[HDRecorder] Waar op letten bij aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn keuze (na een overleden VCR) is een HD-Recorder.

Allereerst is mijn oog gevallen op de Philips HDRW720. Het grote voordeel vind ik is dat deze Guide+ heeft (een gratis TV gids), en volgens mij is Philips daar de enige me (please correct me if i'm wrong).
Nu wil ik wel zo'n ding kopen, maar ik wilde toch nog even een check doen hier (dat ik geen spreekwoordelijke aap in de mouw koop). Alle vragen gaan over het HD-Recordergedeelte. DVD-r is alleen voor archiveren.

1. Kan ik als ik een film opneem van 22:00 tot 0:00 en ik kom om 22:30 thuis alvast beginnen met kijken terwijl hij opneemt? Ik bedoel dit niet met de buffer functie, maar een ingestelde opname taak.
2. Kan ik als een ingestelde opname loopt een andere opname bekijken.
3. Kan ik als een opname loopt "pause live tv" e.d. gebruiken (mijn antwoord is alvast nee, omdat er maar 1 tuner inzit, maar je weet nooit ;) )
4. Levert Guide+ alle info van publiek (1,2,3), RTLGroup (4,5,Y) (SBS-Br (5,6,V) en BBC en Belgie?? En is dat een beetje goed mbt tot de tijden?
5. Kan ik met iLink ook kopieëren naar mijn computer?

En nog ééntje:
6. Heeft iemand misschien een tip om voor een andere recorder (lees: ander merkt hd-recorder) te kiezen (en waarom)?

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 10-08-2004 14:11 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:04
Ik ben zelf ook opzoek naar een hd recorder en ben uitgekomen op de pioneer 520.
Deze heeft volgens verschillende reviews minder problemen dan de philips en schijnt ook een betere tuner te hebben.
Bij dit apparaat kan je idd iets kijken dat je eerder bent begonnen op te nemen (zowel via de hd als de dvd) en het programma op die manier dus "inhalen".
Bij de Pioneer schijnt het ook mogelijk te zijn dvd's op de hd te zetten en ze dan weer op dvd te kopieeren, dit kan bij philips niet.

• iAR
  • Niet online
miles schreef op 10 augustus 2004 @ 14:41:
Bij dit apparaat kan je idd iets kijken dat je eerder bent begonnen op te nemen (zowel via de hd als de dvd) en het programma op die manier dus "inhalen".
Ik had Philips gebeld omdat ik ook het tegenovergestelde heb gehoord... ik had een beetje duffe gast aan de telefoon en die zei dat dat niet kon. Het was wel mogelijk om tijdens het opnemen naar het beeld te kijken wat opgenomen werd (goh... :? ), maar niet bij het begin te starten...

Ik geloof dat ik straks nog maar een keer moet bellen...

PS: Dit kan met de timeshift functie dus wel, maar goed dan moet je dus als je weggaat je hd-recorder op een zender laten staan waarvan je wilt opnemen (en de buffer vergroten met het aantal uur dat je weg bent). En je kunt maar vanaf 1 zender opnemen....

Vaag :?

[ Voor 20% gewijzigd door iAR op 10-08-2004 15:02 ]

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:51
oZner schreef op 10 augustus 2004 @ 14:09:

Allereerst is mijn oog gevallen op de Philips HDRW720. Het grote voordeel vind ik is dat deze Guide+ heeft (een gratis TV gids), en volgens mij is Philips daar de enige me (please correct me if i'm wrong).
Nu wil ik wel zo'n ding kopen, maar ik wilde toch nog even een check doen hier (dat ik geen spreekwoordelijke aap in de mouw koop). Alle vragen gaan over het HD-Recordergedeelte. DVD-r is alleen voor archiveren.

