[PC] Doom 3 deel 6

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.305 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
DasHMauL schreef op 09 augustus 2004 @ 19:06:
Doom3.exe heeft bij mij een cpuload van 99% bij het opstarten.
Daardoor is de boel zo traag dat ik niet eens op 'new game' kan klikken in het menu!
Komt dit doordat ik maar een amd 1200@1300 heb en geen xp1500 (minimale cpu voor doom) ?
1.2ghz @ 1.3
1024mb sdram
geforce4 ti 4200 128MB -> nvidia 6.1.77
winxp pro sp1
directx 9.0c

Heb hd reeds gedefragmenteert, omega drivers geprobeert, doom uninstalled/reinstalled.
Andere games lopen gewoon.
Kwartjuh schreef op 09 augustus 2004 @ 22:08:
[...]

Ik heb een 1ghz, en het is net niet te spelen... tgaat allemaal net wat te haperig (check specs voor meer info, en ik heb geen enkele tweak gebruikt) Tis gewoon net wat te haperig om te lekker spelen, ik kan em rustig doorgaemen als ik wil, maar zo wil ik doom 3 niet ervaren. :)

Er is dus iets raars aan de hand :)
Hmm ja, als 'ie bij jou op een 1Ghz CPU met een 12MB videokaart
enigzins speelbaar is zeker!.
Zal eens die pak files uitpakken... Iemand nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
spoilertje
Voor iedereen die wwel wat van screenshots houd :) .. check dit adres:

http://south.teambvd.com/images/doom/

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Come on zeg!! Bij dat ene stukje waar je in een kamer terecht komt waar er allemaal levend vlees aan de muur zit en er een man aan het plafond hangt met zn ingewanden uithangend, dan komt er een cutscene waar je heel duidelijk en ingezoomd die monsters ziet met 2 koppen. Dat kan je onmogelijk gemist hebben, tenzij je die cutscene weg hebt geklikt.

Mensen die klagen over de flashlight hebben zeker geen zin in nieuwe gameplay elementen. In zo goed als alle games is de flashlight een volledig overbodige functie. Ik vind em super goed geïmplementeerd in Doom 3. Het maakt de sfeer nog enger dan dat ie al is! Maar het kan zijn dat die horror sfeer bepaalde mensen niet ligt. Niets aan te doen, niet elke game is voor iedereen gemaakt.

Voor de mensen die de Alpha hebben gespeeld, hebben jullie gezien hoe ze allemaal stukjes van level 2 en 3 hebben gebruikt in het uiteindelijke spel!! Echt cool om dat terug te zien in een uiteindelijke vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-bit Watch: Doom III Performance Cure for ATI RADEON X800 Found,
zie http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040808022148.html

Die link bevat een samenvatting en wijst naar een draad:
Edit:

Quick guide for those who don't want to read the full thread.

Download this file:
http://esprit.campus.luth...doom3PerformanceTweak.rar

Extract so that the shader file goes under doom3\base\glprogs. This replaces a dependent texture read with equivalent math, which runs better on ATI cards, but seems to run slower on NV boards, so only apply this if you got an ATI card.

------------------------------------------------------------------------------------

I picked up Doom3 today and let be begin by saying it's a kickass game so far. A few minuses like weapon reload (which I find add nothing to a game, except annoyance, so I don't know why many devs keep adding it to their games), but overall much above my expectations.

Anyway, to the fun part, exploring the technology.
I think I've found the source of why this game runs comparably slow on ATI hardware vs. nVidia at the moment, and found a solution to the problem.

First, open your doom3\base folder. Doubleclick on the pak000.pk4 file. In the "window can't open this file .. .bla bla" dialog, go on and associate the file with an app like WinRar. With this file open in WinRar, go to the glprogs directory in the file. In there you'll find the shaders. The interaction.vfp file seems to be the main rendering shader. Altering this shader to output a constant color turns most objects into that constant color, except for stuff like computer screens etc.

So doubleclick the interaction.vfp file to open it (you may have to associate the .vfp extension with a text editor like notepad or wordpad first since we're going to edit the file). Scroll down to the fragment shader. You'll find these rows:

Code:

PARAM subOne = { -1, -1, -1, -1 };
PARAM scaleTwo = { 2, 2, 2, 2 };

Add this right below them:

Code:

PARAM specExp = { 16, 0, 0, 0 };

Now scroll down to this:

Code:

# perform a dependent table read for the specular falloff
TEX R1, specular, texture[6], 2D;

Comment out that line by adding a "#" to it, and add another line that will do the same thing with math instead, so it should look like this:

Code:

# perform a dependent table read for the specular falloff
# TEX R1, specular, texture[6], 2D;
POW R1, specular.x, specExp.x;

Save the file and close your text editor. WinRar will ask if you want to update the file in the archive, select yes. Close WinRar and enjoy about 40% higher performance in Doom3. Haven't done extensive testing yet, but my performance went from 34fps in 1280x1024 to 48fps.

Conclusion and discussion:
I don't want to complain about Carmack's work, I still consider him to be the industry leader in graphics engines. Though when I read the shader it striked me how many texture accesses it did compared to the relatively short shader, even for stuff that could just as well be done with math for a small cost in instructions. Using a dependent texture lookup for POW evaluation makes a lot of sense for R200 level hardware due to instruction set limits, but for R300 and up it's much better to just spend the three cycles it takes to evaluate POW with math instead of risking texture cache trashing with a dependent texture read, which may be much more costly, especially since the access pattern in this case will be far from linear. Also, using math improves the quality too, even though it may not be very noticable in this game.

I should point out though that I'm not sure if the constant specular factor 16 that I chose is the one that the game uses, so output may be slightly different, but if this solution will be worked into the game in a future patch, then this is easily configurable by the game so that there won't be a difference, except a lot faster.

An interesting follow-up discussion may be why this dependent texture lookup is much slower on our hardware than on nVidia. Maybe there's an architectural difference that's to blame, or maybe something else? The main point here though is that this should be good enough proof that ATI hardware can run Doom3 just as good if not better than nVidia, and that we can pass on all the "ATI suck in OpenGL", "ATI's drivers suck" etc. into the trashcan where it belongs.
site van de poster: http://esprit.campus.luth.se/~humus/

Draadje op:

http://www.beyond3d.com/f...s=0&postorder=asc&start=0

Heb het nog niet geprobeerd, eerst een hoop lezen:-)

Nog nooit is er wat doorgekomen in de news submit dus voortaan maar meteen hier:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, had ik kunnen weten na 2 dagen.
:'(
Naja de bedoeling was goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSvBladel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 19:29
Kan iemand zich nog de originele Doom 1 Hacks herinneren waarin met een HEX Editor doom.exe gemodificeerd werd ?

Dit zodat de shotgun bv de firing rate kreeg van de chaingun, en eevnzo met de Rocket Launcher, ofdat de Rocket Launcher als mijnenlegger ging fungeren, omdat de rockets geen propelling speed hadden en stil bleven hangen ?

