MSI K7T PRO 2-A rot, ruilen tegen ??????

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
Ik heb met mijn MSi al flink wat problemen gehad .
Daarom heb ik onderstaande mail (waarin alle problemen staan uitgelegd) naar het bedrijf gestuurd en zij reageerden dat ik hem kon ruilen.:)
Maar nu komt het. Zal ik hem ruilen tegen een nieuwe MSI of zal ik toch maar weer een Asus of abit bordje nemen?

Alvast bedankt voor het advies en het lezen van mijn mooi verhaaltje.:)

Hallo,

Ik heb op 4-12-00 een MSI K7T PRo 2-A moederbord + een Duron 700 Mhz processor besteld.
Ik kreeg deze bestelling op 8-12-00 binnen.
Nadat ik deze onderdelen afgelopen woensdag in heb gebouwd in mijn computer heb ik niks anders dan problemen gehad.
1. Mijn ata 100 harddisk werkt nu 25% langzamer als voorheen met mijn asus a7v moederbord.
2. Het geluid hapert b.v. met het spelen van mp3's (met onboard geluidskaart en met onboard geluidskaart uit en soundblaster 128 aan.)
3. Mijn videokaart geeft voor het bios scherm groene puntjes en streepjes.
4. Ik kan geen opengl spelletjes meer spelen want zodra er een signaal naar mijn video kaart gaat loopt de computer vast.
5. Als ik iets wil installeren geeft windows een helenoel registery fouten.
6. Mijn 8x4x32x plextor brander kan alleen nog maar op 4x cd's branden anders krijg ik een streaming error.
7. Als ik een andere multiplier in wil stellen op mijn moederbord doet hij het alleen maar goed bij multiplier 7,5 en 8,5. Bij de rest post mijn computer niet meer (alle schijven en lampjes branden wel).
Bij de d-leds geeft hij dan de volgende fout weer, 1100 wat volgens het boekje Initializing hard drive controller.

Ik heb zelf de volgende oplossingen geprobeerd.
1. Ik heb in plaats van Windows me windows 2000 proffesional geinstalleerd. Geen van beide operating systems gaf de oplossing.
2. Ik heb een bios update geflashed wat helaas dus ook niet werkte.
3 ik heb de via 4 in 1 drivers v 1.24 tot 1.26 geprobeerd. Dit werkte dus ook niet.
Ik heb de indeling van mij harddisk en cd/dvd rom en brander op de ide controller veranderd. dit werkte dus ook niet.

Ik ben me dus ten einde raad. Ik denk persoonlijk dat ik gewoon een moederbord met een productie fout heb gekregen want al mijn onderdelen doen het wel goed op mijn oude asus a7v moederbord.
Ik zou het daarom zeer op prijs stellen als ik mijn moederbord terug kan sturen en een nieuwe er voor in de plaats kan krijgen.

Ik wacht op jullie antwoord.

Met vriendelijke groet,

Bram Wouters

Verwijderd

Ik heb volgens mij hetzelfde als jij, mijn cd's mislukken ook altijd met me 8432a van plextor.

Mijn geluid zuigt niet helemaal maar me PC lijkt wel duidelijk langzamer dan toen ik me MSI MS6167 had.

Er zijn nu dus 2 mensen die dezelfde problemen hebben zijn er nog meer mensen, zoja roep even dan kijken we ofdat we er iets aan kunnen doen, want ik dacht dat ik de enigste was.

• abwouters
Ik heb al van de leverancier gehoord dat ik hem kan ruilen dus opzich is het toch geen probleem meer.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde :(

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Wat was de reden dat je van de A7v naar het MSI board bent overgestapt

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• abwouters
Ik had de mogelijkheid om de a7v met winst te verkopen.

Verwijderd

Aangezien ik ongeveer dezelfde problemen heb als jij (niet zo veel als jij maar wel veel die in jouw lijstje staan) denk ik dat ik ook maar eens een email ga sturen, maar even 2 vraagjes.

1. Waar heb je je bordje gekocht en waar heb je de email naar toe gestuurd?

2. Hoe lang heb je het bordje al?

• abwouters
Ik heb dit bordje bij intercom mailorder gestuurd (Gistron)
Ik heb hem sinds vrijdag 8 december en ik heb mijn email gewoon naar intercom toe gestuurd. (bestelling@intercom-mailorder.com)
Ik kreeg de eerste keer binnen 10 minuten een reply:) en toen heb ik op hun reply gemaild en wacht ik nog steeds op antwoord.

