PC boot niet na inbouw hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb net een compleet nieuw systeem in elkaar gezet, in alle zorgvuldigheid.

Het gaat om de volgende configuratie:

Aopen 300 watt voeding
A64 3200 met Zalman cooler
MSI K8N neo platinum
2x512 mb ddr 400
Sapphire 9800 Pro
2x SATA schijven
1x CD-ROM

Als ik hem probeer te booten, werkt alleen de voeding, en de power led.
Voor de rest gebeurd er niets (CPU fan draait niet, hd's spinnen niet op, geen piepjes, etc..)

Wat zou er aan de hand zijn, of wat zou ik verkeerd gedaan hebben.
Komt het misschien omdat de Aopen voeding niet goed genoeg is, of omdat ie enkel een ATX aansluiting heeft, en geen CPU power connector ( 12V)???

Verwijderd

maakt je mobo missschien kortsluiting met je kast?

• Ricoh
hoe zou je dat kunnen controlleren ?
Ik heb er wel zo'n backplate op geprikt. Maar die is zo dun, daar zou wel voldoende ruimte voor moeten zijn toch ?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14
Controleer even of je power switch wel goed op je mobo aangesloten zit.

Verwijderd

haal je mobo los en je voeding
Dus niet je backplate eruit halen maar je mobo.
Die op een antistatisch stuk plastic leggen en kijken of het dan wel werkt :D

Verwijderd

Komt het misschien omdat de Aopen voeding niet goed genoeg is, of omdat ie enkel een ATX aansluiting heeft, en geen CPU power connector ( 12V)???
Uit de manual van dat mobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36721/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 03:11 ]

• Ricoh
Die power switch zit wel goed vast.
Nu merk ik dat de HD wel opspint, Er achter in het mobo ook een ledje brand, bij de geluidsaansluitingen.
Maar de CPU/VGA fans doen het beiden niet.. en hoor nog steeds geen piepjes.

De Generaal: wil dat zeggen dat het alleen werkt als ze beiden aangesloten zijn, en dat ik dus een ongeschikte voeding heb ?

[ Voor 23% gewijzigd door Ricoh op 10-07-2004 03:13 ]

Verwijderd

je moet de externe apparatuur afkoppelen van de stroom.

en puur op fans en videokaart draaien, dat werkt en zo kun je 't snel controleren.

haal anders 't bordje eruit
leg deze op de moederbord doos en sluit de videokaart aan,
sluit dan de voeding er op aan en sluit de vga kabel aan.

met een schroevendraaier sluit je de pwr/switch connectoren, en voila, je moet nu wat zien anders is er iets mis.

reset even de bios voor alle zekerheid, batterijtje eruit voor 1 minuut.

succes :Y)

Verwijderd

Heeft dit moederbord geen diagnostic LED?

dat zijn 4 ledjes die als het systeem goed is allemaal groen moeten branden, doen ze dat niet, kijk in het boekje voor de verschillende combinaties met de bijbehorende problemen...

• Ricoh
Helaas kent dit mobo geen Diagnostic Leds..

Zonder externe apparaten boot ie ook niet..

Ik denk dat ik maar even een nieuwe voeding moet gaan aanschaffen met een 12V connector erop. Ik heb het idee dat het mobo zichzelf direct weer uitschakelt zodra hij merkt dat er geen 12v connector op aangesloten is..

Of kan dat niet, omdat de HD/Powerled het wel gewoon blijven doen. ?

Verwijderd

Ricoh schreef op 10 juli 2004 @ 03:11:
De Generaal: wil dat zeggen dat het alleen werkt als ze beiden aangesloten zijn, en dat ik dus een ongeschikte voeding heb ?
Vertaald staat er:

12V aansluiting,

Deze aansluiting voorziet uw CPU van stroom.

Verwijderd

CMOS resetten wil ook wel eens helpen.
Zo simpel mogelijk beginnen: voeding + mobo + cpu + koeler + geheugen + video + floppydrive.

Verwijderd

Waarom post iedereen door met gekke dingen?

Ja, je hebt die +12V AUX voeding nodig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 07:11:
Waarom post iedereen door met gekke dingen?

