Toon posts:

TV via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alweer een tv via netwerk topic. Ik heb al gezocht op 't forum maar ik vond alleen topics zonder echte oplossing. Het zit zo we willen in ons huis een netwerk aanleggen, en dan willen we één server maken met een tv-kaart die dan alle zenders deelt via het netwerk zodat je met elke pc in huis tv kan kijken. Met bandbreedte op het netwerk zit ik niet (heb een dikke switch) maar het probleem is natuurlijk het delen. Ik heb gezocht en vond o.a. deze topics:

http://gathering.tweakers...s/856234///tv,via,netwerk
http://gathering.tweakers...s/671499///tv,via,netwerk
enz.

al deze topics hebben een oplossing die niet voor mij geschikt is. Ik wil namelijk niet als ik tv ben aan het kijken naar boven lopen en dan ff zappen en dan weer naar onder gaan en verder kijken. Ik wil dus gewoon een site ofzo hebben met meerdere streams zodat ik gewoon vanaf de client pc kan "zappen".

Maar nu moet ik dus een server alle zenders laten delen, nu zijn dat dr wel wat: we krijgen hier 32 zenders door, waarvan 5 duitse ongeveer, 1 italiaanse, 1 franse enzo dus er gaat wat vanaf dus ik denk dat ik 15-20 zenders kom aan 't streamen.

Maar welk programma kan dit? Bij de keuze van de server heb ik nog alle mogelijkheden, ik kan naar linux gaan of windows. De CPU zal denk ik wel 2.xghz worden met wat geheugen ('t mag wat kosten me pa sponsort ;)).

Maar nu blijft m'n vraag welk programma kan dit voor mij steamen? En als ik uitkom bij een programma voor linux, welke tv-kaart is dan het meest geschikt? (ik had vroeger een prul van lenco en die kreeg ik niet aan 't werken onder linux).

De streams wil ik wel graag in een redelijke kwaliteit hebben, maar ik denk dat dan weer veel vraagt van de server, daarom zou een programma dat on-demand zou streamen wel handig zijn maar ik weet dus niet of dat bestaat en kan dr ook geen vinden.

Wie heeft dit al eens gedaan of weet wat ik zoek?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat kan volgens mij helemaal niet. Een tv-kaart kan maar op 1 zender tegelijk afstemmen. Het is vast mogelijk om te kunnen zappen vanaf de clients, maar alle clients zullen hetzelfde zien dan. Of je moet in de server pc evenveel tv-kaarten inbouwen als dat er clients zijn.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Als je meerdere zenders wilt kijken zal de kaart meerdere tuners moeten hebben. Een tuner stemt af op maar één frequentie. Als ieder zijn eigen ding wil zien, kun je dus beter in elke PC een tv-in kaart stoppen.
Wat MaximusTG zegt dus :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 20:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:38:
Maar nu moet ik dus een server alle zenders laten delen, nu zijn dat dr wel wat: we krijgen hier 32 zenders door, waarvan 5 duitse ongeveer, 1 italiaanse, 1 franse enzo dus er gaat wat vanaf dus ik denk dat ik 15-20 zenders kom aan 't streamen.
Even afgezien van het streamen (daar is genoeg over te vinden).

Je hebt of meerdere tuners nodig (stel 10 voor je meest bekeken kanalen),
of twee tuner kaarten (een voor jouw beeld, en een voor je pa), en dan via interne website een cgi-scriptje aansturen die het kanaal verandert, dat moet onder Linux zeker wel kunnen.