Zou dat ook kunnnen met deze versie van Doom 3 ??

En kan iemand zich Dminator.wad nog herinneren ? Het zou wel heel bruut zijn als ze die zouden omzetten naar Doom 3 _/-\o_

edit:
Linkje naar Dminator.wad gevonden voor de oude doom
http://competn.doom2.net/pub/sda/d-h/dminator.zip

[ Voor 12% gewijzigd door JSvBladel op 10-08-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Khalistro schreef op 10 augustus 2004 @ 15:19:
Kan iemand zich nog de originele Doom 1 Hacks herinneren waarin met een HEX Editor doom.exe gemodificeerd werd ?

Dit zodat de shotgun bv de firing rate kreeg van de chaingun, en eevnzo met de Rocket Launcher, ofdat de Rocket Launcher als mijnenlegger ging fungeren, omdat de rockets geen propelling speed hadden en stil bleven hangen ?

En kan iemand zich Dminator.wad nog herinneren ? Het zou wel heel bruut zijn als ze die zouden omzetten naar Doom 3 _/-\o_

edit:
je zou dit allemaal kunnen doen met de scripting language die nu bij doom 3 zit :)
en is niet eens zo moeilijk die taal :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online

edit:
Ik heb nog wel ergens op een shareware cd een programmaatje staan waarmee je frames sneller kon laten lopen en ook frames kon wegknippen. Cyberdemon binnen 2 seconden weg met dubbelloops snelvuur shotgun. >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 13:11
Dit is een leuke console command voor in het spel

typ op elk willekeurig moment

g_stoptime 1

het spel blijft stil staan maar jij niet handy als je wat mooie screenshots wilt maken 8) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook sinds een paar dagen aan het spelen, vond in het begin die flashlight ook nogal lastig maar het maakt het spel idd wel spannend. Alleen wel jammer dat ze nog steeds monsters achter je spawnen, vind ik nogal flauw.
Draait in ieder gval prima op 1024x768 met het op een na hoogste detail level op mijn pc (XP2800+, 5900XT, 1GB ram)

Ik ben nu op easy tot bij de comms center, ben pas 2-3 keer dood gegaan (door vallen). Wat is het verschil met de hogere difficulty levels? Ik vind nu precies genoeg munitie om kiet te spelen, als alles 2 keer zoveel hitpoints krijgt wordt het lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:14:
Nu ook sinds een paar dagen aan het spelen, vond in het begin die flashlight ook nogal lastig maar het maakt het spel idd wel spannend. Alleen wel jammer dat ze nog steeds monsters achter je spawnen, vind ik nogal flauw.
Draait in ieder gval prima op 1024x768 met het op een na hoogste detail level op mijn pc (XP2800+, 5900XT, 1GB ram)

Ik ben nu op easy tot bij de comms center, ben pas 2-3 keer dood gegaan (door vallen). Wat is het verschil met de hogere difficulty levels? Ik vind nu precies genoeg munitie om kiet te spelen, als alles 2 keer zoveel hitpoints krijgt wordt het lastig...
nouw ik heb hem op meduim uitgespeeld en ben nu met het alle harts bezig en dat is een stuk moeluker je bent zo dood een schot kost veel meer leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan gewoon in die pk4 files rondneuzen met winrar, en in de mappen def en script van pak000.pk4 staan een hoop files (die je gewoon met notepad kan openen) waarin je al die waardes van je guns kan aanpassen :)

als je dan ook nog wat leuke mods download (als voorbeeld of om uit te jatten :P ), kan je met een beetje kloten en combineren zo een leuke custom mod in elkaar schroeven :Y) (ik heb nu een ductape met ungibbable mod, met krachtigere shotgun, snellere machinegun, meer kogels voor chaingun etc >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Games schreef op 10 augustus 2004 @ 15:51:

g_stoptime 1

het spel blijft stil staan maar jij niet handy als je wat mooie screenshots wilt maken 8) :7
Hier een screenshot met deze functie. Erg stoer gedaan dit spel.

Afbeeldingslocatie: http://www.robvanegdom.nl/doom3shot_small.jpg

Zoals je kan zien vervormt die bol echt het level erg stoer gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

melly schreef op 10 augustus 2004 @ 12:16:
[...]

Ok..dit zijn een aantal mods + soms manual tweaks.
Zou niet weten hoe ik dit zo 1 2 3 terug vind en uitleg.
Ik heb maar alle benodigde files geupload in een rar file + text hoe het te installen.
Laat het weten of het lukt :)

http://members.chello.nl/melvin.hamaker/Light_shader.rar
Ben eigenlijk benieuwd naar die high quality mod, is dit een aanslag op de eyecandy of doet het geen verlies brengen op kwaliteit, maw dit zal dus wel fps kosten, maar daardoor zelfs mooier dan orignele cfg file?!?!

Die Glprogs map is van welke update van Humus!? de laatste, er zijn ook wat duitsers bezig met die code te verbeteren waarmee sommige weer betere resultaten krijgen, maar andere weer rare witte belichtingen op roosters en dergelijke terwijl zaklamp er niet eens op schijnt...?!

zijn er serieuze tweakers die zonder cfg aanpassingen of eventueel enkel cachemegsize en kornuiten aangepast me een overzicht kunnen geven van bepaalde tweaks!?
bv
cat4.7 - 4.9b
dx9b - dx9c
pk4 files unpacked - packed
cachemegsize/cacheMINK isntellingen
zonder HUMUS fix met HUMUS fix (eventueel ook die duitse fix)
Blijkbaar ook door in CP van CAT AF te forceren (8x/16x amper verlies fps) tov deze in advanced options dit in te stellen...

Wil dus absoluut geen verlies van kwaliteit, eventueel wel een boost daarin dmv zon HIGHQUALITYMOD ten koste van wat fps ( die door vorige tweaks toch wel zichtbaar moeten worden!?)

Zit nu al op een bench van 39,5-40,5 FPS( 2e doorloop) timedemo demo1
1024x768 16xAF via CP op hoogste kwaliteit 0x AA
UltraHigh Settings (met enkel in cfg de precompressed textures enabled)

p4@2,8Ghz 512MB PC2700 9800Pro@XT biosflash
Op high zelfde resultaat, maar verwacht ook enkel die precompressedtextures als enigste verschil tussen UQ en HQ.....

