Toon posts:

VoDSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens wie van jullie gebruikt er ook vodsl?

Het lijkt me handig om vodsl vraagstukken in een nieuw topic te starten die andere topics zijn wat groot.

O ja, een houd rekening met de volgende regels

Sfeerverpestende opmerkingen zullen hard afgestraft worden.

( * ) Officiële Waarschuwing
Een waarschuwing die aan mensen gegeven wordt omdat ze in overtreding van een policy zijn. Denk hierbij aan Warez/Crackz/Serialz/Flames/Dikke Trolls/Racisme, heftig schelden.

volgens mij heeft meneer X nu het recht om een OW te krijgen. Graag een andere mod als het zo door gaat !

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 22:12 ]

Verwijderd

Ik moet er niet aan denken om met mijn telefoon afhankelijk te zijn van Tweakdsl ;) ;) ;)

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Je kan in Schop een Modje je beklag doen. Verder heb ik geen VoDSL, echter lijkt het me wel voordelig. Ik heb TweakDSL, maar ik twijfel nog over de overstap, want als mijn Internet er uit ligt, dan heb ik dus helemaal geen sociale contacten.

Ook weet ik niet hoe het zit met meerdere toestellen of een ISDN-systeem in huis.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:14:
Ik moet er niet aan denken om met mijn telefoon afhankelijk te zijn van Tweakdsl ;) ;) ;)
als je internet eruit ligt, heb je gewoon nog VoDSL want dat loopt niet via tweakdsl maar via een ander protocol.

je hebt geen telefoon meer als er meer mis is, en die kans is niet zo groot.
daarnaast heb je altijd nog gsm en kun je heus je telefoon wel missen.

de kostenbesparing zit vooral in dat je isdn opzegt, en de goedkoopste belbudget van kpn neemt. Normaal is daarmee het bellen veel te duur, maar je belt niet via hun dus de factuur van kpn is altijd even klein, namelijk een kleine 20 euro per 2 maanden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:16:
[...]

als je internet eruit ligt, heb je gewoon nog adsl want dat loopt niet via tweakdsl maar via een ander protocol.
Daarom gaat je telefoon (VoDSL) nog wel via cambrium etc :)

Verwijderd

Topicstarter
@Bobje

nee joh is niet nodig ik heb jullie toch ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:16:
[...]

als je internet eruit ligt, heb je gewoon nog VoDSL want dat loopt niet via tweakdsl maar via een ander protocol.

je hebt geen telefoon meer als er meer mis is, en die kans is niet zo groot.
daarnaast heb je altijd nog gsm en kun je heus je telefoon wel missen.

de kostenbesparing zit vooral in dat je isdn opzegt, en de goedkoopste belbudget van kpn neemt. Normaal is daarmee het bellen veel te duur, maar je belt niet via hun dus de factuur van kpn is altijd even klein, namelijk een kleine 20 euro per 2 maanden.
Ok, ik snap het maar ik ben al een eeuwigheid bij kpn en laat dat lekker nog maar even zo, die paar Euro's extra doen me geen pijn :)

Kijk ook eens bij news:alt.nl.klagen.tweakdsl :)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25
ik skype

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

raar dat er nooit een news:alt.complimenten.aan.jouw.provider wordt aangemaakt he?

Zal wel iets menselijks zijn; alleen maar klagen. Als iets goed gaat hoor je nooit wat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:24:
raar dat er nooit een news:alt.complimenten.aan.jouw.provider wordt aangemaakt he?

Zal wel iets menselijks zijn; alleen maar klagen. Als iets goed gaat hoor je nooit wat.
Die is er ook : alt.positief.athome.nl alleen wat minder druk ;)

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Doet de rest van je familie dat ook :P? Ik skype met vrienden, maar ik wil wel graag bereikbaar blijven, ook als Internet eruit ligt. En als ik dan VoDSL zou hebben, dan kan ik niet eens de helpdesk bellen.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-02 11:08
Bobje schreef op 10 augustus 2004 @ 23:05:
[...]
Doet de rest van je familie dat ook :P? Ik skype met vrienden, maar ik wil wel graag bereikbaar blijven, ook als Internet eruit ligt. En als ik dan VoDSL zou hebben, dan kan ik niet eens de helpdesk bellen.
Ik heb ook VoDSL bij TweakDSL.
Ik vraag me af of je bij internet storingen inderdaad geen telefoon meer hebt.
Volgens mij staat dat los van het internet gedeelte en wordt er een apart kanaal voor voice gebruikt, maar ik kan het mis hebben.

