Waarom een regiovrije dvdspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20
Hier is mijn vraag:

Waarom willen jullie allemaal regio-vrije dvdspelers?
Is dat nou zo belangrijk dat je voor 10,-goedkoper een DVD uit Amerika kan bestellen om hem dan zonder nederlandse ondertiteling te bekijken?
Het lijkt mij gewoon irritant om zonder nederlandse ondertiteling te kijken!

Daar komt bij dat veel mensen omdat ze een regiovrije willen dan maar zo'n yamakawa/revoy-achtig ding nemen... en daardoor niet eens zo'n goede kwaliteit beeld krijgen als een speler van de "bekende" merken...

:?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 12:37
Hey wat dacht je van bioscoop films die in Amerika al lang uit zijn op DVD?
Dat is eigenlijk de hoofdzaak, die 10.- kan me aan me reet roesten..
Het is wel verdomt makkelijk op je vakantie waar dan ook gewoon dvdtjes te kunnen uitzoeken voor 10/20 gulden ;-)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:44

Metzie

Nyaano !

Op dinsdag 26 december 2000 17:27 schreef ALH het volgende:
Hier is mijn vraag:

Is dat nou zo belangrijk dat je voor 10,-goedkoper een DVD uit Amerika kan bestellen om hem dan zonder nederlandse ondertiteling te bekijken?

Daar komt bij dat veel mensen omdat ze een regiovrije willen dan maar zo'n yamakawa/revoy-achtig ding nemen... en daardoor niet eens zo'n goede kwaliteit beeld krijgen als een speler van de "bekende" merken...

Omdat in america de films al op DVD zijn voordat ze hier in nederlands in de bioscoop te zien zijn.

en een Onbekend merk wil niet zeggen dat ze slechter beeldquality geven. Dat ligt aan je tv, niet aan zo'n dom apparaat.

En als jij geen films kan kijken zonder ondertitels mag je wel eens flink aan je engels gaan werken, elke gemiddelde tweaker kan zonder veel moeite een (div-x)film volgen. Ik kijk zelfs liever films zonder ondertitels, scheelt een heleboel afleiding.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:48

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 26 december 2000 17:35 schreef Metzie het volgende:
Omdat in america de films al op DVD zijn voordat ze hier in nederlands in de bioscoop te zien zijn.
Tja, en dat is dus ook meteen de reden, dat het Regio systeem is ingevoerd. Ik kan me goed voorstellen, dat filmproducenten er een beetje :r van worden als hun films al een maand (of langer) op de thuis markt draait, terwijl de film eigenlijk nog in premiere moet gaan.
Overigens vind ik, dat iedere film gewoon wereldwijd op 1 datum in premiere moet gaan. Dan zijn we ook meteen van het bovenstaande probleem af, maar ach wie ben ik...
en een Onbekend merk wil niet zeggen dat ze slechter beeldquality geven. Dat ligt aan je tv, niet aan zo'n dom apparaat.
Dit is natuurlijk een uitspraak, die een beetje kort door de bocht is. Het bovenstaande kan het geval zijn, maar laten we wel wezen, ook in DVD-spelers is een groot onderscheid tussen goede en slechte kwaliteit spelers.
En als jij geen films kan kijken zonder ondertitels mag je wel eens flink aan je engels gaan werken, elke gemiddelde tweaker kan zonder veel moeite een (div-x)film volgen. Ik kijk zelfs liever films zonder ondertitels, scheelt een heleboel afleiding.
Hmmm, een vriend van mij is dus erg hardhorend. Hij spreekt weldegelijk engels, maar zijn voorkeur gaat toch uit naar nederlandse ondertiteling. Laten we wel wezen, film kijken doe je voor je ontspanning.:)

Aangezien mijn DVD speler alleen regio-2 ondersteund en ik graag films kijk met vrienden (die niet allemaal zonder ondertiteling kunnen) gaat mijn voorkeur uit naar gewone regio-2 DVD's. Die paar gulden voordeel vallen dan onder de categorie pech. En films, die hier in de bioscoop draaien kijk in dan ook maar al te graag in de bioscoop. Dan kom je tenminste nog es achter die computer vandaan en zie je nog eens andere mensen! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• ALH
Een film volgen lukt natuurlijk wel, maar die ondertiteling zal wel gemakzucht zijn maar ik vind het vrij irritant zonder...

