NEC ND2510 gebrande DVD's niet leesbaar op Samsung DVD-ROM

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 20:00
Ik heb van 2 merken dvd's gebrand die beide NIET leesbaar zijn op mijn DVD-ROM speler van Samsung.
Ik heb een image gemaakt van een MP3 ATTACK DVD en die heb ik gebrand op de volgende media:
ARITA 4X DVD+R met media code RICOHJPNR01
PLATINUM 8X DVD+R met media code RICOHJPNR02.

De arita is op 6X en een keer op 4X gebrand en de platinum op 8X
Ik gebruik NERO versie 6.3.1.6.
De firmware op mn NEC brander is herrie's 2.16.

Al deze DVD'S worden door mijn SAMSUNG SD-616T dvd speler niet herkend.
Ook heb k ze in een andere pc geprobeerd met een COMPAQ dvd-rom speler erin.

Sugestie's?

The one you cant see...

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03 19:14
DVD-R proberen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ettepet op 12-08-2004 14:23 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
goh, lekker nuttige reply... :Z

Misschien vraag je het beter even in [rml][ Ervaringen] NEC ND-2510 Dual Layer brander[/rml] of [rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml] :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 12-08-2004 14:25 ]

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:20

koe161

koe(c)

Ghost-X schreef op 12 augustus 2004 @ 13:53:
Ik heb van 2 merken dvd's gebrand die beide NIET leesbaar zijn op mijn DVD-ROM speler van Samsung.
Ik heb een image gemaakt van een MP3 ATTACK DVD en die heb ik gebrand op de volgende media:
ARITA 4X DVD+R met media code RICOHJPNR01
PLATINUM 8X DVD+R met media code RICOHJPNR02.

De arita is op 6X en een keer op 4X gebrand en de platinum op 8X
Ik gebruik NERO versie 6.3.1.6.
De firmware op mn NEC brander is herrie's 2.16.

Al deze DVD'S worden door mijn SAMSUNG SD-616T dvd speler niet herkend.
Ook heb k ze in een andere pc geprobeerd met een COMPAQ dvd-rom speler erin.

Sugestie's?
Worden ze door de COMPAQ dvd-rom wel gezien?

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Ghost-X
Ja ik kan wel dvd-r proberen maar daarmee is dit probleem niet opgelost. :Y)
Nee ze doen het OOK niet in de Compaq dvd-rom.

The one you cant see...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Leest die compaq normaal wel gefikte DVD's? En heb je booktype al op DVD-ROM gezet?

• Ghost-X
Oscar Mopperkont schreef op 12 augustus 2004 @ 14:48:
Leest die compaq normaal wel gefikte DVD's? En heb je booktype al op DVD-ROM gezet?
Ja die compaq leest zowel dvd-r als dvd+r ..

Bootype ? Verklaar je nader ik ben een nOOb

The one you cant see...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik weet het ook niet precies, maar dit is wat ik ervan begrepen heb.

Op de DVD wordt een code geschreven waaraan de speler kan herkennen met wat voor media hij te maken heeft --> DVD-ROM (geperst schijfje) DVD-R of DVD+R. Sommige spelers weigeren DVD-R of +R schijfjes te lezen. Weet je het echter voor elkaar te krijgen om je brander te laten schrijven dat het een DVD-ROM is (wat het eigenlijk niet is) dan lezen die dvd spelers de schijf ineens wel. Sommige DVD-ROM spelers voor de PC lezen de DVD dan ook sneller uit.
Met de gehackte firmware van Herrie kun je bij de NEC de booktype veranderen, waardoor het schijfje dus beter geaccepteerd wordt. Hoe dat moet, moet je even zelf uitzoeken.

• Ghost-X
K heb gevonden hoe het moet alleen lukt het niet hij geeft als foutmelding dat het geen RICOH drive is een dus geen bitsetting ondersteund

The one you cant see...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:w

Ikke heeft (denk ik) dezelfde Samsung Drive als jij en mijn pappie heeft sinds kort de 2510A en ik kan gewoon alles lezen hoor ;)

Ik speel wel alles af met Media Player Classic en de Cyberlink DVD Codec uit de KaZaA Lite Mega Codec Pack die HIER te vinden is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 22:00

Smarron

The bend

nero355 schreef op 12 augustus 2004 @ 19:44:
:w

Ikke heeft (denk ik) dezelfde Samsung Drive als jij en mijn pappie heeft sinds kort de 2510A en ik kan gewoon alles lezen hoor ;)

Ik speel wel alles af met Media Player Classic en de Cyberlink DVD Codec uit de KaZaA Lite Mega Codec Pack die HIER te vinden is :)
Het is geen softwarematig probleem.