Loopt als een speer maar vraag me af of alles deleten en zelf dit eens in stappen meten wat nu daadwerkelijk me boost is (%)

sommige r3XX radeon users met soortgelijke bevindingen (aub geen fps tweaks ten koste van picture quality )

Zijn ghostingproblemen zoals in D3DMARK2K3 al voorgekomen met geflashte 350 cores!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Is er trouwens een betere manier om mods te maken dan de huidige manier? Ik zie in D3 een Mods menuoptie staan waardoor het lijkt alsof je mods kan installeren zodat je ze apart moet laden en als je dat niet doet dat je een ongemodde D3 speelt. De huidige manier van mods installeren vind ik nogal omslachtig, je moet de pk4 bestand van de mod verwijderen als je er geen gebruik meer van wil maken. Omdat ik zelf al een beetje bezig ben ben ik hier dus nieuwsgierig naar. De eerste map die ik aan het maken ben is trouwens een remake van E1M1 uit Doom 1.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak een nieuwe map aan in de doom3 directory (NIET in Doom3\base dus), noem die bijvoorbeeld MetroidPrime :P en gooi daar je nieuwe pk4 file in.

start doom3, ga naar mod knop en laad dan " MetroidPrime " :Y)
sain onez schreef op 10 augustus 2004 @ 16:41:
[...]
Zijn ghostingproblemen zoals in D3DMARK2K3 al voorgekomen met geflashte 350 cores!?
die problemen had ik al in Far Cry, oplossing is omega drivers gebruiken, en dan voor de 9800SE->9800(pro) softmod te kiezen

k'heb mn kaart nu weer teruggeflashed though, ik had geen voordelen bij dat geflash :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
sain onez schreef op 10 augustus 2004 @ 16:41:
[...]

Ben eigenlijk benieuwd naar die high quality mod, is dit een aanslag op de eyecandy of doet het geen verlies brengen op kwaliteit, maw dit zal dus wel fps kosten, maar daardoor zelfs mooier dan orignele cfg file?!?!

Die Glprogs map is van welke update van Humus!? de laatste, er zijn ook wat duitsers bezig met die code te verbeteren waarmee sommige weer betere resultaten krijgen, maar andere weer rare witte belichtingen op roosters en dergelijke terwijl zaklamp er niet eens op schijnt...?!

zijn er serieuze tweakers die zonder cfg aanpassingen of eventueel enkel cachemegsize en kornuiten aangepast me een overzicht kunnen geven van bepaalde tweaks!?
bv
cat4.7 - 4.9b
dx9b - dx9c
pk4 files unpacked - packed
cachemegsize/cacheMINK isntellingen
zonder HUMUS fix met HUMUS fix (eventueel ook die duitse fix)
Blijkbaar ook door in CP van CAT AF te forceren (8x/16x amper verlies fps) tov deze in advanced options dit in te stellen...

Wil dus absoluut geen verlies van kwaliteit, eventueel wel een boost daarin dmv zon HIGHQUALITYMOD ten koste van wat fps ( die door vorige tweaks toch wel zichtbaar moeten worden!?)

Zit nu al op een bench van 39,5-40,5 FPS( 2e doorloop) timedemo demo1
1024x768 16xAF via CP op hoogste kwaliteit 0x AA
UltraHigh Settings (met enkel in cfg de precompressed textures enabled)

p4@2,8Ghz 512MB PC2700 9800Pro@XT biosflash
Op high zelfde resultaat, maar verwacht ook enkel die precompressedtextures als enigste verschil tussen UQ en HQ.....

Loopt als een speer maar vraag me af of alles deleten en zelf dit eens in stappen meten wat nu daadwerkelijk me boost is (%)

sommige r3XX radeon users met soortgelijke bevindingen (aub geen fps tweaks ten koste van picture quality )

Deze quality mod geeft idd een completer schaduw beeld (al sluipt er soms wel een foutje in kwa schaduw..bv. gezichten)
Ik vind dit (ondanks een lichte fps drop) zeker een aanwinst.

Die Ati performance boost is die van Humus.
Zover ik weet is dit de laatse versie van hem (zonder die witte artifacts).

Ik zou zeggen..wil je pure eye-candy en heb je maling aan een fps drop...
Download die rar file die ik gelinkt heb en enjoy :)
See for youre self..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Games schreef op 10 augustus 2004 @ 15:51:

g_stoptime 1

Haha die is geweldig. Had een paar zeer stoere screenshots, kom ik erachter dat ze ineens volledig turquoise zijn, waarschijnlijk door een driver wisseling. Chips :( 95 shots die ik weg kan mikken.

Vind het mooie kiekjes nemen leuker dan de game eigenlijk :D Ga maar een Pokémon Snap achtige MOD maken denk ik, Doom Snap! ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Weet iemand waar ik die Ducktape mod kan downloaden? Heb al Planetdoom afgestruind, maar niks gevonden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Edit: is net mooie link gepost voor mijn vraag :)

[ Voor 69% gewijzigd door Exe-cuter op 10-08-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Laatst online: 12-09 09:59
hoe kan je een listen servertje hosten om met een kameraad van me te spelen? hij had al gewoon create server (internet) gedaan, en port 27650 en 27666 geforward met zn router. als ik dan connect gebeurt er niks... hebben we iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Oude videobeelden, leuk om nu nog eens te zien:
"Jobs introduces 'amazing' Geforce 3" (February 20, 2001) EN eerste beelden Doom3
LINK

Valt me op dat het ID Software logo niet in het menu zit, ziet er gaaf uit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DasHMauL schreef op 10 augustus 2004 @ 17:58:
"Jobs introduces 'amazing' Geforce 3" (February 20, 2001) EN eerste beelden Doom3
LINK

Valt me op dat het ID Software logo niet in het menu zit, ziet er gaaf uit hier.
Hehe, dat is zeker nog eens lachen om terug te zien. Zeker die typische Amerikaanse setting waarbij steeds wordt geklapt om alles. Prachtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game is toch niet verkrijgbaar officieel? In het buitenland wel, maar kan me niet voorstellen dat iedereen die het speelt die versie hebben. Als iemand m wel officieel heeft hier.... Horen deze gesprekken hier dan wel plaats te vinden?!
Als er ergens over ''piraterij'' wordt gesproken dan wordt je ''streng'' gewaarschuwd! Beetje krom allemaal.
Deze jongen w8 nog maar langer op vrijdag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

DasHMauL schreef op 10 augustus 2004 @ 17:58:
LINK

Coool je ziet daarin ook de brug die zo mooi openklapt en die je nu, drieëneenhalf jaar later, ook in het uiteindelijke resultaat ziet.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:15:
De game is toch niet verkrijgbaar officieel? In het buitenland wel, maar kan me niet voorstellen dat iedereen die het speelt die versie hebben. Als iemand m wel officieel heeft hier.... Horen deze gesprekken hier dan wel plaats te vinden?!
Als er ergens over ''piraterij'' wordt gesproken dan wordt je ''streng'' gewaarschuwd! Beetje krom allemaal.
Misschien moet je de faq eens lezen. GoT wil geen uitwisselingsforum zijn, maar erover praten mag gewoon.

En dat jij lekker tot vrijdag wacht vind ik heel goed van je. Je krijgt aan het eind van je leven daar vast wel een standbeeld voor.