Bij dikke problemen (modem uitgevallen ofzo), geen stroom meer van de Nuon/Essent e.d. kun je altijd nog je GSM gebruiken.

Als alternatief kun je natuurlijk ook je KPN lijn laten bestaan maar om laten zetten naar het goedkoopste abonnement (Budget), je moet anders toch betalen voor het gebruik van de koperlijntjes, en het verschil tussen deze twee is miniem.
Ik dacht iets van 30 eurocent per maand.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:06:
Hallo jongens wie van jullie gebruikt er ook vodsl?

Het lijkt me handig om vodsl vraagstukken in een nieuw topic te starten die andere topics zijn wat groot.

O ja, een houd rekening met de volgende regels

Sfeerverpestende opmerkingen zullen hard afgestraft worden.

( * ) Officiële Waarschuwing
Een waarschuwing die aan mensen gegeven wordt omdat ze in overtreding van een policy zijn. Denk hierbij aan Warez/Crackz/Serialz/Flames/Dikke Trolls/Racisme, heftig schelden.

volgens mij heeft meneer X nu het recht om een OW te krijgen. Graag een andere mod als het zo door gaat !
offtopic:
meneer zit hier net een maand en moet ons zonodig de regels uitleggen... |:(

Maar nee ik gebruik het niet, gebruik Priority via UPC ;) Heb je bij VoDSL bv ook een voorziening dat je bij stroomuitval gewoon toch gewoon kan bellen?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Mijn voDSL deed het (even) prima zelfs toen ik geen internet had.. (en dat lag niet aan tweakdsl , maar aan bbned.. er kwam geen ATM verkeer meer door) .. dus die 2 lijken toch vrij onafhankelijk van elkaar te kunnen functioneren..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vodsl van tweakdsl.
sinds deze week werkt het. Ben er goed over te spreken voor zover.

een vraagje:

mijn situatie: ik heb mijn eigen nr en een nieuw bbned nr. Geen nummerportering vooralsnog.

Als ik nu bel naar buiten, dan bel ik met mijn nieuwe xxxx 707***. Prima. Logisch ook want de beltikken gaan via een andere telco dan kpn. Kpn weet dus niet eens dat ik uitbel.
Maar het is mij opgevallen wanneer iemand mij op zo'n moment dat ik zelf uitbel probeert te bereiken, gewoon via mijn kpn telefoonnr, dan krijgt die GEEN ingesprektoon terwijl ik dus wél aan het bellen ben, met dezelfde telefoon echter via het door bbned toegekende xxxx 707*** nummer.
Wanneer ik vervolgens de verbinding op dat moment verbreek, gaat de telefoon 1x rinkelen als die andere lijn mij nog probeert te bereiken.

E.e.a gecheckt met bellen naar je gsm en met andere gsm bellen naar je vaste lijn.

hoort dat zo ? zo ja, dan is dat dus een nadeel wanneer je nr niet geporteerd is. Bij portering verdwijnt je 707*** nr weer vlgs mij en heb je dit fenomeen vast niet.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijkt mij logisch dat je kpn nummer geen ingesprek geeft. De kpn centrale ziet geen gesprek, dus stuurt gewoon een belsignaal jou kant op.
Het zou netjes zijn als je modem de analoge lijn op bezet zou zetten als je een gesprek voert over de vodsl verbinding.

• om3ega
Je kan ook tijdelijk even 2 telefoons neerzetten :+ ...... Ik denk dat mijn vriendin raar opkijkt als er opeens een telefoon in de meterkast rinkelt :P

[ Voor 46% gewijzigd door om3ega op 12-08-2004 07:56 ]

Verwijderd

Op dit moment overweeg ik om over te stappen van @home BB naar Tweakdsl Ultra (vooral VoDSL lijkt interessant). Maar ...als ik de prijslijst bekijk is VoDSL iets duurder dan b.v. Tele2 (alleen de startkosten zijn goedkoper) en fors duurder dan BBeyond zelf (BBeyond is altijd goedkoper dan Tele2).

Heeft iemand al ervaring met de kosten mbt VoDSL via TweakDSL?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Gully schreef op 10 augustus 2004 @ 23:44:
[...]

offtopic:
meneer zit hier net een maand en moet ons zonodig de regels uitleggen... |:(

@Gully. Nee je hebt het niet begrepen jammer van je opmerking dit slaat op de moderator die ik meneer X noem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:29:
Op dit moment overweeg ik om over te stappen van @home BB naar Tweakdsl Ultra (vooral VoDSL lijkt interessant). Maar ...als ik de prijslijst bekijk is VoDSL iets duurder dan b.v. Tele2 (alleen de startkosten zijn goedkoper) en fors duurder dan BBeyond zelf (BBeyond is altijd goedkoper dan Tele2).

