Toon posts:

MSI K8N Neo wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dit bordje binnen gekregen. Het is de nforce3 versie.
Dit in combinatie met een amd 64 3400+ boxed.
Nou heb ik alles aangesloten etc... maar nu krijg ik geen beeld en mijn harde schijven starten niet op. De processor koeler draait en de voeding draait ook, maar voor de rest heeft niets stroom.
Ik heb een 300 watt voeding. Er zit nu een geforce 2 in. Trekt de voeding het niet ofzo ? Ik heb de cmos al gereset zonder effect. Ik heb al gekeken of het moederbord contact maakt met de kast o.i.d.
Voor de rest heb ik zo simpel mogelijk proberen op te starten, maar zonder succes.

Wat kan dit zijn ??

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 19:32

Tux

Heb je wel alle stroomconnectoren op de (juiste) wijze aangesloten?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 14:15
Ik heb hetzelfde gehad met andere moederborden. Probleem was dat de voeding niet goed was aangesloten. Meestal helpt het door de voeding los te koppelen van het mobo en dan opnieuw stevig in te steken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon dat mijn harde schijven niet opstarten.
Ik heb er 2 van 200 gb van maxtor IDE.
Ik heb er 1 proberen aan te sluiten maar ook dat zonder succes. Ik heb een oude harde schijf geprobeerd en die doet het ook al niet.
Vage zooi weer allemaal :r

//edit//
Me cd-rom enzo krijgen al wel stroom.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 18:57 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eens of het geheugen in de goede banken zitten volgens het manual en of de VGA-kaart wel geschikt is voor dit MB.

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 07-08-2004 18:58 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik alle 2 al gechecked en het probleem zit hem daar niet in.
Ook de diagnostische leds geven niets weer. Ik dacht eerst cpu kapot, maar dan moeten er 4 lampjes gaan branden en dat doen ze gelukkig niet.

Er brand alleen een heel vaag ledje op nr 3, maar wat dat is weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
De 2 maxtor schijven doen het wel in mijn andere pc.
Dus ik vermoed dat de voeding het niet trekt kan dit kloppen ??
Ik heb al een Tagan 480W besteld.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Hoe in S'tweakersnaam kan jij een geforce 2 (denk 3.3 volt) in een systeem zetten (nieuwe systemen hebben een 1.8 volt agp) en dan verwachten dat het werkt.

Volgens mij vindt hij dat helemaal niet leuk, daarom dat hij niet opstart.

Ten eerste, die 300 wat zou het niet trekken, maar die tagan zeker wel.

Doe gewoon niks aansluiten zoals de harde schijven voordat je ze kapot maakt.

Probeer eerst dat het gehele systeem werkt en ga dan alles pas aansluiten. (moederboard + processor + geheugen + voeding)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ik had weinig ander keus me 6800 gt komt pas over een week ofzo dus ja.
En een geforce 4 ti 4600 is dat wel een kaart die er in kan ?

En ik zal het eens gaan proberen

• Eichii
Mja, probeer gewoon zonder video-kaart op te starten.

Krijg je een lange piep, betekent het inderdaad dat je je video-kaart mist.
Dit is alleen maar goed, want dan weet je tenminste dat hij werkt.

Ik weet niet wat voor kaartje die geforce 4 is, even straks opzoeken.

edit: probeer die geforce 4 kaart maar probeer eerst een paar piepjes te krijgen uit je systeem. (wel speaker aansluiten van het moederboard.)

Dus eerst gewoon proberen of er geluid uit komt en dan pas verder gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Eichii op 07-08-2004 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het probleem ik heb net een speaker gevonden, maar ik denk dat die kapot is. Hij knarst namelijk alleen maar. Dus ja nou weet ik nog niets. Ik zie bij de dianogtische leds ledje 3 branden maar ik kan hier niets over terug vinden.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt neem ik aan de vierkante extra voedingsstekker (de zogenaamde p4 plug) ook aangesloten op je moederbord?? Ondanks dat het ding P4 plug heet heb je die namelijk bij AMD64 ook nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik gedaan en ik heb het een en ander opgezocht over die ledjes. Ik zie nu duidelijk 4 ledjes branden wat duidt op een beschadigde cpu of niet aangesloten of er is te weinig stroom.