[ Voor 43% gewijzigd door Rexomnium op 10-08-2004 18:27 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

pffff

ik heb hem al legaal!
dus zowiezo heeft niet iedereen het illegaal hiero ;)

maar het is policy dat we het wel over games hier mogen hebben, hoe we er aan gekomen zijn is het punt niet. Als die wel legaal in nederland verkrijgbaar dan weet je toch nog steeds niet of mensen het wel of niet hebben gekocht?

dus wat is nou eigenlijk het verschil :P

btw, ik heb mijn eerste 'mod' gebouwd, een grenade launcher :P
was toch eigenlijk wel een wapen wat ik een beetje mistte...
is wel grappig om mee te spelen, maar ben nog een beetje aan het perfecten ;)
hij gebruikt wel gewoon de RL model aangezien ik niet echt kan modelen.

Mijn volgende project word denk ik een Rail gun :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wiebbe op 10-08-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:15:
Die vraag is al een aantal keer voorbij gekomen. Niemand heeft het hier over cracks oid, gewoon over het spel, de engine, etc zelf.. niks verkeerds aan.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie hebben gelijk, deze game is allang en breed verkrijgbaar. Die ervaringen mogen natuurlijk wel gedeeld worden......maar goed, ik keur niemands gedrag af, maar tis zo raar dat je op een game aan het wachten bent waarbij hier lekker gediscusieerd wordt. En op het moment dat de game in het buitenland uit is, hier ''meteen'' over tips wordt gesproken over bepaalde levels. En hoe de ''game'' draaid op des betreffende computer. Maar als je zou vragen waar je een crack kunt vinden om zonder game cd te kunnen spelen, dan ben je de persoon met het slechte gedrag.

@ WIEBBE PFFF
Waar heb jij de game gehaald dan?

@REXOMNIUM
Krijg je een standbeeld aan het eind van je leven? Of probeer je duidelijk te maken dat je denkt dat ik het ''oneerlijk'' vindt wat jullie doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

hehe, in haagse binnen stad bij de GamesShop

www.gamesshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Misschien makkelijk voor de mensen die willen beginnen met mappen voor Doom 3 :).

Snelle overzichtelijke site met goede tutorials
Forum met info over scripten
Tutorials

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 13:11
IceQb schreef op 10 augustus 2004 @ 17:39:
hoe kan je een listen servertje hosten om met een kameraad van me te spelen? hij had al gewoon create server (internet) gedaan, en port 27650 en 27666 geforward met zn router. als ik dan connect gebeurt er niks... hebben we iets over het hoofd gezien?
Probeer TCP en UDP poort : 27666 dat zou moeten werken (Bij mij in ieder geval wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Polycom

Poes van goud

Ik heb een review gemaakt op een andere site (zal geen reclame maken)
hier is het:

Wassup dan gamers, het is weer een tijd terug sinds de laatste game review vandaar deze review van een game waar je wel 150 pagina’s mee kunt vullen: Doom III. Veel gamers hebben er lang op gewacht, en terecht want het is een zeer speciale game geworden.

Singleplayer

Ook Doom III ontkomt er niet aan, de singleplay. Het verhaal van Doom III is niet bijzonder te noemen, je bent op een basis op de planeet mars om een vermist persoon te zoeken die bezig was met een experiment. Eenmaal gevonden breekt letterlijk de hel open en al snel zijn alle mensen op de basis in zombies verandert en verschijnen er allemaal geesten en demonen.

Wat snel opvalt aan deze game zijn de graphics, die zijn werkelijk adembenemend: de schaduwen, de textures, de speciale licht effecten, het klopt gewoon allemaal. Er zit ook zeker een nadeel aan al dat moois, maar daar over later meer. De game is gewoon freaky, zieker dan welke game dan ook.. zombies staan opeens voor je in donkere gangen en demonen met kettingzagen rennen op je af...echt een game om ’s nachts te spelen voor de nodige schrikmomenten.

De gameplay van Doom III is eentonig, wat niet altijd een nadeel is, maar bij deze game is dat jammer genoeg wel het geval. Afwisseling is gewoon ver te zoeken, met een enkele simpele puzzel heb je het wel gehad, het is gewoon knallen knallen en nog eens knallen door eindeloze grijze gangen waar soms geen einde aan lijkt te komen. Mischien is het orgineele concept wel in ere gehouden, maar met de technieken van vandaag had ik wel meer afwisseling willen zien (Meer puzzels, extra gamemodes, upgraden van je wapens.. etc) het is moeilijk om te zeggen maar de graphics redden de game. Natuurlijk heeft deze geen niet allemaal downs, het is gewoon supervet om met een kettingzaag door aanstormende zombies te rennen, of met een gattling-gun door demonen te maaien, zeker in de verdere levels als je meer vettere wapens tot je beschikking hebt, maar wees gerust.. je tegenstanders worden ook steeds moeilijker te verslaan.

Multiplayer

Doom III is ook online te spelen, lekker in een aantal maps knallen is altijd leuk maar wordt in deze staat snel saai omdat er maar 5 maps aanwezig zijn. Gelukkig zijn er binnenkort snel maps en mods te downloaden waardoor je genoeg online knalplezier kan beleven.

Eindconclusie

Doom III is een beetje tegen mijn verwachtingen in een beetje tegenvallend. Ik vind de game gewoon te weinig afwisseling hebben om echt een topper te kunnen zijn. Natuurlijk heeft deze game zijn aantrekkingskracht van blood & gore om de massa te kunnen aanspreken, maar de echte gamer zal daar wel doorheen kijken. Doom III zal ook zeker een hit worden. Natuurlijk niet alleen maar downs voor deze game, je blijft de singleplayer gewoon spelen omdat je steeds verder wil komen en nog vettere wapens wilt scoren. Deze game krijgt van mij 3 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Wat voor cijfer is 3 sterren? :P

Leuke review btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

3 van de 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Als ik nu aan het spelen ben denk ik soms ook, als het spel niet doom3 heette zou ik hem waarschijnlijk niet spelen.Ik ben wel positief over doom3.Het is wel redelijk gemaakt en heeft mooie graphics en belangrijkste is natuurlijk de naam, veel mensen gaat de game kopen omdat het doom 3 is, zag je ook bij matrix game.

@pu dy, 6 is toch te weinig denk ik, ik vind het een 4 sterren nogwat B)

[ Voor 11% gewijzigd door Hasib op 10-08-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik geef een spel niet een ster hoger omdat het doom heet, sorry.
Zoals je zelf al zegt, al heette het spel nightmare ofzo ( :9 ) dan werd het ook de grond in geboort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ok dit is mijn mening over je review. Ik vind hem iets te veel gebasseerd op wat jij er van vind en niet naar de andere kijkt Die het moeten gaan spelen. Dit komt vooral door wat je bij je conclusie neerzet. Maar jah iedereen heeft recht op een eigen mening gelukkig :D en het is dan ook (volgens mij) weer niet super serious bedoelt. (neem aan dat je niet je geld er mee verdient).