De TS-er zal de DVD's als DVD-Rom moeten branden en niet als DVD+ of-R eigenlijk precies wat Oscar hierboven uitlegt.

Mijn Xbox kan ook geen DVD-R lezen, alleen DVD-Rom. Belangrijker zal dus zijn, welke firmware gebruik je ?

[ Voor 6% gewijzigd door Smarron op 12-08-2004 19:47 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• nero355

nero355

Smarron schreef op 12 augustus 2004 @ 19:46:
[...]
Zie ik nergens staan : Hij zegt alleen "hij herkent ze niet" <= Vind ik een beetje TE globaal !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Smarron

Smarron

The bend

nero355 schreef op 12 augustus 2004 @ 19:53:
[...]

Zie ik nergens staan : Hij zegt alleen "hij herkent ze niet" <= Vind ik een beetje TE globaal !!!
True, alleen zal dit 99% zeker het booktype-probleem zijn.

• Ghost-X
Smarron schreef op 12 augustus 2004 @ 19:46:
[...]

De TS-er zal de DVD's als DVD-Rom moeten branden en niet als DVD+ of-R eigenlijk precies wat Oscar hierboven uitlegt.

Mijn Xbox kan ook geen DVD-R lezen, alleen DVD-Rom. Belangrijker zal dus zijn, welke firmware gebruik je ?
Ik gebruik Herrie's firmware 2.16 , MAAR dan nog kan ik de bitsetting NIET aanpassen ,hij geeft dus aan dat het geen RICOH drive is. 8)7

The one you cant see...

• Ghost-X
nero355 schreef op 12 augustus 2004 @ 19:53:
[...]

Wat is hier dus mee bedoel is dat als ik de dvd erin doet hij hem NIET EEN LEEST maar aangeeft dat en een geldig media inmoet.
Dus is het idd waarschijnlijk het Bitseting verhaal... |:(

The one you cant see...

• Smarron

Smarron

The bend

En daarom is het misschien handig om te weten welke firmware nero355 (of z'n vader) gebruikt, dan zijn er al een stap verder!

• nero355

nero355

Smarron schreef op 12 augustus 2004 @ 20:29:
En daarom is het misschien handig om te weten welke firmware nero355 (of z'n vader) gebruikt, dan zijn er al een stap verder!
In mijn Samsung zit F502 en bij mijn Pa's 2510A is het gewoon de standaard firmware die erin zit als je hem koopt (niet eens 1 week oud) ;)

• Ettepet
Jammer dat de enige nuttige suggestie voor de topic-opener tot dusver ('DVD-R proberen') afgedaan wordt als niet nuttig. :P

In Herrie's 2.16 staat "DVD+R" standaard al gebookmarked als "DVD-ROM", vandaar dat je die dus niet meer kunt toekennen. De Samsung kan met zijn huidige firmware blijkbaar geen DVD+R lezen, ook niet als bitsetting wordt gebruikt. Dan blijft over: 'een andere firmware proberen voor de Samsung'. ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Ettepet schreef op 13 augustus 2004 @ 01:40:
Jammer dat de enige nuttige suggestie voor de topic-opener tot dusver ('DVD-R proberen') afgedaan wordt als niet nuttig. :P

In Herrie's 2.16 staat "DVD+R" standaard al gebookmarked als "DVD-ROM", vandaar dat je die dus niet meer kunt toekennen. De Samsung kan met zijn huidige firmware blijkbaar geen DVD+R lezen, ook niet als bitsetting wordt gebruikt. Dan blijft over: 'een andere firmware proberen voor de Samsung'. ;)
Of dezelfde firmware proberen die nero355 ook gebruikt (Een officiele dus). :Z

• Ettepet
Smarron schreef op 13 augustus 2004 @ 02:17:
Of dezelfde firmware proberen die nero355 ook gebruikt (Een officiele dus). :Z
Een goede suggestie, maar niet in dit topic. :P Heb jij een 2500/2510 met Herrie's 2.16 firmware èn uitgebreid getest of de DVD+R bitsetting werkt? Ik wel.

