Toon posts:

A7N8X-E Deluxe geluid wil echt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort nieuw asus plankje erin gezet en draait als een trein! :)
alleen geluid wil voor geen meter werken

heb op asus & nvidia de nieuwste drivers gedownload
jumpers eraf gehaald & erop gedaan
bios staat ac97 op AUTO en niet op disabled
tweakers afgezocht natuurlijk :)
verschillende koptelefoons/speakers geprobeerd/ alle mogelijke gaten achterop geprobeerd :)

maar niks helpt :'(

als ik gewoon muziek aanzet en ik kijk wat die nvmixer aan het doen is: die is ontzettend druk bezig met zijn meters en analyzers

geen enkele geinstalleerde audio codec geeft problemen

dus ik ga ervanuit dat het chipje dan ook nog goed is?

kan iemand mij verder helpen?

Verwijderd

Werkt het ook niet met de drivers van de cd dan :?

Verwijderd

Topicstarter
nope.. die had ik er eerst opstaan namelijk en dat wou niet werken dus daarna maar drivers van nvidia & asus :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm.... weet niet of het bij jou ook zo is maar je moet dus ook de RealTek Drivers installeren. Weet niet of dit van toepassing is bij MCP-T Southbridges met SoundStorm, alle ASUS DeLuxe hebben deze dacht ik namelijk :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Kheb dan een A7N8X maar ik hoef alleen de nforce drivers erop te poppen en voila :)
Is je geluid niet gemute? ;)

edit:
Config. scherm -> Spraak, geluid en geluidsapparaten -> Systeemvolume aanpassen

edit:
Of Config. scherm -> Spraak, geluid en geluidsapparaten -> Rechterkantmenutje : Geavanceerde volumeregeling :)

[ Voor 55% gewijzigd door SH4D3H op 07-08-2004 17:50 ]

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

misschien overbodig.. maar zit je snoertje van je speakers wel in de goede plug?

bij een asus bord is het de middelste groene gat

[ Voor 25% gewijzigd door BEVEL op 07-08-2004 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
realtek geinstalleerd . wil ook niet
en alle volumes en groene ingangen gecheckt :) dat zit zeker weten goed

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 05:46

Majapro

Deventer

ik heb hier net een overleden Asus A7N8X-VM Socket A onder mn handen, gaf wel geluid overigens....Asus die zich ook op de onderkant van de markt richt en dan steken laat vallen :?

Bij een ander bordje uit deze reeks was de onboard video die niet aan de praat te krijgen was ;(

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Topicstarter
hmm gewoon terug brengen naar de winkel dus?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ja als jij gewoon de nforce drivers geinstalleerd hebt, alle volumebalkjes gechecked hebt, je zeker weet dat je alle aansluitingen getest hebt met verschillende apparaten en je van mening bent dat je alles geprobeerd hebt. Dan zou ik hem terugbrengen ja :)
Tis toch zonde om zonder de soundstorm te zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik me bordje weer missen :'(

maar thanx voor de hulp :)

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
ik heb precies hetzelfde, maar had geen zin om te wachten op garantie enzo dus heb er maar een pci kaartje bijgedouwt.
Is het verstandig om toch nog terug te sturen en een werkende terug te krijgen ivm snelheid? Ik lees overal dat de nforce2 wel gigantisch goed is (zeker ten opzichte van sweex4.1 geluid)... toch?

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik vind hem wel de moeite hoor.

Ik heb net zo'n moederbord in mijn studio pc gezet, daar zit al een professionele geluidskaart in maar die soundstorm beviel me zo goed dat ik hem af en toe gebruik voor vst instrumenten (latency<2ms)

voor de installatie heb ik alleen de drivers van de cd gebruikt en het werkte meteen.

Als ik jou was zou ik hem omruilen.

edit: een van de redenen dat ik hem goed vind: makkelijk, snel, en hogere geluidskwaliteit dan je zou verwachten. Ik heb hem analoog doorgelinkt naar m'n "echte" geluidskaart en bij opnames (16bit) is de toegevoegde ruis/vervorming letterlijk verwaarloosbaar (+/- 0.01%). Dat wil in mijn geval zeggen dat ik mijn versterker volledig open kan gooien en geen ruisjeof wat dan ook hoor. Zegt natuurlijk niet alles, maar ik denk dat het al gauw beter is dan een sweex kaartje.