[ Voor 23% gewijzigd door WeAreLegion op 10-08-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Iemand die weet hoe ik nu verder moet? (ben net voorbij het stukje dat je die vaten moet verwijderen en in zo'n gat moet droppen.
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/175/doom6.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op 10 augustus 2004 @ 19:28:
Als ik nu aan het spelen ben denk ik soms ook, als het spel niet doom3 heette zou ik hem waarschijnlijk niet spelen.Ik ben wel positief over doom3.Het is wel redelijk gemaakt en heeft mooie graphics en belangrijkste is natuurlijk de naam, veel mensen gaat de game kopen omdat het doom 3 is, zag je ook bij matrix game.

@pu dy, 6 is toch te weinig denk ik, ik vind het een 4 sterren nogwat B)
Ik denk zeker dat je hier een goed punt hebt. Straks krijgen we hetzelfde met Half-Life 2, het wordt eigenlijk bijna noodzakelijk om em te gaan spelen omdat iedereen hem gaat spelen. De games worden gewoon zo gehyped dat je er niet meer bijhoort als je ze niet speelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

WeAreLegion schreef op 10 augustus 2004 @ 19:35:
ok dit is mijn mening over je review. Ik vind hem iets te veel gebasseerd op wat jij er van vind en niet naar de andere kijkt Die het moeten gaan spelen. Dit komt vooral door wat je bij je conclusie neerzet. Maar jah iedereen heeft recht op een eigen mening gelukkig :D en het is dan ook (volgens mij) weer niet super serious bedoelt. (neem aan dat je niet je geld er mee verdient).
Een review is een mening, en het boeit me werkelijk geen hol of andere bekende game sites en bladen het een 9 of hogen geven.

me·ning (de ~ (v.), ~en)
1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Owja dit vond ik ook cool _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/7306/doom32.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ik zeg toch niet dat je hem een 9 moet geven of wat dan ook dat maak je er zelf van. Al geef je hem een 1 moet je dat lekker zelf weten. Ik zeg alleen dat ik het geen goeie review vind en dat is mijn mening. Maar goed laat maar hangen nutteloze discussie word het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Dat is inderdaad wel een vet stukje.. ook leuk als je op een tafel kijkt en er liggen magazines op waarop een oud doom hoofdje staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
WeAreLegion schreef op 10 augustus 2004 @ 19:35:
Zo'n review zou je idd niet een normaal pc tijdschrift zetten, maar het zou me niet verbazen als zoiets in power unlimited komt, daar zijn ze echt gestoord die gasten.Met alle respect voor pu dy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Oke dat is dan duidelijk.

even een -edit-

bij de pu zijn ze absoluut niet gestoord, daar geven ze gewoon een ondoorgronde mening en daar draait het toch allemaal om? De ene reviewer is de andere niet en iedereen bekijkt het uit een ander opzicht.

[ Voor 82% gewijzigd door Polycom op 10-08-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

o rey schreef op 10 augustus 2004 @ 19:37:
Iemand die weet hoe ik nu verder moet? (ben net voorbij het stukje dat je die vaten moet verwijderen en in zo'n gat moet droppen.
[afbeelding]
volgens mij vond je daar een PDA waarmee je verder kom als je een stukje terug loopt..

in die kamer waar de controls zitten van de hijs kraan, als je daar uit loopt, moet je rechtdoor lopen ipv, rechtsaf waar je nu bent. (waar de spinnen vandaan kwamen) daar zit een deur, en die kan je nu open doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Pu_Dy schreef op 10 augustus 2004 @ 19:44:
Oke dat is dan duidelijk.

even een -edit-

bij de pu zijn ze absoluut niet gestoord, daar geven ze gewoon een ondoorgronde mening en daar draait het toch allemaal om? De ene reviewer is de andere niet en iedereen bekijkt het uit een ander opzicht.
Natuurlijk, maar als er een classic uitkomt en het krijgt overal 9+ en bij pu krijgt het maar een 7 omdat die bepaalde reviewer geen goede beu het ofzo dan is het wel vreemd.Verder zijn er ook van die domme nintendo games die een 9,5-10 krijgen.
Kijk ik hoef geen eerste indruk te weten van een of andere gast van PU, ik wil gewoon weten hoe goed de game is.

[ Voor 0% gewijzigd door Hasib op 10-08-2004 19:53 . Reden: Sorry voor de offtopic btw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

in dat opzicht heb je dan wel weer gelijk, mertriod is een vette game maar niet echt een 9.8 waard... Maar dat is misschien het sterke van de pu, 7 of 8 verschillende reviewers, waarvan je er wel een dope vindt.. geldt voor mij ook. Ik ben het bijna nooit met de reviews van jurjen eens, maar van bijvoorbeeld jan en boris weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nog niemand overgehoord heb: Hoelang duurt een gemiddelde level?

Ik vond het altijd kewl om bij Doom I/II gewoon even tussendoor een leveltje te spelen tot het saai werd, om een dag later weer verder te gaan, net zolang tot ik ze allebei had uitgespeeld. Als een level niet langer dan 20-30min duurt, is er toch een stuk minder erg; dan levels die eindeloos duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Pu_Dy schreef op 10 augustus 2004 @ 19:57:
in dat opzicht heb je dan wel weer gelijk, mertriod is een vette game maar niet echt een 9.8 waard... Maar dat is misschien het sterke van de pu, 7 of 8 verschillende reviewers, waarvan je er wel een dope vindt.. geldt voor mij ook. Ik ben het bijna nooit met de reviews van jurjen eens, maar van bijvoorbeeld jan en boris weer wel.
Ken boris en jurjen niet, maar die jan zet er ook soms wat onzin neer, heb een keertje de pu gekocht en zag wat reviews van hem.
Maar ik zou je PC Gameplay aanraden, heb daar geen enkele slechte review gezien, in tegenstelling tot het flut blad als pczone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik ben juist val mening dat je bij een review zo objectief mogelijk moet zijn en moet proberen om de game vanuit alle punten te bekijken.
Niet iedereen verwacht hetzelfde van dezelfde game, dus dan heb je aan zoon review al meteen vrij weinig omdat het niet voor een grote groep bedoelt is.

Het beste is dus zo objectief mogelijk bekijken, en dan in de conclusie proberen duidelijk te maken of verschillende soorten mensen deze game (waarschijnlijk)zullen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Hasib schreef op 10 augustus 2004 @ 20:05:
[...]

Ken boris en jurjen niet, maar die jan zet er ook soms wat onzin neer, heb een keertje de pu gekocht en zag wat reviews van hem.
Maar ik zou je PC Gameplay aanraden, heb daar geen enkele slechte review gezien, in tegenstelling tot het flut blad als pczone.
Ja die heb ik hier ook liggen, is inderdaad van hoog niveau.. maar die hebben zich ook gespeciaaliseert in pc only dat levert sowieso een voordeel op dan een multiplatform blad.

En wat jij misschien heel vet vindt, vind ik misschien niet zo bijzonder en vica versa.. want het is en blijft een mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Hasib schreef op 10 augustus 2004 @ 20:05:
[...]