Dus ik hoop die laatste, maar dat zal ik moeten afwachten.

//EDIT//

Net de cpu uit de socket gehaald en er zijn geen beschadigen o.i.d. te zien. Ook heb ik geen brand geur geroken ofzo. Dus ik denk dat ik te weinig stroom heb.
Tenminste dat hoop ik :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 20:38 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, als je de voeding correct hebt aaangesoten, en zo min mogelijk verder hebt aangesloten (dus alleen mobo, geheugen en cpu dan zou een 300watt voeding gewoon genoeg moeten zijn hoor (op voorwaarde dat ie helemaal in orde is natuurlijk). Vriend van me draait ook op een msi k8n neo geval met en 300 watt voeding, en die heeft er nog zat apparaten bijhangen kan ik je vertellen. dus die 300 is opzich niet het probleem, maar kan natuurlijk wel zijn dat ie brak is.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2004 20:41 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Heb je de socket wel open gedaan (hendeltje overhalen?). Ik ben dat zelf wel eens vergeten namelijk :D *heej hij doet het niet* :P Toen had ik dezelfde symptomen.

Geforce 2 is 1,5V btw.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan.
Maar het is gewoon de cpu die niet werkt. Tenminste dat geven de diagnostische leds aan.

Kijken of de andere voeding het probleem verhelpt.

Ik heb trouwens al een mail gestuurd naar de zaak waar ik het geheel heb gehaald. Daarin heb ik netjes uitgelegd wat het probleem is en wat ik eraan kan doen. Dus ja het is even afwachtten geblazen.

Verwijderd

Heb je processor koeler op de juiste plug aan gesloten "CPU stekker".
Ik had een keer dat een board totaal niet wilde opstarten en CPU koeler draaide wel.
Echter deze kreeg dus geen terug melding, omdat deze op de case plug zat, en dan hoor je een piep en verder niets.

Geheugen oke? 400 Mhz, probeer anders met langzamer geheugen ( 333 Mhz) is maar voor de test, maar combineer dit niet 400 Mhz.

Totale reset misschien, batterij los en er weer in.

Succes.

• Eichii
D³ schreef op 07 augustus 2004 @ 20:44:
Heb je de socket wel open gedaan (hendeltje overhalen?). Ik ben dat zelf wel eens vergeten namelijk :D *heej hij doet het niet* :P Toen had ik dezelfde symptomen.

Geforce 2 is 1,5V btw.
Dan vraag ik me af waar die 1.8 vandaan komt ;)

Maarja, het is sowieso fout.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je de cpu wel goed in de socket gedaan? Wat mij opviel bij het bouwen van 2 a64 systemen is dat het er sterk op lijkt dat de CPU er op meerdere manieren in past (heb het niet geprobeerd, dus misschien is dat wel niet zo :P). De goede manier is iig dat de driehoekjes aan de rand van cpu/socket corresponderen... Maar ik neem aan dat je de manual wel even geraadpleegd had voordat je zo'n kostbaar cpu'tje ging installeren...

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 07-08-2004 21:21 ]

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
TS: valt het systeem toevallig ook na 10 secs uit ? Dan is je mobo waarschijnlijk een DOA
check dan ook: PC boot niet na inbouw hardware
Als je mobo stuk is, dan is het ook vrij logisch dat de Diagnostic leds ook 4x rood geven, dus je cpu hoeft helemaal niet stuk te zijn. Zit er geen speling in het koelblok ?

Mijn K8N Neo Plat. krijg ik ook niet meer aan de praat, op geen enkele manier meer.
Heeft iemand een idee hoe ik kan testen of ie daadwerkelijk dood is ? Want ik krijg er geen power in. Ook niet met een andere voeding, of zonder gpu/mem/cpu (afzonderlijk) Heb het bord gewoon op de doos liggen, en als ik de voeding aansluit, draait de fan van de cpu een halve slag. En als ik em dan probeer op te starten, gebeurd er helemaal niets, de voeding zelf gaat ook niet aan. (ja, ik heb P4 stekker er ook in) Start ook niet met een schroevendraaier. Ook niet na een bios jumper reset. Maar toch wel raar dat als ik de power cable erin stop, dat de fan dan toch ietsjes beweegt, maar dat hij geen koude start wil doen.