Over processorbelasting kan ik je niet zo heel veel vertellen, aangezien ik hem niet gebruik voor games en bij het opnemen etc is de processorbelasting niet relevant

[ Voor 48% gewijzigd door pianoman op 30-09-2004 09:46 ]

Verwijderd

heb ook net zo'n mobo gekocht
gewoon driver van cd geinstalleerd en krijg een prima geluid niks mis mee dus ???

• Lightning502
bij een maat van mij werkt het ook gewoon, bij mij niet. Heb wel zeker weten alles goed gedaan. Bij hem hoor je ook bij het opstarten 'cpu check ok, system now booting some operating system'. Dat zou je dus altijd moeten horen (ook zonder windows) en dat heb IK niet dus ligt het aan het moederbord. Maarja, gewoon een keertje opsturen dus.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n plankje maar mijn geluid werkt wel.

Maar hij moet toch ook 5.1 ondersteunen maar heb tot nu toe alleen nog maar 1.1 gehad (center en sub) heb ook de vinkjes geplaats bij mic. gebuiken als rear en line-in als front speakers.

Wat kan dit zijn?

• Lightning502
ik denk dat je NVidea soundstorm moet installeren (mobo cd). Dan krijg je zon programma met allemaal equalizers. Daar kan je ook het aantal speakers instellen en testen.

Verwijderd

hmm ik heb dit bordje ook, en ben ook erg tevreden over de geluidskaart! beetje jammer dat de software niet een 2.0 source kan "upgraden" naar 5.1.... zo'n simulatie idee, dat zou wel leuk zijn voor muziek...

maar ff ontopic, ik zou gewoon naar de winkel gaan, ik heb et ook een keer met een jetway board gehad, en toen kon ik kiezen óf ik liet mijn moederbord daar achter, of ik mocht een 5.1 kaartje gratis meenemen... nouja :-P dat geluid van die jetway is denk ik niet om van te juigen, dus toen heb ik zo'n kaartje meegenomen 8)
succes!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb hetzelfde probleem... Mijn voeding heeft het vorige week begeven en sindsdien heb ik geen geluid meer uit m'n computer. Het enige wat ik toen heb gedaan is de BIOS resetten... Hoe kan het zo maar stuk gaan?

Verwijderd

Ik heb nog even na gezocht welk bordje ik nu precies heb het gaat hier om een a7n8x met 5.1 ondersteuning, maar krijg het voor geen mogelijk heid aan de gang het is net of ie de andere twee uitgangen niet wil aansturen :-S

Ook mijn 5.1 geluidskaartje wil ook niet meer, maar wat dat kan zijn weet ik ook niet, het heeft wel gewerkt.

wie o wie kan mij hier mee helpen.

Verwijderd

Probeer eerst de oudere drivers te installeeren en later pas te update ik heb de A7N8X-E Deluxe en bij mij werkt hij perfect

Verwijderd

komt me heel erg bekend voor. Nu komt m'n case met extra aansluiting voor mic/koptelefoon. Net voordat ik m mobo terug naar de leverancier zou sturen, dacht nog ff te testen via die extra aansluiting. Stekkertjes aansluiten op het mobo, en waarempel, werkte goed. en t gekke is dat het aan de achterkant nu ook gewoon allemaal werkt.
T klopt niet, maar t werkt en ik laat m lekker zitten.

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem
en heb ook alle drivers geprobeert maar kan iemand me vertellen welke jumpers ik moet veranderen want dat is het enigste wat ik niet geprobeert heb
ik zie inderdaad ook de metertjes op en neer dansen maar er komt geen geluid uit me speakers :(
bordje is net nieuw

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens een oudere bios. Of juist de nieuwste als je nog niet geflashed hebt.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

heb ik geprobeert maar mocht niet baaten jammer genoeg

ik wil die jumpers proberen maar weet niet welke dat zijn of hoe dat psies moet ?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Same mobo, same shit ;)

Ook hier het zelfde probleem, nieuw mobo, alles werkt behalve het geluid, idd ook de metertjes die dansen als een gek maar geluid 0,0

Heb allerlei drivers geprobeerd etc.