Die JJ heeft gp4 10 punten in mindering gegeven omdat gp4 niet goed draaide op zijn pc terwijl zijn pc aan de aanbevolen systeemeisen voldeed 8)7

Hij probeerde het te draaien op een p3 1gig, 256 mb en de geforce 2 gts. Hij was er boos over dat er zou zijn gesjoemeld met de systeemeisen, alsof dat geen standaard verhaal is/was |:(

Als je een spel dan punten in mindering geeft omdat je eigen bakkie gewoon niet stevig genoeg is... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Pu_Dy schreef op 10 augustus 2004 @ 19:57:
Jan is al helemaal een graphics geiler dat mag duidelijk zijn. En dat jij Metroid Prime geen 9,8 waar vind hoeft nog niet te zeggen dat het spel dat niet waard is.

Bezoek eens www.gamerankings.com en kijk eens naar de eeuwige top tien. Metroid Prime scoort over 102 reviews een 9,6 gemiddeld. Dan zullen ze het toch wel niet fout hebben?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een godvergeten achterlijke leven designs heeft doom3 toch :( Ik ben nou gvd al 2 uur op zoek naar die klote mariniers (2e level geloof ik) maar ze zijn echt negers te vinden. Ik loop alleen maar rondjes en kom alleen maar deuren tegen die half open gaan of van die &#(@$&*@^$ ammo depots waar je toch niet in kan omdat er werkelijk nergens van die codes daarvoor zijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hahaha jah dat had ik ook idd maar goed aan andere andere kant heb ik liever dat ik moet zoeken dan dat ik een spel in 7 uur uitspeel en dat is tegenwoordig toch wel een standaard (bij zulke spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:40:
wat een godvergeten achterlijke leven designs heeft doom3 toch :( Ik ben nou gvd al 2 uur op zoek naar die klote mariniers (2e level geloof ik) maar ze zijn echt negers te vinden. Ik loop alleen maar rondjes en kom alleen maar deuren tegen die half open gaan of van die &#(@$&*@^$ ammo depots waar je toch niet in kan omdat er werkelijk nergens van die codes daarvoor zijn te vinden.
volgens mij ben jij gewooon slecht in game
':S:S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Nou eindelijk ik heb hem ook uitgespeeld! :P

Mijn uiteindelijke conclusie is dat dit spel toch best wel rocked! :)

Even wat plusjes en minnetjes (naar mijn mening dan) ;)

+ weapon/flashlight switch - Echt meesterlijk voor de gameplay!
+ graphics - Volgens mij zit die engine nog lang niet aan de top van z'n kunnen.
+ de sfeer - Er zijn maar weinig games die zorgen dat het zweet door m'n bilnaad gutst!

- het verhaal - Zoals sommigen al zeggen: "Can you say Doom 1?"
- monsters - Op zich zien ze er super uit maar 100x hetzelfde monster gaat irriteren

Ik wacht op de eerste modjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
die 'ammo depots' kun je openen door in de gevonden PDA's de juiste keys op te zoeken in de audio files of de e-mails :)
en als je echt vast zit kun je eens kijken naar de walkthrough die eerder in dit topic gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
schnumi schreef op 10 augustus 2004 @ 20:17:
[...]

Jan is al helemaal een graphics geiler dat mag duidelijk zijn. En dat jij Metroid Prime geen 9,8 waar vind hoeft nog niet te zeggen dat het spel dat niet waard is.

Bezoek eens www.gamerankings.com en kijk eens naar de eeuwige top tien. Metroid Prime scoort over 102 reviews een 9,6 gemiddeld. Dan zullen ze het toch wel niet fout hebben?
Lol heb ff je link bekeken, zie dat doom 3 op sommige plaatsten een 10 krijgt of 9 nogwat.Ik denk dat je niet naar zulke onzin moet kijken, lees gewoon pc gameplay, daar geven ze altijd goede cijfer.
btw, over dat console spel weet ik weinig, wel dat er teveel 95+ cijfers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

iemand een duidelijke uitleg over die cachemegsize en cachemink wat ze doen, met die andere aan of uit, en wat de gain ervan precies is....

eventueel wat quackers die die nog kennen!?

wie durft!? :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Hasib schreef op 10 augustus 2004 @ 21:32:
[...]

Lol heb ff je link bekeken, zie dat doom 3 op sommige plaatsten een 10 krijgt of 9 nogwat.Ik denk dat je niet naar zulke onzin moet kijken, lees gewoon pc gameplay, daar geven ze altijd goede cijfer.
btw, over dat console spel weet ik weinig, wel dat er teveel 95+ cijfers zijn.
Die site geeft een beeld weer wat de gemiddelde reviewer er van vind. Die hoge cijfers van worden weer omlaaggehaald door de andere cijfers. Het is geen onzin het geeft een gemiddeld beeld weer waar je wel wat aan hebt, omdat je nooit van een enkele review uit kan gaan. Jij hebt een blad gevonden waar je het altijd mee eens bent, dat is mooi voor je. Ik ben het met geen enkele reviewer 100% eens, daarom vind ik het zelf veel handiger om van een site als GameRankings uit te gaan en dan een aantal reviews te lezen.

Als je niets over een console spel weet, moet je het trouwens ook geen dom spel gaan noemen. Speel het eens zou ik zeggen.

EDIT: Je kunt trouwens nooit spreken van "het juiste cijfer", dat zal altijd sterk van de mening van de speler afhangen. Iedereen is anders en ervaart ook spellen, films , tv-programma's en muziek anders. Daarom zal nooit iedereen een spel even goed of slecht vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 10-08-2004 21:47 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even als geintje tig monster_boss_cyberdemon gespawned. Daar gaat je framerate wel van omlaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij games gaat het natuurlijk altijd nog over smaak, hoe ''goed'' een game ook is.
Het is daarom ook belangrijk lijkt mij om een bepaalde genre game, door een reviewer met voorkeur voor die game te laten beoordelen.
Als je mij een voetbalgame laat beoordelen zal ik het ook moeilijk vinden om er enthousiast een cijfer aan vast te plakken. Maar bomberman nes classic voor de gba, :9 :9 om maar even het uiterste te noemen. :)
DOOM3 had in de pczone toch geen slecht cijfer, een 9.3 is niet slecht daar. Maar aan de andere kant is het toch maar weer afw88 hoe de game voelt na een paar weekjes te gamen....gelukkig komen er genoeg mods! Vrijdag kom nu! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook enige dagen aan het spelen, en de flashlight irriteert me alleen op de manier dat hij een linkerhand leeg heeft en geen (lichte) gun met die hand kan vasthouden..

Om de 'creepy' sfeer te creeren is de flashlight in het donker met het geweldige geluid al meer dan genoeg.. Het continue switchen vind ik persoonlijk een minpunt.
Maar de sfeer en alle spanning is geweldig, mooie textures en toch ook mooie schaduwen al was ik wel al wat gewend door farcry.