[edit]
dit was trouwens hun reactie op bovenstaande mail.
Goede service dus:)
Het is inderdaad mogelijk dat het aan het moederbord ligt aangezien u bijna alle oplossingen al heeft geprobeert, u kunt dit moederbord gewoon naar ons terugsturen met het gele retourzendingsformulier en dan zullen we u een nieuw moederbord toesturen. met vriendelijke groet,

Gistron

http://www.gistron.com
info@gistron.com
[edit]

Verwijderd

Ik heb die van mij ook van intercom-mailorder en heb hem vanaf maandag 11 december, ik denk dat ik dus ook maar eens ga babbelen.

• abwouters
moet je zeker doen.
Alleen staat op de achter kant van dat gele formulier dat de verzendkosten naar intercom toe op onze rekening zijn:(
vet kut dus kost me weer een 10'tje extra.:(

Misschien hebben zij bij intercom wel net een lading rotte bordjes te pakken gekregen. Zou anders wel erg toevallig zijn.

Laat trouwens ff weten wat voor reactie ze terug gaven.

Verwijderd

Zal vanavond eens even alles op papier (email) zetten. :)

Jij had dus een email gestuurd kreeg een reply met daarin hetgene wat je net poste. Maar zeiden ze ook dat je een andere kon kiezen? Ik wil namelijk geen MSI meer terug nu ik dit probleem gehad heb, geef mij maar een Abit ofzo daar zit tenminste RAID op.

Als er geen copyright zit op jouw bovenstaande problemen ga ik denk ik het grootste deel copy-pasten. Ben in ieder geval blij dat ik niet de enigste ben die er last van heeft. :)

Nou thnx voor de info en ik houd je op de hoogte, hou mij btw ook op de hoogte :)

• abwouters
Ik wilde dus ook een ander bordje terug hebben voor die msi. Ik zit nu al vanaf 11:30 op een reply te wachten.
Zetten er nu niet meer zoveel vaart achter als vanmorgen.
je kunt ze trouwens ook bellen op 0316541420.
Heb ik nog niet gedaan omdat ik op papier een probleem beter uit kan leggen dan via de telefoon.

En je mag van mij zo veel copy/pasten als je wilt.

Verwijderd

Nou de email is weg, hopelijk valt het ze op dat er meer mensen zijn met msi problemen. :(

Hopelijk voor jouw krijg je zometeen nog een reactie. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 21:25
Ik heb men 7tpro2a daar ook weg, alleen is dat wel een nieuwe zending geweest.

Ik heb em vrijdag in huis gekregen en ik heb geen problemen zoals jullie die beschrijven.

Hebben jullie ook al de nieuwe bios geprobeerd?? 2.01 ??

Maar goed, ik heb em goed draaien..

• abwouters
Mijn mobo'tje was ook net nieuw binnen bij hun want ik moest er een week op wachten.
en ik heb ook die nieuwe bios versie al geprobeerd.
Maar ik denk toch niet dat al deze problemen door een bios opgelost kunnen worden.

Verwijderd

Ik heb ook 2.01 er op gezet, de eerste dag al (zie signature) maar het heeft niet geholpen. Ik heb ze inmiddels gemailed en wacht op hun reactie.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
een vriend van me heeft exact hetzelde bord en ook een plex bakker. onder win2k werkelijk nul problemen alles loopt 100%
behalve dat irritante stemmetje :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Hoyden
Ik heb er geen stem op zitten.

De jumper zit er niet op, er staat ook in het boekje dat het optional is.

Dus gelukkig maar..

• abwouters
heb ook geen stemmetje en mijn fikker werkte onder win2k ook niet goed.

Verwijderd

Ik heb dat stemmetje ook nog nooit gehoord (zit het er eigenlijk wel op :? ) en ja branden net nog geprobeerd, daar ging weer 2 gulden.

• abwouters
heb je trouwens al een reply op je mail gehad?
Ik nog niet, ik denk dat ik maar eens ga bellen.

Ik houd jullie wel uptodate.