• ALH
Aangezien mijn DVD speler alleen regio-2 ondersteund en ik graag films kijk met vrienden (die niet allemaal zonder ondertiteling kunnen) gaat mijn voorkeur uit naar gewone regio-2 DVD's. Die paar gulden voordeel vallen dan onder de categorie pech. En films, die hier in de bioscoop draaien kijk in dan ook maar al te graag in de bioscoop. Dan kom je tenminste nog es achter die computer vandaan en zie je nog eens andere mensen!
precies :), niks aan toe te voegen...

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Een tweaker wil (meestal) alles coolen, overclocken, upgraden, updaten, unlocken, hacken, cracken, freaken kortom tweaken, ook al gebruikt hij de daardoor verkregen functionaliteit zelden of zelfs niet! :)

Dus de firmware van een DVD-speler aanpassen zodat ie regiovrij wordt,
is meer een 'want to' dan een 'need to'! :o

Mijn hack van de boordcomputer van de MIR...
is ook meer een 'want to' dan een 'need to'!
;)

• ALH
o ja, het tweakaspect in een tweaker speelt natuurlijk ook mee :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Hier is mijn vraag:

Om sommige regio1 DVD's zitten meer extra's. (andersom ook trouwens)
Sommige regio2 DVD's hebben twee kanten (halverwege omdraaien) terwijl dezelfde film in regio1 maar één kant heeft.
Regio1 DVD's zijn vaak eerder uit.

Overigens koopt een beetje filmfanaat/DVDfanaat niet een goedkope dvd-speler die regiovrij is, maar juist een vrij dure die of standaard al regiovrij zijn, of door de speciaalzaak (want we hebben het niet over de megapool of S&F) regiovrij kan worden gemaakt (met behoud van garantie).

Wel ben ik van mening dat de regio1 letterbox DVD's (dus niet de anamorphic) van mindere kwaliteit zijn dan de regio2 variant. Dit vanwege het hele NTSC verhaal dat minder beeldlijnen heeft.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ALH
hmm, nouja, ok dan :)

• Ozzy
  • Laatst online: 11-03 13:17

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik heb mijn (stand-alone) dvd-speler, een Sony dvp-s725d, nu al weer ruim anderhalf jaar. En op het moment dat ik um kocht was het assortiment van regio 1 100x (en dat is niet overdreven) groter en beter van kwaliteit (en niet vergeten dat de prijs van een regio 2 dvd toen rond de 90 gulden lag). Ik heb daarom een regiovrije (in te stellen op regio 0,1,2,3,4,5 en 6 dus niet autoswitching) gekocht.
De regio 2 markt is zijn achterstand aan het inhalen, vandaar dat het illegaal is geworden om niet-regio 2's te verhandelen in het regio 2 gebied. Je ziet ook steeds meer dat de regio 1 en 2's bijna gelijktijdig op de markt komen, nadat in het regio 2 gebied, de bioscoopfilm niet meer draait. Voorbeelden: the World is not enough, Gladiator & Gone in 60 seconds. Het eerder uitkomen van regio 1's zal in de loop van de tijd geen reden meer zijn om een regiovrije dvd-speler te kopen en de prijs ook niet meer.

De redenen waarom ik nog steeds blij ben met mijn regiovrije speler is
- een groter assortiment, nagenoeg alle regio 2's zijn nieuwe films, terwijl in regio 1 ook oude releases worden uitgebracht. En aangezien ik films verzamel, kan ik alleen bij regio 1 terecht. Ik ben ook druk bezig om mijn vhs collectie om te zetten in een dvd-collectie. En dat lukt alleen maar met regio 1-dvd's.