1. Kan ik als ik een film opneem van 22:00 tot 0:00 en ik kom om 22:30 thuis alvast beginnen met kijken terwijl hij opneemt? Ik bedoel dit niet met de buffer functie, maar een ingestelde opname taak.
3. Kan ik als een opname loopt "pause live tv" e.d. gebruiken (mijn antwoord is alvast nee, omdat er maar 1 tuner inzit, maar je weet nooit ;) )
4. Levert Guide+ alle info van publiek (1,2,3), RTLGroup (4,5,Y) (SBS-Br (5,6,V) en BBC en Belgie?? En is dat een beetje goed mbt tot de tijden?

En nog ééntje:
6. Heeft iemand misschien een tip om voor een andere recorder (lees: ander merkt hd-recorder) te kiezen (en waarom)?
Ik heb zelf sinds een week of 6 de Philips HD-RW720 en deze bevalt perfect.
Om je vragen te beantwoorden:
1. & 2. Ja dat kan je kan gewoon de opname (of een al opgenome film oid. van HD) selecteren en vanaf het begin kijken. Ook kun je dan de reclame doorspoelen (tot het punt dat je gelijk loopt met opname natuurlijk ;) ). Je kan er ook gewoon een DVD in stoppen en die kijken terwijl je opneemt. En je hoeft je recorder niet opeen zender te laten staan. Gewoon aanzetten en terug naar het begin van de opname spoelen, je kunt dan timeshiften.

3. Je kan tijdens een opname wel live TV gebruiken maar alleen op de ender die je op dat moment aan het opnemen bent.

4. Guide TV laadt 's nachts informatie in vanaf een bepaalde zender (bij is dat TMF), hierop staat alle info. Tijdens het scrollen door de Guide+ tabel komt er een kleine beschrijving v.h. programma in beeld, volgens mij van alle zenders (in ieder geval publiek (1,2,3), RTLGroup (4,5,Y) (SBS-Br (5,6,V) ). Je kunt de Guide+ Tabel aanpassen naar je eigen smaak (eerst de nederlandse zenders en dan de muziek zenders en alle duitswe eruit oid.).

5. Volgens mij is die i-Link alleen input (ik heb het nooit geprobeerd). Ik heb wel ergens gelezen dat je dus wel met software van bijv. pinacle naar de recoerder kan kopieren.

6. Geen idee, ik heb maar geld voor 1 :+

Ik weet niet wat je bedoelt met "DVD-r is alleen voor archiveren", maar deze recorder kan gewoon op DVD+R/RW opnemen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog meer wilt weten kan ik het uitproberen voor je ...

Discoveries are made by not following instructions.

Verwijderd

zie ook:
http://www.philips.nl/Inf...rticleId=3439&lNodeId=644

een beetje markteingpraat maar goed een aantal antwoorden staan er wel in.

• miles
Peter_B schreef op 10 augustus 2004 @ 15:21:
[...]

3. Je kan tijdens een opname wel live TV gebruiken maar alleen op de ender die je op dat moment aan het opnemen bent.
Dit snap ik niet. Als ik ned 3 opneem, kan ik dan niet naar ned 1 tv kijken?

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Hoe haalt hij dit binnen ? Via de kabel ? Iemand een screenshot hiervan ? En ook de belgische commerciële ? dus VTM/Kanaal 2 etc... ?

• iAR
  • Niet online
Peter_B schreef op 10 augustus 2004 @ 15:21:
Ik heb zelf sinds een week of 6 de Philips HD-RW720 en deze bevalt perfect.
Om je vragen te beantwoorden:
1. & 2. Ja dat kan je kan gewoon de opname (of een al opgenome film oid. van HD) selecteren en vanaf het begin kijken. Ook kun je dan de reclame doorspoelen (tot het punt dat je gelijk loopt met opname natuurlijk ;) ). Je kan er ook gewoon een DVD in stoppen en die kijken terwijl je opneemt. En je hoeft je recorder niet opeen zender te laten staan. Gewoon aanzetten en terug naar het begin van de opname spoelen, je kunt dan timeshiften.
oZner schreef op 10 augustus 2004 @ 15:01:
Ik had Philips gebeld omdat ik ook het tegenovergestelde heb gehoord... ik had een beetje duffe gast aan de telefoon en die zei dat dat niet kon. Het was wel mogelijk om tijdens het opnemen naar het beeld te kijken wat opgenomen werd (goh... :? ), maar niet bij het begin te starten...

