stille kast van maximaal 45cm hoog?

Pagina: 1
Acties:

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 21:42

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
okey ik heb nu dus al een tijdje de volgende configuratie in een oude ( merkloze) kast zitten waar oorspronkelijk een p1 in zat :)

Asus n7n8x-x (nforce 2) mobo
AMD xp 2600 + 333 mhz ( niet overclocked)
Gf 4 ti 4200 x8 128
2 stickies van 512 mb ram (voor dual channel optie)
LG 52 speed cd rom
380 watts voeding van sinotech
maxtor 80 gb schijfje
diskette driveje
netwerkkaartje

het probleem met de huidige kast is dat hij 2 cm te hoog is (47 cm , 45 is echt de absolute max) en mijn tafel dus een beetje krakkemikkig staat :)

2de probleem is dat de kast zelf en de processor ( zeker met het huidige weer) gewoon te warm word (processor 63, terwijl er een megakoelding op zit). die antieke kast maakt ook een zoemend geluid waar ik niet echt blij van word.

ik heb werkelijk niks aan deze kast gedaan, geen enkel gaatje ingeboord of whatsoever, ik zou graag willen weten of er binnen een budget van 100 € een goed alternatief is wat de volgende dingen verhelpt

- minder warm
- maximale hoogte 45 cm ( breedte en lengte maken niets uit :) )
- minder geluid (indien mogelijk)

Alvast bedankt :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al eens aan een barebone gedacht? De spullen die je hebt zouden er makkelijk in passen, en dan heb je een kleine en stille kast.

bijv Shuttle:

Afbeeldingslocatie: http://eu.shuttle.com/prod/xpc/sn41g2v2_3d.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 09-08-2004 17:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er zijn voor dat geld wel degelijk goede, stevige kasten zonder voeding te krijgen. Ga eens naar de pricewatch, surf naar de categorie kasten, sorteer op prijs, en ga afbeeldingen kijken ;)

Hier stond een dode link.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:56

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Het moederbord is geen mini-ATX bord, dus een barebone is hier niet van toepassing geloof ik (correct me if i'm wrong).
Je kunt naar een mini-tower kijken, die zijn meestal niet hoger dan een cm of 35, al is het dan weer de vraag of het mobo erin past.
Ik heb namelijk hezelfde bord in een midi-tower, en veel ruimte heb ik niet over.

Hoe kijk je zelf trouwens tegen een desktop-model kast?
Bovendien kun je nog altijd een midi tower neerleggen......

Hier kon uw advertentie staan

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

in een barebone zit al een mobo, dus moet ie waarschijnlijk afstand doen van zijn moederbord. De kwaliteit van de shuttle moederborden is echter zeer goed, dus zoveel 'pijn' doet dat waarschijnlijk niet.

http://specs.tweak.to/16495

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een beetje Tweaker zoekt toch zijn eigen kast uit aan de hand van reviews en door het lezen van topics hier? (Het zijn er maar een paar duizend hoor en de temperatuur is momenteel perfect om te zoeken.) :)

ARME AOW’er

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

HeefStan schreef op 09 augustus 2004 @ 17:34:
in een barebone zit al een mobo, dus moet ie waarschijnlijk afstand doen van zijn moederbord. De kwaliteit van de shuttle moederborden is echter zeer goed, dus zoveel 'pijn' doet dat waarschijnlijk niet.
Yup, dat vergat ik te vermelden: oude kast + mobo verkopen. barebone kopen. Moet niet zo lastig zijn en zou wellicht voor niet te veel geld kunnen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Een gemiddelde midi-tower is volgens mij zo'n 45 cm hoog. Van AOpen doen bijvoorbeeld de HQ45, de H500 serie en de QF50 series aan je hoogte eisen.

Als ik jou was, dan zou ik dan de H500 nemen, omdat deze ruimte heeft voor 3 8cm Fans.

Andere merken hebben vast ook zulke kasten, maar daar ben ik minder bekend mee.