Bios niet geprobeerd overigens en geen jumpers gezocht.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40

R-B

Blokkert

ik heb ook dit mobo, en geluid werk gewoon perfect :)

Gewoon nforce driver erop knallen en hij werkte :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

maar kan iemand me misschien helpen met die jumpers ik weet niet welke het zijn en hoe ik deze moet veranderen ?

misschien ben ik dan hiermee geholpen en kan ik eindelijk wat muziek luisteren :*)

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand hiermee nog dingen ervaren verder of geprobeerd ?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Wel ervaringen mee. Werkt perfect hier. Als de metertjes dansen, weet je dan zeker dan

1) Je koptelefoon ( speakers ) echt werken
2) Je deze in 'het' juiste gaatje gestoken heb ( bij de A7n8x -e deluxe ) zijn er 6 'geluids' gaatjes. Je moet de middelste hebben die 'onderaan' zit.

Verwijderd

Heb je toevallig die pinnetjes/jumpertjes van je front audio connector op je moederbord verwijderd? Als ze er niet staan en je hebt geen audio connectors op aangesloten dan werken je andere audio uitgangen ook niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 16:24 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Heb je de frontpanel aangesloten ????

zo ja haal die dan los en zet de jumpers die er zaten terug op de oude plek...
(de oude plek zijn de pennen aan beide kanten van de plek waar 1 pennetje mist)
Probleem opgelost....

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:10

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dit is een standaard probleem bij die bordjes.
Het heeft verschillende oorzaken.
1 van de meest voorkomende is dit bordje in combinatie met de meeste geforce videokaarten (klinkt gek, maar waar).
Ik heb het probleem ook kunnen oplossen door een kaart van ati te nemen. (niet dat ik dat expres daarom deed maar toch).

Een vriend van me had hetzelfde probleem hij had ook een kaart van nvidia ti 4200 meen ik, en met mijn ati deed ie het ineens wel.

Weer een andere vriend ook zelfde probleem, mijn videokaart erin geprobeerd en toen deed ie nog niks.
hij heeft het board 3 keer teruggebracht, dus 4 boarden geprobeerd, en het probleem bleef.
Hij heeft het nog niet kunnen vinden tot nu toe, echt heel vreemd.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met dit moederbord.

Het probleem was een jumper op het moederbord. Er is een jumper op het moederbord die er voorzorgt dat je een "audio frontpanel" kan gebruiken. Als je de jumper dus niet goed hebt staan dan worden de geluidsuitgangen op je moederbord gewoonweg genegeerd!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

babbelmb schreef op 02 november 2004 @ 16:43:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met dit moederbord.

Het probleem was een jumper op het moederbord. Er is een jumper op het moederbord die er voorzorgt dat je een "audio frontpanel" kan gebruiken. Als je de jumper dus niet goed hebt staan dan worden de geluidsuitgangen op je moederbord gewoonweg genegeerd!
Goede antwoord ! :P
Had hetzelfde, dit is echter nergens gedocumenteerd bij Asus. Kijk in je boekje hoe de jumpers default staan (d8 van rechts naar links: 1e overslaan, 2e jumper, 1volgende overslaan, weer een jumper, klaar.) Dit imo faq-waardig, daar ik nu al heel wat van deze gevalletjes op diverse fora voorbij heb zien komen.

[ Voor 7% gewijzigd door KillerAce_NL op 02-11-2004 17:00 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb de jumpers goed staan hier.
code:
1
2
: . : :
^   ^

Bij de ^ zit een jumper maar dan heb ik nog geen geluid...

[ Voor 17% gewijzigd door Beekforel op 02-11-2004 17:43 ]

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
het is

code:
1
2
:::::
  ^ ^

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd, die is goed, zit nu thuis en kan door mijn window de jumpers nu zien.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Volgens mij heb ik maar 4 "plekken" voor jumpers waarvan 1 met maar 1 pinnetje is...
Pagina: 1