Ja, je hebt die +12V AUX voeding nodig!
oops..overheen gekeken. Wie heeft er dan ook nog een voeding die niet minimaal ATX2.03 is?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:06
ja bij die K8N Neo Platinum.zitten diagnostic led's..mijn systeem had ik 1 dag en toen tijdens CoD ging hij opeens uit. eerst blauw scherm daarna uit...toen heb ik dus dat bracket met diagnostic led's eraan gehangen en toen zag ik 4 x ROOD..oftewel processor naar de ****...moet nu nog ff terug sturen..had dus niks fout gedaan.maarja vind et beetje maf dat hij zo maar kapot gaat. :|

edit:..AMD Athlon 64 3000+ had ik :'( ....rip O-)

[ Voor 9% gewijzigd door LuPo op 10-07-2004 15:30 ]

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Palomar
  • Niet online
Diagnostic leds zitten op dat USB plaatje wat als het goed is bij je moederbord zat. Maar dat ding ben je helemaal niet nodig, want het is duidelijk dat het probleem ligt bij het ontbreken van dat 12V stekkertje op je voeding. Misschien dat er wel verloopstukjes zijn van molex-> '12v blokje' (desnoods maak je zoiets zelf). Al zal dat misschien niet zo stabiel zijn. Anders wordt het een nieuwe voeding kopen (doe dan eerst wel ff research naar wat een goede voeding is).

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
De nieuwe Aopen voedingen hebben ook allemaal een CPU connector aan boord. Kheb hier althans 3 staan met zo'n connector alleen gebruik ik hem niet :)

• LuPo
Palomar schreef op 10 juli 2004 @ 19:00:
Diagnostic leds zitten op dat USB plaatje wat als het goed is bij je moederbord zat. Maar dat ding ben je helemaal niet nodig, want het is duidelijk dat het probleem ligt bij het ontbreken van dat 12V stekkertje op je voeding. Misschien dat er wel verloopstukjes zijn van molex-> '12v blokje' (desnoods maak je zoiets zelf). Al zal dat misschien niet zo stabiel zijn. Anders wordt het een nieuwe voeding kopen (doe dan eerst wel ff research naar wat een goede voeding is).
Ik heb zelf de Thermaltake Butterfly 480W.
Heb super goede voltagelijnen:
+12V: 12,03
+5V: 5,03
+3,3V: 3,4

deze voeding is ook in de pricewatch te vinden..Ik heb hem voor 99 euro gekocht..niet echt super goedkoop maar dan heb je ook wat! Deze heeft dus wel die extra stroomaansluiting..!

• Ricoh
bedankt voor julie reacties. Ik heb er nu een nieuwe Zalman 400 watt voeding inhangen, met een 12V aansluiting. Heb verder alles losgekoppeld.
Geboot met cpu/videokaart/mem: alles 'draait' wel maar systeem schakelt zichzelf na 10 secs uit. Ik zal ook even die diagnostic hub aansluiten.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 21:03
mischien hen je iets aangeraakt en dat je electrisch geladen was duzz nu patz kapot kan zijn

• LollieStick
Dat zal wel weer een heel ander probleem zijn. Meest waarschijnlijke zijn de temperaturen van de CPU. Als deze te heet worden zal de standaard instelling wel zijn dat hij uit moet schakelen.

• Ricoh
de 4 ledjes zijn rood. En systeem klapt er na 10 secs uit.
Ik zit even te zoeken naar de betekenis van de kleuren. 4x rood betekent toch gewoon: booting ??

Maar echt warm zal de cpu toch niet worden in 10 secs.. En al helemaal niet met een Zalman cooler ???

Verwijderd

Ricoh schreef op 10 juli 2004 @ 20:05:
bedankt voor julie reacties. Ik heb er nu een nieuwe Zalman 400 watt voeding inhangen, met een 12V aansluiting. Heb verder alles losgekoppeld.
Geboot met cpu/videokaart/mem: alles 'draait' wel maar systeem schakelt zichzelf na 10 secs uit. Ik zal ook even die diagnostic hub aansluiten.
Als hij na 10 seconden uitgaat, zit waarsch. je koeler niet goed op je CPU. Die wordt dan te warm, waardoor het systeem zichzelf uitschakelt.