[edit]
heb net gebeld. eerste 3 keer in gesprek:(
en 2x daarna nam er niemand op.:(
zijn dus goed te bereiken per telefoon.:(
[edit]

Verwijderd

Ik heb nog geen email terug gehad jammer genoeg, ik las nog wel zoveel goeds op tweakers.net in pricewatch, valt dat toch wat tegen. :(:(

• abwouters
Misschien zijn ze alleen maar 's morgens vroeg wakker.
kijken of ik morgen meer geluk heb.

Verwijderd

Ze mogen alles vragen en alles doen, als ik me MSI maar terug mag sturen en hun een Abit deze kant op sturen :)

edit:
Ik was een letter vergeten :)

• abwouters
daar ben ik het dus helemaal mee eens.:)

Verwijderd

Ik ga het er toch maar op wagen om dit bordje toch te kopen. Maar wat ik las, op één of andere testsite las ik ook een review van dit bordje, o ja op overclockers.com: http://www.overclockers.com/articles293/. Hier de problemen:

UPDATE: After trying a number of different things, including the latest BIOS update, we RMA'd the board for a new one - stay tuned.

SUMMARY: Bought motherboard. Motherboard does not work right.

We bought MSI's latest KT133 motherboard which features multiplier adjustments in BIOS. So, first thing I try are the multiplier adjustments and get the following results:

Bios Multiplier T-Bird 750/Posts Duron 700 Posts
7 NA/ 700
7.5 750/ NO
8 1200 /NO
8.5 NO/ NO
9 500/ 500
9.5 550/ 550
10 600/ 600
10.5 650/ 650
11 1100/ NO
11.5 1150/ NO
12 1200/ NO
12.5 NO/ NO

Sigh...Is it me or what? Most current users aren't having similiar problems, but a couple are. What's particularly noteworthy is that there seems to be blocks over only a portion of the spectrum which clears up past a certain point. Looks like a bug of the first order (I did reload Version 1.8 of the BIOS from the MSI website - same results).

If you have this board and found a fix for it, please email me. Have also contacted MSI for comment. Otherwise next stop: RMA Land.

Update: MSI is looking into this problem as I write this, to quote:

They are going to try and replicate the problem and see what happens. They are also going to call AMD and see if they saw the problem in any of their testing. If they can not duplicate the problem with their stock, they asked . . . to send them the board that is showing this problem.

Pretty responsive compared to what seems to be the norm for mobo manufacturers nowadays, so we'll see what happens.

:)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:22

Beaves

Usque ad Finem

[pest modus]
Dat krijg je van al dat verkopen he >:)
[/pest modus]
Maar als ik jou was zou ik weer een A7V nemen, die had je eerst en daar had je al die problemen niet mee, toch?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

de ken wel zo zen, mar ik wil nu toch echt een abit. :)

Keb alted MSI gehad, maar nu gai het toch iets te ver.

[normaal]
Ik wil gewoon geen MSI meer, veel mensen zijn er tevreden over, ik niet.
[/normaal]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Lord_Nikon, je zegt dat je een Abit wilt? Houdt er dan wel effe rekening mee dat je dan je SuperOrb grondig moet gaan schuren...:)

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 18:51 schreef Martijn het volgende:
Lord_Nikon, je zegt dat je een Abit wilt? Houdt er dan wel effe rekening mee dat je dan je SuperOrb grondig moet gaan schuren...:)
Je kont toch buigen of niet?

Verwijderd

edit:

Laat maar.

Verwijderd

Nee, het is de laatste dagen flink afgebouwd, in het begin ging het best aardig totdat ik uiteindelijk alles geprobeerd had en er achter kwam dat er best veel niet functioneerde of niet functioneerde naar me zin. Ik heb altijd een MS6167 gehad van MSI sinds september 1999 en ben gewend vrijwel alles te kunnen doen van mp3 spelen tot photoshoppen / brice terwijl ik een cd op 8 speed aan het branden ben met gewone ide schijven onder windows 2000, (haper) deze mogelijk is sinds dat ik dit bord heb verdwenen, maar ja dat had ik dus de eerste dage nog niet allemaal getest :(

Ik wil er nu dus het liefst vanaf of er moet iemand zijn die een oplossing weet voor de problemen die in het eerste bericht van deze topic staan.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 18:58 schreef Bendertino het volgende:
edit:

