Toon posts:

Stabiliteit Proc. en mobo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een kennis en die wil dus een nieuwe pc aanschaffen en vroeg mij om hellup.. nou.. deze kennis heeft als prioriteit :)stabiliteit.. Er zal ook veel gegamed worden (Ati Radeon 64ViVo retail*D).. Veel overclocken zal niet gebeuren --> stabiliteit.. Maar wat is het beste om te nemen (Intel/Amd en mobo) als je niet wil gefronteerd worden met ontelbare driverupdates:r etc (VIA Chipsets bijv.)..

ps. jaja... de zoveelste post met zo een soort vraag, maar toch ff voor de duidelijkheid

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Tja, ligt vooral aan de programma's die je draait. OS is belangrijker voor stabiiteit dan de hardware.

A-klasse componenten, die goed ondersteund worden (bijv. Asus mobo's, videokaart van een gerenomeerd merk als Asus, Guillemot, Elsa e.d, IBM of Seagate HD's, Creative geluidskaart, 3COM NIC's, enz.) helpen zeker bij een betere stabiliteit van je systeem. Gaat er vooral om dat die bedrijven goede drivers weten te schrijven.
Maar als je echt stabiel wilt blijven moet je gewoon een goed OS nemen, zoals Win2K (Linux kan ook . maar dan kan je echt geen een spel spelen), en dat dan zo kaal mogelijk houden, dus niet te veel van die proggie's installeren. Als je dat doet is alles stabiel.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Kijk hier eens ONDERAAN in deze topic.
Heb ik net nog een paar Posts gezet, daar kun je info genoeg uit halen.

Ik zou zeker voor INTEL gaan op een ASUS mobo.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/92246

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Intel met Asus ROELEERT !! :D :9~