Toon posts:

amd k6-3 450 mHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de AMD k6-3 450 mHz cpu nog kopen? Iemand een idee?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Chekc de pricewatch

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zoo, da's goedkoop, voor 150 piek heb je hem al.

Heb effe voor je gezocht, je hoeft alleen hier te klikken:

http://tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=1

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ehm frank hij bedoelt de K6-3, de snellere versie. Dr staat nog wel een 400MHz versie in de pricewatch voor 219 piek, maar het is nog maar de vraag of ze hem bij die winkel ook nog echt op voorraad hebben.. K6-3 is dacht ik nogal zeldzaam.. ik heb er 2dehands naar gezocht maar nooit tegengekomen, dus nu maar een K6-2 500 gekocht voor 75 piek.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Is er nog veel verschil tussen de K6-2 550 en de K6-3 450? Ik heb ergens gelezen dat de k6-3 makkelijker te oc-en is.

Verwijderd

Allebei even slecht te overklokken dacht ik.
k'Heb hier nog een K6-2/500 erbij, in feite de machine aan het kabelmodem.

Staat op 550 stabiel met Vcore op 2,4 i.p.v. 2,3 Volt. Hoger is'ie niet stabiel te krijgen.
Koelertje is een Spire Orb 21B3, moest de zijkant flink afslijpen voor dat ding passen wilde, maar koelt wel leuk op een K6, staat normaal op 33 graden.

Sommigen beweren tot over de 700 te komen :+
Zal wel net lang genoeg gaan om het beeldscherm effe te zien, met stikstofkoeling.
:P

Verwijderd

De K6-3 en de K6-2+ zijn alleen voor fabrikanten te koop, alleen de k6-2 500 is nog gewoon te koop, maar die zijn er ook al steeds minder. Ik zou ook nog best wel een k6-2+ of k6-3 550 willen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is minder dat die alleen bij fabrikanten vrkrijgbaar is! Heeft niemand toevallig een oom ofzo die er 1 (of meer voor de anderen ook) kan regelen voor zijn mede-tweaker(s). Hij zou dan toch wel zoŽn 20 kunnen verkopen lijkt mij. Kassa toch!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Een tijdje geleden was er hier ergens zo'n thread waar werd gekeken hoeveel mensen er behoefte hadden aan een K6-2+. Dat waren er genoeg, maar na een poging of twee/drie, bleek dat het erg erg erg erg moeilijk was om er aan te komen :(. Da's wel kut, want toen moest ik 2dehands op zoek naar een K6-3.

Ik zal dat draadje ff zoeken....

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Ik heb onlangs een k6-3+ 0.18 micron 450 Mhz besteld bij www.tigerdirect.com. voor $49. Dat is 1 van de enige die em nog hebben. De homepage van hun is alleen voor amerikanen, voor internationale verkoop hebben ze, www.tigerexport.com. Vreemd genoeg staat de k6-3+ daar niet bij. Maar als je, zoals ik, ff belt naar tigerdirect.com blijkt dat ze wel degelijk zo'n ding kunnen versturen. Je hebt wel een creditcard nodig. Het schijnt dat deze processor door zijn 0.18 micron gemakkelijk naar 600 Mhz is over te klokken. En dat voor maar $49 is 125 gulden!!!!!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Een Duron kost netzoveel als een K6 dus waarom niet een Duronnetje en een ander mainbord? (ff iets investeren, maar dan heb je wel wat)

Verwijderd

Wat dacht je van een Soyo SY5EMA plank met Eteq(VIA) chipset, voltage in tienden in te stellen tussen 2,0 en 3,5 volt, CPUbusclock/AGP 100/66,112/75,124/82,6 en max. multiplier 5? Waarbij geleverd wordt 64MB PC100, Promise ATA66 controller en een K6III 400@450 (4,5x100 en 2,4 volt)? De plank werkt goed met een Viper770. Memory scoort met Sandra 158 punten. IK WIL DIT VOOR EEN GOED BOD MISCHIEN WEL OPRUIMEN!!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Zo, twee draadjes opgevist, sorry dat ik niet eerder was, maar ik moest gisteren wat geheugenreepjes testen (off-topic I know) ;).

Hiero:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44437
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/12779

Felysium: Mazzelaar! En hoe bevalt-ie? Post ff prestaties a.u.b. :)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Ik heb hem nog niet getest, want hij is nog niet binnen helaas :-( Ik heb wel de 3dfxcooler (fop32) binnen die ik dezelfde dag heb besteld. Dus ik ga er wel ff achteraan bellen. Als ik em heb, post ik wel ff de resulaten!

Verwijderd

Topicstarter
En welke zou ik als vervanger moeten nemen? de AM k6-2 550 mHz of de AMD k6-3 400 mHz?

Verwijderd

de k6-3+ 450 Mhz natuurlijk. Die is veel sneller.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu alweer een maandje of twee mijn k6-3+ 450mhz en ben er zeer tevreden over. Prima overclockbaar (zelfs SOFTWAREMATIG). Mijn mobo kan max tot 500 mhz, daar staat ie dan ook op, maar als ik extra power nodig heb kan ik de processor via een klein hulpprogrammaatje in stappen van 50mhz overclocken. Op 550mhz draait hij perfect, maar 600mhz trekt ie niet, ik moet wel zeggen dat ik een supersimpel koelertje heb, dus met een betere koeler moet de 600 te halen zijn.

Nog wat benchmarks via Sisoft sandra 2000

k6-2 450 k6-3 450 @500 @550

dhrystone : 993 1128 1254 1381
Whetstone : 541 543 604 665
Integer mmx: 1411 1415 1574 1733
FPU 3dNow : 1971 1979 2200 2422

Deze test is puur syntetisch en geeft dus niet echt supergoed het verschil in echte applicaties weer, vooral daar merk je het verschil in cache.

Op http://www.ebay.com vind je regelmatig k6-2+ en k6-3(+) processoren voor hele redelijke prijzen. De mijne was F240,- incl. verzendkosten. Nu de dollar weer wat lager staat (f 2,33 ipv. f 2,60 toen ik 'm kocht), is het ook wat leuker geworden om in de States te shoppen. :)

Verwijderd

Welk programmaatje gebruik je voor dat overclocken?

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Hee, Felysium

hebbie hem al binnen ???

post eens wat benchies :)

www.tradealliance.nl

Verwijderd

ja man zo'n ding is een natte droom voor een socket 7 mobo ben wel benieuwd!
Pagina: 1