Toon posts:

Netwerkbrug in Windows ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik had maar een kort vraagje. Ik weet dat je in Windows XP heel gemakkelijk een netwerkbrug kan maken. Nu is mijn vraag, is het in Windows ME ook mogelijk om een dergelijke netwerkbrug te maken (via software of in windows ingebouwd)? Dit is namelijk om mijn WLAN met mijn LAN te verbinden.

Alvast bedankt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heeft hiermee te maken neem ik aan : WLAN, LAN en Internet-delen/ :D ??

In ME zelf in ieder geval niet en of het met aparte software kan betwijfel ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Haha goh hoe raad je het :P

Goed ik kwam er dus achter dat WinGate dergelijke functies bied maar die gebruik ik nu niet meer aangezien sommige programma's er niet mee werken. Wonder boven wonder doet het ICS van Windows ME zelf het nu wel.. Maar dan heb ik weer geen brug... dillemma :P

Verwijderd

euh, volgens mij heb jij helemaal geen netwerkbrug nodig, maar moet je gewoon internet connection sharing aanzetten... (ics) netwerkverbinding delen, dus.

een netwerkbrug is eigenlijk nodig als je wilt dat alle netwerkinterfaces op hetzelfde subnet zitten, en uit jouw verhaal lijkt het dat jij je wan wilt scheiden van je lan .. 2 subnets dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:06:
euh, volgens mij heb jij helemaal geen netwerkbrug nodig, maar moet je gewoon internet connection sharing aanzetten... (ics) netwerkverbinding delen, dus.

een netwerkbrug is eigenlijk nodig als je wilt dat alle netwerkinterfaces op hetzelfde subnet zitten, en uit jouw verhaal lijkt het dat jij je wan wilt scheiden van je lan .. 2 subnets dus.
ICS werkt al maar wat ik wil is dat de WLAN en de LAN netwerken elkaar kunnen zien en met elkaar communiceren. Wat ik dan nodig hebt, netwerkbrug of ip-routing, weet ik niet. Want ik weet wel dat je IP-ROUTING via een key in het register aan kan zetten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of het in ME kan, weet ik niet. Ik zou zelf sowieso geen ME gebruiken...als er 1 brak OS van MS is het ME :/ Maar als het voor jou voldoet zou ik er zeker mee blijven werken ;)
Ik wil je eigenlijk eens aanraden om te overwegen FreeSco te gebruiken op die "server / router" van je. Ik weet alleen niet 100% zeker of freesco ook USB modems aan kan...maar je kunt het altijd proberen, aangezien Freesco op een floppy past :)
Andere optie is je beurs trekken en een router met USB en WLAN aansluiting kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

The_Eagle schreef op 06 augustus 2004 @ 09:32:
Of het in ME kan, weet ik niet. Ik zou zelf sowieso geen ME gebruiken...als er 1 brak OS van MS is het ME :/ Maar als het voor jou voldoet zou ik er zeker mee blijven werken ;)
Ik wil je eigenlijk eens aanraden om te overwegen FreeSco te gebruiken op die "server / router" van je. Ik weet alleen niet 100% zeker of freesco ook USB modems aan kan...maar je kunt het altijd proberen, aangezien Freesco op een floppy past :)
Andere optie is je beurs trekken en een router met USB en WLAN aansluiting kopen :)
FreeSCO kan inderdaad hele CooLe bridge maken, maar kan niet met USB Modems overweg ;)

En een ALLES-IN-ÉÉN oplossing was hij al van plan te kopen als het goed is !!

offtopic:
ME is net zo goed als dat jij hem gebruikt/beheert en daarom best wel te overleven met af en toe een 0028: BSOD :) en ja ik vind ook 98Se beter....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1