Verwijderd

Bouw zelf een kast! Kan je hem precies zo maken als dat jij hem wil! (mssn nog wel goedkoper ook)

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 21:42

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
mja, bedankt voor jullie replies allemaal

ik heb al bij diverse sites gekeken en de pricewatch al doorgekeken, ik heb niet echt een voorkeur, zoals ik al in mijn eerste post aangaf boeit mij alleen het geluid, de warmte en de hoogte.

ik ben geen casemodder of whatsoever, verder zou ik geen idee hebben welke kast minder geluid maakt, dat staat niet bij elke site er bij iederen kast bij, en ik kan moeilijk 80 computerzaken gaan bellen om te vragen welke kast het beste zou zijn.

een een kast zelf bouwen? materiaal niet voor en de benodigde kennis niet voor. ook de tijd er niet voor om dat allemaal te leren. als dat echt zou moeten moet ik dus van planken en spijkers iets moois in elkaar zien te prutsen, qua tijd/geld zou het beter zijn om er eentje te kopen }:O

--edit--

Hoe zit het met die barebones? heb er niet echt verstand van, ik gebruik men comp voornamelijk om te gamen en filmpjes te bewerken. zo'n klein dingetje, word dat niet te warm? ziet ernaaruit dat er nauwelijks lucht in kan, plus ik zit eraan te denken een nvidia 6800 aan te schaffen en te blijven upgraden.

[ Voor 19% gewijzigd door Nickbn op 09-08-2004 18:06 ]

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

shifty schreef op 09 augustus 2004 @ 17:58:
Hoe zit het met die barebones? heb er niet echt verstand van, ik gebruik men comp voornamelijk om te gamen en filmpjes te bewerken. zo'n klein dingetje, word dat niet te warm? ziet ernaaruit dat er nauwelijks lucht in kan
Valt wel mee. De Shuttles hebben iig een heat-pipe systeem zodat de warmte van de CPU meteen naar buiten wordt geblazen. Temps zijn vrij normaal, en toch stil. Zoek een paar reviews en dan weet je de temps wel.

Verwijderd

Ik heb een standaard atx kast, de goekoopste die er was (43 euro) en hij is 42 centimeter hoog, dus ik vermoed dat er genoeg kasten zijn die laag genoeg zijn. Mijn advies:
Ga naar een gespeciliseerde computerzaak en laat je goed adviseren, zij weten welke kast goed is en hoe je je compu een beetje stil krijgt.

Verwijderd

Kijk inderdaad eens naar desktop cases. En volgens mij hoort dit niet echt in CME :)

Verwijderd

ik ben geen casemodder of whatsoever
Kant-en-klaar cases horen in OH
move CME > OH

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04-2025
dit is de kast die je zoekt: http://www.gsmhut.net/pro...d=8733&cat=Aopen%20kasten

Stevig, prima koeling, screwless en precies 45 cm hoog :-)
En dat voor minder dan 50 euro!

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
Antec Sonata?

42.5cm hoog, en wordt als stil aangeprezen
echt waar, op iedere zelfrespecterende kastenfabrikantensite (oei, scrabble) staan toch de maten van een kast?

Een beetje zelf zoeken en kijken wat je mooi vind.
Als je nog een voorkeur hebt voor een bepaalde winkel kijk je eerst welke kasten ze daar allemaal hebben en kijk je de specs van al die kasten na

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Een Aopen QF50C serie is 42,6 cm hoog en is voor nog geen 50 eurie te krijgen in de pricewatch :)

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/Products/images/Housing/images/qf50c_silvil_b.jpg

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Weet je, koop een gewone kast zonder voeding en steek er dan de maximale hoeveelheid aan Papst of zalman fans in. Gegarandeerd dat ie stil is ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Skyline GT-R op 09-08-2004 21:22 ]

Verwijderd

Wil je perse een nieuwe kast ;) want ik heb hier nog een Inwin(dacht ik) en die is 43 cm hoog. Ik zag geen mail adres staan in je profiel dus doe ik het zo even. Weet niet of het mag maar ik bedoel het goed. Dus geef maar een gil als je intresse hebt.

En warm worden alle pc's met dit weer :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 21:25 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dimensions: 470mm x 205mm x 522mm

lijkt me iets te hoog voor de topicstarter B)
Pagina: 1