Laat maar.
Oh heb ik voor niets zoveel moeite gedaan op me stukje text :)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Dat stemmetje die aangeeft wat het probleem is is optionel niet standaard. Als je tussen de 2de en 3de pci slot een jumper hebt zitten dan zit het erop anders niet. De jumper is om chinees of engels als taal te selecteren.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 17:22 schreef Bamibal het volgende:
een vriend van me heeft exact hetzelde bord en ook een plex bakker. onder win2k werkelijk nul problemen alles loopt 100%
Volgens mij heeft de 2a geen stemmetje, alleen de 2.
Ze zijn zo verstandig geweest dit te verwijderen.
Ik heb blijkbaar wel een goed msi board. Ik heb namelijk nergens problemen mee. Behalve dat sandra zegt dat ik traag geheugen heb (ook met de nieuwe bios)
Of dit aan sandra of mobo ligt weet ik niet

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 08:36 schreef bjanssen het volgende:

[..]
Behalve dat sandra zegt dat ik traag geheugen heb (ook met de nieuwe bios)
Of dit aan sandra of mobo ligt weet ik niet
Sandra zegt ook dat PC133 3-3-3 geheugen heb dus ga er maar vanuit dat sandra het fout heeft.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik hbe ook die 2A en af en toe schokt mijn systeem heel vreemd, dan stokt ie gewoon ff, abnormale screen freeze, mijn mobo komt van comptechworld en ik heb em sinds vorige week donderdag, ik hbe alleen nog niets geflashed en ook nog geen via drivers geupdat, moet ik dat eerst ff doen om te kijken of ie dan beter loopt??

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Dat zijn dus de eerste symptomen waar ik ook geregeld last van heb en waarbijupdaten niet hielp, je kunt het dus proberen maar probeer ook eens wat andere dingen zoals bestanden kopieren en dan tegelijk een mp3tje afspelen ofzo.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmm ik heb die probs dus al als ik een MP3tje afpseel en vervolgens een IE venster sluit :(

edit:

ik heb BTW ook het gevoel dat mijn HD dus traag is (IBM 45 GB DTLA 7200 RPM)

gvd, gezeik vanmiddag maar ff testen en ook meteen updaten en ander comptech world maar bellen GVD :(

• abwouters
dat zijn dus precies een paar van de symptonen waar ik ook last van heb.
Die van mij gaat in ieder geval vandaag terug op de post.

heb trouwens nog steeds geen reactie gehad:( op mijn laaste mailtje. Heb vanmorgen dus maar weer een nieuwe gestuurd.
Kijken of ze hier wel op gaan reageren.

Verwijderd

Dan is het wel heel erg met dat mobo, met mijn onderstaande configuratie (maar 3600 toeren harddisk) heb ik nergens last van alleen dan dat sinds ik het nieuwe mobo erin heb de twee cd-spelers niet meer samenwerken. Hij doet het wel verder prima en dat met zo'n relatief slechte config. Misschien moet ik het dan maar laten om een MSI K7T PRO 2A te kopen, ik neem wel abit of asus dan. Maar aan de andere kant heb ik maar een 4 speed fikker en is alles beter dan wat ik nu heb.

Maar eh succes ermee, en ik denk dat de meesten dit mobo toch afraden. :(

• abwouters
precies.
weet alleen nog niet of ik nu een abit of een asus moet nemen.

heb al een asus a7v gehad, werkte perfect.
Alleen moest ik weer eens geld verdienen en mijn goed lopende systeem uit elkaar gooien.:'(

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 09:35 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
hmm ik heb die probs dus al als ik een MP3tje afpseel en vervolgens een IE venster sluit :(

edit:

ik heb BTW ook het gevoel dat mijn HD dus traag is (IBM 45 GB DTLA 7200 RPM)

gvd, gezeik vanmiddag maar ff testen en ook meteen updaten en ander comptech world maar bellen GVD :(
Inderdaad ik kon me gister weer mateloos ergeren dat toen ik me opera venster sloot me pc voor 10 seconden stil stond en ze dus onder (ja ik zit boven) riepen wat er met me geluid aan de hand was :(

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 09:49 schreef abwouters het volgende:
precies.
weet alleen nog niet of ik nu een abit of een asus moet nemen.

