Toon posts:

audiosporen van wav of mp3 splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

ik heb een vraag over het splitten van audio fragmenten.

Ik zou graag audiosporen uit liedjes halen, bijvoorbeeld alleen de bas, stem of gitaar uit een liedje. Mijn vraag: Is dit uberhaupt mogelijk,heb ik hiervoor grote mengpanelen nodig of is dit al mogelijk met bijvoorbeeld programma's als cubase?

Ik heb zowat de het hele forum van cubase en de help door gelezen maar werd er niet wijzer van, google en got search heb ik ook al geprobeert.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Wat je nodig hebt zijn de losse sporen. Als het eenmaal is samengevoegd tot 1 of 2 tracks (mono of stereo dus) kun je het niet meer uit elkaar halen zoals het bij de opname was. Wellicht kom je met wat filters een stuk op weg, bijv. de bas kun je redelijk van de zang scheiden omdat dit in een ander frequentiegebied zit, maar verder zal het lastig worden of onmogelijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Je kunt het proberen, maar zonder iewat duurdere apparatuur (zoals een Sabine Power-Q) gaat het niet gaan.
Met die apparatuur kun je vb. alle frequentiebanden perfect kan gaan scheiden en opnemen tot op de hertz nauwkeurig maar het probleem is dat dat veel tijd gaat nemen om die dan weer goed samen te voegen (remasteren) + ga je blijven artifacts hebben.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org