Dus: check even of je koeler goed zit. Wat zit er voor materiaal tussen, zo'n thermal pad (=gumachtig stickertje) of heb je er koelpasta tussen gedaan?

Wel het folietje van het thermal pad afgehaald?

//edit
Een CPU zonder koeler zit binnen de seconde ver over de 100 graden. Kan dus hard gaan.

Als je koeler niet helemaal 100% contact maakt, kan het best dat dat je probleem is. Sterker nog, het lijkt mij sterk dat het iets anders is, aangezien hij het wel 10seconden doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 20:18 ]

• LollieStick
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 20:17:
heb je er koelpasta tussen gedaan?
Even ter info: als je dat gedaan hebt, denk er om dat het dan niet groter is dan een rijstkorrel. Alles wat groter is isoleert meer warmte dan het gelijd.

edit:
Chips, het is een Athlon 64. Bovenstaande gaat uit van een Athlon XP. Voor A64 zal ook wel een maximum aanbevolen zijn, maar dat kan je beter hier even opzoeken.

[ Voor 77% gewijzigd door LollieStick op 10-07-2004 20:29 ]

• LuPo
Ricoh schreef op 10 juli 2004 @ 20:14:
de 4 ledjes zijn rood. En systeem klapt er na 10 secs uit.
Ik zit even te zoeken naar de betekenis van de kleuren. 4x rood betekent toch gewoon: booting ??

Maar echt warm zal de cpu toch niet worden in 10 secs.. En al helemaal niet met een Zalman cooler ???
4 x ROOD = CPU niet goed geinstalleerd of CPU defect..Heb ik ook...CPU gaat terug..is kapot :'( ...dus...als je voordat dit gebeurde stabiel hebt gedraaid(just like me) dan moet het wel...AMD kapot

• Ricoh
Ik heb er enkel een dun laagje koelpasta tussen gedaan, maar wel meer dan een rijstkorrel. Meer ter grootte van een bruine boon.
Er zat dus geen folie tussen of wat dan ook. Ik heb de sluiting met de cpu nog gecontrolleerd, en dat zit echt goed strak vast. Heb de schroefjes ook geleidelijk aangedraaid. Ik zal even 1 geheugenbankje eruit halen, en een andere videokaart proberen....

• Ricoh
LuPo schreef op 10 juli 2004 @ 20:32:
[...]

4 x ROOD = CPU niet goed geinstalleerd of CPU defect..Heb ik ook...CPU gaat terug..is kapot :'( ...dus...als je voordat dit gebeurde stabiel hebt gedraaid(just like me) dan moet het wel...AMD kapot
Hmm.. hij heeft dus nog helemaal niet gedraaid....
Ik weet 100% zeker dat de cpu en cooler goed bevestigd zijn
kan het dus ook een Death On Arrival geval zijn ?

Edit: heb de cooler er nog eens afgehaald, en opnieuw een heel dun laagje coolpasta erop gesmeerd, en weer stevig bevestigd..
Geheugenbanken omgewisseld, andere videokaart geprobeerd..
Maar hij valt nog steeds na 10 secs uit :((

[ Voor 21% gewijzigd door Ricoh op 10-07-2004 21:42 ]

• LollieStick
retour dat ding dan maar :)

Verwijderd

Ricoh schreef op 10 juli 2004 @ 21:03:
Edit: heb de cooler er nog eens afgehaald, en opnieuw een heel dun laagje coolpasta erop gesmeerd, en weer stevig bevestigd..
Je krijgt ook niets op het beeld? Het is aanzetten, fans gaan draaien, dan duurt het 10 seconden, en dan weer uit? Zonder dat er in de tussentijd iets piept, of je iets op je beeldscherm krijgt?

• Ricoh
Inderdaad, precies zoals je het zegt.
ik heb al een mailtje gestuurd naar PCZaak.
Zal ik de cpu eerst testen bij de lokale PC boer? of gewoon direct retourneren ?

Verwijderd

Het kan ook zijn dat het je mobo is.. ik weet niet of dat mobo en die CPU het wel gaaf vinden als ze zonder 12v aansluiting aangesloten worden..

• Ricoh
Hmm, daar komen we maandag dus wel achter als ik de CPU even laat testen bij NoRRoD.

