Toon posts:

hij blijft hangen op detecting ide drives

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gigantisch probleem, ik heb vandaag een pc in mekaar gezet, maar als ik hem start krijg ik bij het opstartscherm (waar je o.a. press del to enter setup ziet), detecting ide drives en daar blijft ie op hangen, de hardeschijf heeft het wel gedaan maar nadat ik de computer in elkaar had gezet (ik had het eerst gewoon allemaal op het moederbord op de tafel getest) krijg ik alleen maar dit. (ik kan ook niet meer in de bios).

ik heb al andere ide kabels geprobeerd, ik heb zelfs de harddisks omgedraaid maar het maakt allemaal niks uit.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

En een andere hardeschijf ?
Het zou natuurlijk ook je cd-rom speler kunnen zijn gooi die er anders van af.
En geef eens verder wat specs dan weten we ook waar we over praten.
Zit er geen leds op je mobo die willen soms ook nog wel eens iets meer vertellen.

No signature found

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En heb je de Master/Slave settings van alle drives (HD's, CD/DVD-roms) gecontroleerd ?

eagle

Verwijderd

Topicstarter
specs:jetway ? moederbord, amd 1700+, ati radeon 9200SE, 256mb SDRAM, de hardeschijven weet ik ook niet :(

cdrom spelers en hardeschijf zal ik is proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben dus maar gewoon af gaan zoeken wat het was, het bleek de cdrom te zijn :( nu maar kijken offie kapot is ofdat ik ff wat jumpers er tegen aan moet gooien).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:13:
nou ik ben dus maar gewoon af gaan zoeken wat het was, het bleek de cdrom te zijn :( nu maar kijken offie kapot is ofdat ik ff wat jumpers er tegen aan moet gooien).
heb ik ook is voorgehad:s de pc deed bij mij niets meer door een dvd die stuk was:) dat hij stuk is komt wsl door dat je statisch geladen was...

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig was die van mij niet stuk maar stond ie op slave ipv master XD!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jammer dat je een topic moest openen in plaats van om even in de FAQ van dit subforum te kijken: OM FAQ - Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.