heb al een asus a7v gehad, werkte perfect.
Alleen moest ik weer eens geld verdienen en mijn goed lopende systeem uit elkaar gooien.:'(
Mm, heb dus ook zo'n probleem. IK wil graag een Abit omdat er een RAID controllern opzet en ik anders zo'n promise fasttrack 100 controller moet gaan kopen en dat dan bij die asus dat is dus een stevige prijs. Aan de andere kant op die Abit past me SuperOrb niet heb ik begrepen dus dan zou de asus weer een betere keuzen zijn. maar op de abit zit weer niet die irritante on board sound. :( en op asus weer wel.. Aaaahh.... irritant.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik heb alleen nog niet gebrand met deze config, vanmiddag als ik thui sben ook maar ff proberen

ik begin wel met gewoon 12 speed fikken, kijken wat dat doet,

als ie dan al cd's gaat verneuken, gaat dat ding terug en neem ik een asus mobo :(

• abwouters
had gisteren trouwens iets leuks ton ik project i'm going in aan thet spelen was.
Zit je net in het spel begint je harddisk activity led als een kerstboom lampje te knipperen.
elke keer als dat lampje aanging kon ik niks doen.
Ging na 1 minuut weg maar was toch wel vet kut (doet hij trouwens ook bij ut en hitman).

Denk je trouwens dat je na die minuut lekker kunt gaan spelen. Nee hoor, begint hij na een half uur met vxd errors te gooien terwijl mijn videokaart nieteens geoc'ed is.
vet kut dus:(

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 09:54 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
ik heb alleen nog niet gebrand met deze config, vanmiddag als ik thui sben ook maar ff proberen

ik begin wel met gewoon 12 speed fikken, kijken wat dat doet,

als ie dan al cd's gaat verneuken, gaat dat ding terug en neem ik een asus mobo :(
Eerlijk gezegd hoop ik voor je dat de CD mislukt >:) dan ben je tenminste van je andere problemen af als je een ander bordje hebt :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 09:57 schreef abwouters het volgende:
had gisteren trouwens iets leuks ton ik project i'm going in aan thet spelen was.
Zit je net in het spel begint je harddisk activity led als een kerstboom lampje te knipperen.
elke keer als dat lampje aanging kon ik niks doen.
Ging na 1 minuut weg maar was toch wel vet kut (doet hij trouwens ook bij ut en hitman).

Denk je trouwens dat je na die minuut lekker kunt gaan spelen. Nee hoor, begint hij na een half uur met vxd errors te gooien terwijl mijn videokaart nieteens geoc'ed is.
vet kut dus:(
sukkie sukkie dus, ik probeer het niet eens meer, ik wil gewoon een nieuwe, al deze problemen heb ik ook en patches, bios updates etc helpen niet dus er moet wel iets fout zijn. |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Als ze nu maar snel terugmailen. :) Ik zit namelijk nog steeds op een reply op me eerste mail te wachten. Zeker dat ze niet met vakantie zijn? :?

• abwouters
He, Lord_NikoN heb jij al geprobeerd te bellen?

Ik ga het direct nog maar eens een keer proberen. Heb geen zin meer om een beetje heel de tijd mijn email te checken.

• abwouters
maar ik kan toch niet een avond zonder computer.
is al erg gebnoeg dat ik hem nu een paar dagen moet missen.

Verwijderd

Ik zit helaas op me werk (Stageplaats) en ben hier niet allowed om constant te bellen, ook niet af en toe :(:(:( Dus ik ben eigenlijk nogal afhankelijk van de email momenteel.

Hopelijk krijg je ze te pakken, hoe ons even op de hoogte :)

• abwouters
Ik zit ook op mijn stage plaats maar mag zoveel bellen en internetten als ik wil.:)

[edit]
Ga nu ff pauzeren en daarna bel ik ff naar intercom. laat wel weten hoe het ging
[edit]

Verwijderd

Ik heb gelukkig nog een athlon 600@700 en een msi ms6167 mobo thuis liggen met alles erop en dur aan, dus ik kan hem op zich wel missen. Als het maar opgelost wordt |:(|:(

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 10:06 schreef abwouters het volgende:
Ik zit ook op mijn stage plaats maar mag zoveel bellen en internetten als ik wil.:)

[edit]
Ga nu ff pauzeren en daarna bel ik ff naar intercom. laat wel weten hoe het ging
[edit]
Internetten is hier ook niet zo'n probleem als je ziet :)

• abwouters
ik zal het voorlopig met mijn p 166 moeten doen.

