Toon posts:

Problemen met digitale camera van Medion als webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een digitale camera (Medion 2998) die ik graag zou willen gebruiken als webcam. Probleem is dat het mij niet lukt om een 'live' film op mijn pc te krijgen.

Een programma wat erbij is geleverd, spreekt van het probleem als "VFW-Driver onvindbaar!"
En uiteraard vermoed ik nu dat daar mijn probleem ligt :)

Na een zoektocht op het web, ben ik niet al te veel wijzer geworden. Wat ik ervan begreep is dat VFW-drivers redelijk verouderd zijn, wat raar zou zijn aangezien we de camera pas een ruim half jaartje hebben.
Ook worden VFW-drivers en WDM-drivers meerdere keren bij elkaar genoemd, maar ik snap de connectie tussen de twee nog niet echt.

Als iemand de oplossing voor mijn probleem weet, wees dan vooral niet verlegen!

Bedankt alvast,

Guido

P.S. (Ik gebruik windows XP en ik ben er trots op)

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

(Ik gebruik windows XP en ik ben er trots op)
Waarom? :P

Probeer eens een ander webcamprogramma dan het standaard programma. WebcamXP trial of VisionGS bijvoorbeeld.

[edit]
En dit topic past (zoals xost al zegt) beter thuis in Software Algemeen

[ Voor 18% gewijzigd door Tux op 09-08-2004 18:23 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 15:37
AV -> SA

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de WebcampXP gedownload, en ook die doet het niet.

Het probleem is niet de aansluiting, aangezien ik wel gewoon de foto's die ermee genomen zijn, kan uploaden naar mijn pc. Ze vinden elkaar prima in 'Usb-mode'.

Alleen als ik hem als webcam wil gebruiken, dan vind hij hem gewoon niet. Ik heb hem in alle soorten modussen gezet (de camera), maar elk programma vind gewoon geen webcam.

Het enige wat een bepaald programma vermeldde, is dat de VFW-driver niet kan worden gevonden. Dus ik vrees dat ik die nodig heb.

Ook op het web, staan op andere message boards meerdere topics, met hetzelfde probleem met dezelfde camera. Alleen vragen genoeg, maar geen antwoorden :(

Guido