• Ghost-X
Ettepet schreef op 13 augustus 2004 @ 02:49:
[...]

Een goede suggestie, maar niet in dit topic. :P Heb jij een 2500/2510 met Herrie's 2.16 firmware èn uitgebreid getest of de DVD+R bitsetting werkt? Ik wel.
Ik heb de tip om DVD-R te proberen ZEKER niet afgedaan alleen k wilde weten of het zou lukken met DVD+R.

Bitsetting bij de NEC 2500/2510 werkt bij mij NIET, of ik moet iets fout doen..

The one you cant see...

• Ettepet
Hmm.., ik kan zo gauw niet meer vinden waar ik het eerder op Tweakers heb opgemerkt, behalve hierboven dan enigszins. Nou ja, dan nog maar een keer:

Het zit zover mij bekend als volgt: Herrie's firmware zet automatisch al het Book Type van een DVD+R op "DVD-ROM", daarom is blijkbaar bitsetting ge-dissabled. Dit kun je controleren door van een gebrand schijfje de Media-info te bekijken met DVDInfoPro. Bij mijn versie van DVDInfoPro (3.07) werkt dat helaas niet op de NEC-brander, maar mijn Lite-On geeft wel correct: Book Type = DVD-ROM.

Ik snap dat het verwarrend werkt als je door de software zowel verteld wordt dat bitsetting niet werkt, en (met de NEC, via DVDInfoPro) dat het Book Type DVD+R is. ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Ettepet schreef op 13 augustus 2004 @ 02:49:
Een vriend van mij heeft de 2500, die had ook problemen met het niet werkend krijgen van DVD's in z'n Xbox. Hij heeft nu een firmware waarbij het probleem is opgelost. Ik zal ff vragen welke versie dat precies is, maar een andere firmware proberen kan toch geen kwaad of wel ?

Ik heb in de tijd van de 1100 en 1300 ook tig firmwares geprobeerd, officiele als gemodde door Herman. Ghost-X, probeer het in ieder geval ff. Kleine moeite toch ?

• Ghost-X
@ Ettepet : Ik heb eens gekeken met dvdinfo maar hij geeft gewoon aan dat het een DVD+R is, terwijl hij dus met herrie 2.16 is gebrand.

@ Smarron: Idd ga k dat ff proberen met een andere firmware misschien bied dat een oplossing.

The one you cant see...

• Ettepet
Ghost-X schreef op 13 augustus 2004 @ 11:16:
@ Ettepet : Ik heb eens gekeken met dvdinfo maar hij geeft gewoon aan dat het een DVD+R is, terwijl hij dus met herrie 2.16 is gebrand.
Op welke DVD-drive heb je dat getest? Het enige compatabiliteitsprobleem dat ik tegenkwam was een Dual-Layer DVD+R die het niet deed op mijn PS2. Een Lenco, DayTek, Sony en Philips stand-alone deden het tot nog toe prima. Ik gebruik zelf geen Nero vanwege de recente bugs, maar DVD Decrypter i.s.m. CloneDVD2 en DVDShrink. :)

@Smarron: Natuurlijk kun je een andere firmware proberen. Ik heb gisteren zelf nog even de 107v2b5 firmware erop gehad, vanwege de grote hoeveelheid leesfouten die ik de laatste tijd kreeg. Ik zou zelf eerder teruggaan naar 107v2b5 dan een 'officiële' FW. Niet vergeten dat je daar wèl moet bitsetten. edit: kijk dan gelijk naar de DVD+R's die gebrand zijn met Herrie's 2.16. Naar mijn beste weten zouden die toch DVD-ROM moeten zijn. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Ettepet op 13-08-2004 11:40 ]

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 17:09
Ettepet heeft gelijk. Je kunt beter DVD-R schijfjes gebruiken en branden.

De Samsung SD-616T ondersteunt geen DVD+R (maar wel DVD+RW!), DVD-R wel.

Dit verklaart ook meteen waarom de DVD+Rs niet gelezen worden. De standaard Booktype setting in Herrie's firmware zal niet helpen als je Nero gebruikt. Nero heeft de vervelende neiging om Booktype setting niet (goed) te ondersteunen momenteel. Dus wil je per sé DVD+R schijfjes leesbaar maken, d.m.v. bitsetting, dan moet je simpelweg een ander brandprogramma gebruiken, zoals Sonic RecordNow Max .

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Pagina: 1