BTW: dit bord heeft twee weken gedraaid, en stond tot mijn verbazing s'ochtends uit, terwijl ie de avond ervoor aan stond. vanaf dat moment kreeg ik em niet meer aan.

Iemand een idee hoe ik hem toch nog kan laten booten ?

Ik heb toch het idee dat er veel mensen zijn met een kapotte K8N Neo Plat. Dit is mijn tweede bord, en in het topic van mijn eerste bord meldden zich ook al 3 mensen. Brakke produktie reeks, of gewoon twee keer pech hebben ?

[ Voor 15% gewijzigd door Ricoh op 07-08-2004 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb net me cpu uit me socket gehaald en er is echt helemaal niets te zien eraan. Geen gebogen pinnen of brand plekjes echt helemaal niets gewoon.
Of kan een cpu ook kapot zijn zonder dat je er iets aan ziet.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat het toch aan de voeding ligt.
Let's hope so anders ben ik weer 299 euri's armer :'(

• Ricoh
Maar valt ie ook na 10 secs uit ?

Verwijderd

Ik heb vandaag (na veel geneuzel) eindelijk de oplossing gevonden voor mijn probleem met 4 rode dleds met een msi kt8 neo (is wel niet de k8n, maar toch).

Ik had het probleem ook, maar ik kon de pc verder wel gewoon opstarten, als ik et maar op de volgende manier opstartte: stroom erop, opstarten (rode leds branden), met de knop uit (dus 8 seconden ingedrukt houden), tenminste 5 seconde wachten, en dan weer met de knop aan.

In het begin dacht ik ook dat het de voeding of de dvdspeler was, maar nu blijkt het dus (1 cpu, 2 nieuwe mobos en 1 voeding verder) de geluidskaart te zijn. Ik betwijfel of de geluidskaart kapot is, want _als_ ie met geluidskaart is opgestart doet et geluid et gewoon. Kan dus gewoon een compatibiliteitsprobleem zijn.

Probeer et met zo min mogelijk pci kaarten en zonder dvd en dan opstarten zoals ik hierboven beschreef.

edit:
Als ik dit topic zo een beetje doorlees begin ik een donkerbruin vermoeden te krijgen dat de eerste MSI a64 bordjes een structureel probleem hebben ergens in het boottraject

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 22:08 ]

Verwijderd

Ricoh schreef op 07 augustus 2004 @ 21:51:
Ik heb toch het idee dat er veel mensen zijn met een kapotte K8N Neo Plat. Dit is mijn tweede bord, en in het topic van mijn eerste bord meldden zich ook al 3 mensen. Brakke produktie reeks, of gewoon twee keer pech hebben ?
Ik heb er ook twee gehad, de eerste was een DOA en bij de tweede sloeg de onboard LAN om de zoveel tijd op tilt (om nog maar te zwijgen van de USB problemen). Wederom teruggebracht en om een ASUS K8V gvraagd en gekregen.
Ricoh schreef op 07 augustus 2004 @ 22:08:
Ik wil nu ook vragen om een Asus, alleen is het probleem dat ik al mijn data dan kwijt ben, ivm de raid array, die dan niet gedetecteerd wordt op het Asus bord.
En deze data is mij toch te kostbaar :( Wordt dus voor de 3de keer een MSI, ben benieuwd hoe lang die het vol gaat houden :(
Kun je die data niet gewoon branden dan?
Gevoelsmatig kon ik het niet aan een derde Neo plat. uit te proberen. Moet nog wel even zien of mijn nieuwe Asus het blijft doen..maar voor mij even geen MSI en NForce chipset meer.
Ricoh schreef op 07 augustus 2004 @ 22:08:
Hoe kan ik die data branden dan ? S
Oh fuck, ik was vergeten dat je systeem helemaal niks meer doet.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 00:14 ]

• Ricoh
Ik wil nu ook vragen om een Asus, alleen is het probleem dat ik al mijn data dan kwijt ben, ivm de raid array, die dan niet gedetecteerd wordt op het Asus bord.
En deze data is mij toch te kostbaar :( Wordt dus voor de 3de keer een MSI, ben benieuwd hoe lang die het vol gaat houden :(

EDIT:

Hoe kan ik die data branden dan ? S-ATA schijven, die ik nergens anders in kan hangen, en ik ken verder niemand met een MSI K8N bord waar ik ze op aan kan sluiten. Ze worden nml alleen herkent op exact hetzelfde bord...
Staan zo'n 3000 foto's op, en een verzameling mp3, die moeilijk terug te vinden is.

