SurfPack Start Pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Heeft iemand ooit de software SurfPack uitgeprobeerd en is het een beetje veilig? Ik zag het vandeweek tijdens het surfen en heb het net als test geinstalleerd en het lijkt behoorlijk interessant:

- Je eigen customized startpagina, gehost op je eigen machine
- RSS feeds kunnen worden ingelezen
- Meest bezochte links worden weergegeven
- Zoek-features
- Het weer
- Horrorscoop
- ... (http://www.surfpack.com/features.html)

De features zijn in weze oneindig, want het ligt er maar aan wat je toevoegt, maar wat ik zo interessant vindt is dat je alles snel bij elkaar op 1 pagina hebt. Ja ik weet, je hebt Samurize voor je desktop enzo, en er zijn genoeg van die "systray" tooltjes out there waarmee je het laatste nieuws kan retrieven, maar in mijn browser is perfect voor mijn gevoel voor de dingen die ik NIET op mijn desktop wil.

Nu de vraag weer: Het draait via http://localhost:8171/, dus lijkt een eigen webservertje op te starten. Is dat veilig? Accepteerd ie alleen verzoekjes via localhost (veilig) of kan de buitenwereld er ook bij? Oh en het gaf een aantal Javascript probleempjes maar dat kan aan mijn veiligheids instellingen liggen.

URL: http://www.surfpack.com/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Mask schreef op 08 augustus 2004 @ 09:22:
Nu de vraag weer: Het draait via http://localhost:8171/, dus lijkt een eigen webservertje op te starten. Is dat veilig? Accepteerd ie alleen verzoekjes via localhost (veilig) of kan de buitenwereld er ook bij?
_Lijkt_ me wel goed zitten maar probeer het gewoon even door naar de buren te lopen :)

Er zijn wel meer services die poorten open hebben staan (doe eens netstat -a in een console). Ik heb geen idee hoe jouw netwerk in elkaar steekt maar achter een firewall of (NAT) router gaan zitten is hoe dan ook veilig zat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mask
Thanks mate :) Probleem is dat ik niet alleen hier met mijn laptopje werk. Ja, heb genoeg applicaties die poortjes opengooien, maar zit op 3 of 4 verschillende netwerken: 2 voor werk, 1 bij vriendin (meestal) en 1 bij mij thuis welke direct is verbonden met internet. Ik zal het idd eens moeten testen denk ik.

In elk geval, so far: super leuk tooltje :) Love it!

Verwijderd

Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn om wat screenshotjes te maken van die startpagina? Het lijkt mij een interessant programma, maar ik wil eerst even zien hoe het er uit ziet. Er staan namelijk geen screenshots op de website van het programma.
edit:
Er staan alleen hele kleintjes 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 16:08 ]

• Mask
maar natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.maskhideout.com/upload/screenie_pvw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.maskhideout.com/upload/screenie2_pvw.jpg
groot

En je kunt alles customizen natuurlijk. Oh en daily cartoons verschijnen helemaal onderaan.

NB: Dit is vrij default allemaal. Nog niets aangepast na installatie.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmmm lachen... leuk je eigen 'krant' op het net te hebben zo lijkt het... als ik remote (zoals van een andere pc) connect naar deze pagina krijg ik idem dito ?? Dat zou namelijk wel handig zijn als een soort van startpagina voor al mijn systemen.... Zodat ik altijd het nieuws bij de hand heb etc.

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Bedankt voor de screenshots. Ziet er voor de rest interessant uit.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Volgens mij gebruikt Yahoo! zo'n zelfde soort iets voor My News ofzo.... als je een mail account hebt, lijkt er in ieder geval heel erg veel op :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mask
KeeZ schreef op 08 augustus 2004 @ 19:48:
hmmm lachen... leuk je eigen 'krant' op het net te hebben zo lijkt het... als ik remote (zoals van een andere pc) connect naar deze pagina krijg ik idem dito ?? Dat zou namelijk wel handig zijn als een soort van startpagina voor al mijn systemen.... Zodat ik altijd het nieuws bij de hand heb etc.
Het grote verschil is dat dit dus op je eigen systeem draait en niet vanaf een of andere website. Daardoor heb je dus een overzicht van je favoriete links, elke keer als je je browser opstart. Het neerzetten van een soort "network wide" startpagina, kun je toch altijd met een webservertje en wat scriptjes doen?

Heb net overigens ook gechecked, het is NIET toegankelijk van andere machines (heb net vanaf ander systeem geprobeerd, maar krijg niets), dus redelijk veilig.

