Toon posts:

Hoe bevalt de MSI K7T Pro2A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben van plan een MSI K7TPro2A ATA 100 moederbord te kopen, maar ik hoor daar van allerlij rare verhalen over (stuk gaan enzo), en de reviews daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Mijn vraag is wat zijn jullie bevindingen over dit moederbord en is hij goed stabiel ook bij overklokken

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Hij is als stabielste getest met oa. de Abit KT-7 en Asus A7v

Wel lekker boardje...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Perfect bord. Mijn TB1000 loopt 1150 stabiel. Overklokken via het bios gaat prima.
Een aanrader

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

zoals je onder kunt lezen heb ik een K7T pro2 ik heb de A al een keer getest, kwam 3 dagen nadat mijn bordje gecocht had. Het is een lekker bordje alleen is die ata 100 niet nodig :) . HDD ondersteunen nog niet eens UDMA 66 dus laat staan 100 :) maar je bent dan wel op de toekomst voorbereid (voor zover dat kan in de Computer weereld).

conclusie:
lekker bordje, retestabiel en niet te duur aanrader!!! PS zet er wel de nieuwste bios versies op!!! scheelt in preformance!!!

Verwijderd

Dat ben ik dus helemaal met jullie eens, K7T Pro-2 is een aanrader. Ik draai hem ook en hij is behoorlijk stabiel.

Het enige minpuntje van het bord vind ik die taiwanese hoer die in dat chipje in is gebouwd, maar ja, daar wen je ook wel weer aan.

Gewoon doen, dat bordje...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

HDD ondersteunen nog niet eens UDMA 66 dus laat staan 100
HD's ondersteunen wel UDMA 100 (alle grote merken, zoals IBM, Maxtor, WD & Seagate ondersteunen het zeker) alleen het probleem is dat ze nog niet aan de 100mbyte datatransfer komen. En ook wordt inderdaad de 66 nog geen eens gehaald. UDMA 66 & 100 zijn vooral handig bij RAID, want hierbij word meestal wel tegen deze grenzen aangekeken....da's dus mooi k*t (bij mij pa op de zaak hebben ze een RAID array met 4x IBM 30gb 7200 RPM HD's, en die zit tegen de 66mb/s grens aan :( )

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Dat ben ik dus helemaal met jullie eens, K7T Pro-2 is een aanrader. Ik draai hem ook en hij is behoorlijk stabiel.
Het enige minpuntje van het bord vind ik die taiwanese hoer die in dat chipje in is gebouwd, maar ja, daar wen je ook wel weer aan.

Gewoon doen, dat bordje...

er is een nieuwe versie van het moederbord, hierbij hebben ze die b***h uitgezet!!!

Verwijderd

HD's ondersteunen wel UDMA 100 (alle grote merken, zoals IBM, Maxtor, WD & Seagate ondersteunen het zeker) alleen het probleem is dat ze nog niet aan de 100mbyte datatransfer komen. En ook wordt inderdaad de 66 nog geen eens gehaald. UDMA 66 & 100 zijn vooral handig bij RAID, want hierbij word meestal wel tegen deze grenzen aangekeken....da's dus mooi k*t (bij mij pa op de zaak hebben ze een RAID array met 4x IBM 30gb 7200 RPM HD's, en die zit tegen de 66mb/s grens aan )

ja, dat bedoel ik ook (sorry :) ) , ata100 ondersteunen ze wel maar de snelheid halen ze nog lang niet

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Die Hoer is geschoold ze spreekt ook Engels :)

Verwijderd

Zijn er hier nou dubbelposts of lijkt dat maar zo?

Trouwens de MSI K7T PRO U is dat wat, is met raidfunctie en vijf pieken duurder dan de A versie. Zou die ook ata 100 ondersteunen?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier een Pro2 en het "geschoolde hoertje" is sprakeloos:)
de jumper bij het PCI slot is pleite, maarf het gekke is dat het speakertje er nog wel zit:?
Ik heb het/haar dus ook nog nooit meegemaakt:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 22:26 schreef Bendertino het volgende:
Zijn er hier nou dubbelposts of lijkt dat maar zo?

Trouwens de MSI K7T PRO U is dat wat, is met raidfunctie en vijf pieken duurder dan de A versie. Zou die ook ata 100 ondersteunen?
Wat te denken van de MSI K7T Turbo. Is qua specs identiek aan Pro 2A maar dan met

:P Ultra DMA 33 / 66 / 100 , Promise 20265R IDE RAID 0/1 :P

Dan heb je toch niets meer om te wensen?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
Bij mij werkte hij toch niet zoals verwacht:(
Samen met nog wat andere mensen hadden wij de zelfde klachten.
Je kunt er alles van lezen in:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/90099

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:40
En de turbo ondersteund een FSB van 133Mhz

• Pi-xie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 12:38

Pi-xie

I'm diggin' for fire

Ik heb de k7tpro2a en ben er erg tevreden over. Alleen de nieuwe southbridge van via met ata-100 ondersteuning wordt nog niet goed ondersteund in windows 2000, met als gevolg dat mijn ibm gxp75 serie 45 gig slechts in pio4 modus wilde draaien (2 gig/s) :(. Dit kon opgelost worden door de harde schijf met een ibm utility handmatig terug te zetten op ata66. In win98/me draaide alles keurig (en snel :P). Dit ter overweging als je van plan bent windows 2000 te gaan draaien.

Verwijderd

Heb hem nu ongeveer 4 weken. Naar mijn idee goed bordje hoor. Zou alleen nu de turbo versie kopen, biedt net iets meer.
Stabiel: ja, ik denk het wel
Pagina: 1