Ik neem aan dat het mobo hier wel tegen beveiligd is toch? Tegen het niet aansluiten van de 12V connector ? Ik heb meerdere topics gelezen waarbij mensen deze connector eerst niet aangesloten hadden, later wel, en dat ie het toen wel deed.

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
4 keer rood is idd cpu defect.
Wat je ook kan proberen is om je koeler van je processor even los te halen en hem dan te starten, uiteraard alleen om te proberen en schakel hem snel weer uit.
Ik heb het ook gehad dat die 4 leds gingen branden en bij mij lag het aan de koeler.

The one you cant see...

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
Met loshalen bedoel ik niet de hele koeler demonteren alleen even de voeding ervan loshalen

The one you cant see...

• LuPo
Ghost-X schreef op 11 juli 2004 @ 08:56:
Met loshalen bedoel ik niet de hele koeler demonteren alleen even de voeding ervan loshalen
offtopic:
je kunt ook gewoon even je post editten :+

ontopic: Ik had dus mijn CPU bij Yorcom besteld weet iemand van jullie of ik die gewoon direct kan terugsturen of dat ik even moet wachten op reactie??

• LuPo
Ricoh schreef op 10 juli 2004 @ 21:03:
[...]

Hmm.. hij heeft dus nog helemaal niet gedraaid....
Ik weet 100% zeker dat de cpu en cooler goed bevestigd zijn
kan het dus ook een Death On Arrival geval zijn ?

hmm...Death On Arrival...zou kunnen...als je nl. nog niet stabiel hebt gedraaid. Je hebt alles goed bevestigt, dan zou dat wel kunnen ja....ik je MSI boekje staat wel duidelijk dat je die extra 12V connector OOK moet aansluiten. DUs beide :+ ...misschien dat het daaraan ligt..iig succes..

• LuPo
Ik heb net ook weer nieuw koelpasta erop gedaan..geboot..alleen nu valt hij ook na 10 sec. uit :'( ...ik weet dus nu niet of mijn mobo of CPU defect is. Heb even Geheugen eruit gehaald. PC opnieuw opgestart alleen dan hoor je geen piep. Normalitair hoor je dan toch een piep als je geheugen eruit trek??

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16
En.. heb je je processor al laten testen?? Wat kwam er uit?

@ lupo
Je krijgt zeker ook geen beeld of wel ?

• LuPo
Rexcore schreef op 12 juli 2004 @ 19:51:
En.. heb je je processor al laten testen?? Wat kwam er uit?

@ lupo
Je krijgt zeker ook geen beeld of wel ?
neej ik krijg idd geen beeld :| ..weet jij wat er defect is??...

Verwijderd

heb je toevallig nog een pci videokaartje?
om agp te initialiseren is meer nodig dan voor pci (that is: toen mijn asus a7n8x 'dood' was zag ik met agp niks, met pci kreeg ik nog wel een bios crc error)

als ik je was inderdaad ff cpu laten testen. Mocht die het gewoon naar behoren doen, dan kun je beter de mamaplank retourneren - want die is dan waarschijnlijk een grootmoederplank geworden ;)

overigens, ik gok op je mobo - al weet ik het niet zeker met die diagnostische ledjes. De eerder genoemde plank gaf ook dat soort kuren, dezelfde proc werkt nu alweer een hele tijd stabiel op een ander mobo

• LuPo
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 20:25:
heb je toevallig nog een pci videokaartje?
om agp te initialiseren is meer nodig dan voor pci (that is: toen mijn asus a7n8x 'dood' was zag ik met agp niks, met pci kreeg ik nog wel een bios crc error)

als ik je was inderdaad ff cpu laten testen. Mocht die het gewoon naar behoren doen, dan kun je beter de mamaplank retourneren - want die is dan waarschijnlijk een grootmoederplank geworden ;)

overigens, ik gok op je mobo - al weet ik het niet zeker met die diagnostische ledjes. De eerder genoemde plank gaf ook dat soort kuren, dezelfde proc werkt nu alweer een hele tijd stabiel op een ander mobo
iig bedankt...heb inmiddels proc. en mobo teruggestuurd. Had niet eg zin om naar rotterdam te rijden ;) ...vanuit overijssel kun je het beter versturen.. :) ..nou maar ffies afwachten. heb btw geen pcivideokaartje :'( ..was wel handig geweest. Ik denk trouwens ook dat mobo kapot is...weet eigenlijk niet waarom... :Y)

• Ricoh
ik heb CPU laten testen, en die doet het prima...

