Memtest86 geeft errors... En nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Oke, dit is een rare vraag en klinkt heel erg n00b-erig (nieuw woord ;)) Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Ik had al een tijd het gevoel dat mn geheugen brak was, hoewel die dat nooit aangaf met memtest ofzo, maar nu heb ik hem vannacht ruim 7 uur laten draaien en gaf ie 5 errors aan. Wat kan ik nu doen? Is de enige mogelijkheid om hem terug te sturen of kan ik ook andere dingen doen? Ik hoop het wel want heb geen zin om t geheugen een tijd kwijt te zijn :S

Hier ff een screenshot om de errors te laten zien: (dit is een test met een reepje van 512mb trouwens, ga straks ofzo testen met het andere reepje van 512 mb, en heeft het nog zin om het geheugen in een ander slot te proppen?)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~berk0253/got/memt.jpg
[klikbaar]

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat het allemaal tijdens de 6e test is :S
(toen ik hem gister testte was het ook tijdens test 6, maar toen heeft ie er maar eentje gevonden)

Verwijderd

2 opties
binnen garantie : laten omruilen
buiten garantie : wegsmijten

Dat het pas tijdens de 6e test gebeurd kan bijvoorbeeld komen dat het uitzet door de warmte.
Zelf zal je hier niks aan kunnen doen

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tuurlijk heeft het zin om het geheugen in een anderslot te proppen en ander reepje te gebruiken. Dat heeft fout isoleren. Maak een systematisch plan en schrijf op enmarkeer de bankjes anders kan je evntueel weer opnieuw beginnen.
Toen je de vorige test deed kreeg je toen error op dezelfde plekken.

noob-erig is geen nieuw woord BTW doe maar eens een search erop

[ Voor 11% gewijzigd door TrailBlazer op 10-08-2004 09:40 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Loopt je geheugen op default speed ? Dan zou ik gewoon 0,1 volt meer prik erop zetten in je bios, dan heb je waarschijnlijk geen last meer.

4015Wp west (Dordrecht)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ander slot proberen kan iig geen kwaad, maar er bestaat natuurlijk de kans dat je dimm gewoon brak is.
Hoewel 5 foutjes in 7 uur best meevalt, als je mem echt brak is krijg je na een zeer korte tijd vaak al gigantisch veel fouten.
En met een andere dimm testen kan natuurlijk ook nooit kwaad.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Eigenlijk moet je daar een week voor uit trekken. Uitgaande van iedere nacht testen, 2 geheugen blokjes en 3 sloten op je mobo.

Het kan namelijk zijn dat 1 of meerdere slots kapot zijn. Dat heb ik ook een keer gehad.
• Geheugen gekocht
• Geheugen er in gepropt
• BSOD na BSOD
• Memtest86 gedraaid
• Error na error
• Geheugen teruggebracht
• Nieuwe geheugen er in gezet
• BSOD na BSOD
• Ander slot
Werken als een zonnetje. *D

Al met al kostte het een week aan ergernissen, want je probeert natuurlijk eerst driverdingen enzo, anyways, om dat te besparen, zou ik gewoon goed testen.

Als het dan binnen de garantie is, kan je het gewoon opsturen met een RMA en anders is 't best wel pech.

Dividend for Starters

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je toch logisch bedenken? 8)7 Memtest vindt fouten, dus geheugen is gaar. Die kun je dan omruilen onder garantie?

PMG FAQ - Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 10-08-2004 09:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.