Verwijderd

Deze tb 1000 op dat msi bordje blijft gewoon draaien totdat ik iets hoor van intercom en dan gaat hij zo snel mogelijk uit, maar op momenten dat ik er niet achter zit heb ik er geen last van dat hij zo traag is.

edit:

Suc7 trouwens met je p166 :)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Als ik deze thread zo lees tot nu toe, zijn de problemen allemaal met de K7T Pro2A, en niet met de K7T Pro2.

Klinkt dus als of een brakke IDE controller, of brakke drivers/ondersteuning ervoor.

Klopt het dat het alleen bij de A versie is, en niet bij de gewone Pro2?

Ik wil dit plankje namelijk kopen, maar die ATA100 boeit me totaal niet, ik wil er nl. een IDE RAID kaart bij zetten :). Kan ik dus beter de Pro2 kopen denk ik.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

yupz pro2A :(

Verwijderd

A :(

• abwouters
yep, de A :(

heb net met intercom gebeld.
Kon hem gewoon terug sturen en krijgen dan een nieuwe terug gestuurd.:)
Kon ook een andere nemen maar dat moest je dan wel op dat gele formulier vermelden.
Je moet trouwens ook de verzendkosten betalen maar die krijg je naderhand terug gestord op je rekenig:)

maar nu asus of abit?????????

Verwijderd

Moest je niets doorgeven ofzo? Anders kan ik hem net zo goed terugsturen zonder te bellen :)

edit:

Ik hoop dat ze vanavond nog open zijn dan kan ik ze straks nog bellen.

[edit2]
Wat staat er trouwens op dat gele briefje? Want dan zalik eens kijken ofdat ikd at ook heb.
[/edit2]

• abwouters
ik hoefde verder niks te melden. je moet gewoon alles op dat gele formulier zetten.

(en de achterkant van dat formulier goed lezen.)

je kunt ze trouwens tot 18:30 uur bellen.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 17:22 schreef Bamibal het volgende:
JAAAA ik ben niet achterlijk!!! Ik trok het vet niet toen ik dat hoorde! wat is dat? vaag japans geouwehoer als ik opstart enzo.... echt vaaag man. ik heb de MSI K7T Pro2

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 10:58 schreef abwouters het volgende:
ik hoefde verder niks te melden. je moet gewoon alles op dat gele formulier zetten.

(en de achterkant van dat formulier goed lezen.)

je kunt ze trouwens tot 18:30 uur bellen.
Dit is wel een goede text voor achterop:

MSI kaput!
Jullie nu Abit naar mij opsturen.

.. :)

Zal vanavond wel ff bellen en het blaadje ff doorlezen.

Verwijderd

Is je mobo al weg met de post?

• abwouters
ja, heb hem om een uur of 3 opgestuurd

Verwijderd

Heb nu 2 briefjes van Gistron voor me, ik zal ze eens ff doorlezen en ze dan eens ff bellen. :)

edit:

Nog even invullen en dan opsturen, was ok. Ze gingen het daar dan even controleren ofdat hij werkelijk niet goed was. (zeiden ze)

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
MSI pRO 2-a, heb ik ook.
Maaruh,
Bij de benchmarks doet mijn Maxtor ATA100 scijfje het wel heel dramatisch!
(5 * zo traag als een 27 Gb. ATA66)
Dus dit ligt aan de drivers die ik niet kan vinden op de MSI site.
Iemand een linkje?
Klote CD bij de MOBO trouwens. Van readme's en FAQ's hebben ze nog nooi gehoord bij MSI.

Maar mijn duron650@900 doet het prima!
Lex

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Dus als ik het goed heb heeft alleen de a versie deze problemen....

Zo ja dan moet ik maar zo snel mogelijk een K7T Pro2 halen zonder A.

Verwijderd

Bij ons is het toevallig de A misschien geeft de gewone in ons geval wel net zoveel problemen.

Ik wil in ieder geval een Abit hopelijk houd Gistron daar rekening mee.