Op het MSI forum zijn ook talloze gasten met defecte mobo's en DOA's. Dingen worden niet eens getest als je het mij vraagt

[ Voor 47% gewijzigd door Ricoh op 07-08-2004 22:47 ]

• Ricoh
Dabullos, heb je de oorzaak van het probleem al gevonden ??

• doncartel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-08 13:06
ik heb ook problemen met dit moederbord. en er over gepost op het nederlandse forum van msi.

http://forum-d.msi.com.tw...topic=280.msg1050#msg1050

Ik had dus ook problemen met usb en onboard lan...

toch vind ik het vreemd dat de Best Buy Guide van Tweakers ( reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2004 )nog altijd blijft kiezen voor dit mobo ondanks toch veel negatieve reacties...

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
doncartel schreef op 10 augustus 2004 @ 00:22:
ik heb ook problemen met dit moederbord. en er over gepost op het nederlandse forum van msi.

http://forum-d.msi.com.tw...topic=280.msg1050#msg1050

Ik had dus ook problemen met usb en onboard lan...

toch vind ik het vreemd dat de Best Buy Guide van Tweakers ( reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2004 )nog altijd blijft kiezen voor dit mobo ondanks toch veel negatieve reacties...
Op fora zie je natuurlijk alleen veel reacties van mensen die problemen hebben dus waarschijnlijk zijn er ook veel borden verkocht waar geen problemen mee zijn ;)

maarre Dabullos , heb je al eens geprobeerd ander geheugen er in te doen , of maar 1 Dimm , ik heb zelf wat problemen gehad met mn Corsair geheugen (2x 256 MB) : Mijn K8N Neo wou dus ook niet posten

ondertussen heb ik 2x512MB (ook Corsair) en zijn de andere Dimms netjes vervangen door Corsair en heb ik ze verkocht

Uiteindelijk bleek het een SPD probleem van het geheugen te zijn

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Wat voor een geheugen heb je? De K8N is behoorlijk kieskeurig namelijk...

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Okee, ben reeds al een maand in bezit van dit mainboard, heb geen probleem gehad tot heden, dus maw als ik iemand kan helpen geef maar een pm.
Ik woon even boven hoorn n-h

me geheugen is samsung 3200 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Jopioware op 10-08-2004 13:48 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hem eindelijk aan de gang. Het was dus toch een voeding probleem.
Hij pakt de cpu nu namelijk wel.
Alleen nu doet hij weer iets anders niet. Hij pakt mijn keyboard niet
:(

Ik heb er 2 geprobeerd, maar allebei zonder succes. Hij geeft dit namelijk aan op mijn diag ledjes.

Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/talsms-E.jpg

En het betekent dit Initializing keyboard controller

Daar blijft hij nu hangen. Ik weet dat dit iets kleins is, maar ik kom er niet uit.

//Edit//
Net ff wat forums doorgelezen en wel meer mensen hebben dit probleem.
Dus ik zal even rond kijken voor een oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 07:14 ]

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
een draadloos keyboard zeker, ik had dit bij me maatje ook, dus ff een gewoon ps2 key board en muis erin en installeren maar.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Topicstarter
Nee gewoon een ps/2 toetsenbord.
Dus ja weer een leuk probleempje om op te lossen ;)

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Bij mij gaf ie dus dezelfde led combinatie aan in het begin , maar het lag toch echt aan het geheugen . en niet aan het keyboard (zie post hierboven ergens)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Topicstarter
Optical :

THANK YOU VERY MUCH !!!
In de handleiding stond dat ik het geheugen in slot 1 en 3 moest doen. Omdat het dubbel sided geheugen was.

Ik heb het nu gewoon in slot 1 en 2 gedaan en het werkt perfect.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1