Toon posts:

Game hosten icm VPN Deel II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK hier ffes in het NL:

Ik host een VPN/ Ras server ( W2k3 Enterprise ) dit werkt perfect. Mensen kunnen gewoon connecten en data benaderen via de VPN op poort 1723
Ip van mun server :192.168.1.34 en PPP DHCP range 10.0.0.200 t/m 10.0.0.220

Nu heb ik 2 dingen. :
1. Mensen die de game wel zien ( dus het antwoord dat 2 services over 1 poort niet gaan gaat niet op..... )
2. mensen die de game niet zien.

Nu ben ik al een stukje verder..
De mensen met een router/ modem die het externe ip adres hebben zien het niet..
Mensen die het Ip rechtstreeks op de NIC hebben zien de game wel.
Bij de mensen met router is port 1723 dmv een NAT entry geforward naar hun interne ip..

Kan iemand mij helpen?

Greetz
Michael

Verwijderd

> Bij de mensen met router is port 1723 dmv een NAT entry geforward naar hun interne ip..

De clients benaderen de server op poort 1723, schrijf je en dat zal helemaal juist zijn.

Maar klopt het wel dat de server vervolgens contact zoekt met poort 1723 van de client? (want dat moet dan wel kloppen als je deze forward-instelling aanbrengt)

===
PS in een recente thread had je het over Contract J.A.C.K.
Is dat een legaal spel?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hej Yalk thanks voor je Reactie.
Contract JACK is gewoon een legaal spel.

Als het goed is gaat al het PPTP verkeer over poort 1723 ( d8 ik )
daarom heb ik ook de game op die poort gezet omdat ik dan zeker weet dat er data over het lijntje gaat..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dude draai dat spel nou gewoon op een ander poort of gewoon het standaard poort wat het spel gebruikt dus niet 1723 in ieder geval !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 04 augustus 2004 @ 18:21:
Dude draai dat spel nou gewoon op een ander poort of gewoon het standaard poort wat het spel gebruikt dus niet 1723 in ieder geval !!!
Wat is jou verklaring voor het feit dat mensen hem zonder router wel kunnen zien?
(overigens werkt een ander poort ook niet hoor.. Had ik al geprobeerd.. )

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:57:
Wat is jou verklaring voor het feit dat mensen hem zonder router wel kunnen zien?
(overigens werkt een ander poort ook niet hoor.. Had ik al geprobeerd.. )
Game gebruikt een protocol dat niet zo lekker met NAT werkt :? Zie ook MSN protocol/NetMeeting protocol ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nog andere suggesties dan een andere poort? want dat werkt nie... :S

Verwijderd

Zet anders bij iemand die internet rechtstreeks op de netwerkkaart heeft een sniffer aan en kijk over stiekem niet meer poorten worden gebruikt.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Ik zou zeggen : Pak eens een packetsniffer en kijk wat d'r gebeurd. Met de info die je nu geeft is het gewoon gokwerk.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 21:19
Het lijkt me een duidelijke situatie. Twee connecties op 1 poort gaat dus echt niet, dus ik zal ff uitleggen wat er gebeurt:

De client maakt éénmalig contact met gameserver poort 1723, dat wordt netjes geforward door jouw firewall. De client roept tegen de gameserver: "Ik heb poort blabla in de Listen mode staan, dus je mag daarop terugconnecten, gameserver." Waarna de gameserver de door de client geinitieerde verbinding beeindigt, en vervolgens terug probeert te connecten op het door de client opgegeven IP en poort.

Als die client achter een firewall staat, staat die poort dus niet open. Met een direct IP op de client werkt het dus wel.

Het mooie van dit systeem is dat het dus inderdaad lijkt alsof er meerdere PC's kunnen connecten op één standaardpoort, maar stiekum maakt de gameserver weer een connectie terug.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ok dan..
ik heb toch maar weer es een ander poort geprobeerd..
dus de game gehost op poort 6112 en deze geforward via NAt

ok dit laten doen bij de VPN clients..
werkt ook nie...

Verwijderd

Topicstarter
niemand ideeen verder?

Verwijderd

OK hier ffies in het ikweethetwéls

Je post is niet beantwoordbaar.
-je RAS server, is dat dezelfde machine als je gameserver?

-zo ja, bedoel je nou dat mensen EERST een vpn tunnel maken en DAN connecten met je game, of dat ze direct met je game connecten, dat op die server draait?

-heeft je RAS server een public IP? (dus, je zit niet met een 10.x.y.z of 192.168.x.y adres?)

Er vanuit gaande dat je het op de normale manier doet is hier een mogleijk antwoordje.
-je server heeft een public IP, en je bent niet bij de clients aan het poortmappen geweest (dat moet helemaal niet, poortmappen is normaliter voor services achter een route,r niet voor uitgaand verkeer. FTP is één van de weinige uitzonderingen.)

op je server moet je een eventuele firewall uitleggen dat de poort van NOLF2 open moet staan.
Je client kan nu verbinden. Kan je client nu niet verbinden dan is het dus zoals fred zegt: de client schopt de server via poort XXXX "hey, ikke ook peluh!"
de server maakt vervolgens op poort YYYY een verbinding naar de client, waarover gespeeld gaat worden. Je moet in dát geval poort YYYY op je clients' routers naar hun werkstation doorschuiven.

In de handleiding van NOLF2 staat vast wel welke poort je hebben moet.
Zo niet, dan moet je idd met een portsniffer aan de gang.
Sterkte verder.

Verwijderd

Topicstarter
- Ras machine is idd zelfde als de gamehost
- Mensen maken eerst de VPN tunnel en daarna connecten op een LAN game
- RAS server heeft geen public ip ( zoals boven al aangeven staat )
- Verder heb ik zelf een router met de benodigede ports geforward naar mijn server.
- Zelfs al alle porten op de clients staan doorgezet ( DMZ ) werkt het niet..

Dus als iemand het weet....
Gaarne..
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 09:25:
OK hier ffies in het ikweethetwéls

Je post is niet beantwoordbaar.
-je RAS server, is dat dezelfde machine als je gameserver?

-zo ja, bedoel je nou dat mensen EERST een vpn tunnel maken en DAN connecten met je game, of dat ze direct met je game connecten, dat op die server draait?

-heeft je RAS server een public IP? (dus, je zit niet met een 10.x.y.z of 192.168.x.y adres?)

Er vanuit gaande dat je het op de normale manier doet is hier een mogleijk antwoordje.
-je server heeft een public IP, en je bent niet bij de clients aan het poortmappen geweest (dat moet helemaal niet, poortmappen is normaliter voor services achter een route,r niet voor uitgaand verkeer. FTP is één van de weinige uitzonderingen.)

op je server moet je een eventuele firewall uitleggen dat de poort van NOLF2 open moet staan.
Je client kan nu verbinden. Kan je client nu niet verbinden dan is het dus zoals fred zegt: de client schopt de server via poort XXXX "hey, ikke ook peluh!"
de server maakt vervolgens op poort YYYY een verbinding naar de client, waarover gespeeld gaat worden. Je moet in dát geval poort YYYY op je clients' routers naar hun werkstation doorschuiven.

In de handleiding van NOLF2 staat vast wel welke poort je hebben moet.
Zo niet, dan moet je idd met een portsniffer aan de gang.
Sterkte verder.

Verwijderd

Topicstarter
Kick
Pagina: 1