- de extra's, over het algemeen zitten er nog steeds meer features op de regio 1 dvd's. En dat komt gewoon door het feit, dat ondertitels en andere talen ruimte innemen, die bij de regio 1 gebruikt worden voor kewle menu's, allerlei featurettes en andere extra dingen. Toegegeven er zijn tegenwoordig een aantal goede regio 2's qua extra's en op het moment dat de regio 2-dvd het wint van zijn regio 1 tegenhanger dan koop ik die. Het voordeel is dat je kan kiezen dus!

- het laatste voordeel dat ik zie, DTS, het betere geluid (zie de faq voor de juiste omschrijving), komt vrijwel alleen voor op regio 1 dvd's. Maar ik verwacht dat dat in de loop van de tijd ook zal veranderen.

Samenvattend, als antwoord op je vraag: waarom zou je het niet doen?

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Verwijderd

De opmerking van Ozzy kan ik me alleen maar bij aansluiten; veel oude releases komen wel uit in R1, maar niet op R2. Een goed voorbeeld vind ik The Karate Kid, hij is op R1 moeiteloos te leveren, maar in R2 is ie (nog) niet verkrijgbaar.
Dat zou dan ook de enigste reden zijn waarom ik m'n dvd-speler zou laten ombouwen, niet omdat ik de dvd anders 2 maanden eerder in de VS kan bestellen, dat boeit me niet.
Hoe zit dat nou trouwens met die nieuwe regiocode-beveiliging op dvd's die gaat komen, die zouden niet meer afspelen op regiovrije dvd-spelers ofzo? Kan iemand hier een lichtje op laten schijnen?

• Ozzy

Ozzy

Ik heb the Patriot (regio 1) die samen met the Perfect Storm als eerste, een RCE (region code enhanced) beveiling hebben. Die speelt bij mij niet af, als ik mijn speler op regiovrij zet (regio 0 eigenlijk) zet. Ik zie dan een melding, waarin duidelijk gemaakt wordt dat hij niet bedoelt is voor gemodificeerde dvd-spelers. Echter als ik mijn speler zelf op regio 1 zet, dan speelt hij gewoon af zonder problemen.
Het schijnt dat hij ook met auto-switchende spelers werkt, maar dat weet ik dus niet uit eigen ervaring.

Dat RCE is dus niet een "beveiliging" in de dvd-speler zoals de normale regio-code, maar op het schijfje zelf. Ik denk dat er iets gebeurd als:
code:
1
2
3
4
if regio1 then
  DoeNormaleMenu
else
  DoeOngeldigeSpeler;

Waarbij regio1 een functie op de dvd is die kijkt welke regio de dvd-speler heeft.

• ALH
aha, ik hoor nu eindelijk een paar fatsoenlijke argumenten voor een regio-vrije speler :)

Maar ik neem aan dat diegenen die bijvoorbeeld films sparen of bepaalde films op DVD willen hebben en niet op VHS. Dat die dan ook een goede merkspeler hebben die regiovrij is gemaakt.
Ik bedoel dus eigenlijk dat ik denk dat je het voordeel van een regiovrije speler niet ten koste moet laten gaan van je beeldkwaliteit.

Verwijderd

Er zijn niet veel regio2 dvd's die DTS ondersteunen en Regio 1 wel omdat het in amerika Standaart is zoals hiet Dolby Digital
om over THX ULTRA & THX EX nog maar te zwijgen (die zijn al Bijna helmaal niet in regio 2 te krijgen
Wat je zei over de meken klopt zeker kijk
een yamakowa (of zo iets) heeft VET minder beeld dan bv een Marnandz of Denon (ook de prijs maar ja)

Rene

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:48

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 26 december 2000 18:04 schreef Epitome het volgende:
Een tweaker wil (meestal) alles coolen, overclocken, upgraden, updaten, unlocken, hacken, cracken, freaken kortom tweaken, ook al gebruikt hij de daardoor verkregen functionaliteit zelden of zelfs niet! :)

Dus de firmware van een DVD-speler aanpassen zodat ie regiovrij wordt,
is meer een 'want to' dan een 'need to'! :o

