Toon posts:

[WiFi] LAN router plus + AP: wel connectie geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende situatie:

Speed touch Home modem --> Draytek 2200E router --> Sitecom WL-013 AP --> Laptop met Intel PRO/2100 kaart (Windows)

Ik probeer dus een simpel AP aan te sluiten op één van de 4 ports van m'n LAN-router. De draytek heeft een DHCP server enabled en de sitecom staat ingesteld om als DHCP client te fungeren.
Als ik met m'n laptop verbinding met het AP maak krijg ik een IP (uitgedeeld door de draytek). Als ik bij m'n draytek config kijk zie ik ook dat er een ip geleased is aan m'n laptop.

Nu het probleem: ik kan niet op internet met m'n laptop.
Ping en DNS werkt wel, maar gewoon een site opzoeken of op een ftp inloggen gaat niet. Volgens mij ligt het probleem bij de draytek. Zelfs in DMZ mode wil het niet lukken. Het iemand een idee wat ik moet instellen zodat alles netjes wordt geforward van de draytek naar de sitecom naar m'n lappie?
Of anders ff de URL van een post waar het antwoord terug te vinden is?
Alvast bedankt! :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 20:35:
Ik zit met de volgende situatie:

Speed touch Home modem --> Draytek 2200E router --> Sitecom WL-013 AP --> Laptop met Intel PRO/2100 kaart (Windows)

Ik probeer dus een simpel AP aan te sluiten op één van de 4 ports van m'n LAN-router. De draytek heeft een DHCP server enabled en de sitecom staat ingesteld om als DHCP client te fungeren.
Als ik met m'n laptop verbinding met het AP maak krijg ik een IP (uitgedeeld door de draytek). Als ik bij m'n draytek config kijk zie ik ook dat er een ip geleased is aan m'n laptop.

Nu het probleem: ik kan niet op internet met m'n laptop.
Ping en DNS werkt wel, maar gewoon een site opzoeken of op een ftp inloggen gaat niet. Volgens mij ligt het probleem bij de draytek. Zelfs in DMZ mode wil het niet lukken. Het iemand een idee wat ik moet instellen zodat alles netjes wordt geforward van de draytek naar de sitecom naar m'n lappie?
Of anders ff de URL van een post waar het antwoord terug te vinden is?
Alvast bedankt! :7
En als je de laptop direct in de Draytek plugt?
Misschien dat je poorten 80 en 21 moet forwarden?
Maar normaal forward een router toch alle poorten die hij niet kent??
Best raar :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 21:06:
[...]

En als je de laptop direct in de Draytek plugt?
Dat werkt wel gewoon, via UTP werkt internet op de laptop gewoon goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 21:10 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

*Gokt : *

Je hebt SpyWare/Trojans op je PC en die hebben je verbinding misbruikt en nu ben je afgesloten en kan je alleen door de proxy van je ISP Internetten ??

Indien je dit post vanaf diezelfde verbinding dan heb ik niks gezegd ;)

OK je WLAN werkt dus gewoon niet goed :)

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 06-08-2004 21:11 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 06 augustus 2004 @ 21:10:
*Gokt : *

Je hebt SpyWare/Trojans op je PC en die hebben je verbinding misbruikt en nu ben je afgesloten en kan je alleen door de proxy van je ISP Internetten ??

Indien je dit post vanaf diezelfde verbinding dan heb ik niks gezegd ;)

OK je WLAN werkt dus gewoon niet goed :)
Eeh.. ok ;)

Ik weet niet of ping en dns een goede maatstaf zijn om te bepalen of het wlan goed werkt, maar volgens mij is er met de verbinding niets mis.
Wat ik heel gek vind is dat ik ook niet via http naar de config van de draytek kan gaan. Dit hoort volgens mij altijd te kunnen vanaf een intern ip.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee? ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 20:35:
Volgens mij ligt het probleem bij de draytek. Zelfs in DMZ mode wil het niet lukken.
Als je het direct inpluggen van laptop op de draytek geen probleem levert, zal het dus NIET aan je draytek liggen :+

Het heeft te maken met je AP instellingen. Neem misschien de installatie gids eens bij de hand.
http://www.sitecom.com/dr...id=6&prod_id=200&search=1
Hier kan je ze downloaden als je het AP tweedehands gekocht hebt ofzo...
Ik heb de handleiding doorgelezen en als je die volgt moet het toch echt wel lukken hoor!

Als het dan nog niet werkt moet je hetzelfde doen (-> Handleiding volgen + dubbel settings checken) met het kaartje in / aan de laptop.
Over dit kaartje heb je trouwens niets gemeld. Gaat het om een PCMCIA?
Post je IP-settings van het AP en het kaartje bijvoorbeeld.
Op deze manier lijkt het onoverzichtelijk hoor.

Verwijderd

Topicstarter
*** UPDATE ***

Ik heb het probleem inmiddels gevonden: de UTP-kabel die vanaf de router naar het AP liep was niet in orde. Waarschijnlijk was het signaal net sterk genoeg voor DNS en ping maar kwamen http requests niet goed door...

In ieder geval werkt het allemaal prima als ik een andere kabel gebruik.

Bedankt voor alle hulp..!
Pagina: 1