Toon posts:

[ervaringen] dual layer BenQ DW-1600A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn er hier al mensen die wat ervaringen hebben met de dual layer layer brand van benQ,de DW-1600A

denk dat ik hem deze week gaat kopen,review zien er ook goed uit en heeft ook een goede errorcorrectie.
kan alleen niet zo goed overweg met de Safedisc2 beveiliging om mn game's te backuppen maar dat kon je geloof ik ook patchen ofzo,maar da's niet waar de dvd fikker voor koop...voornamelijk voor films enzo.

dus mensen,post die ervaringen van dat verhikkel maar :P

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Ik heb deze brander en ik vind het een fantastische brander. Met de B5G5 firmware krijg je echt een super brandkwaliteit. Heeft inderdaad een hele goed cd/dvd-errorcorrectie maar is niet de snelste met rippen. Hier een scan van een dvd op 16x gebrand. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/Philips.png

En hier een scan van een noname cdr gebrand op 24x als audio-cd. (hoger ga ik nooit met audio-cd's ivm jitter)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/audio.PNG

[ Voor 22% gewijzigd door Nilco op 04-08-2004 20:10 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of er een verschil is tussen de 1600 en de 1600A, maar hier heb je misschien een interessant topic: BenQ DW1600 16x Dual Layer, goedkoop of duurkoop?

• Nilco
1600 of 1600A is dezelfde brander. Eind deze maand komt er een gratis firmware-upgrade waardoor het een DW1620 wordt. Je brander kan dan ook 16x -R en 4x -RW branden. :Y)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb ook deze drive sinds kort en ik vind het ook een super brander, ik zou niet meer terug willen naar mn oude Pioneer DVR-106d :)

Zeer goede errorcorrectie (zelfs op zeer hoge snelheden is de DVD perfekt), booktypes aanpassen (compatibility met oudere drives), het enige nadeel is dat ik op de firmware moet wachten waarmee ik DVD-R kan beschrijven :'( maar dat mag de pret niet drukken :) het is gewoon een topdrive ;)

Er gingen wel geruchten de ronde dat er een model van Philips sinds kort uit is die precies hetzelfde is als de BenQ DW1600a, alleen dat de brand-kwaliteit slechter zou zijn (doordat Philips een andere firmware gebruikt), ik kan niet bevestigen dat dit waar is helaas.

Ik zou als ik jou was voor de BenQ DW1600a gaan :)
BalusC wist te vertellen dat BenQ vroeger Acer Peripherals (wat een woord) die zeer goede kwaliteit CD-branders wist af te lezen, bron: BenQ DW1600 16x Dual Layer, goedkoop of duurkoop?

Verwijderd

Topicstarter
blij dat te horen al dat goede nieuw,hoorde wel iets dat benq geregeld met nieuwe firmware's uitkomt dus dat dvd- zal dan toch niet zo heel erg lang op zich laten wachten.

mischien als ik tijd heb haal ik hem morgen al....wel duur maar als ik er zo alles op na lees moet hij wel heel goed zijn

• Nilco
@mark_m: Je doet beslist geen miskoop. Ik betaal liever wat meer en dat ik zeker weet dat ik een goede brander heb. Veel succes.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 09:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heb deze net ook maar besteld, in t zwart en kan ze zo ophalen hier om de hoek.
1-tje voor mijn vriendin (is vrijdag jarig) en 1-tje voor mijzelf. Heb nu nog de MSI-4 maar die gaat naar de overbuurman.

Twijfelde eerst of ik de NEC 2510 zou nemen (prijs etc.) maar als ik zo lees wat voor een problemen er met die NEC zijn in vergelijk met deze dan boeien mij de extra centen niet.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 00:09

Defspace

Administrator

Ik heb hem net gister binnengekregen samen met een spindel philips 8x dvd+r's.
Hij brande de volle 4,3 GB in ca 8 minuten. Dat wil ik een 8x brander nog wel eens zien doen :P Kennelijk kunnen die philips schijfjes het goed hebben. Het was een mooie burn (geen banding ofzo) ik heb nog geen disc quality test gedaan maar dat ga ik vanavond wel ff doen :)

Heeft die b5g9 firmware ook al meteen de 8x -R mogelijkheid of moeten we daar nog op wachten ?

• Lennieboy83
Daar moet je nog op wachten :P (helaas) ik had ook al wat spindels DVD-R 8x besteld, maar moet helaas nog DVD+R branden, wat me wel meevalt is dat de Dual Layer-DVD gewoon op mijn oeroude Sony DVP-s325 afspeelt, evenals DVD+R, terwijl dat nog niet eens bestond toen ik die speler kocht :P

• Nilco
Lennieboy83 schreef op 05 augustus 2004 @ 12:57:
wat me wel meevalt is dat de Dual Layer-DVD gewoon op mijn oeroude Sony DVP-s325 afspeelt, evenals DVD+R, terwijl dat nog niet eens bestond toen ik die speler kocht :P
Dat komt omdat de booktype voor +r, +rw en r9-dl standaard op dvd-rom staat.
Hierdoor is de compatibiliteit met "ouder" stand-alone dvd-spelers erg groot.