• abwouters
Toch best wel leuk dat mijn primaire pc het nu niet doet.:)
Heb nu eidelijk (maak nu eindelijk) eens tijd om mijn case te modden.
Gat in zijkant zit er al in en ben nu bezig met de plexiglas plaat.
Wordt zeer vet, al zeg ik het zelf.:)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heel fijn wat ik nu lees:(
Zie ook :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/90585
ik had dus nu een "zwak" voor de MSI mobo,
maar nu ik dit zo lees zit ik weer erg te twijfelen:? :?
Maar is het allEen de pro 2-a met die problemen of alle MSI K7T mobo's??
denk da'k toch maar achter een Abit of ASUS aan ga ......

[Off Topic]
Ab, je koeler(FEP 32)werkt perfect :), nog bedankt
[Off Topic]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

IK heb een MSI K7T Pro 2 en ik heb ook een hoop problemen. Ik weet alleen niet of dit door het moederbord komt of door andere oorzaken. Problemen die ik heb:
- HDD wordt soms bij het opstarten van de PC niet gezien.
- 3Dmark2000 slaat continu vast
Zie andere topics voor meer info over mijn problemen

• abwouters
moet je nu eens zien wat ik voor mailtje vandaag van intercom kreeg.

Dat moet inderdaad naar dat adres ja, u mag zelf weten met welk bedrijf u
het pakketje opstuurt zolang het maar op ons postbus adres aankomt. De
kosten naar ons toe moet u natuurlijk betalen:( en ook de kosten terugsturen
worden door ons betaalt.

mooi geregeld hoor, een kapot bord. Natuurlijk si dat gebruikt duh.:(
zolang ik maar iets krijg wat werkt en liever een andere dus.
zal nog eens gaan bellen.

U kunt het bord helaas niet ruilen omdat het om een gebruikt bord gaat

met vriendelijke groet,
Gistron

Verwijderd

WAT !!!

dat meen je niet, ik heb er op gezet dat ik een Abit wens en dan wil ik dus niet een MSI terug. Hij is gewoon kapot, dood. Dus dezelfde terug krijgen is gewoon uit den boze.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

moet je nu eens zien wat ik voor mailtje vandaag van intercom kreeg.

Dat moet inderdaad naar dat adres ja, u mag zelf weten met welk bedrijf u
het pakketje opstuurt zolang het maar op ons postbus adres aankomt. De
kosten naar ons toe moet u natuurlijk betalen:( en ook de kosten terugsturen
worden door ons betaalt.
[knip]
U kunt het bord helaas niet ruilen omdat het om een gebruikt bord gaat

met vriendelijke groet,
Gistron
En dat noemen ze garantie of heb je geen garantie:? Dat mobo heeft,lijkt mij binnen de garantie kuren dan moeten ze, het mobo vervangen door een ander goed exemplaar of geld terug gave, of ben ik nou gek.......

Bij hun kocht ik nooit weer wat, als ik jou was

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Hoyden
Ik heb ook gemaild naar die 'lui'

Je krijgt idd een antwoord terug dat je het board niet kunt ruilen, omdat die gebruikt is en dat je het zelf ook niet leuk zou vinden om een gebruikt board te kopen :?

Ik ruil toch zeker niet zomaar een board in ofwel ?? Dat doe ik dan toch omdat het teveel problemen geeft ??
En tuurlijk is die dan gebruikt..
Lijkt me logisch.. :Z

Maar goed, dit lijkt me niet echt goed qua service.

Tuurlijk hebben hun liever geen boarden terug, maar als een klant niet tevreden is met een aangeschaft produkt, of als het board in dit geval teveel problemen geeft (en dit is geen uitzondering!!) dan lijkt het mij toch dat ze daar niet moeilijk over moeten gaan doen.

Maar goed, ik heb alles nog draaien, alhoewel niet qua prestaties, en dat is toch zonde.

Ik houd dit zeker in me hoofd en helaas vind ik dit niet positief voor Intercom Mailorder/Gistron!!

:(:'(

• abwouters
precies, Maar ik zal maar afwachten.
Misschien hebben ze mijn mail niet helemaal goed begrepen.
Duurde trouwens ook 1 dag voordat ik een reply kreeg.:(
heb trouwens ook op dat gele formulier gezet dat ik een abit wilde.