I love this, hoop dat ze er veel updates voor doen :) buggetjes eruit enzo, maar draait soepel! :)
nero355 schreef op 08 augustus 2004 @ 20:06:
Volgens mij gebruikt Yahoo! zo'n zelfde soort iets voor My News ofzo.... als je een mail account hebt, lijkt er in ieder geval heel erg veel op :)
Het grote verschil is dat dit dus niet via een website gaat, maar op je eigen machine draait. Daardoor heb je veel meer vrijheid en mogelijkheid om systeem-specifieke features in te planten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mask op 09-08-2004 08:06 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mask schreef op 09 augustus 2004 @ 08:05:
Het grote verschil is dat dit dus niet via een website gaat, maar op je eigen machine draait. Daardoor heb je veel meer vrijheid en mogelijkheid om systeem-specifieke features in te planten :)
Weet ik maar ik vermeld het even voor het geval iemand wil zien hoe het eruit ziet en nog ergens een verdwaald Yahoo! SPAM adres heeft ofzo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mask
Na een tijdje de tool te hebben gebruikt ben ik nog steeds van mening dat het errrg handig en interessant is. Helaas niet perfect :) Hierbij dus mijn mening:

- Alleen te kiezen uit redelijk aantal voorgedefineerde RSS feeds
- Mogelijkheid 1 personalized RSS feed in te voeren
- Mogelijkheid 1 personalized HTML feed in te voeren
- Geen optie om eigen zoek-machine in te stellen (bijv iMDB oid)
- 2 Themes beschikbaar

Heb reeds met de auteur gesproken maar helaas zijn deze opties bewust ingevoerd. En yeps, reeds te verwachten: wordt beschikbaar in een Pro versie. De Pro versie is overigens al wel even te previewen op:

http://www.surfpack.com/preview/designer/modulesSet.htm

Mijn vraag nu: Is er ook maar IETS dat vergelijkbaar is? Bijvoorbeeld een easy editor voor RSS feeds in een HTML met CSS ondersteuning ofzo? Op die manier zou je gewoon je eigen .html als je startpagina kunnen instellen en RSS feeds daarin hangen. Ja, ik weet wel een beetje html/php maar ben geen expert, dus als er iets "ready-made" beschikbaar is, zou dat beter zijn. Enige suggesties? Thanks!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

Mask schreef op donderdag 12 augustus 2004 @ 09:38:
Na een tijdje de tool te hebben gebruikt ben ik nog steeds van mening dat het errrg handig en interessant is. Helaas niet perfect :) Hierbij dus mijn mening:

- Alleen te kiezen uit redelijk aantal voorgedefineerde RSS feeds
- Mogelijkheid 1 personalized RSS feed in te voeren
- Mogelijkheid 1 personalized HTML feed in te voeren
- Geen optie om eigen zoek-machine in te stellen (bijv iMDB oid)
- 2 Themes beschikbaar

Heb reeds met de auteur gesproken maar helaas zijn deze opties bewust ingevoerd. En yeps, reeds te verwachten: wordt beschikbaar in een Pro versie. De Pro versie is overigens al wel even te previewen op:

http://www.surfpack.com/preview/designer/modulesSet.htm

Mijn vraag nu: Is er ook maar IETS dat vergelijkbaar is? Bijvoorbeeld een easy editor voor RSS feeds in een HTML met CSS ondersteuning ofzo? Op die manier zou je gewoon je eigen .html als je startpagina kunnen instellen en RSS feeds daarin hangen. Ja, ik weet wel een beetje html/php maar ben geen expert, dus als er iets "ready-made" beschikbaar is, zou dat beter zijn. Enige suggesties? Thanks!
Ik ben met iets soort gelijks bezig. Wordt zo customizable mogelijk, zie voor twee screens dit topic:

[rml][ HTML/CSS] Lege ruimte tussen floating elementen[/rml]

Het kost een behoorlijke hoop tijd om het te bouwen (ben nu bezig met afstuderen, dat vreet tijd) , ik hoop dat hij rond september compleet af is. Een beta gebruik ik nu zelf al + een selectief aantal beta testers :) en hij wordt natuurlijk gratis ;-)

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je weet dat je nu een topic omhoog hebt geschopt dat bijna 2 jaar oud is :P ?

If I can't fix it, it ain't broken.

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

Borizz schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:04:
Je weet dat je nu een topic omhoog hebt geschopt dat bijna 2 jaar oud is :P ?
Jaa :D supergoed hè ;-) but it was a serious reply ;-)

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Reclame maken voor je eigen topics is niet echt nodig, in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zullen ze vast wel reageren op je topic. Daarnaast neigt dit ook al een beetje naar spam, hoewel je iig geen link hebt neergezet. :P

Daarnaast is dit dus een ouwe koe, dus ik laat hem verder rusten door het topic op slot te zetten. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.