Ik geloof dat ik straks nog maar een keer moet bellen...

PS: Dit kan met de timeshift functie dus wel, maar goed dan moet je dus als je weggaat je hd-recorder op een zender laten staan waarvan je wilt opnemen (en de buffer vergroten met het aantal uur dat je weg bent). En je kunt maar vanaf 1 zender opnemen....

Vaag :?
Oke, even duidelijkheid! :> ;)

Als ik het goed begrijp heb twee mogelijkheden:
1. je kijkt een programma en dat wordt ook opgenomen (dmv de timeshift buffer).
2. je hebt een programma ingesteld (dat wordt opgenomen als het begint, zoals de oude VHS).

Als ik dus via situatie 2 het journaal en gtst opneem (ik zeg maar iets :X ) en ik kom tijdens gtst binnen dan kan ik wel het journaal kijken en alvast met gtst beginnen terwijl die dat nog opneemt.
Die rare Philips man zei dus van niet... :/ :?

En dit is toch niet dat FlexTV ofzo een tv-programma vanaf het begin bekijken en de rest opnemen. dat kon mijn vcr ook, maar dan moest je wel op knopje drukken.
Ik weet niet wat je bedoelt met "DVD-r is alleen voor archiveren", maar deze recorder kan gewoon op DVD+R/RW opnemen.
Dat ik deze vragen stel mbt tot het hd gedeelte (de dvd+r gebruik ik alleen als ik ooit iets van hd op dvd wil hebben) :)

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 10-08-2004 16:08 ]

• iAR
  • Niet online
frankvanhoesel schreef op 10 augustus 2004 @ 15:54:
Hoe haalt hij dit binnen ? Via de kabel ? Iemand een screenshot hiervan ? En ook de belgische commerciële ? dus VTM/Kanaal 2 etc... ?
Via de kabel! Via tmf/eurosport! Zie handleiding aparraat! Laatste twee weet ik niet.
miles schreef op 10 augustus 2004 @ 15:38:
Nee, dat lukt niet. Er zit maar 1 tv tuner in en die neemt op. Dan moet je via je tv naar ned1 kijken.
Toch?

• Peter_B
miles schreef op 10 augustus 2004 @ 15:38:
[...]

Nee, je kan niet als je op de DVD-Recorder Ned3 opneemt, op hetzelfde moment op de DVD-recorder een andere zender kijken. Je hebt namelijk maar 1 tuner (tv ontvanger) in de recorder zitten en die is afgestemd op Ned3. Je kan natuurlijk wel op je TV naar een andere zender kijken, maar dan kun je niet gebruik maken van Timeshift e.d.

@ frankvanhoesel:
De Guide+ info wordt ingeladen vanaf een zender die die data uitzend (in mijn geval is dat TMF). Hierin staat dus alle info.
oZner schreef op 10 augustus 2004 @ 16:02:
[...]

Als ik dus via situatie 2 het journaal en gtst opneem (ik zeg maar iets :X ) en ik kom tijdens gtst binnen dan kan ik wel het journaal kijken en alvast met gtst beginnen terwijl die dat nog opneemt.
Die rare Philips man zei dus van niet... :/ :?

[...]
Ja, dat kan wel. Je kan terwijl je GTST opneemt de opname een stukje terug spoelen om het Journaal te kijken. Je gaat gewoon door met de opname van GTST.
Ik doe het regelmatig. Ik denk dat die man van philips nog niet helemaal wakker zal zijn geweest >:) .

