beste mensen ik ben sins kort op tweakers.net aangesloten en heb ut daar geweldig naar me zin ! kben helaas nog wel een ontzettende noob onder de tweakers maar goed alle begin is moeilijk.
ik heb laatst het programma speedfan (website: www.almico.com/speedfan.php) geinstalleerd die netjes je cpu en systeem temperatuur in de gaten houdt, althans bij mij stonden er 4
temp 3 72 celcius
temp 2 46 celcius
HD0 44 celcius
temp 1 39 celcius
op de site horen er netjes de namen cpu, system enzo te staan (bij mij staat er alleen temp) in ieder geval dacht ik daar kom ik zo achter door even een zwaar render programma aan te zetten en jawel temp 3 nam toe naar 76 graden en wat merkwaardiger was dat temp 2 toenam tot 60 graden.
vrijwel gelijk nadat ik het renderen stopte zakte de temperatuur weer naar de originele temperatuur.
opmerkelijk is dat bij temp 3 een vuur icoontje staat dit geld als waarschuwing voor een te hoge temperatuur zowel in normale status als bij het renderen, bij temp 2 kwam alleen zo'n icoontje toen ik ging renderen.
HD0 en temp 1 bleven onveranderd.
mijn vraag is wat de temperatuur van je cpu eigenlijk mag zijn ???
en zouden jullie weten waar temp 3 en temp 2 voor zouden kunnen staan?
ik heb verder geen problemen of symptonen van problemen op me pc.
(dit zijn de eigenschappen van mijn pc
P 4 3,0 Ghz HT, 512 mb ddr, 120 GB, ati radeon 9700 pro
een goude oude want ik heb em al ruim 1,5 jaar, toen der tijd de snelste en nu nog steeds niet beroerd dat verbaasd me nog steeds ( want toen ik 4 a 5 jaar geleden een p3 600 mhz aanschafde was die na een maand al "verouderd":P)
thanks voor jullie aandacht!
ik heb laatst het programma speedfan (website: www.almico.com/speedfan.php) geinstalleerd die netjes je cpu en systeem temperatuur in de gaten houdt, althans bij mij stonden er 4
temp 3 72 celcius
temp 2 46 celcius
HD0 44 celcius
temp 1 39 celcius
op de site horen er netjes de namen cpu, system enzo te staan (bij mij staat er alleen temp) in ieder geval dacht ik daar kom ik zo achter door even een zwaar render programma aan te zetten en jawel temp 3 nam toe naar 76 graden en wat merkwaardiger was dat temp 2 toenam tot 60 graden.
vrijwel gelijk nadat ik het renderen stopte zakte de temperatuur weer naar de originele temperatuur.
opmerkelijk is dat bij temp 3 een vuur icoontje staat dit geld als waarschuwing voor een te hoge temperatuur zowel in normale status als bij het renderen, bij temp 2 kwam alleen zo'n icoontje toen ik ging renderen.
HD0 en temp 1 bleven onveranderd.
mijn vraag is wat de temperatuur van je cpu eigenlijk mag zijn ???
en zouden jullie weten waar temp 3 en temp 2 voor zouden kunnen staan?
ik heb verder geen problemen of symptonen van problemen op me pc.
(dit zijn de eigenschappen van mijn pc
P 4 3,0 Ghz HT, 512 mb ddr, 120 GB, ati radeon 9700 pro
een goude oude want ik heb em al ruim 1,5 jaar, toen der tijd de snelste en nu nog steeds niet beroerd dat verbaasd me nog steeds ( want toen ik 4 a 5 jaar geleden een p3 600 mhz aanschafde was die na een maand al "verouderd":P)
thanks voor jullie aandacht!