Toon posts:

ND2500A: buffer schommelt de hele tijd in Nero na FW update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb gesearched maar kon mijn vraag niet beantwoorden :)
Ik heb een NEC 2500a dvd brander,
windows xp sp1 erop.
nieuwste nero.

nooit problemen met mijn brander gehad tot dit.
ik ga naar de winkel op nieuwe dvd-r's te kopen hebben ze mijn oude vertrouwde dvdr's niet meer (was 4x speed dvd's)
nu hadden ze wel andere (Traxdata 8x speed) dus ik die meegenomen, thuis ik duw de dvd erin kan ik maar op 2.4x speed branden.
ik terug naar de winkel moest ik andere firmware erop zetten.
thuis netjes firmware van de NEC site gedownl en geinstal.
nu kan ik idd kiezen tussen (2.4x - 4x - 6x - 8x) ik helemaal gelukkig lekker op 8 burnen (dacht ik)
zet hem aan en hij begint gaat mijn bovenste buffer gewoon op 100%, maar de onderste (geloof dat dat de record buffer is) die gaat de hele tijd op en neer naar de 100% en dan weer naar 7% en soms zelfs naar 1% 8)7
en een dvd duurt nu een 26-27 min om te branden ???
wat kan ik doen om lekker op 8x te banden en dat mijn buffer gewoon op 100% blijft staan en dat het gewoon de tijd duurt die het hoort te duren om een dvd te branden ????
HELP ME AUB _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overschot aan vraagtekens uit de titel gesloopt + titel ietwat uitgebreid.

Het komt overduidelijk door de firmware update. Probeer eens andere firmwares of zet de oude voorlopig terug. Zie voor de andere tips/suggesties de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :)

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 10-08-2004 15:39 ]

Verwijderd

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad. Mijn CDRW kon maar op 12 speed (ongeveer) branden van de maximaal 52. Bleek dat de CDRW op PIO mode stond, controleer even of hij bij jou wel op UDMA staat dat zou het kunnen oplossen ;).

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 13:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 15:36:
Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad. Mijn CDRW kon maar op 12 speed (ongeveer) branden van de maximaal 52. Bleek dat de CDRW op PIO mode stond, controleer even of hij bij jou wel op UDMA staat dat zou het kunnen oplossen ;).
Als met de vorige firmware de snelhied van 8x wel haalbaar bleek op een ander medium, lijkt mij dit niet het probleem...
kzou gewoon andere firmware doen, desnoods de oude, en andere dvd's'kopen :s
Anders een gehackte firmware erin?

systeem specs

Verwijderd

DaOverclocker schreef op 10 augustus 2004 @ 15:39:
[...]

Als met de vorige firmware de snelhied van 8x wel haalbaar bleek op een ander medium, lijkt mij dit niet het probleem...
kzou gewoon andere firmware doen, desnoods de oude, en andere dvd's'kopen :s
Anders een gehackte firmware erin?
Kijk gewoon ff :P Bij mij zette windows de CDRW pasgeleden na een reboot zelfs weer terug op PIO.... Je weet maar nooit....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nooit op 8x kunnen branden daarom zeiden ze tegen mij dat ik andere firmware erop moest zetten, altijd op 4 speed (waren ook 4 speed dvd's) en nu dus voor de eerste keer op 8x willen branden.
Bleek dat de CDRW op PIO mode stond, controleer even of hij bij jou wel op UDMA staat dat zou het kunnen oplossen
heb al rondgeken maar zou niet weten hoe ik dit moet doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:02:
heb al rondgeken maar zou niet weten hoe ik dit moet doen.
Ga naar eigenschappen van "my computer", tabblad "hardware". Dan naar "Device manager" en dan kijk je bij de IDE controllers de primary en secondary controller.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:13:
[...]

Ga naar eigenschappen van "my computer", tabblad "hardware". Dan naar "Device manager" en dan kijk je bij de IDE controllers de primary en secondary controller.
thnx maar ze staan allebei op UDMA :)
andere ideeen ? _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:20:
[...]

thnx maar ze staan allebei op UDMA :)
andere ideeen ? _/-\o_
- Andere kabel proberen.
- Eventueel "low-rpm" fans die in de buurt zitten uitschakelen. Deze zenden een bepaalde frequentie uit die de IDE kabels stoort...
- Oude firmware terug erop zetten en kijken of je dan weer de "normale" snelheid terug hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:25:
[...]

- Andere kabel proberen.
- Eventueel "low-rpm" fans die in de buurt zitten uitschakelen. Deze zenden een bepaalde frequentie uit die de IDE kabels stoort...
- Oude firmware terug erop zetten en kijken of je dan weer de "normale" snelheid terug hebt.
die fans die erbij zitten hebben er altijd gezeten dus denk niet dat het daaraan ligt.
en de oude firmware heb ik niet en nooit gehad ???
iemand een idee hoe ik die kan krijgen ?
maar als ik die oude firmware terug zet kan ik weer niet op 8x branden, dus dat is eigenlijk ook niet echt een oplossing (toch ?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

die fans die erbij zitten hebben er altijd gezeten dus denk niet dat het daaraan ligt.
en de oude firmware heb ik niet en nooit gehad ???
iemand een idee hoe ik die kan krijgen ?
maar als ik die oude firmware terug zet kan ik weer niet op 8x branden, dus dat is eigenlijk ook niet echt een oplossing (toch ?)
Dan kun je kijken of het aan de firmware ligt...

Ik weet ook niet precies hoe het met die fans zit. Maar ik weet dat ze kunnen storen waardoor er fouten ontstaan in de IDE kabel... Wat dus performance loss geeft.

Verwijderd

Topicstarter
yeaaahhhhh !!!!
gelukkig hij werkt weer normaal !
ik heb de firmware waar je hem naar een duallayer omzet geinstal, en hij werkt goed.
ik kan hem nu gewoon op 8x branden en ook nog eens 8gb branden (als ik 8gb dvd's heb).
bedankt voor het helpen !

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:07:
yeaaahhhhh !!!!
gelukkig hij werkt weer normaal !
ik heb de firmware waar je hem naar een duallayer omzet geinstal, en hij werkt goed.
ik kan hem nu gewoon op 8x branden en ook nog eens 8gb branden (als ik 8gb dvd's heb).
bedankt voor het helpen !
Elke zichzelf repsecterende Tweaker doet dit toch gelijk ?? ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1