JPG Probleem

Pagina: 1
Acties:

• arluijen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2020
Ok hier een aardige.

Ik heb een aantal malen in het verleden mijn PC opnieuw ingericht en steeds erop gelet dat bepaalde data meegekopieerd werd of gebackupt werd.
Nu heb ik een serie (vakantie) foto's, waarvoor bovenstaande ook geldt. Echter, als ik in verkenner ze als 'Thumbnails' bekijk zie ik de foto, maar ik kan ze in geen enkele viewer bekijken:

- Windows viewer geeft: No preview available.
- IE geeft een vierkantje met een kruisje.
- en de meeste andere varianten geven iets als, no valid file format.

Let wel, het betreft hier maar een bepaald aantal foto's, niet alle. Verder zijn ze ook op de backup gebrande cd's corrupt.
Met google kom ik op een datarescue/photorescue tool maar deze eist dat ze van een memory card geplukt worden, en daar staan ze natuurlijk niet meer op.
Iemand enig idee ?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 16:09

Haan

dotnetter

Misschien heel simpel van mij gedacht, maar kan je ze dan niet gewoon weer even op een memory card zetten?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 09:56
Dat de thumbnails het nog doen, komt waarschijnlijk doordat je Thumbs.db ook gekopieerd hebt. Wat zegt IrfanView eigenlijk? Dat zowat is de alleskunner onder afbeeldingen. :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat je thumbs het nog doen geeft slechs aan dat je thumb-cache nog intact is. Zoals je hier kunt vinden: de kunst is om zelf zoveel mogelijk tooltjes te uitzoeken en ze allemaal uit te proberen. Daar kun je het beste mee beginnen; want dit lijkt gewoon een redelijk vaak voorgekomen 'data kwijt -> recovery' probleem te zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 08:55
ACDsee? Photoshop? PaintShop Pro? Photo Editor?
Kun je nog exif info zien van de jpg?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb hetzelfde ook gehad, en dit nog wel met een normale kopieeractie. De gegevens backupte ik ook altijd netjes maar die overschijf je op een gegeven moment ook en ik kwam er pas later achter dat ik ineens een aantal foto's had die het gewoon niet meer deden. Heel vreemd.

• arluijen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2020
Dank voor reacties.

Ik ben echter nog niet veel verder.
De preview wordt inderdaad bepaald door de thumbs cache (na een kopie van een enkel bestand houdt ook de thumbnail preview op met werken).

Overige tools geven de volgende meldingen:

IrfanView:
Can't read file header!
Unkown file format

Exif reader:
Not a JPEG file: starts with 0x00 0x00

ACDsee
format was not recognized

Iemand nog meer ideeen ?

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024