9700 Pro reboots & crashes in 3D

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Heb net een Radeon 9700 Pro overgekocht van een kennis.
(Niets mis met de kaart, getest op meerdere systemen)

Systeem:

AMD XP2000 (geen oc, 40 graden max)
Chaintech AJA2 mobo (30 graden, BIOS uit 2002, kan niets nieuws vinden)
768Mb SDRAM
480W Antec PSU (Nieuw aangeschaft omdat ik dacht dat dit het probleem was)

Software:

WinXP SP1
Via hyperion 4.51
Catalyst 4.7 Final (Heb diverse geprobeerd)

Het installeren van de GPU ging prima en werkt goed in desktop mode.
Bij tests (3dmark etc) en techdemos/games slaat de pc gewoon uit en reboot op het moment dat het spel begint of een aantal seconden later.

Ik heb echt alles geprobeerd qua stroomverdeling, drivers, reinstalls maar ik kom er niet uit.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AGP instellen op 4x (weet niet uit mn hoofd of je moederbord uberhaubt meer aankan), en ook Fast writes uitschakelen :)

Ook Side Band Adressing uit trouwens :)

[ Voor 16% gewijzigd door Pollewob op 04-08-2004 20:33 ]

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zet de clock en mem frequentie eens op de waarde van de niet pro?

• Moon
Naar mijn weten is AGP 4x en fastwrites disabled een default instelling waar hij dan ook al een jaar op loopt..

En wat is het nut van onderklokken? Ik wil hem optimaal te werk krijgen.

Verwijderd

ik zou eens een betere voeding testen met meer power 450 watt ofzo

• Moon
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 20:38:
ik zou eens een betere voeding testen met meer power 450 watt ofzo
Tja, lezen is ook een vak he :)

• Pollewob
  • Niet online
Moon schreef op 04 augustus 2004 @ 20:35:
Naar mijn weten is AGP 4x en fastwrites disabled een default instelling waar hij dan ook al een jaar op loopt..

En wat is het nut van onderklokken? Ik wil hem optimaal te werk krijgen.
Naar mijn weten

Check voro de zekerheid eens in de BIOS ;)

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Ik heb ook een radeon 9700pro (club3D). En iedere keer als ik nieuwe catalyst/omega drivers installeer, staat de agp weer op 8x (wat mij dus ook crashes oplevert als ik een tijdje 3d games speel). Deze moet ik na iedere driver update op 4x zetten bij de smartgart opties. Fastwrites blijft wel op disabled staan. Bij 4x overigens geen crashes, dus ik hoop dat t bij jou ook helpt. :)

Nog iets, bij mij in de bios staat de agp op 8x. Deze is echter grijs, ik kan het dus niet veranderen, vandaar dat ie blijkbaar steeds bij een update op 8x staat. Ik heb een Gigabyte GA-7VAX mobo.

[ Voor 22% gewijzigd door Crashman op 04-08-2004 21:04 ]

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moon schreef op 04 augustus 2004 @ 20:35:En wat is het nut van onderklokken? Ik wil hem optimaal te werk krijgen.
Als ie dan nog steeds vast loopt dan weet je dat het daar niet aan ligt. Stel dat dat ding lange tijd OCed is geweest dan kan het zijn dat je geheugen en GPU brak zijn geworden. Het is dan ook ellimineren dat dat het is....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Crashman schreef op 04 augustus 2004 @ 20:59:
Nog iets, bij mij in de bios staat de agp op 8x. Deze is echter grijs, ik kan het dus niet veranderen, vandaar dat ie blijkbaar steeds bij een update op 8x staat. Ik heb een Gigabyte GA-7VAX mobo.
*Kent het probleem : Pappie heeft GA-7VAXP versie en is best vaag inderdaad....

Ook maf : Voor S.M.A.R.T. instellingen moet je een of ander vaag sub-menu in die ik niet kan bereiken :?

Gelukkig heeft mijn Pa een simpele 9200 :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Moon
Mijn mobo ondersteund geen 8x AGP, en loopt dus (zoals eerder vermeld) op default settings (AGP 4x + FW disabled) ook sideband adressing word niet ondersteund wat dus ook niet enabled staat.

Verder heb ik (zoals ik ook al gezegd had) de kaart getest op meerdere systemen en daar werkt hij perfect.

Nu vind ik het aardig dat jullie me met zulke basis-oplossingen te woord staan, maar ik denk dat ik er meer aan heb als iemand bijvoorbeeld zegt dat het compabiliteits problemen tussen de Chaintech en de Radeon kunnen zijn.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Moon op 04-08-2004 21:22 ]

• Pollewob
  • Niet online
Als jij niet met de info komt waaruit blijkt dat je de basisdingen al gedaan hebt vind ik het niet echt verwonderlijk dat men met die mogelijkheden komt :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Moon schreef op 04 augustus 2004 @ 21:21:
ik denk dat ik er meer aan heb als iemand bijvoorbeeld zegt dat het compabiliteits problemen tussen de Chaintech en de Radeon kunnen zijn.
Ik weet wel dat de 7VJL een BIOS update heeft gehad om inderdaad een conflict met de 9700 Pro op te lossen en dat is dan een KT333 AGP 4x bord <= Misschien dat het een "oude fout" is die ook bij jouw mobo van toepassing is en je dus toch een of andere BIOS update moet zoeken die het oplost :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bedoel je trouwens niet de 7aja2 :?
dan heb je ook een bios uit 2003 : http://www.chaintechusa.c...desc.asp?DCSNo=4&PISNo=46

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1