Als je de handleiding wil downloaden van de recorder dan moet je naar http://www.p4c.philips.com

[ Voor 36% gewijzigd door Peter_B op 10-08-2004 16:35 ]

• iAR
  • Niet online
Dankjewel Peter_B! :)
Het was ook een raar figuur aan de phone! Ik vroeg namelijk ook nog welke DVD schijfjes (als in speed) in dat ding konden (aangezien mijn laptop DVD-RW het heeft begeven na een te snel diskje ofzo. Zegt ie: "dat is 1 speed, logisch, je kunt toch niet sneller opnemen van TV" Goh... niet? Ik snap ook niet dat dat soort mensen daar werken. Zo jaag je alleen klanten weg, aangezien ik die functie juist nodig heb! ;)

Feitelijk verbaast het me ook niet. Het is gewoon als op de PC. Je download een film met kazaa ('opnemen') en je bekijkt hem in AVI preview ('afspelen vanaf begin')....

Morgen Philips nog maar een keer bellen >:)
P: "...dat kan inderdaad gewoon"
Ik: "Dan mag u uw collega xxx ook wel eens bijscholen en fatsoensnormen leren"
P: "Pardon"
Ik: "xxx bedacht in 1 seconden dat dat niet lukte. Tevens had was ie kortaf en had geen techische skils"
P: "Oh..... Ik zal het doorgeven bedankt voor uw telefoontje"
Ik: LOL

[ Voor 23% gewijzigd door iAR op 10-08-2004 16:51 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 17:20
Bij philips lijken allemaal hersenloze mensen de klanten te woord te staan. Ik vroeg eens voor mijn website of hun HDTV's in de planning hadden. Ik nog voor de zekerheid een uitleg erbij wat HDTV is.

Krijg ik een mailtje terug dat ze al een tv hebben met een Harde Schijf erin 8)7

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
heb vanmiddag toevallig bij ons in de winkel zitten spelen met een HDRW720 (klant dacht dat ie kapot was... :P )
Ja dit kan, werkt zelfs heel prettig... je kan letter de reclames vooruitzappen/overslaat, dan loop je vanzelf weer wat tijd in!!!
Zover ik heb gezien, kan dit niet beiden vanaf de HD, wel als je kijk naar de DVD en opneemt op de HD, of andersom.
1 tuner hé, maar je heb toch ook nog een tv????
Hier bij Casema wel (omgeving Rotterdam, rotterdam zelf is UPC -> geen idee)
philips geeft zelf geen drivers af voor dit model voor windows. windows zal bijven aangeven dat er een onbekend app. is aangesloten. er bestaan wel programma's die dit weten te omzeilen.
Als alternatief kan het altijd nog op DVD+RW gezet worden en zo naar je PC
En nog ééntje:
Panasonic heeft er ook een met 80 GB hd en DVD-RW/RAM -> aanzienlijk minder gebruiksvriendelijk.
Pioneer heeft er ook een, maar heb ik geen ervaring mee

[ Voor 5% gewijzigd door MarZ_E op 10-08-2004 21:13 . Reden: typo's ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pioneer heeft de DVR 5100 (model 2003) die hier en daar nu goedkoop aangeboden worden, nieuwe modellen zijn de DVR 520 en DVR 720 met 80GB resp. 160GB HD erin. (Lees ook ff dit topic hierover. Mijn ervaringen: De Pioneer menustructuur werkt aanmerkelijk gebruiksvriendelijker dan de Philips, maar Guide+ is heerlijk makkelijk natuurlijk. Die afweging moet je zelf maken. Qua beeld en geluidskwaliteit is Pioneer beter, betere tuner en tsja, als de bron al beter is, zie je dat terug in je opnames. Pioneer kan ook versneld van HD op DVD opnemen, geen idee of Philips dat kan.

Andere alternatieven zijn JVC (DR MH 20 en DR MH 30 met 80 en 160GB HD), Sharp heeft een DVHR 300S en LG met een RH 4820 (allemaal met 80GB HD).