Als ik dit spel uit heb dan kan ik niet wachten tot de volgende game met deze engine uit wordt gebracht want ik denk dat er nog heel wat mooi's gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hieron een demo van mij, hoe je vrij zuinig kan zijn met ammo >:)

(spoiler omdat het redelijk ver in het spel is)
http://www.scrap.cistron.nl/hell.zip
15 mb zipped

btw, als ik een demo terugkijk (met playdemo) dan is dat zonder geluid, is er manier om het geluid aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remi schreef op 10 augustus 2004 @ 21:10:
Nou eindelijk ik heb hem ook uitgespeeld! :P

Mijn uiteindelijke conclusie is dat dit spel toch best wel rocked! :)

Even wat plusjes en minnetjes (naar mijn mening dan) ;)

+ weapon/flashlight switch - Echt meesterlijk voor de gameplay!
+ graphics - Volgens mij zit die engine nog lang niet aan de top van z'n kunnen.
+ de sfeer - Er zijn maar weinig games die zorgen dat het zweet door m'n bilnaad gutst!

- het verhaal - Zoals sommigen al zeggen: "Can you say Doom 1?"
- monsters - Op zich zien ze er super uit maar 100x hetzelfde monster gaat irriteren

Ik wacht op de eerste modjes! :+
nouw ik ben het met een minpuntje eens en dat is het verhaal maar meer dan dat het zo laat op gang komt.
Pas echt in de laaten levels komt het verhaal een meetje los en kom je wat te weten over alles meetje jammer.

maar het blijft een vreet spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat. Veel mensen geven onterecht de schuld aan het spel omdat het niet simpel genoeg is. (is dan toch de enige conclusie).

Wanneer komt er eens een discussie waar niet iedereen loopt te zeiken waar ze wat moeten vinden, of dat het spel nog helemaal niet uit is en dat er al zoveel mensen zijn die het spelen.

Laat staan niet eens de moeite nemen om oudere posts even door te lopen om zo niet eindeloos in herhaling te vallen.

Mij hoor je niet over mijn specs, niet zeurend over dat het spel ´illegaal´ gespeeld wordt. Als je eyecandy belangrijker vind dan fps, probeer die links en posts en ga aan het werk. Andersom ook.

Doom3 is gewoon DOOM, dat zegt toch al genoeg. Hoe kan je nou een hype de schuld geven van je eigen overspannen verwachtingen.

Geniet gewoon of geniet niet, maar loop je negatieviteit niet te spuien omdat je comp het niet aan kan of jezelf gewoon niet kan gamen.

Negatieve aandacht is ook andacht zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:00:
[...]

Lekker is dat. Veel mensen geven onterecht de schuld aan het spel omdat het niet simpel genoeg is. (is dan toch de enige conclusie).

Wanneer komt er eens een discussie waar niet iedereen loopt te zeiken waar ze wat moeten vinden, of dat het spel nog helemaal niet uit is en dat er al zoveel mensen zijn die het spelen.

Laat staan niet eens de moeite nemen om oudere posts even door te lopen om zo niet eindeloos in herhaling te vallen.

Mij hoor je niet over mijn specs, niet zeurend over dat het spel ´illegaal´ gespeeld wordt. Als je eyecandy belangrijker vind dan fps, probeer die links en posts en ga aan het werk. Andersom ook.

Doom3 is gewoon DOOM, dat zegt toch al genoeg. Hoe kan je nou een hype de schuld geven van je eigen overspannen verwachtingen.

Geniet gewoon of geniet niet, maar loop je negatieviteit niet te spuien omdat je comp het niet aan kan of jezelf gewoon niet kan gamen.

Negatieve aandacht is ook andacht zullen we maar zeggen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ meer hoe ik niet te zeggen ik ben het hel erg met je eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADVIL schreef:

''Wanneer komt er eens een discussie waar niet iedereen loopt te zeiken waar ze wat moeten vinden, of dat het spel nog helemaal niet uit is en dat er al zoveel mensen zijn die het spelen.''

-Wat zoek jij op een forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anthor schreef op 10 augustus 2004 @ 21:55:

15 mb zipped

btw, als ik een demo terugkijk (met playdemo) dan is dat zonder geluid, is er manier om het geluid aan te zetten?
he met welke player moet je dat filmpje drijen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anthor schreef op 10 augustus 2004 @ 21:55:

15 mb zipped

offtopic:
lol waarom zet je een link nou tussen spoilertags? in de naam van de link zit toch niks onthullends verborgen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:08:
[...]

doom 3 zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
DasHMauL schreef op 10 augustus 2004 @ 13:38:
DasHMauL schreef op 09 augustus 2004 @ 19:06:
Doom3.exe heeft bij mij een cpuload van 99% bij het opstarten.
Daardoor is de boel zo traag dat ik niet eens op 'new game' kan klikken in het menu!
Komt dit doordat ik maar een amd 1200@1300 heb en geen xp1500 (minimale cpu voor doom) ?
1.2ghz @ 1.3
1024mb sdram
geforce4 ti 4200 128MB -> nvidia 6.1.77
winxp pro sp1
directx 9.0c

Heb hd reeds gedefragmenteert, omega drivers geprobeert, doom uninstalled/reinstalled.
Andere games lopen gewoon.

[...]

Hmm ja, als 'ie bij jou op een 1Ghz CPU met een 12MB videokaart
enigzins speelbaar is zeker!.
Zal eens die pak files uitpakken... Iemand nog een andere tip?
128 MB... en ja, hij draait best goed. Op sommige stukjes moetie wat laden, maar over het algemeen gaat het best lekker... ik snap ook eigenlijk niet dat jij em dus niet kan draaien, aangezien jou systeem op alle punten beter scoort :>

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:07:
ADVIL schreef:

''Wanneer komt er eens een discussie waar niet iedereen loopt te zeiken waar ze wat moeten vinden, of dat het spel nog helemaal niet uit is en dat er al zoveel mensen zijn die het spelen.''

-Wat zoek jij op een forum?
Wat de bedoeling is, niet enkel meningen over waar je wat moet vinden, klagen over de prestaties, etc.

Wat ik verwacht van een forum is simpel, zeker over dit onderwerp.

Forum over doom3 zou over doom3 moeten gaan, niet over je eigen computer of hoe krakkemikkig het spel wel niet is omdat je zelf 2 uur loopt te zoeken. (hoezo onkunde)

Je begrijpot me verkeerd denk ik. Ben geen moraalridder die vind dat er niet gediscussieerd mag worden over onderwerpen die er toe doen. Mods, grafische aanpassingen, revieuws, etc

Denk dat iedereen nu wel weet wat je nodig hebt om te spelen en waar je verschillende aanpassingen kunt vinden. Maar kom op.

Is het echt nodig om te posten dat je 2 uur loopt te zoeken en daar de designers de schuld van gaat geven?
8)7 8)7 8)7

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:14:
[...]

Wat de bedoeling is, niet enkel meningen over waar je wat moet vinden, klagen over de prestaties, etc.

Wat ik verwacht van een forum is simpel, zeker over dit onderwerp.