Mobo defect dus...
Wel toevallig, twee keer MSI K8N...

Ik denk dat ik toch maar vraag of ze een Asus willen terugsturen :(

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

los van dat stekkertje vind ik een 300watt aopen sowieso barweinig voor jou systeem. Misschien om problemen te voorkomen in de toekomst gelijk maar een nieuwe kopen. Lijkt me niet overbodig bij zo'n systeem.

• LuPo
ja man..da's wel zeer toevallig...2 MSI K8N...kapot...hm..strange :?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

t!mP schreef op 13 juli 2004 @ 20:16:
los van dat stekkertje vind ik een 300watt aopen sowieso barweinig voor jou systeem. Misschien om problemen te voorkomen in de toekomst gelijk maar een nieuwe kopen. Lijkt me niet overbodig bij zo'n systeem.
sterker nog, het kan nog wel is heel erg bijgedragen hebben aan dit probleem :)

Ik zou toch zeker lekker minimaal een 380-400 W A-merk voeding kopen als ik jou was.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 13-07-2004 21:25 ]

• LuPo
Hann1BaL schreef op 13 juli 2004 @ 21:24:
[...]

sterker nog, het kan nog wel is heel erg bijgedragen hebben aan dit probleem :)

Ik zou toch zeker lekker minimaal een 380-400 W A-merk voeding kopen als ik jou was.
Ik heb de Thermaltake Butterfly 480W voeding...dus dat moet wel goed zijn..

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

LuPo schreef op 10 juli 2004 @ 20:32:
[...]

Ja en nee, 4 x rood is CPU kapot ja, als het blijft hangen. Heb je een paar seconden 4 x rood en dan verder naar bijv. 3 x rood 1x groen, dan is het gewoon booten-routine.

Maar in dit geval dus het eerste

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

LuPo schreef op 13 juli 2004 @ 21:32:
[...]

Ik heb de Thermaltake Butterfly 480W voeding...dus dat moet wel goed zijn..
Ja, ehe..dat was nadat je CPU gekilled was ehe... 8)7
LuPo schreef op 11 juli 2004 @ 10:17:
[...]
offtopic:
je kunt ook gewoon even je post editten :+

blabla
offtopic:
Je kan ook gewoon even je post editten :+
:P.3 posts achter elkaar.. :X

[ Voor 41% gewijzigd door Yellowneck op 13-07-2004 23:57 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• LuPo
grote kans dat mobo kapot is....maarja...moet nu toch ff afwachten... :) ..heb intussen wel m'n kast een beetje gemod.. >:) ...

• Ricoh
t!mP schreef op 13 juli 2004 @ 20:16:
Ik heb ook gelijk een 400 watt zalman voeding gekocht.
Maar voor enkel een cpu, vga, en geheugen is 300 watt net voldoende, het wordt te weinig als ik er meer aan zou hangen. En het zou een moederbord niet om zeep kunnen helpen lijkt mij, want dat heb ik nog nooit gehoord.

Op de site van de leverancier staat dat de RMA procedure 2 tot 3 weken kan duren.
Daar baal ik echt van :(

• LuPo
Ricoh schreef op 14 juli 2004 @ 17:10:
[...]

Ik heb ook gelijk een 400 watt zalman voeding gekocht.
Maar voor enkel een cpu, vga, en geheugen is 300 watt net voldoende, het wordt te weinig als ik er meer aan zou hangen. En het zou een moederbord niet om zeep kunnen helpen lijkt mij, want dat heb ik nog nooit gehoord.