Edit: Vergeet ik helemaal de Panasonic DMR E85 (80GB) en DMR E95 (160GB)

Uit dat hele rijtje vind ik persoonlijk de Pioneer 5100 het mooist omdat die goedkoper is dan de 520, maar net zo goed. Er is eigenlijk niks bijzonders veranderd, op een ding na: met de 520 kun je meer opnames maken, maar da's niet echt een probleem geweest bij de 5100 geloof ik, dat probleem met de limiet qua aantal opnames krijg je pas als je heel veel heel korte stukjes film op wil nemen, ik dacht dat het maximaal 90 was ofzo, dus als je steeds stukjes van een kwartier opneemt, krijg je de 5100-HD niet vol :)

Edit2: Ohja, en vergeet Kiss niet: Kiss DP 558 ook met 80GB HD en netwerkaansluiting! (specs)

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 10-08-2004 22:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• iAR
  • Niet online
MarZ_E schreef op 10 augustus 2004 @ 21:11:

Ja dit kan, werkt zelfs heel prettig... je kan letter de reclames vooruitzappen/overslaat, dan loop je vanzelf weer wat tijd in!!!

Zover ik heb gezien, kan dit niet beiden vanaf de HD, wel als je kijk naar de DVD en opneemt op de HD, of andersom.

Ik dacht nog zijn vraag 1 en 2 niet gelijk? In principe doe je het zelfde... de ene keer alleen met de active opname en de andere keer met iets wat al op je HD staat...

• Grrrrrene
  • Niet online
Nooit getest, maar het moet gewoon mogelijk zijn. Ik heb zelf een JVC DR M10B DVD recorder met DVD RAM en die kan dat zelfs, dan moet zo'n HD dat ook kunnen toch? ;)

• miles
Grrrrrene schreef op 10 augustus 2004 @ 22:35:
Pioneer heeft de DVR 5100 (model 2003) die hier en daar nu goedkoop aangeboden worden
Mijn ervaring na heel intensief zoeken is dat de 520 goedkoper aangeboden wordt dan de 5100.

• Grrrrrene
  • Niet online
Onder de 700 euro :? Dat vind ik knap :D

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
oZner schreef op 11 augustus 2004 @ 01:11:
[...]

Ik dacht nog zijn vraag 1 en 2 niet gelijk? In principe doe je het zelfde... de ene keer alleen met de active opname en de andere keer met iets wat al op je HD staat...
kan het wel voor je testen, maar ik werk vrijdag pas weer.....

• miles
quote]Grrrrrene schreef op 11 augustus 2004 @ 10:58:
Onder de 700 euro :? Dat vind ik knap :D[/quote]

Ok, iets meer nuanceren.
Bij veel winkels wordt de 520 goedkoper aangeboden dan de 5100. Als je ervanuit gaat dat de 520 een recenter apparaat is dan de 5100 vind ik 18 euro prijsverschil niet zo hoog.
Maar dit is denk ik een beetje off-topic.

Waar het hier om gaat is de gebruikerservaringen en –tips enzo.
Wat regiovrij maken van de 520 heb ik de volgende ervaring. Bij expert en een aantal webshops doen ze dat met een Pioneer cd-rom als service naar de klant toe kostenloos. Bij verschillende andere webshops is dit niet mogelijk i.v.m. garantie o.i.d.
Klinkt mij een beetje vreemd in de oren (dat de ene het wel doet met Pioneer materiaal en de andere niet ivm garantie) maar maakt de keuze waar te kopen wel weer makkelijker.

• iAR
  • Niet online
Nou ik heb hem ondertussen maar gekocht! :D
Echt een vet dingetje... even lekker mee lopen spelen. Live TV pauseren en terugspoelen. Alle antwoorden heb ik ondertussen ook gevonden na het doorlezen van elk lettertje van de manual (papier leest dan toch lekkerder als pdf!)

Ik vroeg me alleen nog iets af, ik moest volgens de handleiding mijn DVDr apparaat een nacht op TMF (Guide+ zender) laten staan om de data te downloaden. Ik zag net al dat ie een aantal dingetjes had gedownload, maar 't lijkt wel traag te gaan.

