Snelheidsbeperking Wanadoo Newsservers

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:06
Beste,

Net gelezen op webwereld, de newsservers van Wanadoo wordt de snelheid flink van beperkt. Alleen ADSL Plus en Cable Power blijft de snelheid onaangetast, de rest krijg 8 KB per Threat!!!! :'(

http://www.webwereld.nl/nieuws/19230.phtml

Groetjes,
Robbin

Nog een bericht van de wanadoo website:
Maatregelen news servers
Om capaciteitsproblemen van de news servers tegen te gaan, heeft Wanadoo een aantal maatregelen genomen. Deze worden de komende twee weken ingevoerd.
1. Toegang tot de newsservers is alleen nog mogelijk vanaf het Wanadoo-netwerk (ADSL, Cable of inbelnetwerk).
2. Het is dan ook niet meer mogelijk om toegang te krijgen vanaf andere netwerken, ook al wordt gebruik gemaakt van Wanadoo-accountgegevens
3. Wanadoo ADSL Plus en Cable Power abonnees krijgen maximale toegang. De toegangssnelheid naar de newsserver wordt voor hen niet beperkt en maximaal vijf ‘threads’ zijn beschikbaar. Hiervoor zullen deze abonnees wel moeten
inloggen.
4. De overige Wanadoo-abonnees krijgen maximaal drie ‘threads’ met maximaal 8kbps. In totaal is voor hen dus 24kbps beschikbaar.

Wanadoo gelooft dat op deze manier de beste afweging wordt gemaakt tussen schaarse middelen en grote vraag; onbedoeld gebruik vanaf externe netwerken word tegengegaan, de hierdoor vrijkomende capaciteit wordt op de eerste plaats toegekend aan de meest veeleisende abonnees. De overige capaciteit wordt naar rato verdeeld onder de overige abonnees (met het hierboven vermelde maximum). De retentietijd blijft ongewijzigd.

http://web.wanadoo.nl/internet_archief_38-43046-1.html

[ Voor 72% gewijzigd door CronoS76 op 12-08-2004 11:11 ]

• CronoS76
Gooi maar dicht, ik zag dat er al een andere draadje hier over liep en die had ik nog niet gezien. Sorry Mods!

Verwijderd

Dit soort berichten waren natuurlijk te verwachten met de ongekende groei van mensen die binaries willen slurpen. En zo'n maatregel van Wanadoo is dan ook helemaal niet zo gek, sterker nog het valt me nog mee.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Als ze dit nou bij tiscali ook is zouden doen ipv beetje negeren dan kwamen ze nog is ergens :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CronoS76 schreef op 12 augustus 2004 @ 11:04:
Beste,

Net gelezen op webwereld, de newsservers van Wanadoo wordt de snelheid flink van beperkt. Alleen ADSL Plus en Cable Power blijft de snelheid onaangetast, de rest krijg 8 KB per Threat!!!! :'(
offtopic:
oei, 8 kb per bedreiging ! :+

tsjah, Wanadoo heeft blijkbaar problemen met hun newsserver, en proberen dit op deze manier in te dammen.

Het is een extra dienst wat ze leveren, en waar ze dus wijzigingen in door kunnen voeren, je kan ook overwegen om een payserver te nemen. Dat is natuurlijk een professionele dienst waar top kwaliteit geeist kan worden

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 12-08-2004 11:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Vind het maar vaag, capaciteitsproblemen? Koop dan een extra server. Vind het beetje makkelijk om dan maar alles te beperken. Ik heb Wanadoo ADSL Basic en kan geen Plus krijgen en zo wordt je mooi genaaid :/

[qoute]
4. De overige Wanadoo-abonnees krijgen maximaal drie ‘threads’ met maximaal 8kbps. In totaal is voor hen dus 24kbps beschikbaar.[/]
Dat ius dus 1KB/s en maximaal 3KB/s dan krijg je dus 28k8 snelheden van Wanadoo :?

[ Voor 37% gewijzigd door FastBunny op 12-08-2004 12:01 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• CronoS76
Ik vind het ongelofelijk.
Ik had er nog vrede mee gehad als Cable Power en ADSL Plus ook teruggeschroefd werden naar de 24 kb.
Nu voelt het gewoon zo als je meer betaald dat je dan meer recht hebt om snel te downloaden, dan vind ik dat ze dit nog altijd per ratio hadden moeten doen, waardoor Premium daar niet ver onder lag.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

CronoS76 schreef op 12 augustus 2004 @ 12:46:
Ik vind het ongelofelijk.
Nu voelt het gewoon zo als je meer betaald dat je dan meer recht hebt om snel te downloaden,
Welkom in de echte wereld. Als je meer betaalt krijg je ook een groter huis of een grotere auto.

En hoe erg is het allemaal? Het maakt me echt niet uit of mijn download om 1 uur 's nachts klaar is of om 6:10 's morgens. Ik hoef er niet naast te zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 12-08-2004 12:52 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• CronoS76
Ortep schreef op 12 augustus 2004 @ 12:51:
[...]

Welkom in de echte wereld. Als je meer betaalt krijg je ook een groter huis of een grotere auto.

En hoe erg is het allemaal? Het maakt me echt niet uit of mijn download om 1 uur 's nachts klaar is of om 6:10 's morgens. Ik hoef er niet naast te zitten.
Juist daarom, maar dat is dus niet gebeurt, ik zou dus ook zeggen naar Ratio. Dus een light abbo heeft 8 KB, een Cable Basic 20 KB, Cable Premium 40 KB en Power 60 KB, maar nu maken ze alleen de Power alleen ongelimiteerd en de rest heeft gewoon pech, en dat is fout!! Ze konden het beter gewoon wat herstructureren.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Er loopt al een tijdje een draadje hierover (inmiddels lopen er al meer, maar dit is de oudste). http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/900440

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.