Op de site van de leverancier staat dat de RMA procedure 2 tot 3 weken kan duren.
Daar baal ik echt van :(
Ik had dus hetzelfde probleem als jou Ricoh...ik heb het dus voorgelegt aan Yorcom en heb alle spullen (AMD Athlon 64 3000+ en MSI K8N Neo Platinum) teruggestuurd. Heb in overleg gekozen voor de Asus K8V-SE Deluxe. Ze hebben het al weer teruggestuurd. Dus krijg morgen of overmorgen nieuwe spullen. gelukkig....en yorcom is natuurlijk _/-\o_

Verwijderd

Kvind 300 watt wat weinig... maar dat kan aan mij liggen, in zo'n config zou ik een 350 hangen, redelijk zware beeldplank

Verwijderd

Uhm, ik heb exact hetzelfde probleem gehad, weet je 200% zeker dat je cooler contact maakt? Wanneer dat niet zo is schakelt de pc zich namelijk vanzelf uit (mijn pc met a7n8x in ieder geval wel). Dus dat zou ik nog even controleren, ik had ook bijna mijn mobo de schuld hiervan gegeven.

[spuit11mode]
Je voeding is trouwens ook wat aan de krappe kant
[/spuit11mode]

succes....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 21:16 ]

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Ik heb exact hetzelfde probleem. Vandaag of morgen alles netjes uit de kast halen en dan los proberen... pffff... ellende. Binnen die 10 sec. worden de koelblokjes allemaal wel warm. Dus er gebeurt toch iets.... :/

[ Voor 28% gewijzigd door durkagain op 15-07-2004 20:10 ]

• Ricoh
Beroerd zeg.. een erg brak moederbord als je het mij vraagt. Ik ga vanavond nog een Asus k8V deluxe halen. Dat andere mobo stuur ik terug, zonder omruil.
Is dat trouwens mogelijk ? je geld terug vragen bij een online webshop? ik kan daar in de algemene voorwaarden niets over terugvinden.

Hey Durk, heeft ie van jou wel eerst stabiel gedraaid? of was ie vanaf het begin al verrot ?

[ Voor 15% gewijzigd door Ricoh op 15-07-2004 20:16 ]

• durkagain
Ricoh schreef op 15 juli 2004 @ 20:13:
Beroerd zeg.. een erg brak moederbord als je het mij vraagt. Ik ga vanavond nog een Asus k8V deluxe halen. Dat andere mobo stuur ik terug, zonder omruil.
Is dat trouwens mogelijk ? je geld terug vragen bij een online webshop? ik kan daar in de algemene voorwaarden niets over terugvinden.

Hey Durk, heeft ie van jou wel eerst stabiel gedraaid? of was ie vanaf het begin al verrot ?
Nee, gelijk al 4 rooie lichies en na 10 seconden uit...

• Ricoh
Ik ga nu direct een Asus halen. Die RMA procedure bij PC-Zaak duurt mij te lang.. week geleden RMA formulier aangevraagd, nog steeds geen RMA nummer gekregen, zlefs niet na een paar keer mailen/bellen.
En dan maar duimen dat ik mijn geld terug krijg.

• durkagain
Ik ga CPU + mobo z.s.m. maar retourneren naar Komplett.nl... Kijken hoe dat gaat.

• Ricoh
Ik heb nu De Asus K8V Deluxe op mijn schoot liggen, 120 euro, wel duurder dan elders, maar wat the fuck.. Ik kan m'n PC bouwen :)

• durkagain
Zal nu wel lukken dan! Het testen uit de kast hielp bij mij ook geen zak. :/

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16
En nu nog hopen dat ie het doet.. :) anders moet je me laptopje maar gebruiken vant weekend.. 8) :+

[ Voor 47% gewijzigd door Rexcore op 21-07-2004 11:54 ]

• LuPo
heej,

Heb nu dus ook al een tijdje een Asus K8V-SE Deluxe, hij start nu wel op maar blijft hangen...als ik windows opnieuw probeer te installeren kan hij niks gaan kopieeren op de hdd. Heb OEM(chip: MCP) 2 x 512 MB geheugen (pc3200). Denk dat het aan het geheugen ligt want toen hij wel weer opstartte kreeg ik altijd blauw scherm met dat je de spullen moest nakijken omdat hij een fout had ofzo. Hij kwam dus neit in windows heb toen(was idee van een vriend) 1 reepje 512 eruit gehaald en toen was dat blauwe scherm over 8)7 ..Weet iemand van jullie of Geil geheugen wel compatible is...specs:

Geil DDR PC400 2x512Mb Kit Value SeriesDC . Staat ook verder niks op die site over chipmerk of type ofzo. Hoop dat jullie hier iets uit kunnen afleiden ;)

Pagina: 1