[ Voor 14% gewijzigd door Nilco op 05-08-2004 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu ook geinstalleerd,moet alleen nog het branden testen maar dat komt daalijk wel.

maar als ik de nieuwste firmware erop wilt zetten,namelijk de b5G9 geeft hij nog de melding : the updating firmware version is older than the current version,please check the firmware version before updating.

maar de huidige firmware is b5C9 .....zou het programmatje abuis zijn ofzo?

• Nilco
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 13:24:
ik heb hem nu ook geinstalleerd,moet alleen nog het branden testen maar dat komt daalijk wel.

maar als ik de nieuwste firmware erop wilt zetten,namelijk de b5G9 geeft hij nog de melding : the updating firmware version is older than the current version,please check the firmware version before updating.

maar de huidige firmware is b5C9 .....zou het programmatje abuis zijn ofzo?
Dat had ik ook. Gewoon doorgaan. Met de B5G9 firmware krijg je schitterende brandkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
firmware geupdate en een dvd'tje gekopieerd met nero.
in ene keer een 1op 1 kopie en met 16x supersnel.

dvd'tje was iets van 4 gig dus geen problemen

alleen nog die firmware update dat je ook dvd - kan branden....zou augustus uitkomen dus ik wacht af

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 14:58 ]

• Lennieboy83
MEGATRON schreef op 05 augustus 2004 @ 13:20:
Dat komt omdat de booktype voor +r, +rw en r9-dl standaard op dvd-rom staat.
Hierdoor is de compatibiliteit met "ouder" stand-alone dvd-spelers erg groot.
Ik heb gelijk het booktype aangepast naar normaal, dus niks te DVD-ROM alles unmodified ;)
Een DVD-video die je koopt is toch ook geen DVD-rom? of zit ik nou verkeerd :?
In ieder geval ik kan alles afspelen dus lekker zo laten staan :)

• Nilco
Lennieboy83 schreef op 05 augustus 2004 @ 18:20:
[...]

Ik heb gelijk het booktype aangepast naar normaal, dus niks te DVD-ROM alles unmodified ;)
Een DVD-video die je koopt is toch ook geen DVD-rom? of zit ik nou verkeerd :?
In ieder geval ik kan alles afspelen dus lekker zo laten staan :)
Een gewone dvd-video is een dvd-rom.

Verwijderd

Topicstarter
wat nu al wel in de gaten heb is de regio code's.....de stelletje naaiers geven je 5 keer de mogenlijkheid om hem te veranderen,ik heb hem nu 1 keer op regio 2 gezet (europa,japan en nog een land ofzo) en dat is gelijk de laatste keer.

heb DVD region+ geinstalleert,dan is die regiovrij door middel van software in plaats van diep in de firmware te gaan wroeten.

maar dat is wel bij veel meer dvd fikkers geloof ik

• Nilco
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 19:37:
wat nu al wel in de gaten heb is de regio code's.....de stelletje naaiers geven je 5 keer de mogenlijkheid om hem te veranderen,ik heb hem nu 1 keer op regio 2 gezet (europa,japan en nog een land ofzo) en dat is gelijk de laatste keer.

heb DVD region+ geinstalleert,dan is die regiovrij door middel van software in plaats van diep in de firmware te gaan wroeten.

maar dat is wel bij veel meer dvd fikkers geloof ik
Kijk zo leer je dus altijd wat. Dat wist ik namelijk niet.

• Nilco
Hier een scan van een RicohJPN-R02 8x gebrand op 8x. Ziet er gelikt uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/ricoh8.png

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand al ervaringen met de nieuwe firmware? Ben namelijk op zoek naar een dvd brander, en na jullie positieve berichten, ben ik er geïnteresseerd in deze benq...

• Nilco
MikeyMan schreef op 06 september 2004 @ 10:22:
Iemand al ervaringen met de nieuwe firmware? Ben namelijk op zoek naar een dvd brander, en na jullie positieve berichten, ben ik er geïnteresseerd in deze benq...
Ik neem aan dat je upgrade-firmware naar 1620 bedoeld.
De brandkwaliteit op +r(w) media is super maar op -r(w) media niet goed.
Benq is druk bezig met een nieuwe firmware waar meer media-support in zit en verbeterde brandkwaliteit op -r(w) media. Dez firmware komt half/eind september.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
MEGATRON schreef op 06 september 2004 @ 14:10:
[...]

Ik neem aan dat je upgrade-firmware naar 1620 bedoeld.
De brandkwaliteit op +r(w) media is super maar op -r(w) media niet goed.
Benq is druk bezig met een nieuwe firmware waar meer media-support in zit en verbeterde brandkwaliteit op -r(w) media. Dez firmware komt half/eind september.
Is er ook nog een firmware upgrade voor dual layer -R(W) support te verwachten??
Ik heb laatst gelezen dat drives en media hiervoor binnenkort beschikbaar komen.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 09:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De 2 van mij zijn nu ook een 1620, branden op + gaat met Nero perfect.
Pagina: 1