Mijn hack van de boordcomputer van de MIR...
is ook meer een 'want to' dan een 'need to'!
;)
Tja, om heel eerlijk te zijn heb ik mezelf ook wel aardig hard voor de kop geslagen, toen ik erachter kwam, dat je voor ietsje meer geld je DVD-speler Regiovrij kon maken. Maar helaas heb ik mijn speler dus bij een official Sony dealer gehaald, die onder geen enkele voorwaarde deze operatie uitvoerde.:(
Verder heb ik nog 3,5 jaar garantie op het apparaat, dus laat ik het maar in deze staat. Echt ontevreden over het assortiment R2 DVD's ben ik niet, maar het feit, dat ik nix met R1 kan steekt me af en toe nog wel. Ondanks de stoere uitspraak, die ik eerder in dit draadje heb gepost...;(
Voorlopig ga ik maar voor de bios en het aangeboden assortiment R2's. Ow en natuurlijk voor de grote collectie DivX titels op inet.Ik heb al een week the 6th Day en dan heb ik het over goede kwaliteit:P
1 nadeel is de chinese ondertiteling, maar daar kijk je snel genoeg overheen! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• reempje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

reempje

Er zijn zo'n 8.000 titels op regio 1 uit en zo'n 1.000 op regio 2. Waarom niet regiovrij dan? Trouwens, nooit DVD's in de biep geleend zeker?
Drukte om niks dit topic, zullen we 'm sluiten en het serieus houden?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Hier is mijn vraag:

Zie maar eens een cult-klassieker uit 1980 te krijgen met Nederlandse ondertiteling....
Kan je dus alleen importeren en afspelen op regiovrije DVD spelers :(

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 16:52
Het gaat gewoon allemaal om de heb >:):P:9*D..
heel simpel!
ik download ook dvd rips van bepaalde warez sites op internet. Zoals charlies angels enzo. ze zijn hier nog lang niet uit of zijn zelfs nog in de bios, maar het is gewoon de heb en daar is helemaal nix mis mee!

Toen ik nog geen kable internet had haalde ik ook films uit amerika. Vooral omdat de nederlandse ondertiteling vaak niet goed klopt (woordgrapjes enzo) en ik het engels evengoed volg (meestal)

over verschillende release data:
Ik vind het gewoon idioot dat er in amerika een film eerder uikomt dan hier. Als alles hetzelfde waren dvd's en dvd speler veeel goedkoper. Helaas blijkt dat als je overal een aparte release doet je veeeeel meer inkomsten hebt....

• ALH
hmmz, ik denk dat ik wel overtuigd ben. Dus als ik een dvd-speler koop dan een goede van een bekende merk en die regiovrij (laten) maken.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15
Tja, wellicht kan je 'm beter niet regio-vrij laten maken, maar regio-instelbaar.
Er gaan wat hardnekkige geruchten dat bepaalde films (van Warner Bross??) checken op welke regio de speler ingesteld staat.
Regio-vrij = niet spelen ! :'(
Instellen van de regio op 0, 1, 2, etc (0=trouwens regio vrij) dus beter.
Of het gerucht nu waar is of niet. Ikke niet weette :?

• Ozzy

Ozzy

Op woensdag 27 december 2000 19:30 schreef ArnieNFW het volgende:
Tja, wellicht kan je 'm beter niet regio-vrij laten maken, maar regio-instelbaar.
Er gaan wat hardnekkige geruchten dat bepaalde films (van Warner Bross??) checken op welke regio de speler ingesteld staat.
Regio-vrij = niet spelen ! :'(
Instellen van de regio op 0, 1, 2, etc (0=trouwens regio vrij) dus beter.
Of het gerucht nu waar is of niet. Ikke niet weette :?
Dat is wat ik een aantal posts geleden postte, dat gerucht is dus geen gerucht. Echter, the Patriot is van Columbia Pictures. Voor zover ik begrepen heb, zijn zij op dit moment de enige op een aantal dvd's. En als je bedenkt dat Columbia Tristar eigenlijk Sony is, weet je ook gelijk waarom!!

Uit eigen ervaring weet ik dus, dat regio 0 idd niet werkt!

Pagina: 1