Forum over doom3 zou over doom3 moeten gaan, niet over je eigen computer of hoe krakkemikkig het spel wel niet is omdat je zelf 2 uur loopt te zoeken. (hoezo onkunde)

Je begrijpot me verkeerd denk ik. Ben geen moraalridder die vind dat er niet gediscussieerd mag worden over onderwerpen die er toe doen. Mods, grafische aanpassingen, revieuws, etc

Denk dat iedereen nu wel weet wat je nodig hebt om te spelen en waar je verschillende aanpassingen kunt vinden. Maar kom op.

Is het echt nodig om te posten dat je 2 uur loopt te zoeken en daar de designers de schuld van gaat geven?
8)7 8)7 8)7

O-)
volgens mij hoort dat redelijk bij het spel hoor ;)
de vraag is wel wat wij (je mede forumgenoten) er aan hebben.. zolang het niets toevoegt aan de draad als (wat advil zegt) je eigen onkunde kan je het beter niet posten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb heir dus een geforce 4 mmx 440 64 mb ram,en om een nog normale framerate then allertijde te houwen,heb ik alles op laag gezet,iemand die meschien wat tweaks weet zodat ik toch mn frmate rate behou,maar het er wat beter uitziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:25:
Nou ik heb heir dus een geforce 4 mmx 440 64 mb ram,en om een nog normale framerate then allertijde te houwen,heb ik alles op laag gezet,iemand die meschien wat tweaks weet zodat ik toch mn frmate rate behou,maar het er wat beter uitziet ?
Weer zo een die niet eerst even kan lezen ipv meteen posten.

Lees nou eens eerst de pages door
B)
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ten eerste verbaas ik mij over het feit dat het best aardig loopt op mijn systeem op medium settings @ 800x600 op een XP1700+512MB+gf4ti4400.

Ten tweede vind ik het spel zo eng/spannend dat ik het niet meer leuk vind, misschien een beetje rare opmerking, maar ik schrik me de hele tijd de tering. Misschien klinkt het een beetje zielig van iemand van 30 of ik zit teveel in het spel...

Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:04:
Waar ik nog niemand overgehoord heb: Hoelang duurt een gemiddelde level?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:39:
Ten eerste verbaas ik mij over het feit dat het best aardig loopt op mijn systeem op medium settings @ 800x600 op een XP1700+512MB+gf4ti4400.

Ten tweede vind ik het spel zo eng/spannend dat ik het niet meer leuk vind, misschien een beetje rare opmerking, maar ik schrik me de hele tijd de tering. Misschien klinkt het een beetje zielig van iemand van 30 of ik zit teveel in het spel...

ik vind het ook wel een spannend spel jah, en schrik af en toe maar daardoor kom zit ik helemaal in het spel en kan maar niet stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hang beetje af van je eigen kunnen, mij duurt het gem 30 min.

maar ben ook geen diehard. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:08:
[...]

gewoon met doom3
bestand uitpakken in de map "doom 3\base\demos\"

en dan in doom in de console "playdemo hell" typen (zonder " )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Ik vind het persoonlijk echt briljant dat ik eindelijk (met mij 27 jaar) weer eens volledig opga in een spel. Dat is echt tijden geleden dat ik op het puntje van mijn stoel bezig was. Knap dat een spel dat kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

euhm, ik schat ongeveer van Transfer bay tot transfer Bay, +/- 45 minuten?

ligt eraan hoe hard je rent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op 10 augustus 2004 @ 22:46:
[...]

euhm, ik schat ongeveer van Transfer bay tot transfer Bay, +/- 45 minuten?

ligt eraan hoe hard je rent ;)
met noclip ben je er ook zo
lol
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Jij verwacht altijd antwoord binnen 3 uur?
Iets minder gehaast mag ook wel ;)

Het zal uiteindelijk gok ik rond een half uurtje liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04

Dan ben ik ook zielig, 26 jaar oud btw, ik vind het bijna niet leuk meer om te spelen. Ik speel met een headset, anders heeft m'n vriendin er last van (PC staat beneden), en dat maakt het allemaal nog intenser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
In het begin vond ik het inderdaad ook best eng, als je verder komt wen je aan de omgeving en weet je hoe het spel in elkaar zit qua monsters, geluiden enzo
en ach zodra je de BMG 9000 in handen hebt dan schrik je nergens meer van })

[ Voor 5% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 10-08-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op 10 augustus 2004 @ 21:15:
[...]

die 'ammo depots' kun je openen door in de gevonden PDA's de juiste keys op te zoeken in de audio files of de e-mails :)
en als je echt vast zit kun je eens kijken naar de walkthrough die eerder in dit topic gepost is.
dat doe ik, maar daar staan alleen maar dingen over het verhaal in? tja ik ben ook niet echt een 1337 gamer maar ik ben ook niet zo retarded dat ik 10x hetzelfde rondje loop als de map een beetje duidelijk in elkaar zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Laatst online: 08-01-2023
Maar volgens mij ben jij wel een van de weinigen die niet langs het begin komt. ;) Terwijl Doom 3 juist zo in elkaar zit dat je de weg onmogelijk kwijt kan raken, het is toch redelijk lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 23:37:
[...]

dat doe ik, maar daar staan alleen maar dingen over het verhaal in? tja ik ben ook niet echt een 1337 gamer maar ik ben ook niet zo retarded dat ik 10x hetzelfde rondje loop als de map een beetje duidelijk in elkaar zou zitten.
is het echt een ammo depot, of zo´n depot van martian buddy, dan moet je het net even op.

je zal toch zelf echt je best moeten doen, en volgens mij voldoe je wel redelijk aan de eisen van retarded :P

je bent volgens mij de enige met deze problemen.

ga dan iets anders spelen (solitaire schijnt leuk te zijn)

|:(
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:00
straider schreef op 09 augustus 2004 @ 15:29:
[...]

Die heb ik gebruteforced! :D

Als je'm echt wilt weten
862 of 826
Hoe kom je aan die code?

[ Voor 6% gewijzigd door kokorico op 10-08-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokorico schreef op 10 augustus 2004 @ 23:45:
[...]

Hoe kom je aan die code?
Bruteforce: Alle mogelijke combinaties af gaan (totdat je de goeie hebt)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

kokorico schreef op 10 augustus 2004 @ 23:45:
[...]

Hoe kom je aan die code?
Als je aan het begin van het level naar rechts het trapje afgaat, dan ligt die PDA daar ergens. Volgens mij ook rechts van dat trapje.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Tegenwoordig heb ik altijd een tekort aan ammo. Ik ben al heel lang geen locker oid tegen gekomen... Maar eigelijk maakt dat het allemaal nog enger :) Enkel pistol ammo tegen van die grote vliegende hoofden. Dat is echt om een hartaanval van te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

leuke tip misschien maar nadat ik sp2 er op heb gezet draait doom3 sneller 1.2 fps meer in te timedemo _/-\o_

haal nu 31.7 fps gem 1024x768 medium

amd 2000+ 1gig ram geforce 4 ti 4600

[ Voor 27% gewijzigd door BruceLee op 11-08-2004 00:23 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.