb ook ooit eens geprobeerd met een splitter te werken, om zo video te kunnen kijken met geluid via m'n stereo. Maar dat lukte dus niet, het was of geen beeld en wel geluid, of wel beeld en alleen geluid via de tv :(

@opperhoof: hoe kom je erbij dat iedere tv een line-out heeft? Was het maar waar :(
XBox is btw al een dvd-speler ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hantheman.tk schreef op 12 augustus 2004 @ 16:23:
Is zo'n geval niet duur? Ik heb ook ooit eens geprobeerd met een splitter te werken, om zo video te kunnen kijken met geluid via m'n stereo. Maar dat lukte dus niet, het was of geen beeld en wel geluid, of wel beeld en alleen geluid via de tv :(

@opperhoof: hoe kom je erbij dat iedere tv een line-out heeft? Was het maar waar :(
XBox is btw al een dvd-speler ;)
k'heb een iets simpelere versie gehaald bij locaale electronica boer voor ongeveer 20 a 30 euro.
Ik vondt t het geld waard :)

Verwijderd

Solderen in een TV is heel wat gevaarlijker dan solderen in een PC.

Neem geen risico TS, alsjeblieft, doe het niet.
Pagina: 1