Wat ik me dus afvroeg is dat als ik een week verder ben (en de programma gegevens op zijn) ik dan weer TMF een nacht aanmoet laten staan om zo nieuwe gegevens te downloaden...!? Of is dit eenmalig??
Een hele nacht TMF :X (jaja, de TV kan ook uit, ik weet het! :P )

• Grrrrrene
  • Niet online
Die gegevens van TMF haalt hij in standby stand binnen, lijkt me. Dat had ik tenminste wel ergens gelezen :)

• iAR
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door iAR op 12-08-2004 01:54 . Reden: Nevermind ]

• Nitai
  • Laatst online: 18:04

Nitai

Live the life you love.

Maar welke heb je nu genomen oZner? Enne hoeveel heeft het je gekost? :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Peter_B
oZner schreef op 11 augustus 2004 @ 17:29:
Wat ik me dus afvroeg is dat als ik een week verder ben (en de programma gegevens op zijn) ik dan weer TMF een nacht aanmoet laten staan om zo nieuwe gegevens te downloaden...!? Of is dit eenmalig??
Dat op TMF zetten heb ik ooit een uur gedaan toen ik hem net gekocht had en daarna nooit meer. De recorder gaat 's nachts de gegevens van TMF afhalen. Je hoort dan dat de fan/HD draait om de Guide+ gegevens op te slaan.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:14
oZner schreef op 11 augustus 2004 @ 17:29:
Nou ik heb hem ondertussen maar gekocht! :D
...
Ik vroeg me alleen nog iets af, ik moest volgens de handleiding mijn DVDr apparaat een nacht op TMF (Guide+ zender) laten staan om de data te downloaden. Ik zag net al dat ie een aantal dingetjes had gedownload, maar 't lijkt wel traag te gaan.

Ik heb het apparaat ook, en ik heb 'm nooit 's-nachts aan laten staan, altijd op standby. Hij schakelt op het juiste tijdstip zichzelf wel aan.

• iAR
  • Niet online
Ik heb dus dus Philips HDRW720 gekocht :)
En hij was iets duurder als die ik wilde, maar hij is via Internet al voor € 640 te koop. Maar vrijwel overal niet op voorraad. Ik wil dat dan per direct hebben :)
Media Markt is met € 749 de goedkoopste van de regular winkels (Smid, S&F, Expert).

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Kijk... inmiddels is die prijs op internet gezakt tot een Eurootje of 537,- en daarvoor heb ik hem dit weekend binnen gekregen.

Wereldapparaat! Eigenlijk heb ik er (nog) geen minpunten aan ontdekt, en daarom is het een welkome vervanging van mijn 10 jaar oude brakke videorecordert, die het weekend daarvoor overleden was.

... en oranje! :P

Verwijderd

het heeft weinig zin om een heel nieuw topic te starten voor zo'n verwante vraag, maar: voor zover ik heb kunnen vinden hebben alleen de DVD recorders met HD van Pioneer en Philips Guide+.
Ik zoek voor mn ouders een dvd recorder, liefst met HD maar hoeft absoluut niet (zijn er ook zonder HD?), en als grootste vereiste Guide+.
Ik vraag me gewoon af wat de goedkoopste DVD-recorder met G+ is, eigenlijk.

Daarbuiten zoeken ze ook een nieuwe stereo, dus dacht ik: misschien is een Home cinema systeem wel een idee. Echter, die zijn meestal duurder dan los een HDD recorder + een eenvoudig stereootje (ze zoeken maar een kleine eenvoudige), plus dan zouden ze voor elke cd op de knieen moeten, omdat dat ding dan in het tv meubel zou komen.
dus: iemand een idee?

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

oZner schreef op dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:09:

En nog ééntje:
Pioneer 530 hier:

1) Dat kan.
2) Ja.
3) Nee.
4) Guide+ geeft al die zenders door, tijden kloppen goed.
5) Bij deze Pioneer niet. Je kunt wel iets op DVD zetten natuurlijk.
6) Pioneer 530 kiezen :)

Yo.

Pagina: 1