Heeft iemand al ervaring met de kosten mbt VoDSL via TweakDSL?
jahoor ik kan je wel uitleggen waar hem de winst zit:

niet in de beltikken, maar in het abonnement.
Men neme namelijk een belbudget abo (op een analoog lijn, bij isdn niet mogelijk, is minimbaal belbasis) omdat je toch niet via kpn belt.
Op een belbudget abo kun je geen tele2 gebruiken ("niet in combinatie met andere telecomaanbieders")
de beltikken zijn niet interessant maar daar zitten doorgaans ook de kosten niet in, wees eens eerlijk ;-)
Je kunt besparen op abo kosten door tweakdsl te nemen. Total cost of ownership gaat dus omlaag.
factuur van kpn: 9 euro nogwat per maand dus factuur (per 2 maanden) kleine 20 euro. De rest gaat via tweakdsl.

Het meest voordelig is dus de TweakLight, 24 euro, en daarbij neem je dan voor 5 euro de vodsl. Dan pas kun je echt besparen maar ik snap wel dat dit te langzaam voor je zal zijn.

Verwijderd

Heeft iemand toevallig het artikel in de nieuwste PC Consument over VoIP gelezen? Interessant als je je in het onderwerp wilt verdiepen.

• om3ega
Uhm .. VoIP != voDSL ;)

Verwijderd

Precies, daarom post ik het ook hier :)

Verwijderd

Heb nog even de nota's gechecked. Maar ben iets duurder uit met VoDSL van TweakDSL. Met VoDSL direct van BBned zou ik wel redelijk kunnen besparen. Maar ja..als alle tweakers puur naar kosten zouden gaan kijken...

Conclusie: VoDSL via TweakDSL niet aan te raden als vervanger van KPN, want:
1. minder stabiel
2. niet goedkoper

Maar wel een leuk speeltje ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:01:
Heb nog even de nota's gechecked. Maar ben iets duurder uit met VoDSL van TweakDSL. Met VoDSL direct van BBned zou ik wel redelijk kunnen besparen. Maar ja..als alle tweakers puur naar kosten zouden gaan kijken...

Conclusie: VoDSL via TweakDSL niet aan te raden als vervanger van KPN, want:
1. minder stabiel
2. niet goedkoper

Maar wel een leuk speeltje ;-)
Leg es uit. Waarom niet goedkoper ? kijk jij puur naar de prijs van de beltikken ? mis. Je moet ook de prijs vh abonnement rekenen. Die is bij kpn minimaal 18 euro als je goedkope tikken wil. (belbasis)
met vodsl kun je terug naar belbudget, dat zijn de eerste 9 euro's winst per maand dus per factuur (2maand) heb je 18 euro te pakken.

bbned goedkoper ? bedoel je bbeyond soms? Let op: prijzen zijn ex de btw bij hun vergeet dat niet ! en bij tweakdsl betaal je geen opzegkosten, in tegenstelling tot veel bbned providers waar je als je kleine lettertjes leest ook kosten betaald wanneer je ervoor bedankt ! Dat is toch niet normaal?

Verwijderd

Topicstarter
VoIP is iets heel anders dan VoDSL.
VoIP vergt dure apparatuur en biedt mindere kwaliteit.

VoDSL is gewoon beter.

Verwijderd

Topicstarter
kunnen hier de ervaringen met nummerweergave ook gepost worden door degene bij wie de nummerweergave wél werkt op een vodsl lijn.

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb hier nu een modem wat zowel VoDSL ondersteund als VoIP.
Tussen deze twee zit er wel degelijk een verschil.

VoDSL = bellen over een apparte lijn over de DSL verbinding ( vrije sector in de lijn )
VoIP = bellen aan de hand van je bandbreedte , dus verbruikt ook BW

echter hoe zet je dan VoIP op.

kost dit dan ook niks, ik bedoel de bandbreedte is al betaal ... of zit ik er nu helemaal naast.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 10:02 ]

Verwijderd

Ook ik overweeg om over te stappen naar VoDSL.
Nu zie ik hier in meerdere berichten dat je een KPN abonnement dient te
behouden maar volgens de helpdesk van TweakDSL wordt je KPN abonnement
overgezet naar VoDSL van je TweakDSL abonnement.
Dus dat zou betekenen dat je totaal geen abonnements kosten meer zou hebben van de
KPN en dat scheelt dan toch behoorlijk lijkt mij, correct me if i'm wrong 8)7

Iemand een reactie hierop?
Pagina: 1