Dit was trouwens de mail waar zij op reageerde. deze heb ik na de reply op mijn eerste reactie gestuurd (stuk of 5 X omdat ik geen reactie kreeg):(

Hallo,

Als ik het moederbord terug zend moet ik het dan naar het adres sturen wat links boven op het gele formulier staat?
Hoe moet ik hem opsturen, gewoon via de ptt of via tnt?
Moet ik de verzendkosten betalen of worden die gewoon geretouneerd naar mijn rekening?
Is het ook mogelijk dat ik een ander moederbord kies i.p.v. MSI K7T PRO 2-A ik heb namelijk wat minder positieve reviews gelezen op internet over dit moederbord. En ik heb nu dus zelf ook niet zo veel positiever reacties op dit moederbord.
Ik wacht op u reactie.

Met vriendelijk groet,

Bram Wouters.

Kan begrijpen dat als iemand anders deze mail leest hij niet weet waar het over ging, maar toch....:(

• abwouters
by the way, als het bord kapot is kunnen ze het toch gewoon terug sturen naar de leverancier en krijgen zij hem toch gewoon vergoed.

Dan kunnen ze mij toch gewoon een abit sturen. Verdienen ze ook nog eens 100,- extra.

Ik denk, dat zij denken (dat klinkt ingewikkeld) dat wij gewoon een goed werkend bordje om willen ruilen tegen een andere omdat we toch niet helemaal tevreden zijn.

Verwijderd

Wat jij nu zegt en ik nu ook momenteel zit te zeggen (en te denken) is wat ik hun gemailed heb, ongeveer.

Heb ze net een email gestuurd over dat hij nog in de inruil periode viel (geen idee), en dat er nog garantie op zit en dat ik dus het bordje om wil ruilen voor de abit raid. (met bijbetaling natuurlijk).

Welk adres moet hij nu eigenlijk naartoe?

Nou ja anders ga ik wel gewoon naar het postkantoor. :) (tnt is trouwens toch gewoon ptt of niet? )

Verwijderd

oh ja langs de weg, het adres waar het vandaan kwam was dat postbus 51 (he waar kennen we dat van :) ) adres dus ik stuur het daar ook weer naartoe.

• abwouters
op dat gele formulier staat links boven een adres. het enigste verschil is dat je er bij moet zetten dat het voor de afdeling rma (was zo iets volgens mij) bestemd is.
En er staat inderdaad dat als je het product binnen 8 dagen terug stuurt in originele verpakking zonder beschadigingen dat je hem moet kunnen ruilen.

Als ze trouwens geen abit kt7 opsturen vraag ik gewoon mijn geld terug.
Koop ik hem wel ergens anders waar ze betere service hebben.:)

Verwijderd

Ja vind ik ook. binnen 8 dagen is hij zeker terug, ofdat hij ook binnen 8 dagen bijhun is dat is iets anders.

edit:

Eigenlijk niet, ik had hem vorige week maandag al. Maar ja als hun niet zo traag zijn met de telefoon en email was hij er al lang geweest.

• tspawn
  • Laatst online: 31-08 14:54
Zonde Jongens, Ik heb ook een MSI K7T PRO-2 en daar heb ik geen probleem mee.

Hij loopt sind de HCC op 1020 Mhz en geeft geen enkel probleem en sind s ik ervorgie week 133 Mhz mem in gedrukt heb. draait hij helemaal als een zonnetje.

Mijn Config:

MSI K7T PRO 2
AMD Duron 800 @ 1020 Mhz
2 x 128 PC 133
2 x Quantum Fireball LM 10.2 GB
Toshiba DVD
A-Open 48 X
ATI Rage Furry MAXX
Terratec DMX Xfire 1024
Advansys SCSi Kaart
Plextor 4x SCSI Fikker
3 Com 3C 905C TX-M

Hoop dat het snel opgelost is :)

• abwouters
wij hebbn wel de A versie hoor.
Zitten dus wel wat verschillen tussen.

• tspawn
  • Laatst online: 31-08 14:54
Zal dus dan toch de ATA-100 interface zijn ???

• abwouters
zou goed kunnen, heb ook problemen met mijn schijf gehad.

Verwijderd

Ja nogal, draai nu weer met me oude vertrouwde ms6167 met athlon 700 maar die kopiert, brand en speelt mp3s af zonder schokken en dat ook allemaal tegelijk. :)
Pagina: 1